Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Antal poster så här långt:

Konrad Konvalj 78
Recca 41
Purgatory 36
Vimes 34
Tyr 32
Brynolf 30
!Paxen 27
Mukwa 27
Elmrig 25
Robert Jonsson 21
Spider Jerusalem 20
xyas 1

Gav inte så mycket jag hade hoppats på. Trodde Spider och Tyr skrivit betydligt mindre.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Tja, det enda hon baserar den på är att jag dröjde med att rösta, så det är ju ingen gedigen genomgång. Men hon får gärna kolla upp mig, Tyr och Mukwa ytterligare om hon misstänker oss mest.
Du tycker att jag ska kolla upp dem? o_O

Du då? Tänkte du bara glida med och inte göra något?

Angående Mukwa är det inte mycket mer att kolla upp. Vi har ju liksom analyserat sönder allt han gjort och sagt. Tyr har jag också redan kollat på en del. Det är ju inget conclusive på Tyr men han är inte värst byboig heller. Han gör ett par konstiga grejer också, som t.ex. analysen på R.J.

Dig har jag inte kikat på nånting, men du tillhör en liten grupp som dröjde väldigt länge med att ta ställning. Eftersom jag inte orkar dragga dina inlägg just nu (kl. är 02.05 i skrivande stund) kanske du kan förklara varför du inte tog ställning?

Men rest assured. Imorgon kommer jag nog ha gott om tid att dragga inlägg.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Du tycker att jag ska kolla upp dem? o_O

Du då? Tänkte du bara glida med och inte göra något?
Det är ju du som har rödat dem/oss så ja, det tycker jag ligger på ditt bord. Att bara basera det på att vi inte hade röstat vid ett visst tillfälle tycker jag inte räcker.

Angående Mukwa är det inte mycket mer att kolla upp. Vi har ju liksom analyserat sönder allt han gjort och sagt.
Jag har också kollat in honom, och tycker som sagt inte att han spelat så olikt mot vad han brukar. Han blir in my experience alltid såhär när man misstänker honom.

Tyr har jag också redan kollat på en del. Det är ju inget conclusive på Tyr men han är inte värst byboig heller. Han gör ett par konstiga grejer också, som t.ex. analysen på R.J.
Tyr har jag dålig koll på ska jag erkänna, jag trodde tex att han skrivit mindre än de flesta. Jag borde kolla upp honom noggrannare i morgon.

Dig har jag inte kikat på nånting, men du tillhör en liten grupp som dröjde väldigt länge med att ta ställning. Eftersom jag inte orkar dragga dina inlägg just nu (kl. är 02.05 i skrivande stund) kanske du kan förklara varför du inte tog ställning?
Jag hade ingen solklar kandidat. Jag velade mellan Paxen och Spider om jag minns rätt, men hade inte mycket konkret på någon av dem. Paxen ville jag dessutom inte pressa för mycket då jag hade på känn att han kunde vara väktare.

Men rest assured. Imorgon kommer jag nog ha gott om tid att dragga inlägg.
Gött mos.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Är inne i nojjan nu..

Allså, vi hänger Mukwa och han visar sig vara bybo. Det är ju skit, men så vart det.

Ulvarna nattmördar xyas eftersom det kan ge ett brunt sken över !Paxen. Fullt rimligt i mina ögon. !Paxen har ju inte chansat på att vara väktaren utan han är vår väktare, men samtidigt är han ju !Paxen så att fälla honom som ful-väktare är ju inte allt för svårt.

Byn hänger väktar-!Paxen i runda 2.

Sen är det finito va? Vi hade råd med två bom om jag inte minns Mukwas ord fel.
Men vänta nu, hur stor är sannolikheten att just Xyas skulle vara kunna ha varit väktaren? Som Paxen själv säger, kan han ju skydda sig själv så jag tror inte ulvarna kommer ge sig på honom den här rundan i vilket fall. Så att Paxen överlever är inte överdrivet misstänkt. Faktum är till och med att OM Xyas nattmördas kan vi vara ganska säkra på att han INTE var väktaren. Han torde vara tillräckligt rutinerad att ha PMat Vic om att skydda sig själv redan vid spelstart, i väntan på bättre.

Så det här håller inte som anledning till att hoppa av Mukwa-drevet för att Xyas ska få uttala sig om Paxens outning. Xyas bör till och med INTE yttra sig om outningen förrän i nästa runda (hänger vi en bybo så MÅSTE den riktige väktaren -om det finns en- komma fram och peka finger åt Paxen, men inte tidigare än så).

