Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Då ingen har uppnått minst 7 röster så fortsätter spelet yttligare en dag.

Röstställning just nu:
Mukwa (5): Purgatory, Elmrig, Recca, Robert Jonsson, Tyr,
Spider Jerusalem (2): !Paxen, Brynolf,
!Paxen (1): Spider,
Vimes (1): Mukwa

START!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Re: Mukwa, böj knä för dina räddare :)

Bah. Nä, jag ska sitta och sura nu. Sådetså. :gremwink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Imorrn så ska vi fantisera om att det blev en utröstning och fantisera om vad dess två möjliga resultat säger om allas röster bortsett från de här två sista. Tror det kan vara intressant.
Bra idé. Jag har dock redan gått igenom det ett varv i huvudet och redan postat tankar om det. Där är du en av mina ulvar.

Mycket tack vare Mukwas grininlägg, men också ditt förhållningssätt till det hela här i slutet. Du tänkte inte riktigt bybo, men du ändrade ju trots allt din röst. Det ger dig cred måste jag säga, men nu kan jag ju inte släppa dig förens jag verkligen hört vad Mukwa vill med att få dig hängd.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag hajade inte riktigt hur du fick in mig i ulvgänget. Tyckte mest det såg ut som långsökt paranoia allt, men jag kan glutta igen.

Det här med skenavrättningar är det nya svarta tror jag, fatta vad vi kommer ha grejer att gå på när väl Mukwa försvunnit for real.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Röst: Spider Jerusalem

Har spontant inte tyckt att han verkar mer skum än vanligt. Men här får han en röst som sporre för att vidga sitt spel bortom !Paxen! Ska se om jag hinner läsa igenom hans inlägg imorgon. Tror inte de var så många, men jag har inte tid för så mycket varulvsspel imorgon.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrad Konvalj said:
24 timmar till nästa hängning.

Röst: Spider Jerusalem

Varför röstar du på vår väktare?
För jag har inte kunnat flytta min roll då jag har hjälpt min lillasyster att flytta fram tills nu. Jag har läst igenom tråden.

Röst: Ingen.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Spider Jerusalem said:
Konrad Konvalj said:
24 timmar till nästa hängning.

Röst: Spider Jerusalem

Varför röstar du på vår väktare?
För jag har inte kunnat flytta min roll då jag har hjälpt min lillasyster att flytta fram tills nu. Jag har läst igenom tråden.

Röst: Ingen.
Röst*
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Jag hajade inte riktigt hur du fick in mig i ulvgänget. Tyckte mest det såg ut som långsökt paranoia allt, men jag kan glutta igen.

Det här med skenavrättningar är det nya svarta tror jag, fatta vad vi kommer ha grejer att gå på när väl Mukwa försvunnit for real.
Skenavrättningar is the shit!

Jo visst var det en del nojja där, men i nojjan ser jag ju en del saker.

Allt börjar egentligen innan kaos när du går in och säger att Recca har en tegelsten till pannben eller liknande. Hon är då i sitt esse och kastar paj på Tyr, som jag i min tur har ansett spela lite fegt och valt R.J som en värdig kandidat till en rejäl genomkörare. Det och att Tyr i ett tidigare skede gått ut och förklarat hur och vad ditt också betydde i nått inlägg. (orkar inte leta fram citat nu). Då hade jag små fealing för att ni samverkade. Dock hade jag mest fealings för att Tyr var en liten bov, men då drogs ju du med i det hela. Efter det har ju Tyr spelat upp sig i mina ögon. Något gnällig fortfarande och spelar ut STORE K.K eller liknande någonstans. Hans spel fick mig dock att kika lite mer på dig eftersom han en gång i tiden "räddat" dig ur en knivig sits.

Sen kommer Purga igång:

Purgatory said:
SJ och Mukawa är bekvämt sena på Paxen-drevet, det har redan börjat ta fart och då är det mer safe för ulvar att hoppa på. Mukawa är på både Paxen och SJ och säger att det är viktigt att rösta, men gör det inte själv. Så för tillfället kommer jag att rösta på honom
Purgatory är alltså nummer 3 att rösta. Tidigt in och bakom två stycken Mukwa-motståndare med bra tryck.

Han fäller en kommentar i ett senare inlägg som jag fastnar för:
Purg said:
(Jag vill bara säga här att om Paxen visar sig vara varulv så är Vimes misstänkt.)
Han vet att inte !Paxen är ulv för han är ju ulv själv. Han försvarar även dig i sitt inlägg genom att skriva som han gör. Lixom, hänger vi !Paxen och han är bybo så får jag bra cred genom att påpeka just detta. Vimes får ju också bra cred så varför inte.

