Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Spider Jerusalem said:
Brynolf said:
Spider Jerusalem said:
anledningen att jag inte längre är säker på !Paxen är att han brukar spela knepigt och jag vågar inte chansa att ta ut honom ifall han faktiskt är väktare något som jag itne är säker på än.
Paxen är ju en icke-fråga just nu. Det där kommer lösa sig när/om vi röstar ut en bybo härnäst, då vi kommer få veta om Paxen ljuger eller ej.

Att Mukwa säger emot sig själv när han säger att det är ulvigt att missa saker, för att sedan försvara Paxens klanteri i början handlar nog mer om att han reagerar på din skumma överreaktion. Det är hur som helst det enda du kommit med själv mot Mukwa. Vad säger du om Kånrads rabbel om vem som är smartast att rösta ut av Vimes och Mukwa då?
Jag försöker få huvudet runt hur K.K tänker. Så jag kan inte svara just nu jag ska läsa igenom den posten 3-4 gånger till och ge ddig ett vettigt svar men just nu blir jag förvirad av att försöka följa den logiken, kan vara för jag nyss vaknade.
Jag förstår hur han tänker.
Dvs att han är osäker på vimes färg och hans enda sätt att få veta det är att hänga honom. Lokig felet i hans resonemang är att han är ok att hänga en bybo istället för att försöka klura ut vimes färg på andra sätt än att hänga honom. Om man egentligen ska följa hans logik till dess extrem så bör vi hänga alla för vi inte vet vem som är ulv och inte. Jag vet inte om jag tycker det är en smart grej att hänga vimes i runda två bara för att få veta ifall han var grön eller inte.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Vem skall skickas till galgen?

Förstår inte heller det här riktigt. Ser gärna en tydligare redogörelse för sambanden Konrad tagit upp ovan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vem skall skickas till galgen?

Brynolf said:
Förstår inte heller det här riktigt. Ser gärna en tydligare redogörelse för sambanden Konrad tagit upp ovan.
Recca bör redogöra för dem, eftersom hon verkar hålla med.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Vem skall skickas till galgen?

Vimes said:
Brynolf said:
Förstår inte heller det här riktigt. Ser gärna en tydligare redogörelse för sambanden Konrad tagit upp ovan.
Recca bör redogöra för dem, eftersom hon verkar hålla med.
Lysande idé, mister! Så, Recca?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Vem skall skickas till galgen?

Brynolf said:
Förstår inte heller det här riktigt. Ser gärna en tydligare redogörelse för sambanden Konrad tagit upp ovan.
Tänk er att Vimes har tagit 50 bybo poäng. Om Mukwa dör och är bybo får inte Vimes några extra poäng. Om Mukwa dör och visar sig vara ulv så får inte Vimes några extra poäng. Eller okay... Vimes kanske får 5 poäng om Mukwa visar sig vara ulv.

Mukwa kanske har 25 bybo poäng (absolut inte mer :p). Om vi hänger Vimes och han visar sig vara ulv så får Mukwa 50 bybo poäng. Om vi hänger Vimes och han visar sig vara bybo så får Mukwa -50 bybo poäng.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vem skall skickas till galgen?

Fortfarande dumheter. Häng den som är ulv.

Är jag bybo säger det inte ett skit om Mukwa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vem skall skickas till galgen?

Har väldigt svårt att se hur det skulle kunna ge mer info att hänga mig än Mukwa, om man över huvud ska hållapå och hänga bybor för att få info (vilket man inte ska).
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem skall skickas till galgen?

Konrad Konvalj said:
Att hänga Spider kommer väl inte ge oss ett skit så; !Paxen, Brynolf och Tyr kanske kan berätta för mig vad vi vinner på att fimpa Spider?
Jag trodde jag klargjorde att jag ville att Spider skulle snacka av sig lite. Vi skulle inte få så mycket information av att hänga honom just eftersom han inte varit så aktiv och hans inlägg har varit relativt ensidiga. Sedan har jag inte fått någon direkt ping av honom eftersom jag tycker han spelar precis som han brukar göra. Sedan så gav röstflytten lite mer andrum för Mukwa nu när han fått en andra chans.

Konrad Konvalj said:
Visst kan det finnas logiska vurpor i mitt resonemang, men jag är rätt säker på att det ger oss mer att hänga Vimes än Mukwa i runda 1.

