Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Konrad Konvalj said:
Se Vimes inlägg. Man tar ju undermedvetet det som ligger närmast tillhands var min tanke.
eller så är man lite stressad och citerar någon som kommit fram
till samma sak som en själv har gjort.

Konrad Konvalj said:
Purga passar på att skänka lite brunt ljus över !Paxen, men det går ju inte att byta röst till väktaren nu. Hans röst på Mukwa har ju legat där ett tag så att byta är ju inte något alternativ heller, och att sitta som 3:a i ledet av röstande när en bybo hängs är väl lättare att slinka ur kanske?
Är inte med på vad du menar här. Mukwa var jag misstänksam mot då och därför låg min röst på honom. Känns korkat att rösta på någon som gått ut som väktare innan det finns någon form av bevis för att han inte talar sanning. Risk vs. reward helt enkelt. Byn tjänar mer på att anta att Paxen talar sanning för tillfället.

Konrad Konvalj said:
Purga börjar smått flika in att ulvarna sitter i !Paxen drevet.
Fullt rimligt med tanke på hur situationen såg ut då. Detta var innan Paxens outande och han var en av de mest misstänkta av typ alla.


Konrad Konvalj said:
Okay, Brynolf + R.J varav R.J röstar "safe". Hur menar han där. Att R.J hoppar över från väktaren till ulven eller att han är ulven som hoppar över till bybon för att fälla ett avgörande. Jaja. Jag måste kolla mer på det här senare.
Mukwa var i fokus, att som ulv i denna situationen byta sin röst till honom sticker liksom inte ut så mycket. Särskilt med tanke på hur många som redan har honom som misstänkt.

Konrad Konvalj said:
Är lite för trött nu, men det här inlägget stinker på nått vis. Ja må få äta upp det i möra kanske, men jag tycker det luktar ulv av Purga bara genom att läsa det här inlägget.
Förklara gärna varför.

Konrad Konvalj said:
Sen dyker du upp Vimes.

Vimes said:
Sen alltså: är det någon som tycker att Mukwa blev grönare av hans sista inlägg här? Lite ilska, lite hot, lite anklagande finger. Känns imho som ett klassiskt sista ryck från en ulv på galgbacken.
Och då kommer Purga med sitt svar.

Jag tycker inte det hjälpte alls. Jag inte 100% sold på Mukwa, SJ pingar en del också. Jag tycker dock att det snart är dags att rösta ut någon så vi får mer att analysera.

Dock är jag tveksamt till om ikväll är rätt tid. Jag skulle gärna se allas reaktion till Paxens outning innan rundan är över.

Jag kommer åka iväg snart och kommer inte kunna delta igen förrän imorgon eftermiddag.
Alltså, först kommer du med lite snack om att du inte alls är så säker. Lite snack som kan komma att gröna dig i runda 2 när det visar sig att Mukwa är grön (alltså, det här vet vi inget om ännu, kom ihåg det!). Strax därefter slinker Purga in och säger att han inte är 100 på Mukwa. Kör lite löst snack för att se bra ut på papperet när det visar sig att Mukwa är grön (fortfarande ingen sanning i det..). Purga har dessutom redan berättat för oss vilka som bytte röster för att hänga Mukwa så han har ju ändå garderat sig och kan anklaga dessa som sumprunkare som hängde vår bybo-Mukwa.

Hur som så kan det här se luddigt ut på papper, men jag såg rätt sköna bilder.
Att jaga misstänkta samtidigt som man försöker undvika att bli allt för misstänkt själv är väl ändå själva essensen i hur man spelar som bybo? Jag ser en sak jag tycker sticker ut eller verkar skum. Därefter kommenterar jag det, både för att komma ihåg det själv och för att uppmärksamma andra på det.