Sen fortsätter Purga med sin genomgång av spelet. Inga direkta egna tankar utan en massa uppdateringar om vad som redan sagts och gjorts.

Jag var beredd på att efter mina senaste inlägg och skummande i tråden byta röst och hänga Paxen.

Men nu har han gått ut med att vara väktare...

Blev sjukt ambivalent helt plötsligt, vi vill ju inte riskera att förlora väktaren så tidigt. Men Paxen HAR betett sig skumt. Får se hur diskussionen kring detta fortgår ett tag nu. Min röst på Mukwa ligger kvar tills vidare, för han är också lite märklig. Se Vimes inlägg för en sammanfattning.
Se Vimes inlägg. Man tar ju undermedvetet det som ligger närmast tillhands var min tanke. Purga passar på att skänka lite brunt ljus över !Paxen, men det går ju inte att byta röst till väktaren nu. Hans röst på Mukwa har ju legat där ett tag så att byta är ju inte något alternativ heller, och att sitta som 3:a i ledet av röstande när en bybo hängs är väl lättare att slinka ur kanske?

Det sitter minst en ulv i Paxen-drevet, kanske fler. Han har enda sedan börjat varit i fokus och är "safe" att rösta på.
Nu däremot går han ut som väktare. Varulvarna blir glada pockar sannolikt honom med ett nattmord. De ulvar som röstar på honom byter drev och hoppar på någon annan, Mukwa är för tillfället rätt "safe" och SJ har fått en del uppmärksamhet as well. Kanske inte helt osannolikt då att det döljer sig en ulv bland de första som byter från Paxen till någon annan.
Purga börjar smått flika in att ulvarna sitter i !Paxen drevet.

Notera i så fall att det är Brynolf och och RJ som är de första som hoppar av. Brynolf till SJ som Paxen också röstar på. RJ till Mukwa, "safe" valet.
Okay, Brynolf + R.J varav R.J röstar "safe". Hur menar han där. Att R.J hoppar över från väktaren till ulven eller att han är ulven som hoppar över till bybon för att fälla ett avgörande. Jaja. Jag måste kolla mer på det här senare.

De behöver inte tänka efter. Som bybo måste man först överväga om Paxan talar sanning eller om det är en fint. Dessutom måste man också hinna överväga andra kandidater för sin röst. Som varulv vet man direkt att man kommer döda Paxen på natten och man vet också vilka de i byn är. Så man behöver inte ägna samma tid åt att tänka efter innan man väljer ett nytt mål för sin röst.
Är lite för trött nu, men det här inlägget stinker på nått vis. Ja må få äta upp det i möra kanske, men jag tycker det luktar ulv av Purga bara genom att läsa det här inlägget.

Sen dyker du upp Vimes.

Vimes said:
Sen alltså: är det någon som tycker att Mukwa blev grönare av hans sista inlägg här? Lite ilska, lite hot, lite anklagande finger. Känns imho som ett klassiskt sista ryck från en ulv på galgbacken.
Och då kommer Purga med sitt svar.

Jag tycker inte det hjälpte alls. Jag inte 100% sold på Mukwa, SJ pingar en del också. Jag tycker dock att det snart är dags att rösta ut någon så vi får mer att analysera.

Dock är jag tveksamt till om ikväll är rätt tid. Jag skulle gärna se allas reaktion till Paxens outning innan rundan är över.

Jag kommer åka iväg snart och kommer inte kunna delta igen förrän imorgon eftermiddag.
Alltså, först kommer du med lite snack om att du inte alls är så säker. Lite snack som kan komma att gröna dig i runda 2 när det visar sig att Mukwa är grön (alltså, det här vet vi inget om ännu, kom ihåg det!). Strax därefter slinker Purga in och säger att han inte är 100 på Mukwa. Kör lite löst snack för att se bra ut på papperet när det visar sig att Mukwa är grön (fortfarande ingen sanning i det..). Purga har dessutom redan berättat för oss vilka som bytte röster för att hänga Mukwa så han har ju ändå garderat sig och kan anklaga dessa som sumprunkare som hängde vår bybo-Mukwa.

Hur som så kan det här se luddigt ut på papper, men jag såg rätt sköna bilder.

Du fortsätter senare att snacka om att !Paxen ryker när xyas nattmördas, och det gillade jag absolut inte. Du var rätt inne på att Mukwa skulle hängas denna kvällen, och försökte inte hitta en bättre utväg. Till skillnad mot exempelvis Elmrig som jag anser spelade väldigt klokt mot slutet. Äh. Du hajar.