Lixom, jag måste hänga Vimes i runda 2 oavsett om Mukwa är ulv eller inte. Är Vimes ulv så behöver jag inte hänga Mukwa i runda 2. Då har jag ett flertal kandidater att hänga före, men innan spelets slut så blir jag ju givet tvungen att hänga Mukwa också för att vara på den säkra sidan.
Jag förstår inte riktigt vad du har för skit på Vimes. Tycker du vi har råd att rösta ut någon som känns relativt byboig ändå för mer information?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vem skall skickas till galgen?

Dessutom är en infoutröstning helt värdo i sig själv. Även om vi fantiserar ihop att det skulle säga något om Mukwa när vi får min fraktion svart på vitt så kommer själva utröstningen av mig vara värdelös eftersom den inte baseras på ett organiskt framvuxet drev.

Recca, finns det inga du misstänker? Du röstar på mig med motiveringen att Mukwa kanske blir görnare eller rödare av det? Är det inte i så fall bättre att rösta ut Mukwa direkt, eftersom du uppenbarligen håller honom för dubbelt så trolig ulv som du håller mig?

Nä, det här är larv. Finns det MISSTANKAR mot mig så kommer jag svara på dem, men det här spåret kommer jag skita i att svara på framledes.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Vem skall skickas till galgen?

Vimes said:
Har väldigt svårt att se hur det skulle kunna ge mer info att hänga mig än Mukwa, om man över huvud ska hållapå och hänga bybor för att få info (vilket man inte ska).
Nä, jag tror ju att du är bybo. Men vi har ett guldläge att utesluta dig som potentiell ulv genom att rösta ut dig. Om det skulle vara så att du mot förmodan var en ulv nu så är jag av den övertygelsen att vi kommer få mycket hård information att arbeta med i jakten på övriga ulvar. Om vi däremot plockar Mukwa och han mot förmodan skulle visa sig vara bybo så har vi inte tjänat någonting på det. Om vi tar ut honom och han är ulv, vilket jag tror att han kan vara, så har vi en runda till godo i spelet. Men det får vi ju ändå om vi tar ut dig först och sedan honom om det skulle är så att du är bybo och därmed Mukwa ulv.

Jag säger inte att det inte går att ta ut Mukwa nu. Han är ett starkt alternativ. Det är möjligt att det finns andra hyfsat starka alternativ också, som t.ex. Purgatory eller Tyr. Men jag anser att det är en fullt rimlig strategi att ta ut dig, Vimes, först.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Vem skall skickas till galgen?

Jag hajar fortfarande inte vad all denna "hårda info" skulle vara, mer än att det ger oss en del på just Mukwa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vem skall skickas till galgen?

Recca said:
Men vi har ett guldläge att utesluta dig som potentiell ulv genom att rösta ut dig.
Wtf liksom.

Om ni får min bybostaus på ett fat innebär det ju inte någonstans att Mukwa är självskriven som ulv. Varför skulle han vara ulv om jag är bybo?

Det här med att rösta ut folk för info är möjligtvis vettigt i fluffspel där man får bekräftelse på om info och sådant stämmer. Inte ens då är det så jävla bra. Dessutom måste vi ha tgit en ulv iom tredje rundan. Rösta på en ulv istället.

Nu skier jag i er. Hinner jag inte tillbaka tills deadline: kom ihåg, det finns absolut ingen självklarhet i att Mukwa är ulv bara för att jag är bybo.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Vem skall skickas till galgen?

Vimes said:
Recca said:
Men vi har ett guldläge att utesluta dig som potentiell ulv genom att rösta ut dig.
Wtf liksom.

Om ni får min bybostaus på ett fat innebär det ju inte någonstans att Mukwa är självskriven som ulv. Varför skulle han vara ulv om jag är bybo?

Det här med att rösta ut folk för info är möjligtvis vettigt i fluffspel där man får bekräftelse på om info och sådant stämmer. Inte ens då är det så jävla bra. Dessutom måste vi ha tgit en ulv iom tredje rundan. Rösta på en ulv istället.

Nu skier jag i er. Hinner jag inte tillbaka tills deadline: kom ihåg, det finns absolut ingen självklarhet i att Mukwa är ulv bara för att jag är bybo.
Vafan... om du tror någon är bybo varför i hela friden ska man rösta ut den personen då?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Vem skall skickas till galgen?

Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Recca said:
Men vi har ett guldläge att utesluta dig som potentiell ulv genom att rösta ut dig.
Wtf liksom.

