Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Information

Larsson var inte hårt ansatt under sin tid då han var aktiv, och således var det inte läge att outa väktare ur det blå.
Fair enough.

Larsson var en bybo så det är väl klart som korvspad att inte ulvarna ville göra nått åt att han rök i slutet av R1.
Huh? Var kom det här ifrån? Förvisso sant, men varför skriver du det?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Re: Information

Det vill jag också veta!

Alltså, vad är detta:

Konrad Konvalj said:
Larsson var en bybo så det är väl klart som korvspad att inte ulvarna ville göra nått åt att han rök i slutet av R1.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Mukwa said:
Larsson var inte hårt ansatt under sin tid då han var aktiv, och således var det inte läge att outa väktare ur det blå.
Fair enough.

Larsson var en bybo så det är väl klart som korvspad att inte ulvarna ville göra nått åt att han rök i slutet av R1.
Huh? Var kom det här ifrån? Förvisso sant, men varför skriver du det?
För att jag i hela spelet ser det som ulvigt av Vimes att sitta kvar med sin röst på Larsson trots att jag och Brynolf erbjuder alternativ att rösta ut Empis i R1.

För att jag i hela spelet ser det som ulvigt av dig att lajja runt och rösta K.K - Hastfer istället för att hjälpa till och lägga tryck på Empis och ge övriga en ännu större anledning att rösta Empis i och med att det skulle innebära 3 röster på Empis.

För att jag i hela spelet sätt det som en möjlighet att Nässe är en ulv som lägger en sista liten röst på Larsson istället för att hjälpa till att hänga ulv-Empis.

Ja min lista kan göras längre med tanke på att jag i R1 såg ett samband mellan Grön-BDG och Empis och hade du lagt din röst på Empis istället för att lajja så hade kanske BDG återgått till sina misstankar mot Empis och då hade han röstats ut.

Jag kan baka in Hastfer i det hela också. Han röstade på dig Mukwa, men hade även han misstankar mot Empis så samma sak gäller där. Hans röst är däremot lagd på någon han har som potentiell ulv mot slutet och inte en bybo som Larsson eller nått fjant som icke ställningstagande alls alá Mukwa.

Ulvarna i min bok är fortfarande: Empis+Mukwa/Vimes/Nässe

Men visst. Jag kan lägga in Hastfer i karusellen som sagt var, och just nu är det Hastfer vs. Vimes igen och det är ju nått jag gillar. Det kan alltså bli rätt jämnt skägg där och då kan inte Nässe hålla på och daddla med rösterna mot slutet och skifta drev från Vimes till Hastfer för det kommer ge oss ett kvitto på att Nässe far med osanningar om K.K´s ulvsniffar näsa funkar som den skall och så här långt så är jag väldigt beredd att lita på den och alla magkänslor i världen över vilka jag har som möjliga ulvkandidater.

Svarar det på frågan?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Re: Information

Då fattar jag!
Puh!

Men det här Konkel...

Konkel said:
För att jag i hela spelet ser det som ulvigt av Vimes att sitta kvar med sin röst på Larsson trots att jag och Brynolf erbjuder alternativ att rösta ut Empis i R1.

För att jag i hela spelet ser det som ulvigt av dig att lajja runt och rösta K.K - Hastfer istället för att hjälpa till och lägga tryck på Empis och ge övriga en ännu större anledning att rösta Empis i och med att det skulle innebära 3 röster på Empis.
...det kan ju alltid förklaras av att Vimes och Mukwa är BYBOR som faktiskt inte vet nåt. Nu känns det ju ulvigt att låta bli att rösta på Empis, men jag kan fortfarande förstå att folk lät blir bara för att jag minns hur osäker man var på vem som var vem.

DÄREMOT, metaprylen med Liliana och det ENORMA FAKTUM, EMPIRISKT BEVISAT MED EVIDENSGARANTI och FULL ÅTERBETALNING OM DU HAR RÄTT att ulvar sällan lägger ner så mycket energi som bybor borde få dig att sniffa närmare de inaktiva som Nässe och Hastfer.

Snälla KK, säg inte att du GILLAR att tjabbas med Vimes och Mukwa och att en sån grej får dig att välta träd med rötterna på din väg efter sanningen? :gremcry:

(Eller har jag fel som vanligt? Fan.)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

K.K said:
Svarar det på frågan?
Det kanske inte svarar på frågan.

R2 är Väktare-Nässe på väg mot galgen. Han outar inte väktare. Okay, nice. Det är inte okay, men att nacka honom är inte okay. Hans status sköter sig självt.