Konrad Konvalj said:
Jämför med exempelvis Purgatory: Inte helt 100 på Mukwa, men nu drar jag för några dagar. So long kompisar! Lägg där till att han lurkade efter 22.00.
Sant, var och är inte 100% på att Mukwa är ulv. Det är så det är när man är bybo, men vet inte förrän personen redan blivit utröstad. Jag var dock tillräckligt nöjd med mitt val av röst för att inte byta. Och som jag sa hade jag inte haft något emot en längre runda så att alla kunde reagera och diskutera Paxens outande. Dock tyckte jag också att det vid det laget började bli dags för en ny runda så vi får lite mer konkreta saker att prata om. Därför höll jag kvar min röst.
Lurkade vid 22? Vad har du fått det ifrån? vid den tiden satt jag ute och drack öl med några polare.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Konrad Konvalj said:
Purgatory: Varför väljer du att ligga kvar med din röst på Mukwa om du inte känner dig mogen för en hängning? Det vore intressant att veta.
Typ det här:

Purgatory said:
Sant, var och är inte 100% på att Mukwa är ulv. Det är så det är när man är bybo, men vet inte förrän personen redan blivit utröstad. Jag var dock tillräckligt nöjd med mitt val av röst för att inte byta. Och som jag sa hade jag inte haft något emot en längre runda så att alla kunde reagera och diskutera Paxens outande. Dock tyckte jag också att det vid det laget började bli dags för en ny runda så vi får lite mer konkreta saker att prata om. Därför höll jag kvar min röst.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Ja, nä det är väl klart att det kan vara så att jag har en långtgående plan som går ut på att gröna mig genom att inte rösta ut en bybo (som sen behöver dö...), och att denna min ulvaplan turligt nog sammanfaller med gröne KKs agerande. Men jag tycker det låter fett osannolikt.

Alltså, det är klart att det går att tolka min undandragna röst som en varulvsfint, men det är ett ganska osannolikt scenario. Man bör redan tro att jag är varulv för att det ska verka vara rimligt, som Mukwa.

Men jag menar nog att det är mer rimligt i så fall att jag och KK har gjort upp det här på förhand, eftersom vi tänkte och agerade lika dant. Det borde betyda att vi tänker på samma sätt (som bybor) eller att det var planerat (vi är ulvar).

Den smarta planerande ulven är en myt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Men jag menar nog att det är mer rimligt i så fall att jag och KK har gjort upp det här på förhand, eftersom vi tänkte och agerade lika dant. Det borde betyda att vi tänker på samma sätt (som bybor) eller att det var planerat (vi är ulvar).

Den smarta planerande ulven är en myt.
Det finns undantag till regeln att "den smarta planerande ulven är en myt". Mukwa i familjen, xyas/k.k teamet...

Personligen satt jag och väntade och hoppades på att någon skulle droppa med sin röst från Mukwa i slutskedet på kvällen.

Min femte röst på Mukwa motiverade jag dåligt för byn, jag menade att det skapade en intressant situation. Jag ville skapa en situation där vi kunde plocka ulvar genom att de fällde det avgörande. Sedan sabbade ju Paxen hela skiten med sin helt onödiga outning och det blev bara alltför lätt att byta till Mukwa för de som innan suttit på Paxen. Men när du bytte från Mukwa och K.K också gjorde det så insåg jag att två bybor hade utkristalliserats från röstningen.

Men om jag börjar se dig som grön genom din outning så vill jag absolut betrakta möjligheten att jag har fel också. I familjen lurade Mukwa oss fullständigt i och med att han tog Miller-rollen och samtidigt arbeta urskiljningslöst för att hänga den andra ulven. Att avstå från att hänga en bybo är ungefär samma typ av grönande strategi, enligt mig.

Men att du och K.K är ulvar ihop är inte troligt. Skulle ni båda då använda samma strategi? Det vore ju bara puckat. Det enda riktiga vore om ulv-K.K inte släppte sin röst på Mukwa, ingen misstänker ju ändå K.K, medan ulv-Vimes släppte rösten på Mukwa för att gröna dig själv. Eftersom du inte är den enda som gör det i det här läget så innebär det i princip att ni inte är två ulvar tillsammans. Men det innebär också att du fortfarande kan släppa rösten på en potentiellt bybo-Mukwa i hopp om att du ser grön ut då.

