Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Jag slits lite mellan hopp och förtvivlan över dig Tyrsan så det känns viktigt för mig att visa lite uppskattning när du gör ett mer bybo-Tyr likt inlägg än många av dina tidigare.
Jag satt och skrev ett gratulationsinlägg också, sen kom jag på att det är onödigt att ge guldstjärna i kanten varje gång en potentiell ulv prickar rätt.
Perfekt Recca.

Alltså, nån måste plocka ner mig på jorden nu och i det här liret så är det du som gör det konstant. Du gör det väldigt bra också.

Jag måste försöka landa lite tror jag. Sätta mig ner och fundera lite, och inte vara inne och pilla på allt överallt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, har kollat upp Tyrs inlägg. Förvånansvärt mycket är bara jams som inte för spelet framåt alls. Jag trodde att Tyr skrivit många bra inlägg hittills, men jag hittar inte många. Måste ha blandat ihop honom med Elmrig eller nåt.

Dock är det inte så mycket brunskap hos Tyr heller. För det första händer det inte så mycket alls förrän Vimes råkar skriva "också":

"
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Vimes said:
Tyr - 2 UP
Jag har rätt svårt för Tys spel, dock har han visat sig rätt duktig med speluppläggsanalyser. Min känsla när jag läser honom är dock at than är frikopplad från bybodiskussionen, det har han däremot varit (eller jag har upplevt det så) när han varit bybo också.
Förlåt för att jag spenderat större delen av det här spelet med att hänga upp mig på formuleringar. Men Vimes, det låter som att du vet att Tyr är ulv...
Åh My crap. Be inte om ursäkta Recca.
Tyr har ju aldrig varit ulv ens.
"
Tyr said:
Hahaha, jag tänkte inte ens på att man kan läsa det på det sättet. Eftersom jag är bybo så läste jag 'också' som att han medgav att när jag spelat på det här sättet har jag varit bybo och att det därmed inte är jätteskumt. Två olika sätt att läsa meningen på helt enkelt.
"
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Åh My crap. Be inte om ursäkta Recca.
Tyr har ju aldrig varit ulv ens.
Precis, du har varit en av de bättre spelarna hitills Recca!
"

Här hänger Tyr inte med alls. Det där med "också" har jag jiddrat lite om tidigare, men den sista kommentaren till Recca är väldigt besynnerlig. Konrad menar ju att "också":t är extra misstänkt eftersom Tyr aldrig varit ulv. Det verkar inte Tyr haja.

Tyr said:
Ehm, är jag och Vimes den enda som använder också på det viset? T.ex. "men så är han friformare också...". Alltså emfasen läggs inte på också utan på att jag bara har spelat bybo. Också används för att understryka något. Men jag kanske använder språket fel.
Jag tycker inte man kan läsa "också":t som Tyr gör här. DOCK ska ju sägas att Vimes förmodligen inte försade sig, utan helt enkelt pratade rent hypotetiskt om Tyr som ulv, och därför lade in ett "också" för att kontrastera med Tyr som bybo. MEN det intressanta är Tyrs försvar mot det. Jag ser ingen logik i det, och det känns framhastat och nervöst.

Senare analyserar Tyr RJ (trots att han inte misstänkte honom något vidare), vilket jag inte direkt ser något jätteproblem med (jag kollar ju upp Tyr här, som jag inte hade några misstankar mot innan). KK och Recca tycker dock det är dumt och ger honom mycket skit för det.

Röstar sedan på Paxen eftersom Mukwa mer känns som en stressad bybo än en ulv. Som Recca konstaterat var Tyr en av dem som avvaktade ganska länge med sin röst.

Vill inte rösta på Paxen efter outningen. Byter till Mukwa och lägger den sjunde rösten där. Känner sig rätt säker på Mukwa pga av "AFK-kortet".

När Mukwa inte röstas ut hoppar Tyr över till Spider-drevet för att få honom att vidga sitt spel till mer än bara Paxen. Är AFK-kortet inte så viktigt längre?

Well, inte så mycket pings, men jag trodde faktiskt Tyr hade spelat mycket bättre i det här spelet.

Tyr får gärna kommentera och påpeka missförstånd eller annat.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Bra genomgång, Brynolf. Tyr gör en del missar, något han inte brukar göra. Det är ett ovanligt beteende från hans sida, om man jämför med tidigare spel. Så jag tycker man kan anmärka på att han inte spelat som han brukar göra. Det är en ganska svag anmärkning dock, men många bäckar små...
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Brynolf said:
När Mukwa inte röstas ut hoppar Tyr över till Spider-drevet för att få honom att vidga sitt spel till mer än bara Paxen. Är AFK-kortet inte så viktigt längre?
Det är jätteviktigt, men pga att rundan förlängs så finns det en möjlighet att dreva andra. Om det känns som att det börjar dra sig mot utröstning igen så kommer jag flytta tillbaka rösten till Mukwa om inte någon annan känns mer misstänkt vid det laget. Nu kommer jag vara upptagen från 18:00 och resten av kvällen så vad jag gör med rösten idag beror på vad Mukwa och Spider skriver innan dess.