R2 vänder mot Empis tack vare ett evigt jävla tjat. Vimes som inte ville se vändningen mot Empis i R1 går med på det ovilligt i R2.

R2 Mukwa vill inte se vändningen utan han vill logga in 22.01 istället och kolla av läget om Nässe fick dingla.

Den ända av mina ulv aspiranter som röstar på Empis i ett tidigt skede är Nässe och det för att rädda sitt eget skinn med en mellanmjölks anledning. Typ "Öh, det ända Empis gjort är ett fult och påtvingat dokument, och det är ju varken rödande eller grönande"
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Basse said:
Snälla KK, säg inte att du GILLAR att tjabbas med Vimes och Mukwa och att en sån grej får dig att välta träd med rötterna på din väg efter sanningen?
Jag gillar varulvsspel. Allt är ju baserat på hur mycket tid jag har övers. Det här liret har utvecklat sig så som jag beskriver det. Alltså, från K.K´s ögon finns det ulvar någonstans i ledet Mukwa-Vimes-Nässe.

Jag kan ju inte förklara det på annat sätt än vad jag gjort genom hela spelet, och jag gör ju inget som jag tror är skadligt för byn förutom att jag grötar ner tråden så klart. Jag har svårt att hålla igen när exempelvis Vimes och Mukwa inte riktigt lirar med mig utan lirar emot mig. Jag ville släppa meta-beefen i något av de första inläggen, men det ville inte Vimes. Jag hade inte föravsikt att göra det till en långkörare, men när knivskarpe Recce tog fram nått som gjorde Vimes till en mer trolig ulv pågrund av sitt agerande. Alltså, i sitt försök att röda ner K.K så har jag ju rätt svårt att släppa det med tanke på att jag vet att jag är grön.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Basse said:
...det kan ju alltid förklaras av att Vimes och Mukwa är BYBOR som faktiskt inte vet nåt. Nu känns det ju ulvigt att låta bli att rösta på Empis, men jag kan fortfarande förstå att folk lät blir bara för att jag minns hur osäker man var på vem som var vem.
Givet är det så, men det är ju inte enbart på grund av det jag har Mukwa+Vimes eller Mukwa+? eller Mukwa+? (frågetecknet är ju Nässe just i detta nu) som tänktbara ulvar. Det må ju ha framkommit att det finns fler anledningar än att de inte röstade på Empis i R1.

Alltså, jag köper det som rätt okay att inte rösta på Empis i R1. Jag var inte säker på det i R2 (ens) heller, men allt jag hade inom mig pekade mot att jag hade rätt med min varulvssniffar näsa. Varför jag röstar på Empis i R1 och R2 framkommer ju rätt tydligt lixom.

Som bybo vet man ju aldrig vad som är rätt att rösta förens det finns svart på vitt eller information från en siare eller nått.

Det är ingen scumtell att inte rösta på Empis i R1. Det är däremot mer troligt att spelaren är ulv om denne hoppar över att rösta och dessutom har försvarat Empis förehavande under rundan (som Mukwa) alternativt röstar på Larsson trots att denne vädrat grova misstankar och vill nacka Empis "hela" rundan (som Vimes), men tar inte chansen att förändra resultatet i slutet trots att säkerheten kring Larsson inte är sådär solkar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Basse said:
DÄREMOT, metaprylen med Liliana och det ENORMA FAKTUM, EMPIRISKT BEVISAT MED EVIDENSGARANTI och FULL ÅTERBETALNING OM DU HAR RÄTT att ulvar sällan lägger ner så mycket energi som bybor borde få dig att sniffa närmare de inaktiva som Nässe och Hastfer.
Jag fattar inte riktigt.

Skall jag sniffa hårdare på Nässe och Hastfer?

Jag har gjort bedömningen att Hastfer är sunkig bybo (och lätt target för Mukwa som är mer ulv enligt mig) och Nässe är en möjlig ulv tack vare diverse saker som exempelvis: Röstat Larsson, suttit tyst med väktar roll och sånt där.

Meta-prylen med Lillianas avhopp ger mindre utslag på min varulvometer än meta-beefen jag haft och har med Vimes.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Re: Information

Konrad Konvalj said:
Jag ville släppa meta-beefen i något av de första inläggen, men det ville inte Vimes. Jag hade inte föravsikt att göra det till en långkörare, men när knivskarpe Recce tog fram nått som gjorde Vimes till en mer trolig ulv pågrund av sitt agerande. Alltså, i sitt försök att röda ner K.K så har jag ju rätt svårt att släppa det med tanke på att jag vet att jag är grön.
Men om det här är ett argument mot mig får du fan tänka om. Det var inte jag som pushade metabeefen. Jag tog upp den som en grej att hänga upp första rösten på, sedan fick jag massa skit av Recca och dig så jag var tvungen att försvara mig. Jag har inte drivit frågan. Du får gärna visa på hur Recca tog fram en scum tell på mig. Var det att jag inte läst inläggstiderna i PM-tråden? Det skulle verkligen vara första gången jag slarvade med något sådant eller?