Konrad och Vimes får hemskt gärna kommentera detta, för jag begriper mig inte på era resonemang som ledde till att Mukwa blev kvar.
Men vänta lite här nu Brynolf. Jag skriver inte att xyas är väktaren för vår väktare är !Paxen. Jag skriver att xyas nattmördas och det fäller ett brunt sken över !Paxen.

Och vidare. xyas skall lägga en röst och ta ställning. Vi har inte ett skit på xyas, och det är väl precis lika stor chans att xyas är väktare som någon annan. Troligen har Vicotnik lottat ut rollerna så sannolikheten att xyas skulle kunna vara väktare lär ju vara precis lika stor som någon annan.

Jag har postat rätt mycket tankar kring varför jag valde att dra tillbaka min röst från Mukwa. Jag var inte lika bensäker som jag varit hela rundan eftersom !Paxen ställde till det en aning. I allt kaos tappade jag lite av mina misstankar mot Mukwa, och jag såg chansen att dra tillbaka min röst för att höra bland annat vad Mukwa har att säga om saker och ting. Alltså, jag vill vara rätt säker på att jag hänger en ulv. På min lista är Mukwa fortfarande en topprankad ulv och den här skenavrättningen har gett oss mycket att jobba med. Sen när väl Mukwa är ur spel och vi får svart på vitt att han är grön eller brun så kommer vi få ännu mer att jobba med.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad said:
En sak är i alla fall säker och det är att inte både jag och Vimes är ulvar
Förklara gärna hur det skulle vara så säkert.

Hur ser du på Recca´s rödning av dig Brynolf?
Tja, det enda hon baserar den på är att jag dröjde med att rösta, så det är ju ingen gedigen genomgång. Men hon får gärna kolla upp mig, Tyr och Mukwa ytterligare om hon misstänker oss mest.
Yepps gällande rödningen, bra tankar.

Jag är ju helt säker på att inte jag är ulv. Därav skrev jag att jag var säker på att inte både jag och Vimes är ulvar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag kör ett varv till Brynolf.

Men vänta nu, hur stor är sannolikheten att just Xyas skulle vara kunna ha varit väktaren?
1 på 12 antar jag.

Som Paxen själv säger, kan han ju skydda sig själv så jag tror inte ulvarna kommer ge sig på honom den här rundan i vilket fall.
Nej det tror absolut inte jag heller, och det av två skäl:
1. Om Mukwa hade hängts skulle xyas kunna ha nattmördats för att fälla ett brunt ljus över !Paxen. Ulvarna skulle kunna använda sig av ett snack om att xyas var den verklige väktaren och eftersom !Paxen är en livs levande honungsfälla så hade de kunnat rikta anklagelser gentemot !Paxen trots att han är vår väktare. !Paxens spel genom rundan ger ju ulvar och bybor möjligheten att anklaga honom så !Paxen är inte den ultimate väktaren om man säger så.
2. !Paxens väktarroll är i och med hans erkännande mindre värd. Eftersom han troligen (som han själv säger och nu även du) kan och vill skydda sig själv så hoppar ulvarna över att fimpa honom.

Så att Paxen överlever är inte överdrivet misstänkt.
Nej det är inte misstänkt överhuvudtaget. Alltså, !Paxen blir i mina ögon inte mer misstänkt om han överlever. Det är rätt givet att han överlever. !Paxen är väldigt bra att ha i spel om man är på ulvarnas sida.

Faktum är till och med att OM Xyas nattmördas kan vi vara ganska säkra på att han INTE var väktaren. Han torde vara tillräckligt rutinerad att ha PMat Vic om att skydda sig själv redan vid spelstart, i väntan på bättre.
Detta är något jag inte har lagt in i mina beräkningar, men eftersom jag tror !Paxen är väktaren så är ju inte det så konstigt det heller. Jag håller inte alls med dig om att ett nattmord av xyas hade varit bra för byn. Det hade försvagat vår väktares position rejält vill jag påstå.