Brynolf said:
Tyr får gärna kommentera och påpeka missförstånd eller annat.
Var en rätt bra analys och jag kan respektera dina åsikter. Det jag har en annan åsikt om har jag redan skrivit om i flera inlägg.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Har tänkte ett tag nu, och kan inte påstå att jag kommit fram till speciellt mycket. Jag förstår Vimes och KKs röster och misstankar på mig. Jag vet om att jag inte bidragit med speciellt mycket. Min normala spelstil funkar helt enkelt inte i detta spelet vilket gjort att jag i princip fått börja från scratch. Som ni säkert märkt av mina försök till analyser av början av rundan är de inte så mycket att hänga i julgranen direkt. Det är jag fullt medveten om, analyser är inte min starka sida.

Jag tycker fortfarande att Mukwa är ett bra kandidat. Även om han skulle visa sig vara bybo så ger det oss mycket information. Drevet mot honom har pågått länge och har involverat nära på alla spelare. Antingen har de varit bland de som anklagat och röstat på honom. Eller så har de inte gjort det.

Spider skulle vara mitt andrahandsval i detta läge. Såvitt jag sett har han inte kommit med speciellt mycket mer än ett case mot Paxen, som jämfört med andras var svagt uppbyggt. I alla fall i min mening.

Jag är medveten om att jag inte är med så mycket, och det kommer tyvärr bara bli sämre med det. Jag trodde att jag skulle vara hyfsat ledig när jag anmälde mig till spelet, men så blev det alltså inte. Och det finns inget jag kan göra åt det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Recca: jag förstår precis vad du menar. Vi tycker nog båda att det krävs ganska avancerade förklaringar för att jag och KK skulle kunna vara ulvar efter gårdagen.

Sen, nej: Mukwa är så klart inte off the hook. Jag tycker nog i nuläget att Purg känns som ett intressantare alternativ, men Mukwa har gjort den del riktigt dåliga grejer. Det jag menade var att som ulv sitta och räkna med att en bybo kommer bli utröstad i ett senare skede verkar jättemärkligt, klart man vill slå till när man har ett smash-upplägg på utröstning av en bybo. Min uppfattning av ulvjobbet säger mig att det är på tok för avancerat.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Recca: jag förstår precis vad du menar. Vi tycker nog båda att det krävs ganska avancerade förklaringar för att jag och KK skulle kunna vara ulvar efter gårdagen.

Sen, nej: Mukwa är så klart inte off the hook. Jag tycker nog i nuläget att Purg känns som ett intressantare alternativ, men Mukwa har gjort den del riktigt dåliga grejer. Det jag menade var att som ulv sitta och räkna med att en bybo kommer bli utröstad i ett senare skede verkar jättemärkligt, klart man vill slå till när man har ett smash-upplägg på utröstning av en bybo. Min uppfattning av ulvjobbet säger mig att det är på tok för avancerat.
Purga/Tyr är jag nyfiken på. Två spelare som egentligen har ganska gedigen erfarenhet av det här spelet men som båda spelat nybörjarkortet med referens till att det är ett spel utan fluff.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Vimes said:
Recca: jag förstår precis vad du menar. Vi tycker nog båda att det krävs ganska avancerade förklaringar för att jag och KK skulle kunna vara ulvar efter gårdagen.

Sen, nej: Mukwa är så klart inte off the hook. Jag tycker nog i nuläget att Purg känns som ett intressantare alternativ, men Mukwa har gjort den del riktigt dåliga grejer. Det jag menade var att som ulv sitta och räkna med att en bybo kommer bli utröstad i ett senare skede verkar jättemärkligt, klart man vill slå till när man har ett smash-upplägg på utröstning av en bybo. Min uppfattning av ulvjobbet säger mig att det är på tok för avancerat.
Purga/Tyr är jag nyfiken på. Två spelare som egentligen har ganska gedigen erfarenhet av det här spelet men som båda spelat nybörjarkortet med referens till att det är ett spel utan fluff.
Då rockar vi!

Rösta på. Två jämna drev med risk för bybo eller ulv-tilt ikväll kanske? Jag själv kommer från nu återgå till parmiddag för resten av dagen och kvällen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Purga/Tyr är jag nyfiken på. Två spelare som egentligen har ganska gedigen erfarenhet av det här spelet men som båda spelat nybörjarkortet med referens till att det är ett spel utan fluff.
Det har jag inte alls det. Jag har spelat nybörjarkortet när det gäller att göra djupa spelaranalyser. Stor skillnad.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Mukwa, böj knä för dina räddare :)

Robert Jonsson said:
Bah. Nä, jag ska sitta och sura nu. Sådetså. :gremwink:
Kan du skjuta upp det tills efter du gett den där UP-listan du utlovat? :gremwink:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Vimes said:
Recca: jag förstår precis vad du menar. Vi tycker nog båda att det krävs ganska avancerade förklaringar för att jag och KK skulle kunna vara ulvar efter gårdagen.