Och återigen: spelet funkar inte så. Det är ingen som försöker röda ner någon i början sådär.

jag kan köpa att man tycker att jag spelat under min förmåga, men att meta-grejen skulle vara en scum tell är fan BS.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jag ville släppa meta-beefen i något av de första inläggen, men det ville inte Vimes. Jag hade inte föravsikt att göra det till en långkörare, men när knivskarpe Recce tog fram nått som gjorde Vimes till en mer trolig ulv pågrund av sitt agerande. Alltså, i sitt försök att röda ner K.K så har jag ju rätt svårt att släppa det med tanke på att jag vet att jag är grön.
Men om det här är ett argument mot mig får du fan tänka om. Det var inte jag som pushade metabeefen. Jag tog upp den som en grej att hänga upp första rösten på, sedan fick jag massa skit av Recca och dig så jag var tvungen att försvara mig. Jag har inte drivit frågan. Du får gärna visa på hur Recca tog fram en scum tell på mig. Var det att jag inte läst inläggstiderna i PM-tråden? Det skulle verkligen vara första gången jag slarvade med något sådant eller?

Och återigen: spelet funkar inte så. Det är ingen som försöker röda ner någon i början sådär.

jag kan köpa att man tycker att jag spelat under min förmåga, men att meta-grejen skulle vara en scum tell är fan BS.
Jag kan tyvärr inte släppa det. Först måste jag ha ett kvitto på din grönhet/rödhet.

Du kan ju underlätta för mig om du vill det. Du har din röst på Hastfer nu och tycker det är bästa lösningen. Jag tycker att Mukwa/Vimes är en bättre lösning. Det kommer så klart hur vi än gör sluta med att någon får ge med sig och släppa på trycket.

Lixom, du skriver ju själv att jag har spelat ett rätt grönt spel igenom spelet och jag anser inte att du har spelat ett grönt spel genom spelet. Det kommer skära sig. Jag kommer rösta på dig förr eller senare om du inte nattmördas och du kommer kanske att rösta på mig nästa runda trots att du håller mig som rätt grön. Det spelar ingen roll att du skriver:

Vimes said:
Eftersom Nässe kommer avslöja sig själv om han är ulv så är det andra alternativet bättre att börja i. Eftersom KK är duktig och nyttig, och eftersom att hastfers fraktion nog säger mer om KK än vice versa tycker jag vi ska rösta ut Hastfer.
Jag vet fortfarande inte hur du kommer att ställa dig till detta nästa runda i och med att jag inte vet om du är ulv eller inte. Är du ulv och jag släpper dig för ett race mot Mukwa (men Hastfer ryker) kommer du så klart använda dig av Hastfers rödhet/grönhet mot K.K likförbannat. Det spelar ju ingen roll vad Hastfer har för färg vid en hängning. Du kommer fortfarande inte gå med på att du själv är ulvig.

Är Hastfer grön så finns det alltså fortfarande två ulvar kvar och troligen lär du ju inte fälla ut pälsen och landa med en outning att du är ulv.

Summan av det hela är att jag inte har en aning om vilka två som är ulvar, men jag har olika case som bygger på vissa ulv-kombos. Jag känner mig mest trygg genom att nacka Vimes eller Mukwa. Vem spelar ingen större roll. Magen säger ju Mukwa mer än Vimes, men jag gillar Hastfer vs. Vimes för ett eventuellt kaosande av Nässe i slutpungen.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Information

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Larsson var inte hårt ansatt under sin tid då han var aktiv, och således var det inte läge att outa väktare ur det blå.
Fair enough.

Larsson var en bybo så det är väl klart som korvspad att inte ulvarna ville göra nått åt att han rök i slutet av R1.
Huh? Var kom det här ifrån? Förvisso sant, men varför skriver du det?
För att jag i hela spelet ser det som ulvigt av Vimes att sitta kvar med sin röst på Larsson trots att jag och Brynolf erbjuder alternativ att rösta ut Empis i R1.
Ja, men det har ju inget att göra med att Larsson skulle vara väktare.

Att du och Brynolf erbjuder Empi har inte heller något med Larssons väktarclaim att göra. Att folk valde LJSL istället för Empi eller Basse hade inte heller något med Larssons väktarclaim att göra, eller har du snappat upp något som vi andra inte har?