Din ändrade röst till ingen skall du ha cred för. Hade du inte slunkit in med den innan min röst till ingen hade min nojja fortsatt utav bara satan i nuläget, men att du tog ditt förnuft till fånga och ändrade rösten trots att du var lika bensäker som jag på att Mukwa verkligen borde hängas nu är bra skit.

Jämför med exempelvis Purgatory: Inte helt 100 på Mukwa, men nu drar jag för några dagar. So long kompisar! Lägg där till att han lurkade efter 22.00.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Viist, det är klar xyas kan vara väktare, men heck. Det är sjukt osannolikt att Pax skulle chansa på en sån grej. Dessutom skulle ju ett nattmord av xyas vara som en hink elefantbajs över Paxens huvud.
Så du är inne på att ulvarna inte kan tänka sig att nattmörda xyas på grund av att inte !Paxen skall få en hink elefantbajs över huvudet?

Hänger vi Mukwa och han är grön i samma veva som xyas nattmördas får !Paxen en hink elefantbajs över sig och hängs nästa runda. Det är ju en rätt stor vinst för ulvarna om !Paxen var den verklige väktaren och inte xyas.
True

Röst: ingen
Haha! Ditt sjuke svin. Du gjorde det före mig och det ger dig ju cred.
Jag har sett Elmrig och K.K som grönish sedan dag 1.
Nu är Vimes grön. Och Paxen.

Det lämnar
Brynolf
Mukwa
Purgatory
Robert Jonsson
Spider Jerusalem
Tyr
Xyas

Purgatory och Tyr har jag haft anledning att anklaga innan men det har runnit ut lite i sanden sedan dess - då de svarat någorlunda väl på anklagelserna.

Xyas är ju en stor jäkla blank just nu... Han kan vara vad som helst...

Recca #800021 said:
Jag gissar på ca 2 ulvar bland de som inte röstat än. Motivering? De törs inte ta ett sådant aktivt beslut om hur byn bör agera. Att ta aktiv ställning är riskfyllt för ulvarna. Således:

!Paxen
Brynolf
Elmrig
Konrad Konvalj
Mukwa
Purgatory
Recca
Robert Jonsson
Spider Jerusalem
Tyr
Vimes
xyas

Källa:
Vicotnik said:
!Paxen (3): Spider, Robert, Recca,
Mukwa (4): Konrad, Vimes, Purgatory, Elmrig,
Med båda mina listor ska det alltså se ut så här:
!Paxen
Brynolf
Elmrig
Konrad Konvalj

Mukwa
Purgatory
Recca
Robert Jonsson
Spider Jerusalem
Tyr
Vimes
xyas

Jag är den förste att erkänna att gröningen av Elmrig bygger mest på känsla. I början av rundan upplevde jag det som att han var genuin och byboig och uttryckte sig otvingat och ledigt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Purgatory said:
Vimes said:
Sen alltså: är det någon som tycker att Mukwa blev grönare av hans sista inlägg här? Lite ilska, lite hot, lite anklagande finger. Känns imho som ett klassiskt sista ryck från en ulv på galgbacken.
Mukwa said:
Rullar över på rygg]
Jag tycker inte det hjälpte alls. Jag inte 100% sold på Mukwa, SJ pingar en del också. Jag tycker dock att det snart är dags att rösta ut någon så vi får mer att analysera.

Dock är jag tveksamt till om ikväll är rätt tid. Jag skulle gärna se allas reaktion till Paxens outning innan rundan är över.

Jag kommer åka iväg snart och kommer inte kunna delta igen förrän imorgon eftermiddag.
Jag har ju givet förbisett det fetmarkerade i min nojja. Hittade det nu i ännu en genomgång.

Purgatory: Varför väljer du att ligga kvar med din röst på Mukwa om du inte känner dig mogen för en hängning? Det vore intressant att veta.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Lite tankar angående Mukwas var-a eller inte var-a...

Om Mukwa är ulv, är ju den första tanken man får att den/de som drar bort sina röster och räddar kvar honom är fedt misstänkta. Men å andra sidan... vågar ulvarna verkligen göra en sådan grej? Svårt att spekulera i, men som ulv skulle jag inte våga hoppa av förrän någon bybo redan velat och bytt röst.

Om Mukwa är grön, skulle knappast en ulv vara den första att hoppa av drevet när de är så nära att hänga en bybo.
Detta ställer ju Vimes och Konrad i rätt god dager. OM de nu inte är vulvor båda två och har snackat ihop sig om att rädda kvar Mukwa samtidigt för att ge creds till sig själva.