Nu har jag gått in rätt djupt i dina frågor här Brynolf och jag tycker det är skitbra att du ställer dem. Jag förväntar mig givet att du kikar lite på vad jag menar och lägger fram dina egna tankar om det hela. Vi har väldigt olika uppfattning om situationen nämligen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Antal poster så här långt:

Konrad Konvalj 78
Recca 41
Purgatory 36
Vimes 34
Tyr 32
Brynolf 30
!Paxen 27
Mukwa 27
Elmrig 25
Robert Jonsson 21
Spider Jerusalem 20
xyas 1

Gav inte så mycket jag hade hoppats på. Trodde Spider och Tyr skrivit betydligt mindre.
Statistiklistor är ju alltid festliga. Tack för den Brynolf! Jag kör en första lite körare på den nu och ställer lite tillbaka frågor till dig.

K.K uppe i topp har jag inte så mycket att säga om. Inte oväntat på nått vis. Öppet sinne, tydligt spelande och ställningstagande skulle jag tro är något som kommer fram. Vi vet vad Klebers Kamel tycker helt enkelt.

Av listan utläser jag också att Purgatory skrivit 36 poster. Där kommer vi hitta så mycket snömos och luft vid en granskning.

Att Purgatory fått ur sig 36 poster utan att lämna ett större intryck är ju väldigt uppseendeväckande. Purgas inlägg är rätt intetsägande om man jämför med någon som skrivit relativt få inlägg. Se på Elmrigs 25, där har vi mer tryck under galoschen och någon som tar ställning.

Vimes ligger ju där han ska. Det finns någon som påpekat att Vimes inte är sig själv och tillbakadragen? Eller? Jag tycker inte det. Han är något mer laidback numera överlag.

Spiders 20 innehåller ju !Paxen snack till ungefär 80%

Att Robban har 21 inlägg är också lite skevt. Hans typ sista 4 inlägg finns ju baföatt lixom, sen har vi lite nybörjarfrågor i starten och överlag rätt dåligt med konkret input från hans sida. 21 inlägg från R.J känns mycket.

Recca har många, långa och bra inlägg.

Mukwa har fått försvara sig en hel del, men 27 inlägg kändes lite för lite. Han har ju varit i hålet ett bra tag så jag hoppas hans inlägg plussas på nu när vi gett honom en dag till eller två. Mukwa har lite att bevisa så att hålla sig undan som han gör nu är ju inte till hans fördel.

Brynolf har hela 30 inlägg. Mmm bra att du väcker upp lite intresse över dig själv Brynolf. Det var många i mina ögon, men jag har visserligen haft ögonen på andra håll.

Att Tyr ligger där uppe i toppen var rätt väntat. Han har ju haft några duster och försvarat sig och sin analysheder till både mig och Recca. Jag tycker det är intressant att du har en annan uppfattning om Tyr.

Hur uppfattar du Tyr?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Recca said:
Du tycker att jag ska kolla upp dem? o_O

Du då? Tänkte du bara glida med och inte göra något?
Det är ju du som har rödat dem/oss så ja, det tycker jag ligger på ditt bord. Att bara basera det på att vi inte hade röstat vid ett visst tillfälle tycker jag inte räcker.
Bra, men om du tar Tyr så kan jag kika på dig då. :gremsmile:

Jag inser förstås att det finns en hyfsad felmarginal på mina rödningar, men det ger mig någonstans att börja. De spelare som är svarta är ju i alla högsta grad rimliga ulvkandidater för mig.

Det jag tycker ändå är intressant är att av de jag rödade med det inlägget för flera dar sedan är det två stycken jag håller för sannolika ulvar (Mukwa och Tyr) av flera andra skäl.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Recca said:
Mukwa said:
Jag är grinig på hur byn har valt att spela det här spelet. Det är så fruktansvärt kasst rent taktikmässigt. Outa väktare utan att veta att man ska åka är ingenting annat än kasst. Att stressa fram ett avslut som KK antyder lite, som Vimes förhåller sig lite ambivalent till och som Recca tar tag i genom att öka pressen på mig är riktigt skevt och dåligt. Jag är fan arg på att ni sabbar för byn. Fine, rösta ut mig...

[...]