Om ni får min bybostaus på ett fat innebär det ju inte någonstans att Mukwa är självskriven som ulv. Varför skulle han vara ulv om jag är bybo?

Det här med att rösta ut folk för info är möjligtvis vettigt i fluffspel där man får bekräftelse på om info och sådant stämmer. Inte ens då är det så jävla bra. Dessutom måste vi ha tgit en ulv iom tredje rundan. Rösta på en ulv istället.

Nu skier jag i er. Hinner jag inte tillbaka tills deadline: kom ihåg, det finns absolut ingen självklarhet i att Mukwa är ulv bara för att jag är bybo.
Vafan... om du tror någon är bybo varför i hela friden ska man rösta ut den personen då?
Jag kan verkligen sympatisera med oron över den här strategin.

Däremot förstår jag inte varför Vimes tycker att det inte skulle vara uppenbart att Mukwa är ulv om Vimes är bybo. Om han kunde förklara det påståendet lite bättre så skulle det ju stjälpa precis hela resonemanget för att rösta ut Vimes i nuläget. "Nu skiter jag i det här, kom ihåg att ni inte tjänar på att rösta ut mig." Är ju ett nonsenspåstående. Om du, Vimes, anser att det är sant; varför anger du inte skälen till det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vem skall skickas till galgen?

Men vafan: det finns argument mot Mukwa. Att jag är bybo är inte ett av dem? Varför skulle han bli rödare av att jag bekräftas som bybo? Jag förstår inte det. Och rimligtvis borde ni (du och KK) förklara det eftersom ni driver den tesen. För att han försökte dreva mig? Det är inget argument för att han är ulv. Hela den här grejen är ett jävla höftskott.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vem skall skickas till galgen?

Alltså, hela den här grejen är ju för fan idiotisk. Ni får förklara varför Mukwa nödvändigtvis måste vara ulv om jag är bybo.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Vem skall skickas till galgen?

Skulle hellre kalla det ett skott i natten.

Jag ska göra nåt annat ett tag nu. Min röst är inte huggen i sten men jag tycker den ligger bra just nu.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Vem skall skickas till galgen?

Recca, finns det inga du misstänker? Du röstar på mig med motiveringen att Mukwa kanske blir görnare eller rödare av det? Är det inte i så fall bättre att rösta ut Mukwa direkt, eftersom du uppenbarligen håller honom för dubbelt så trolig ulv som du håller mig?
Jag tänker faktiskt hålla med Vimes här. Det är lite skevt tänkt det här. Är det mig ni är osäkra på är det givetvis mig ni ska hänga. Visst får vi info från utröstningar och nattmord, men att sumpa en chans att naila en ulv är inte bra. Vi har inte råd att offra bybor. Kanske i någon senare runda, men vi får bara ha fel två gånger.

Med det sagt vill jag så klart inte att jag röstas ut heller, men om ni vill veta min fraktion så får ni lov att rösta ut mig, inte Vimes. Jag kan givetvis ha fel om Vimes, heck. Det är första rundan. Ponera att både jag och Vimes är bybor, vad har er taktik lett till då? Är ni så säkra på att en av oss är ulvar att ni vågar chansa? Har ni fel förlorar vi. Inte en superbra taktik, men visst. Det är klart att jag förstår att jag kommer vara mer misstänkt om Vimes visar sig vara bybo, med rätta. Jag har honom som toppkandidat.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Vem skall skickas till galgen?

ähh... trodde jag hade skrivit färdigt det där inlägget.

Har ni fel förlorar vi.
förmodligen... då har ni iaf sumpat alla felmarginaler byn har. Det är inte värt det för att få två spelares fraktion bekräftad.

Jag ska läsa igenom allt igen och börja gräva, för nu känner jag att jag har försvarat mig från alla inlägg och postat svar på alla frågor. Har jag missat nån får ni gärna göra en Recca och highlighta den åt mig.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
ber om ursäkt för att jag har inte har bidragit med ett jota på flera dagar. Jag fick i fredags reda på att jag skulle få börja på en verkstadsutbildning nu imorgon, så jag har hållit på och oroat mig för det i ett par dagar.

Just nu ligger min röst på Spider, och då Spiders senaste inlägg inte har blivit så mycket mer så känns han fortfarande som det säkraste valet.

Men, jag blir jävligt opsäker just för att det inte är några tydliga varulvsvibbar. Tills vidare så är min röst på Spider, men jag ska försöka hitta en bättre kandidat, någon som jag inte behöver vara lika osäker på.
 
Top