Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Nu ser det ut som att vi plockar ut Mukwa, och det kommer ge oss massor att jobba med under nästa runda, vilket är bra. Samtidigt kan jag inte komma ifrån det gnagande tvivlet (tm).

Senast Mukwa var bybo var i Ankeborg, och jag vet inte om han spelade så annorlunda då mot hur han spelar nu, grinigheten och den lite för stora tilltron till den egna pondusen är väldigt likt. Jmf sista rundan i Ankeborg där jag och Mukwa satt och oggade mot varandra i en vecka typ.

En annan grönande sak med honom är att han väljer att försöka dreva mig. Seriöst, karln börjar bli pressad, och då drar han iväg en röst och initiativ till drevstart på Vimes. Hur vettigt låter det om man är ulv? Mitt enda företräde som bybo är ju att jag aldrig blir utröstad och nästan aldrig blir allvarligt misstänkt. Det verkar vara dålig ulv-strategi att försöka använda mig som livlina.

Men sen är det de här två stinkarna till inlägg han gjort nu. Är han bybo är det riktigt uselt.

Det finns mycket info i att rösta ut Mukwa, tyvärr har ju Paxens outning dödat en del av den infon. Det borde finnas ett vettigt alternativ till Mukwa, och det gör det inte längre.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
!Paxen said:
Vill ulvarna verkligen chansa på att ta ut mig?

Jag kan välja mellan att skydda mig själv eller någon annan? Vem skulle jag välja än mig själv?
En icke outad väktare behöver inte tänka på sig själv, en outad väktare måste eventuellt väkta sig själv.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
!Paxen said:
Vill ulvarna verkligen chansa på att ta ut mig?

Jag kan välja mellan att skydda mig själv eller någon annan? Vem skulle jag välja än mig själv?
En icke outad väktare behöver inte tänka på sig själv, en outad väktare måste eventuellt väkta sig själv.
BS! Jag har varit väktare ett flertal gånger, och jag har nästan alltid kört på devisen "skydda inte någon annan förrän du är mer säker på att dom är bybor än ulvar".

Att jag har skyddat någon annan den första rundan tillhör undantagen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Och här kommer lite Kånkelt-tankar:

!Paxens outning är ju sådant som vi inte vill se. (Och det gav ju Mukwa vatten på kvarn också :gremsmile: )Varför gör !Paxen detta val? Hans förklaringar på det är ju rätt bedrövliga dom med. Han grönar sig själv den här rundan det vill jag ju påstå, men han hade ju ingen press på sig what so ewars!

Det skapar kaos som satan och det är ju sånt ulvar vill uppnå. Den kaos som är nu är att Mukwa kommer att ryka om ingen får kalla fötter, men Mukwa var ju lixom ändå på väg att möta galgen inte !Paxen. Att påstå att han är väktare när det ändå såg rätt grönt ut för hans del är ju inte smart som ulv och det lär inte rädda Mukwa genom att så ett frö om att vi skall vända våra blickar mot Spider.

Jag ser ett scenario där xyas är vår väktare. !Paxen har ju ulvat rakt igenom spel, och kan komma att hängas för sina synder, om inte nu i första rundan, men senare. Han drar chansningen att xyas är väktaren och prickar rätt. Så länge inte xyas loggar in är saken biff och xyas kan nattmördas.

Valet av att offra !Paxen är ju rätt lätt för ulvarna och för !Paxen själv. Förr eller senare så måste ju han hängas så att ta väktarrollen är ju klockren. Det ger !Paxen full grönhet resten av spelet så länge planen lyckas. Misslyckas det så är han rökt och hängs denna runda hur vi än vrider och vänder på det.

Det går ju att jobba vidare på dessa tankar och plocka bort röster från Mukwa för att köpa tid och kolla av läget med xyas först. Jag har tidigare varit rätt het på att avsluta rundan för att vi har nog med skit att jobba med ändå. Är xyas vår väktare så vinner ulvarna rätt mycket på sitt drag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Viist, det är klar xyas kan vara väktare, men heck. Det är sjukt osannolikt att Pax skulle chansa på en sån grej. Dessutom skulle ju ett nattmord av xyas vara som en hink elefantbajs över Paxens huvud.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Viist, det är klar xyas kan vara väktare, men heck. Det är sjukt osannolikt att Pax skulle chansa på en sån grej. Dessutom skulle ju ett nattmord av xyas vara som en hink elefantbajs över Paxens huvud.
Så du är inne på att ulvarna inte kan tänka sig att nattmörda xyas på grund av att inte !Paxen skall få en hink elefantbajs över huvudet?