Enligt mig är det ändå Mukwa som blir utröstad i runda 1. Det ger mest för byn som det ser ut just nu. Jag skulle vilja vara mer övertygad innan röstningen men om jag inte är det så är det fine. Om Mukwa är ulv finner jag det otroligt att Vimes eller K.K är ulv eftersom de släpper rösterna på ulven. Det hade varit rejält grönande att ha nackat en ulv, liksom och dessutom legat med rösten på Mukwa i flera dagar...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Faktum är att jag tycker det är rätt långsökt att tänka sig att jag och/eller KK är ulvar efter igår kväll, alldeles oavsett Mukwas fraktionstillhörighet.

Att dra undan rösten i elfte timmen för att rädda en ulvkompis verkar jäkligt konstigt och som du skriver, det hade varit väldigt grönande att ligga kvar. Betänk också att jag och Konrad har haft våra röster på Mukwa lång tid, och varit i diskussion med honom, möjligheterna att hoppa av tidigare var många. Nu vart det ju extremt uppseendeväckande.

Och om Mukwa är bybo har jag svårt att se hur det är en smart ulvtaktik att plocka bort sina röster sådär. Ulvarna vill ju att bybor ska röstas ut. Och hade Mukwa röstats ut som bybo så hade ju lien snarare gått bland de som hoppade på drevet i ett senare skede, de hade vi tyckt varit suspekt påpassliga.

Enda rimliga scenariot där jag eller Konrad är ulvar är om vi tänker oss att Mukwa ändå kommer att röstas ut i ett senare skede. Men jag tycker att det är för långsökt.

Det du såg igårkväll var två bybor som fick kalla fötter och använde regelsystemet på ett sätt de tror var bäst för byn. Jag känner mig, efter igårkväll, mer eller mindre säker på KKs grönhet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Sen tycker jag inte det ärsjälvklart att vi ska rösta ut Mukwa den här rundan. Jag tycker att vi ska rösta ut den troligaste ulven, och det behöver intevara Mukwa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lurkade vid 22? Vad har du fått det ifrån? vid den tiden satt jag ute och drack öl med några polare.
Jaja. Du var då inloggad, men det har man ju full rätt att vara trots att man dricker öl med sina polare.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad said:
Jag håller inte alls med dig om att ett nattmord av xyas hade varit bra för byn. Det hade försvagat vår väktares position rejält vill jag påstå.
Här tänker vi visst olika. Om Xyas mördas, är det ett ganska tydligt tecken på att han INTE var väktaren, så ulvarna kommer få ännu svårare (i princip omöjligt, faktiskt) att bruna Paxen. Eller tänker du på något annat sätt som jag missat? Eftersom både du och Vimes verkade flytta era röster från Mukwa just på grund av Xyas-grejen är jag rätt nyfniken på hur ni tänkte. Vimes?

Konrad said:
!Paxen är väldigt bra att ha i spel om man är på ulvarnas sida.
Jag tror alltså inte det. Den här rundan kommer ju ingen gå ut med att "jag är minsann den riktige väktaren, Paxen ljuger", utan det är först nästa runda det blir skarpt läge (om vi hänger en bybo alltså). Och jag är tämligen övertygad om att väktaren kommer skydda sig själv och alltså inte mördas. Nä, jag tror inte det var så illa med paxens outning trots allt.

Konrad said:
Av listan utläser jag också att Purgatory skrivit 36 poster. Där kommer vi hitta så mycket snömos och luft vid en granskning.
Yes, det har varit många menlösa och röriga genomgångar där.