Over and out, och blä på er. riktigt besviken faktiskt.
När du skriver detta, Mukwa, ser det ut som att du inte misstänker någon av K.K, mig och Vimes. Om du är övertygad om att vi är bybor så är det ju inte konstigt att du är besviken på oss, förstås. Men trodde du på allvar att någon av oss var ulvar skulle du inte vara besviken på den personen... Du beskriver oss tre som bybor, helt enkelt. Eftersom du någon gång under den här rundan misstänkt alla oss tre specifikt för ulvkonster så undrar jag hur den här ändringen i dina misstankar mot oss uppstod?
Nej. Min kritik är till byn, inte till ulvarna. Visst är det ulvigt beteende att stressa fram avslut, men det finns ju andra passiva som låter ert beteende fortgå också. Det finns andra i byn som kan göra något åt det här kaoset. Jag tror absolut att man kan hitta en ulv bland Vimes, Recca, KK, men att ni alla tre är ulvar skulle vara lite för bra för att vara sant.

Jag läser igenom och svarar allteftersom... kommer vara aktiv någon timme nu typ. Imorgon kommer jag dock lägga mer tid.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa spelade afk-kortet. Det är sista rundan i Familjen all over again. Nej, jag känner mig rätt säker på Mukwa nu. Så pass att jag ger den sjunde rösten. Om någon som har röster på Mukwa har sina tvivel så bör ni ta bort rösten så snart som möjligt.
Jag skrev det långt innan det hettade till och afk-kortet spelar ju ingen roll i det här spelet, eftersom det är du och alla andra som bestämmer när det är dags för mig att lämna. Jag bromsar byn genom att inte vara närvarande, det är jag väl medveten om. Men då får du göra ställningstagandet om huruvida det är värt att låta mig komma till tals. Jag har inte direkt dodgat någonting. Min aktivitet i Familjen var också kass IRL... jämfört med mina tidigare spel. Jämfört med andras aktivitet är det inte så mycket att klaga på. Alltså - du får mig att framstå som en av de inaktiva. Så är ju inte fallet Tyr. Lite väl bekvämt att lägga röst nr 7 med en så vek motivering.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
mitt internet ligger nere, tydlogen kam det fortsätta vara så för ett tag nu. sitter med telefonen just nu, så kan läsa men det lär tyvärr inte komma några svar/inlägg förrän jag har internet igen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa:
Jag vet att du läser igenom tråden men när du kommit hit tänkte jag fråga dig om den här grejen.

Brynolf said:
Mukwa said:
Jag började med vilka jag misstänkte och sedan tänkte jag fortsätta med motiveringar, men insåg att jag redan har skrivit allting förutom det mot Brynolf, men han kan få svettas lite till...
Har jag missat nåt, eller svettas jag fortfarande?
Eftersom jag sitter och kikar lite på brynolf tänkte jag fråga vad det är för skit du har på honom? Om du redan svarat på detta, vänligen upprepa det igen.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Nu ser det ut som att vi plockar ut Mukwa, och det kommer ge oss massor att jobba med under nästa runda, vilket är bra. Samtidigt kan jag inte komma ifrån det gnagande tvivlet (tm).
Nä... undrar varför:
Det verkar vara dålig ulv-strategi att försöka använda mig som livlina.
Ja, men bra bybo-strategi. Du vågade inte ha kvar din röst på mig, eftersom du vet att jag är bybo och att du skulle få ett helvete i runda två när det visar sig att jag är bybo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Purgatory said:
mitt internet ligger nere, tydlogen kam det fortsätta vara så för ett tag nu. sitter med telefonen just nu, så kan läsa men det lär tyvärr inte komma några svar/inlägg förrän jag har internet igen.
Mäh. Du skall ju inte vara online förens i eftermiddag så det här inlägget om att du inte har nått internetz känns ju rätt ovärt att veta.

Är det för att visa att du lever, men inte kan ta ställning eller svara på frågor just i detta nu?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Konrad Konvalj said:
Purgatory said:
mitt internet ligger nere, tydlogen kam det fortsätta vara så för ett tag nu. sitter med telefonen just nu, så kan läsa men det lär tyvärr inte komma några svar/inlägg förrän jag har internet igen.
Mäh. Du skall ju inte vara online förens i eftermiddag så det här inlägget om att du inte har nått internetz känns ju rätt ovärt att veta.