Hänger vi Mukwa och han är grön i samma veva som xyas nattmördas får !Paxen en hink elefantbajs över sig och hängs nästa runda. Det är ju en rätt stor vinst för ulvarna om !Paxen var den verklige väktaren och inte xyas.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Viist, det är klar xyas kan vara väktare, men heck. Det är sjukt osannolikt att Pax skulle chansa på en sån grej. Dessutom skulle ju ett nattmord av xyas vara som en hink elefantbajs över Paxens huvud.
Så du är inne på att ulvarna inte kan tänka sig att nattmörda xyas på grund av att inte !Paxen skall få en hink elefantbajs över huvudet?

Hänger vi Mukwa och han är grön i samma veva som xyas nattmördas får !Paxen en hink elefantbajs över sig och hängs nästa runda. Det är ju en rätt stor vinst för ulvarna om !Paxen var den verklige väktaren och inte xyas.
Är inne i nojjan nu..

Allså, vi hänger Mukwa och han visar sig vara bybo. Det är ju skit, men så vart det.

Ulvarna nattmördar xyas eftersom det kan ge ett brunt sken över !Paxen. Fullt rimligt i mina ögon. !Paxen har ju inte chansat på att vara väktaren utan han är vår väktare, men samtidigt är han ju !Paxen så att fälla honom som ful-väktare är ju inte allt för svårt.

Byn hänger väktar-!Paxen i runda 2.

Sen är det finito va? Vi hade råd med två bom om jag inte minns Mukwas ord fel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Viist, det är klar xyas kan vara väktare, men heck. Det är sjukt osannolikt att Pax skulle chansa på en sån grej. Dessutom skulle ju ett nattmord av xyas vara som en hink elefantbajs över Paxens huvud.
Så du är inne på att ulvarna inte kan tänka sig att nattmörda xyas på grund av att inte !Paxen skall få en hink elefantbajs över huvudet?

Hänger vi Mukwa och han är grön i samma veva som xyas nattmördas får !Paxen en hink elefantbajs över sig och hängs nästa runda. Det är ju en rätt stor vinst för ulvarna om !Paxen var den verklige väktaren och inte xyas.
True

Röst: ingen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag ser ut att vara en av få som hänger med in i slutet idag och det beror på att jag plötsligt har fått lite darr och nervositet. För första gången har det brakat till i det här liret och Mukwa är på väg att hängas. Jag erkänner villigt att jag inte alls är lika säker nu som tidigare. Efter !Paxens utfall har det blivit ett kaos utan dess like och ulvarna läskar ihjäl sig.

Vad händer om Mukwa är bybo? Han själv har berättat för oss att vi får misslyckas två gånger. Runda 1 är egentligen inte så kritisk, men det kommer ju att svida om Mukwa är bybo.

I grund och botten har jag jobbat för en hängning av Mukwa sen start. Han har dock haft en del bra snack blandat med en massa bös. Ulvping finns det ju bland Mukwas texter, men just i detta nu är jag bra sugen på att dra tillbaka min röst.

Att Mukwa "ger upp" är ju inte så värst bra för honom, men det ända han kräver är lite mer tid. Det är trots allt vi som avgör när den här rundan är klar och egentligen gör det ju inget om den här rundan tar slut någon dag framöver.

Jag vill vinna med byn. Jag vill vara säker på att vi hänger en ulv här och plötsligt är jag inte lika säker.

I villervallan sen !Paxens outning och framåt finns det så klart ulvar som hjälper oss att hänga Mukwa, och det finns även en stor risk att det redan har suttit ulvar i Mukwas led rätt länge. (Nu spånar jag alltså i mitt eget fall här. Jag spånar i att jag spelat rätt felaktigt precis så som Mukwa säger).

Inte i någon speciell ordning, men sådant som fått mig att reagera:

Recca sätter igång röstandet och lägger den 5:e rösten. No biggie för hon är grön i mina ögon.

Elmrig fattar beslut om att lägga rösten på Mukwa och lämna byggnaden. Han gör det snyggt och bra. Han ber andra att tänka över sitt beslut (en av dom är jag tippar jag på).

Vimes vill verkligen se att Mukwa hängs nu, men börjar gardera sig för att han kan vara bybo. En riktigt usel bybo, skyll dig själv lixom. Sen kommer den där baljan med skit över !Paxen om xyas ryker i nattmordet. Det är lixom för bra för att vara sant att inte xyas är aktiv.

!Paxen kan sätta spiken i kistan, men gör det inte. Han vill hellre se Spider dingla.

Purgatory är inte helt såld på Mukwa. Försvinner tills i morgon eftermiddag. Det Purgatory däremot skriker ut är att R.J och Brynolf är det första som hoppar av !Paxen drevet. Sannolikt är någon av dessa en ulv.

Tyr hade kunna tänkt sig Spider, men Mukwa spelar ut afk-kortet och det spikar igen det hela. Har någon tvivel om Mukwa bör dom flytta sin röst.