Konrad said:
Vimes ligger ju där han ska. Det finns någon som påpekat att Vimes inte är sig själv och tillbakadragen? Eller? Jag tycker inte det. Han är något mer laidback numera överlag.
Njä, jag tycker han lirar ungefär som vanligt. Något mindre burdus, möjligen.

Konrad said:
Att Tyr ligger där uppe i toppen var rätt väntat. Han har ju haft några duster och försvarat sig och sin analysheder till både mig och Recca. Jag tycker det är intressant att du har en annan uppfattning om Tyr.
Jag har missat hans framfart. Jag vet att jag gillat mycket av vad han skrivit, men inte att han varit så aktiv. Jag lovar att kolla upp honom lite bättre då jag tydligen haft en skev bild av honom.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Det här är Brynolfs inlägg efter att jag skrivit min lista som rödar honom för att han inte tagit ställning ännu. Jag gör en pytteliten notering om att Brynolf kände att det var smartast att få iväg en röst ganska omgående när han såg röd ut... Det var ord och inga visor när han pangade iväg rösten.
Jag förstår hur du tänker, men jag tycker jag motiverade mig bra åtminstone.

Recca said:
Slutsats, det finns inte mycket rödande jag kan säga om Brynolf. Det enda är just det att han inte tar ställning riktigt trots att han verkligen misstänker Paxen och trots att han verkligen gillar röstsystemet. När han slutligen lägger rösten på Paxen är det i samband med att jag rödar honom för att han inte tagit ställning.
Som sagt var det ett lite känsligt läge kring Paxen, vilket ju visade sig vara korrekt. Jag ska väl inte säga att jag "verkligen" misstänkte Paxen, men jag ville lirka lite mer i läkar/väktarspektaklet för att se vart det ledde. Sen överreagerade ju Paxen med sin outning, men jag kan inte påstå att det bara lett till misär, direkt.

Recca said:
En grej som jag reagerar lite mot är att jag inte sett något mer fokus på Brynolfs Spider-misstanke. Han ligger på där med misstanke och med en röst när han byter från Paxen, men om man tar ställning i den höga graden och dessutom är ensam att ligga på Spidde så borde man väl ändå köra någon analys eller liknande?
Spider har inte skrivit något på länge. Jag har bett honom kommentera mina anklagelser men det går trögt på den fronten. Visst misstänker jag honom, men samtidigt skulle en utröstning av honom ge ganska lite med tanke på hur lite han skrivit och hur lite andra skrivit om honom. Vi skulle egentligen behöva skapa lite mer rabalder kring andra än Mukwa och Paxen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Sen tycker jag inte det ärsjälvklart att vi ska rösta ut Mukwa den här rundan. Jag tycker att vi ska rösta ut den troligaste ulven, och det behöver intevara Mukwa.
Medhåll.

Jag är helt inne på att inte fimpa Mukwa i nuläget. Vi vet ju lixom vart alla står i den frågan och det är skitbra att Mukwa får jobba på sin bybo status. Det triggar nog igång Mukwa en del, och vi vet ju att han är en bra bybo.

Det är till och med så att Mukwa är illa tvungen att skriva bra skit nu för sin existens. Börjar han darra och inte får fram nått är det ännu ett tecken på att han inte har bybo skallen med sig. Ty det är väldigt mycket svårare att vara bybo när man är ulv. Det vet jag av erfarenhet..
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Brynolf: jag tänkte nog inte att xyas skulle skydda sig själv. Det är mycket möjligt att han skulle göra det. Men jag tänkte inte så då. Jag var stressad och kände mig osäker på Mukwas ulveri, xyas-grejen tyckte jag var ytterligare ett skäl att vänta med utröstningen ett tag till.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Recca said:
En grej som jag reagerar lite mot är att jag inte sett något mer fokus på Brynolfs Spider-misstanke. Han ligger på där med misstanke och med en röst när han byter från Paxen, men om man tar ställning i den höga graden och dessutom är ensam att ligga på Spidde så borde man väl ändå köra någon analys eller liknande?
Spider har inte skrivit något på länge. Jag har bett honom kommentera mina anklagelser men det går trögt på den fronten. Visst misstänker jag honom, men samtidigt skulle en utröstning av honom ge ganska lite med tanke på hur lite han skrivit och hur lite andra skrivit om honom. Vi skulle egentligen behöva skapa lite mer rabalder kring andra än Mukwa och Paxen.
Du är inte ensam om att tycka det. Jag vill se Spider rentvå sig, ge ett bättre alternativ. Som det är nu så är jag inte säker på om Spider är en ulv eller bybo, men han är den som är högst på min misstänkt lista
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Kan vi få ett tredje drev? Spider och Mukwa är väl jämnstarka, typ?