Jag har ingen skit på någon av dem sedan tidigare dock, så jag tror nog de är sjyssta pågar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Lite tankar angående Mukwas var-a eller inte var-a...

Om Mukwa är ulv, är ju den första tanken man får att den/de som drar bort sina röster och räddar kvar honom är fedt misstänkta. Men å andra sidan... vågar ulvarna verkligen göra en sådan grej? Svårt att spekulera i, men som ulv skulle jag inte våga hoppa av förrän någon bybo redan velat och bytt röst.

Om Mukwa är grön, skulle knappast en ulv vara den första att hoppa av drevet när de är så nära att hänga en bybo.
Detta ställer ju Vimes och Konrad i rätt god dager. OM de nu inte är vulvor båda två och har snackat ihop sig om att rädda kvar Mukwa samtidigt för att ge creds till sig själva.

Jag har ingen skit på någon av dem sedan tidigare dock, så jag tror nog de är sjyssta pågar.
Svinbra att du kommer med tankar så här snabbt in på detta kaos.

Jag kommer inte att gröna Vimes för det hela, men visst skall han ha bra cred. En sak är i alla fall säker och det är att inte både jag och Vimes är ulvar. Dock så har vi ju fortfarande ingen koll på om Mukwa är brun eller grön. Det finns ulvar i tåget det kan vi dock vara säkra på.

Hur ser du på Recca´s rödning av dig Brynolf?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Jag kommer inte att gröna Vimes för det hela, men visst skall han ha bra cred. En sak är i alla fall säker och det är att inte både jag och Vimes är ulvar. Dock så har vi ju fortfarande ingen koll på om Mukwa är brun eller grön. Det finns ulvar i tåget det kan vi dock vara säkra på.
Jag har grönat Vimes men det är mest för att vi inte har röstat ut Mukwa än. Om det visar sig att Mukwa är ulv på riktigt så tror jag att Vimes är grön. Ingen ulv skulle missa chansen att sänka sin ulvpolare och ge sig själv ett grönt skimmer resten av spelet i det läget...

Däremot att rädda honom... Det är bara en bybo som resonerar som K.K och Vimes gjorde när de droppade sina röster. Eller möjligtvis en djävulskt smart ulv som vet att Mukwa är grön och hoppas kunna gröna sig själv... Men är Vimes så vågad? Mukwa är så vågad, men i det scenario där Vimes är så smart och vågad är Mukwa bybo. Nä... Jag håller fortfarande Mukwa som mest trolige ulven just nu. Vi lär oss också mycket på att hänga honom...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad said:
En sak är i alla fall säker och det är att inte både jag och Vimes är ulvar
Förklara gärna hur det skulle vara så säkert.

Hur ser du på Recca´s rödning av dig Brynolf?
Tja, det enda hon baserar den på är att jag dröjde med att rösta, så det är ju ingen gedigen genomgång. Men hon får gärna kolla upp mig, Tyr och Mukwa ytterligare om hon misstänker oss mest.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Är inne i nojjan nu..

Allså, vi hänger Mukwa och han visar sig vara bybo. Det är ju skit, men så vart det.

Ulvarna nattmördar xyas eftersom det kan ge ett brunt sken över !Paxen. Fullt rimligt i mina ögon. !Paxen har ju inte chansat på att vara väktaren utan han är vår väktare, men samtidigt är han ju !Paxen så att fälla honom som ful-väktare är ju inte allt för svårt.

Byn hänger väktar-!Paxen i runda 2.

Sen är det finito va? Vi hade råd med två bom om jag inte minns Mukwas ord fel.
Men vänta nu, hur stor är sannolikheten att just Xyas skulle vara kunna ha varit väktaren? Som Paxen själv säger, kan han ju skydda sig själv så jag tror inte ulvarna kommer ge sig på honom den här rundan i vilket fall. Så att Paxen överlever är inte överdrivet misstänkt. Faktum är till och med att OM Xyas nattmördas kan vi vara ganska säkra på att han INTE var väktaren. Han torde vara tillräckligt rutinerad att ha PMat Vic om att skydda sig själv redan vid spelstart, i väntan på bättre.

Så det här håller inte som anledning till att hoppa av Mukwa-drevet för att Xyas ska få uttala sig om Paxens outning. Xyas bör till och med INTE yttra sig om outningen förrän i nästa runda (hänger vi en bybo så MÅSTE den riktige väktaren -om det finns en- komma fram och peka finger åt Paxen, men inte tidigare än så).

Konrad och Vimes får hemskt gärna kommentera detta, för jag begriper mig inte på era resonemang som ledde till att Mukwa blev kvar.
 
Top