Robban offrar hellre en oskyldig Mukwa för att rädda en väktar-pax.

Det jag ser i paranoian är att Mukwa är oskyldig. Vimes garderar sig lite för att kunna förklara sig i nästa runda med att Mukwa faktiskt har spelat uselt som bybo. Han är en stark bybo-karaktär så det är inte en omöjlighet att slingra sig ut en hängning av Mukwa.

Purgatory börjar redan nu snacka in oss på att det finns en ulv bland R.J och Brynolf som lämnat !Paxen tåget lixom. Det reagerade jag direkt på. Han sår frön här och kör till och med på typ: Kika på Vimes inlägg på varför jag behåller min röst på Mukwa.

Jag skulle i detta nu under min innersta noja säga att Vimes-Purgatory-Spider är tre starka kandidater.

Alltså, varför byter inte ens Spider röst till Mukwa nu när det visar sig att !Paxen är väktare? Det osar katt här. Han kan lätt skylla på att han inte han läsa igenom det hela, men han sitter då online just i detta nu. Eller nyss. Numera borta..

Röst: Ingen

Lägger ny röst efter 22.00

Inloggade just nu: Vimes, Tyr och jag

Inloggad 22.00? Vifåse..

Okay. Jag gör som Mukwa, Häng mig! Om ni tror att det ger byn värdefull information så gör det. Röstning is the shit! Det skapar sånt som vi vill uppnå med det här liret. Det ger oss syner som får oss att tro att vi vet hur det hela är uppbyggt. Pjeeh. En grogg på det här va..
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Jag är villig att låta xyas uttala sig innan vi avslutar runda ett.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Viist, det är klar xyas kan vara väktare, men heck. Det är sjukt osannolikt att Pax skulle chansa på en sån grej. Dessutom skulle ju ett nattmord av xyas vara som en hink elefantbajs över Paxens huvud.
Så du är inne på att ulvarna inte kan tänka sig att nattmörda xyas på grund av att inte !Paxen skall få en hink elefantbajs över huvudet?

Hänger vi Mukwa och han är grön i samma veva som xyas nattmördas får !Paxen en hink elefantbajs över sig och hängs nästa runda. Det är ju en rätt stor vinst för ulvarna om !Paxen var den verklige väktaren och inte xyas.
True

Röst: ingen
Haha! Ditt sjuke svin. Du gjorde det före mig och det ger dig ju cred.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Jag sitter här och garvar arslet av mig. Hysteriskt.

Kul att Mukwas två värsta kritiker (och första röster) räddar honom.

Men really, jag tycker det är, efter paxys outning, vettigt att skjuta på deadline.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,319
Location
Örebro
Åker inte någon ut snart så tänker jag vara tyst i en hel vecka. This is getting booooooring. :gremtongue:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Jag sitter här och garvar arslet av mig. Hysteriskt.

Kul att Mukwas två värsta kritiker (och första röster) räddar honom.

Men really, jag tycker det är, efter paxys outning, vettigt att skjuta på deadline.
Alltså, det är en fantastisk avslutning. Som jag nämner i ett något mer mastigt inlägg som fått mig att nu vara utpumpad var det nerv.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Viist, det är klar xyas kan vara väktare, men heck. Det är sjukt osannolikt att Pax skulle chansa på en sån grej. Dessutom skulle ju ett nattmord av xyas vara som en hink elefantbajs över Paxens huvud.
Så du är inne på att ulvarna inte kan tänka sig att nattmörda xyas på grund av att inte !Paxen skall få en hink elefantbajs över huvudet?

Hänger vi Mukwa och han är grön i samma veva som xyas nattmördas får !Paxen en hink elefantbajs över sig och hängs nästa runda. Det är ju en rätt stor vinst för ulvarna om !Paxen var den verklige väktaren och inte xyas.
True

Röst: ingen
Haha! Ditt sjuke svin. Du gjorde det före mig och det ger dig ju cred.
Haha, vilket antiklimax. Nåja, då har jag tid att hoppa på SJ-drevet iaf.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,319
Location
Örebro
Konrad Konvalj said:
xyas är en nyckel till det hela.
Vi lär väl inte få något svar där? Var det inte någon som sa att tystnaden var varulvens bästa vän? Tkema, vad svar vi lär få då. :gremwink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa, böj knä för dina räddare :)

Sluta grina och gnäll nu. Kom tillbaka till trevligheterna och skratta dig harmynt :gremsmile: Gör ditt bybojobb nu!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Imorrn så ska vi fantisera om att det blev en utröstning och fantisera om vad dess två möjliga resultat säger om allas röster bortsett från de här två sista. Tror det kan vara intressant.
 
Top