Röst: Purgatory

Purg hoppar hastigt och lustigt på Mukwa-drevet utan att driva på, vidare lutar han sig mot mina argument mot Mukwa. Känns som en oppurtunistisk ulv som ser sin chans att boa in sig i ett drev mot en bybo startat och eldat av bybor. Därtill har han knappt tagit ställning till något utan mest postat sammanfattningar av inlägg " hej, jag vill verka nyttig". Nu är han visst afk eller nått. Nåja, han är ulv i varje fall.
Använder mig i slapphet av Vimes inlägg här.

Jag har i princip lagt fram exakt dessa saker mot Purga och jag har dåliga vibbar av honom.

Att lägga sig som trea in på Mukwa drevet efter två färgstarka Mukwa motståndare känns rätt lägligt. Sen kör Purga rätt mycket snack som får honom att se grönare ut när väl Mukwa dinglat (om det visar sig att han är bybo). Saker i stil med att han inte är 100 säker och det är man ju aldrig förens det är klart, och sedan fyller han på med starka misstankar mot Brynolf och R.J som är sist av !Paxen drevet (alltså, det här är draget ur arslet. jag freebasar lite nu och har inte riktigt tid att leta citat).

Purgatory vidrör inte Tyrs något lama röst som fäller avgörande för Mukwa hängning. Hans motivering är typ afk-kortet. Även Tyr kör med lite säkra kort så som; Ni som inte är säker bör ta bort er röst från Mukwa. Jag är inte helt säker, men afk-kortet är lite väl mycket så jag måste ju rösta här. Spider drevet är ju egentligen det jag vill vara med på, men just nu är det Mukwa som gäller. Efter Vimes+K.K´s röstflytt är Tyr snabb att flika in att nu hinner jag minsann hoppa på Spider tåget istället. Inga reflektioner what so evers om det som skett.

Röst: Purgatory

(Sen fick väl Tyr sig en känga också, och det är inte första gången från min sida. Jag brukar ha bra fealings för bybo-Tyr. Nu har jag inte riktigt det. Lägg där till ett något neggigt och grinigt beteende som får mig att fundera ännu hårdare. Recca hade ett bra inlägg om det här som någon måste bumba fram. Typ Recca?)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad said:
Jag håller inte alls med dig om att ett nattmord av xyas hade varit bra för byn. Det hade försvagat vår väktares position rejält vill jag påstå.
Här tänker vi visst olika. Om Xyas mördas, är det ett ganska tydligt tecken på att han INTE var väktaren, så ulvarna kommer få ännu svårare (i princip omöjligt, faktiskt) att bruna Paxen. Eller tänker du på något annat sätt som jag missat? Eftersom både du och Vimes verkade flytta era röster från Mukwa just på grund av Xyas-grejen är jag rätt nyfniken på hur ni tänkte. Vimes?

Konrad said:
!Paxen är väldigt bra att ha i spel om man är på ulvarnas sida.
Jag tror alltså inte det. Den här rundan kommer ju ingen gå ut med att "jag är minsann den riktige väktaren, Paxen ljuger", utan det är först nästa runda det blir skarpt läge (om vi hänger en bybo alltså). Och jag är tämligen övertygad om att väktaren kommer skydda sig själv och alltså inte mördas. Nä, jag tror inte det var så illa med paxens outning trots allt.