Sen, nej: Mukwa är så klart inte off the hook. Jag tycker nog i nuläget att Purg känns som ett intressantare alternativ, men Mukwa har gjort den del riktigt dåliga grejer. Det jag menade var att som ulv sitta och räkna med att en bybo kommer bli utröstad i ett senare skede verkar jättemärkligt, klart man vill slå till när man har ett smash-upplägg på utröstning av en bybo. Min uppfattning av ulvjobbet säger mig att det är på tok för avancerat.
Purga/Tyr är jag nyfiken på. Två spelare som egentligen har ganska gedigen erfarenhet av det här spelet men som båda spelat nybörjarkortet med referens till att det är ett spel utan fluff.
Då rockar vi!

Rösta på. Två jämna drev med risk för bybo eller ulv-tilt ikväll kanske? Jag själv kommer från nu återgå till parmiddag för resten av dagen och kvällen.
Jepp, jag kan mycket väl tänka,ig attbådeTyr och Purg är ulvar. Vem den tredje är är mer osäkert, Mukwa är fortfarande en möjliqhet. Har haft någon känsla av att Elmrig är en av fulingarna, får luska i det. Jag köper inte att spider är ett dugg skum i varje fall.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Re: Mukwa, böj knä för dina räddare :)

Tyr said:
Kan du skjuta upp det tills efter du gett den där UP-listan du utlovat? :gremwink:
Nä, den kommer i runda två. :gremwink:

Mer allvar, jag har skrivflyt nu så jag utnyttjar det till Leviathan-skrivande (vilket är prioriterat över allt - typ mer än att äta). Imorgon är jag upptagen större delen av dagen - möjligen har jag en kortare stund på kvällen lite beroende på när vi slutar umgås. På måndag till tisdag (möjligen onsdag om jag orkar) ska jag för en bloggartikel inte sova alls, utan bara spela TV-spel och twittra om det. Ett dygn efter det kommer jag troligen sova efter att ha kollapsat efter vakenheten, sen tar det väl någon dag till att återhämta sig innan jag är tillbaka på banan.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Mukwa, böj knä för dina räddare :)

Robert Jonsson said:
Tyr said:
Kan du skjuta upp det tills efter du gett den där UP-listan du utlovat? :gremwink:
Nä, den kommer i runda två. :gremwink:

Mer allvar, jag har skrivflyt nu så jag utnyttjar det till Leviathan-skrivande (vilket är prioriterat över allt - typ mer än att äta). Imorgon är jag upptagen större delen av dagen - möjligen har jag en kortare stund på kvällen lite beroende på när vi slutar umgås. På måndag till tisdag (möjligen onsdag om jag orkar) ska jag för en bloggartikel inte sova alls, utan bara spela TV-spel och twittra om det. Ett dygn efter det kommer jag troligen sova efter att ha kollapsat efter vakenheten, sen tar det väl någon dag till att återhämta sig innan jag är tillbaka på banan.
Bra där! Nu vet vi vad som gäller.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Recca said:
Purga/Tyr är jag nyfiken på. Två spelare som egentligen har ganska gedigen erfarenhet av det här spelet men som båda spelat nybörjarkortet med referens till att det är ett spel utan fluff.
Det har jag inte alls det. Jag har spelat nybörjarkortet när det gäller att göra djupa spelaranalyser. Stor skillnad.
Det är samma sak. Du hade ju inte behövt göra spelaranalyser om du kunde fnula med fluffet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Om någon undrar varför jag inte skriver så är det för att det är sommar och lördag. Skål!

(vi vinner det här)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Om någon undrar varför jag inte skriver så är det för att det är sommar och lördag. Skål!

(vi vinner det här)
...Jaha, tack för ångesten över att jag sitter på forum en sommarlördag. :gremfrown:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Recca said:
Vimes said:
Om någon undrar varför jag inte skriver så är det för att det är sommar och lördag. Skål!

(vi vinner det här)
...Jaha, tack för ångesten över att jag sitter på forum en sommarlördag. :gremfrown:
Äh :gremwink: det är ju inte så att jag gör nått so. Gör att jag inte har tillgång till spelet liksom. Men vafan, man är inte så sugen på att dra en djupanalys av Tyr efter en pava likso.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Heck, jag låg liksom på stranden pch följde varulvsspelet idag (det var ändå för kallt i havet).
 
Top