Är det för att visa att du lever, men inte kan ta ställning eller svara på frågor just i detta nu?
jag trodde jag skulle vara upptagen längre än vad jag var. nu kan det ju vara så att jag inte kan skri a förrän ikväll. sen kan du ju tolka det som du vill
jac skulle gärna svara på det ni skrivit om mig, men långa inlägg tänker jag inte skriva med telefonen
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca gör en Brynolf-analys

Brynolf said:
Applåderar! Jag hade en känsla att nåt var fel med anklagelsegrejen. Jag hoppas för mitt egos skull att det var precis det här jag hade i bakhuvet men inte lyckades komma på.
[...]
Och allmänt låg aktivitet i kombination med "sudden death"-rundorna innebär ju att vi nog inte kommer få 100% röstdeltagande varje gång. Detta kan göra underlaget för sökande i röstmönster svårare än vanligt. Och detta talar ju så klart för Mukwas idé, men jag tycker Reccas argument väger starkare trots allt.
Det här inlägget kommer in när jag precis problematiserat Mukwas anklagelsesystem. Jag vill med detta citat påpeka att Brynolf tar ställning till att röstsystemet är bättre än Anklagelsesystemet.

Brynolf said:
Ok, det börjar bli dags att det händer nånting nu.

Jag misstänker iofs paxen mer än Mukwa, men inte riktigt tillräckligt för att välja hänga honom bara på misstankar. Rent taktiskt är dock de här två herrarna vettiga att hänga då det varit mycket jidder kring dem, och mycket att analysera genom en hängning. Sen tillkommer ju variabeln aktivitet. Paxen har inte bidragit så mycket mer än med defensiva svordomar, medan MJukwa kommer med en del, både bra och dåligt, och det kommer nog kunna fortsätta storma lite runt honom även i kommande rundor, vilket ger oss ännu mer. Så det får fan bli Paxen.

Röst: !Paxen
Det här är Brynolfs inlägg efter att jag skrivit min lista som rödar honom för att han inte tagit ställning ännu. Jag gör en pytteliten notering om att Brynolf kände att det var smartast att få iväg en röst ganska omgående när han såg röd ut... Det var ord och inga visor när han pangade iväg rösten.

Brynolf said:
Ok, jag tror alltså inte Paxen ljuger och oavsett vad jag tycker så ska man ha jävligt bra på fossingarna för att hänga en påstådd väktare. Överlever han till nästa runda får vi se hur vi gör med honom.

Vad gäller Mukwa, som folk verkar ha hängt upp sig på, kan jag inte se några jättepingar. Vimes har rätt i att det är en väldigt mjäkig UP-lista förvisso, men de flesta andra punkter kan jag inte se. Mukwa brukar exempelvis bli väldigt upprörd när han inte ses som grönast i stan. Och "anklagelse"-grejen känns också som en typisk Mukwa-idé. Nä, jag tycker han lirar ungefär som vanligt.

Spider har jag däremot haft ögonen på ett tag. Jag gillade inte hans tidiga Paxen-bashing medelst billiga motiveringar. Känns mest som en ulv som ser en öppning i ett befintligt drev för att spä på det lite. Lu-Kaazh gjorde som sagt bort sig i ett tidigare spel (Ankeborg?) på exakt samma sätt.

Han verkar inte heller hänga med i inläggen; flera missförstånd (Paxen skrev uttryckligen att han inte läst startinlägget, ändå hoppar Spider på det; Påstår att Purgatory sagt att jag angriper SJ innan hans röst på Paxen, vilket var fel...)

En annan grej: Spider är (liksom jag, visserligen) på Paxen för läkar/väktaruttalandet, och dessutom den här grejen med att Paxen nämnt "outning" i ett vanillaspel. Det GÅR att se det som powerrolls-fiske, förutsatt att Spider tänkte på ungefär samma sätt som jag, men med betydligt buskigare ögonbryn.

Röst: Spider Jerusalem alltså.
Här kommer första Brynolf-inlägget sedan Paxen bombar spelskrället. Brynolfs sätt att byta till Spider är konsekvent med hur han resonerat tidigare i rundan. Bland annat har han skrivit att Spider är på Paxen för hårt och av fel anledningar och gör en liknelse till Lukaazh under Ankeborgliret. Han har tidigare också skrivit att hans två främst misstänkta är Spider och Paxen.
(Det här kan förstås vara en klassisk "anklaga den andra ulven tidigt", men jag tycker inte det ser så ut.)

That concludes my Brynolf-analysis.

Slutsats, det finns inte mycket rödande jag kan säga om Brynolf. Det enda är just det att han inte tar ställning riktigt trots att han verkligen misstänker Paxen och trots att han verkligen gillar röstsystemet. När han slutligen lägger rösten på Paxen är det i samband med att jag rödar honom för att han inte tagit ställning.