Konrad said:
Av listan utläser jag också att Purgatory skrivit 36 poster. Där kommer vi hitta så mycket snömos och luft vid en granskning.
Yes, det har varit många menlösa och röriga genomgångar där.

Konrad said:
Vimes ligger ju där han ska. Det finns någon som påpekat att Vimes inte är sig själv och tillbakadragen? Eller? Jag tycker inte det. Han är något mer laidback numera överlag.
Njä, jag tycker han lirar ungefär som vanligt. Något mindre burdus, möjligen.

Konrad said:
Att Tyr ligger där uppe i toppen var rätt väntat. Han har ju haft några duster och försvarat sig och sin analysheder till både mig och Recca. Jag tycker det är intressant att du har en annan uppfattning om Tyr.
Jag har missat hans framfart. Jag vet att jag gillat mycket av vad han skrivit, men inte att han varit så aktiv. Jag lovar att kolla upp honom lite bättre då jag tydligen haft en skev bild av honom.
Tack för svar.

Kolla Tyr du, perfekt mission.

Sen är vi ju överens om att Vimes spelar som vanligt. Alltså, Vimes ligger där han skall.

Varför jag flyttar rösten har jag ingående förklarat i ett mastigt inlägg och xyas är en del i flytt, men långt ifrån allt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Att dra undan rösten i elfte timmen för att rädda en ulvkompis verkar jäkligt konstigt och som du skriver, det hade varit väldigt grönande att ligga kvar. Betänk också att jag och Konrad har haft våra röster på Mukwa lång tid, och varit i diskussion med honom, möjligheterna att hoppa av tidigare var många. Nu vart det ju extremt uppseendeväckande.
Det känns som att du inte förstått det jag skrev. Jag skrev alltså att det faktum att ni hoppade av när ni gjorde grönade er. Jag tycker det är rimligt att diskutera era motiveringar som eventuella bybor/ulvar till att hoppa av det drev där ni blir gröna - håller du inte med om det?

Nåväl; enda sättet jag kan se dig som ulv på, Vimes, är om Mukwa visar sig vara bybo. I så fall hoppade du av ett drev mot en bybo vilket är jävligt grönande. En väldigt smart ulv skulle kunna göra så för att se grön ut. Det är inte så att du blir röd bara för att det finns en chans att du är ulv, absolut inte. Men jag öppnar för möjligheten att du inte är grön trots att du troligen är grön. Förstår du? Du är greenish, men du är inte "prins grön".

Notering: Om Mukwa visar sig vara ulv så är det faktiskt byboigt att hoppa av drevet mot honom i det läget som ni gör det, för hade ni legat kvar på honom med era röster så hade ni blivit mer grönade av det.

Vimes said:
Enda rimliga scenariot där jag eller Konrad är ulvar är om vi tänker oss att Mukwa ändå kommer att röstas ut i ett senare skede. Men jag tycker att det är för långsökt.
Fast va? Menar du att Mukwa inte är misstänkt längre? Det är ju väldigt konstigt att du föreslår att vi ska dreva Mukwa, Spider och Purgatory om du anser att Mukwa är off the hook... Jag trodde att du drog undan rösten för att du inte var säker på om Mukwa var ulv eller ej. Men nu skriver du alltså att du inte tror att Mukwa kommer röstas ut - dvs du tror inte att han är ulv. Det är ju ett ganska rejält ställningstagande du gör om du gör så...

/Recca, som gör skillnad på byboigt beteende och grönt beteende i det här inlägget.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Brynolf said:
Recca said:
En grej som jag reagerar lite mot är att jag inte sett något mer fokus på Brynolfs Spider-misstanke. Han ligger på där med misstanke och med en röst när han byter från Paxen, men om man tar ställning i den höga graden och dessutom är ensam att ligga på Spidde så borde man väl ändå köra någon analys eller liknande?
Spider har inte skrivit något på länge. Jag har bett honom kommentera mina anklagelser men det går trögt på den fronten. Visst misstänker jag honom, men samtidigt skulle en utröstning av honom ge ganska lite med tanke på hur lite han skrivit och hur lite andra skrivit om honom. Vi skulle egentligen behöva skapa lite mer rabalder kring andra än Mukwa och Paxen.
Du är inte ensam om att tycka det. Jag vill se Spider rentvå sig, ge ett bättre alternativ. Som det är nu så är jag inte säker på om Spider är en ulv eller bybo, men han är den som är högst på min misstänkt lista
Okay Paxie!

Du är ju vår väktare, en alldeles speciell !Paxen-väktare. Du har skapat lite kaos, men i allt detta måste du kunna dra fram nått mer än ännu en kommentar om Spider.

Han står högst på din lista, men hur ser det ut i övrigt?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Mukwa said:
Mukwa spelade afk-kortet. Det är sista rundan i Familjen all over again. Nej, jag känner mig rätt säker på Mukwa nu. Så pass att jag ger den sjunde rösten. Om någon som har röster på Mukwa har sina tvivel så bör ni ta bort rösten så snart som möjligt.
Jag skrev det långt innan det hettade till och afk-kortet spelar ju ingen roll i det här spelet, eftersom det är du och alla andra som bestämmer när det är dags för mig att lämna. Jag bromsar byn genom att inte vara närvarande, det är jag väl medveten om. Men då får du göra ställningstagandet om huruvida det är värt att låta mig komma till tals. Jag har inte direkt dodgat någonting. Min aktivitet i Familjen var också kass IRL... jämfört med mina tidigare spel. Jämfört med andras aktivitet är det inte så mycket att klaga på. Alltså - du får mig att framstå som en av de inaktiva. Så är ju inte fallet Tyr. Lite väl bekvämt att lägga röst nr 7 med en så vek motivering.
Seriöst? Om du nu är bybo så gör du en av de sämsta dragen i varulvsspelboken, och du klagar på mig? Det var värt att låta dig komma till tals och du hade många timmar på dig att göra det men istället lägger du dig ner vilket potentiellt ger byn minsta möjliga information om du hängs.

Om du är varulv: Du hoppas på att du på något sätt överlever rundan. Kanske pga tvivel, kanske pga att ett annat spår dyker upp när du är tillbakadragen och byn letar någon annanstans under tiden. Om du hängs så har du gett mindre information vilket är ett plus för dig.

Om du är bybo: Du väljer att vara borta från spelet. Inte pga att du är så illa tvungen utan för att att du lagt dig ner. Du har gjort ett aktivt val att inte hjälpa byn när de behöver din hjälp som mest. Hängs du så är det ditt fel, vilket är så frustrerande eftersom det blir svårare att använda en utröstning mot dig för att fånga ulvar.

Så istället för att kritisera mig så borde du kanske be om ursäkt till byn och jobba på att reparera detta. Om du inte är ulv dvs, då får du gärna fortsätta som du gjort.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Mukwa said:
Mukwa spelade afk-kortet. Det är sista rundan i Familjen all over again. Nej, jag känner mig rätt säker på Mukwa nu. Så pass att jag ger den sjunde rösten. Om någon som har röster på Mukwa har sina tvivel så bör ni ta bort rösten så snart som möjligt.
Jag skrev det långt innan det hettade till och afk-kortet spelar ju ingen roll i det här spelet, eftersom det är du och alla andra som bestämmer när det är dags för mig att lämna. Jag bromsar byn genom att inte vara närvarande, det är jag väl medveten om. Men då får du göra ställningstagandet om huruvida det är värt att låta mig komma till tals. Jag har inte direkt dodgat någonting. Min aktivitet i Familjen var också kass IRL... jämfört med mina tidigare spel. Jämfört med andras aktivitet är det inte så mycket att klaga på. Alltså - du får mig att framstå som en av de inaktiva. Så är ju inte fallet Tyr. Lite väl bekvämt att lägga röst nr 7 med en så vek motivering.
Seriöst? Om du nu är bybo så gör du en av de sämsta dragen i varulvsspelboken, och du klagar på mig? Det var värt att låta dig komma till tals och du hade många timmar på dig att göra det men istället lägger du dig ner vilket potentiellt ger byn minsta möjliga information om du hängs.