Generellt tycker jag att Brynolf gör en okay runda 1. Men det är också inga Paxen/Mukwa uttalanden. Han spelar ett easy/säkert game han skulle kunna spela lika väl som bybo som ulv. Ligger lite i mitten. En grej som jag reagerar lite mot är att jag inte sett något mer fokus på Brynolfs Spider-misstanke. Han ligger på där med misstanke och med en röst när han byter från Paxen, men om man tar ställning i den höga graden och dessutom är ensam att ligga på Spidde så borde man väl ändå köra någon analys eller liknande? Istället känns det mer som en safe röst. En "Inte ta ställning till drevet mot Mukwa"-röst.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,503
Mukwa said:
Nu ser det ut som att vi plockar ut Mukwa, och det kommer ge oss massor att jobba med under nästa runda, vilket är bra. Samtidigt kan jag inte komma ifrån det gnagande tvivlet (tm).
Nä... undrar varför:
Det verkar vara dålig ulv-strategi att försöka använda mig som livlina.
Ja, men bra bybo-strategi. Du vågade inte ha kvar din röst på mig, eftersom du vet att jag är bybo och att du skulle få ett helvete i runda två när det visar sig att jag är bybo.
Jag vågade inte, det stämmer. Eftersom du tror att jag är ulv konstruerar du en förklaring som stämmer med det.

Jag har förstås varit beredd att rycka undan min röst hela tiden. Jag tycker vi har fått jäkligt mycket av den här skenavrättningen. Till en början låg min röst på dig mest för att få fart på grejerna, sen när du började spela riktigt dåligt och gnälligt kände jag att det kunde vara värt att ta ut dig. Paxens outning gjorde dock att vi tappade bollen lite tycker jag, så jag är beredd att vänta tills xyas kommer in i spel.

Jag tycker mig se ett case här, och det är inte mot dig, Mukwa. På dig finns det mest indicier och ett allmänt intryck (som kanske, som påpekats) ligger helt i linje med hur du brukar vara.

Fortsätt misstänk mig om du tycker det känns produktivt. Jag för min del vill mena att KK och jag antingen är bybor båda två eller ulvar båda två (och det här är en del av en diabolisk ulvplan), så jag känner mig rätt trygg med att gröna KK.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,503
Kan vi få ett tredje drev? Spider och Mukwa är väl jämnstarka, typ?

Röst: Purgatory

Purg hoppar hastigt och lustigt på Mukwa-drevet utan att driva på, vidare lutar han sig mot mina argument mot Mukwa. Känns som en oppurtunistisk ulv som ser sin chans att boa in sig i ett drev mot en bybo startat och eldat av bybor. Därtill har han knappt tagit ställning till något utan mest postat sammanfattningar av inlägg " hej, jag vill verka nyttig". Nu är han visst afk eller nått. Nåja, han är ulv i varje fall.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Fortsätt misstänk mig om du tycker det känns produktivt. Jag för min del vill mena att KK och jag antingen är bybor båda två eller ulvar båda två (och det här är en del av en diabolisk ulvplan), så jag känner mig rätt trygg med att gröna KK.
Varför blir du grön om K.K är grön?

Alltså, missförstå mig inte, men jag ser ju K.K som helt grön. Han har spelat byboigt och K.Kigt och gjort väldigt mycket för byn. Dig har jag haft mina tvivel mot men du har spelat Vimesigt. När du drog undan rösten tänkte jag: "Vimes är grön". Men den invändning som Mukwa lägger fram har faktiskt slagit mig också. Det är möjligt att du drar undan rösten om du är ulv för att du vet att Mukwa är bybo och vill gröna dig själv när vi väl röstar ut Mukwa. Ditt borttagande av rösten försäkrar dock att du inte är ulv om Mukwa är ulv. Du skulle tjäna för mycket grönande om du offrade din ulvpolare, i min åsikt, en ulvpolare som ändå är på väg ut, liksom.

Hur du får ihop dig själv med K.K på det viset är dock en gåta för mig. Ni kan väl ändå inte båda vara ulvar, att ingen av er är ulvar det håller jag för troligt, men att båda eventuellt är ulvar samtidigt tycker jag låter som ett bisarrt påstående. Varför kan inte du vara ulv om K.K inte är det? Det förstår inte jag. Vänligen förklara.
 
Top