Om du är varulv: Du hoppas på att du på något sätt överlever rundan. Kanske pga tvivel, kanske pga att ett annat spår dyker upp när du är tillbakadragen och byn letar någon annanstans under tiden. Om du hängs så har du gett mindre information vilket är ett plus för dig.

Om du är bybo: Du väljer att vara borta från spelet. Inte pga att du är så illa tvungen utan för att att du lagt dig ner. Du har gjort ett aktivt val att inte hjälpa byn när de behöver din hjälp som mest. Hängs du så är det ditt fel, vilket är så frustrerande eftersom det blir svårare att använda en utröstning mot dig för att fånga ulvar.

Så istället för att kritisera mig så borde du kanske be om ursäkt till byn och jobba på att reparera detta. Om du inte är ulv dvs, då får du gärna fortsätta som du gjort.
Supernajs Tyr! Det här var ett jättebra inlägg tycker jag. Lite som jag var inne på nyss gällande Mukwa vara eller icke vara. Han är nu tvingad att jobba fram ett gediget bybospel och det är fanimäj inte det lättaste när man är en pressad ulv.

Jag slits lite mellan hopp och förtvivlan över dig Tyrsan så det känns viktigt för mig att visa lite uppskattning när du gör ett mer bybo-Tyr likt inlägg än många av dina tidigare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Jag slits lite mellan hopp och förtvivlan över dig Tyrsan så det känns viktigt för mig att visa lite uppskattning när du gör ett mer bybo-Tyr likt inlägg än många av dina tidigare.
Jag satt och skrev ett gratulationsinlägg också, sen kom jag på att det är onödigt att ge guldstjärna i kanten varje gång en potentiell ulv prickar rätt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Brynolf said:
Recca said:
En grej som jag reagerar lite mot är att jag inte sett något mer fokus på Brynolfs Spider-misstanke. Han ligger på där med misstanke och med en röst när han byter från Paxen, men om man tar ställning i den höga graden och dessutom är ensam att ligga på Spidde så borde man väl ändå köra någon analys eller liknande?
Spider har inte skrivit något på länge. Jag har bett honom kommentera mina anklagelser men det går trögt på den fronten. Visst misstänker jag honom, men samtidigt skulle en utröstning av honom ge ganska lite med tanke på hur lite han skrivit och hur lite andra skrivit om honom. Vi skulle egentligen behöva skapa lite mer rabalder kring andra än Mukwa och Paxen.
Du är inte ensam om att tycka det. Jag vill se Spider rentvå sig, ge ett bättre alternativ. Som det är nu så är jag inte säker på om Spider är en ulv eller bybo, men han är den som är högst på min misstänkt lista
Okay Paxie!

Du är ju vår väktare, en alldeles speciell !Paxen-väktare. Du har skapat lite kaos, men i allt detta måste du kunna dra fram nått mer än ännu en kommentar om Spider.

Han står högst på din lista, men hur ser det ut i övrigt?
Som jag har sagt tidigare så är Spider högst upp på listan, Mukwa kommer som svag tvåa. Sen är resten av er ett snömos. Möjligtvis, och bara pga tidigare erfarenheter, så kan jag sätta Vimes, KK och Purgatory som svaga 3:or. Men jag tycker inte att någon av er är tillräckligt scum (just nu) för att rösta ut.

Och som tidigare sagt så har jag inget mer än just kommentarer på Spider, vilket är tråkigt. Och det är just därför jag vill se han in action.
 
Top