Att ulvar vill ha ut bybor är liksom inte så viktigt att poängtera.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Information

Den ända av mina ulv aspiranter som röstar på Empis i ett tidigt skede är Nässe och det för att rädda sitt eget skinn med en mellanmjölks anledning. Typ "Öh, det ända Empis gjort är ett fult och påtvingat dokument, och det är ju varken rödande eller grönande"
Det där talar väl dock för att Nässe är grön isåfall. Varför vända sitt eget drev till en ulvkompis om det finns andra man kan vända det till? Sedan röstade iofs Nässe på LJSL till slut...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Larsson var inte hårt ansatt under sin tid då han var aktiv, och således var det inte läge att outa väktare ur det blå.
Fair enough.

Larsson var en bybo så det är väl klart som korvspad att inte ulvarna ville göra nått åt att han rök i slutet av R1.
Huh? Var kom det här ifrån? Förvisso sant, men varför skriver du det?
För att jag i hela spelet ser det som ulvigt av Vimes att sitta kvar med sin röst på Larsson trots att jag och Brynolf erbjuder alternativ att rösta ut Empis i R1.
Ja, men det har ju inget att göra med att Larsson skulle vara väktare.

Att du och Brynolf erbjuder Empi har inte heller något med Larssons väktarclaim att göra. Att folk valde LJSL istället för Empi eller Basse hade inte heller något med Larssons väktarclaim att göra, eller har du snappat upp något som vi andra inte har?

Att ulvar vill ha ut bybor är liksom inte så viktigt att poängtera.
Jag har ingen aning om Larsson var väktare eller inte. Så är det med det. Poängen är att det är omöjligt att säga om Larsson var vår väktare eller ej eftersom han inte hade någon press på sig att outa det under den tiden han var med i matchen.

Nässes claim kommer fel i spelet, men det går ju inte att vara säker på om han stulit väktarrollen av Larsson, BDG eller Recca för det.

Har vi en väktare? Ingen aning. Återstår att se hur det ser ut nästa runda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Mukwa said:
Det bästa för oss vore egentligen om vi hänger en bybo den här rundan och Basse siar en bybo. Då vinner vi med 100% säkerhet. Det tråkiga är att vi inte riktigt kan lita på att basse siar en bybo eftersom det är 50% (33% eller 66% beroende på vem vi hänger). Att hänga en ulv här kan innebära att vi har otur och tvingas hänga de kvarvarande två byborna innan vi har kommit på att vi hade fel, och då förlorar vi.
Kör det här en gång till Mukwa.

Läser jag det här med mina ulvjägar-glasögon på så får jag fram följande:

1. Det bästa är att hänga en bybo? Aha, så det är den bästa planen du kommer på baserat på att vi har en väktare som vi inte kan lita på till 100%.

2. Basse skall sia en bybo. Du vill att han skall göra det och du vet med dig att Väktar-Nässe är bogus och egentligen är han din ulv-polare. Oavsett vem Basse siar så ryker han ju.

3. Sen kan vi inte lita riktigt på att Basses siar en bybo. Men vad spelar det för roll?

4. Hur har vi otur och tvingas hänga två bybor innan vi kommer på att vi har fel?

Det här inlägget som jag citerat är störande för mig. Lägg där till allt tjat om att Basse skall sia Nässe, och sedan ditt fiskande om Basse kan dubbel-sia och skit.

Förklara för mig så att jag förstår.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Information

KK said:
Kör det här en gång till Mukwa.
Det har jag redan gjort, så den tredje gången blir det bara ett citat med ett förtydligande:
Mukwa said:
Om Basse är kvar och Nässe ryker och Vimes är grön
Vimes dinglar (grön), Nässe skjuten (grön)
Basse levererar ett grönt namn bland Hastfer, KK, Mukwa och vi hänger de andra två eftersom Brynolf är kvar. Får vi ett rött namn kommer rundan därefter se ut så här: KK/Hastfer, Mukwa, Brynolf. 50% chans eftersom Brynolf är grön.
Det här är best case scenario och det var därför jag skrev "Det bästa är egentligen om vi hänger en bybo och basse ger oss ett grönt namn". 100% baseras förstås på att Nässe inte ljuger, så nä... några 100% är det inte, men det är fortfarande best case scenario. Savvy?

och sedan ditt fiskande om Basse kan dubbel-sia och skit.
Jag behöver inte veta, men det är viktigt för hur siaren agerar eftersom en osiad nässe i nästa med en hängd bybo-Vimes innebär feta trubbel. Det här är worst case scenario vill jag påstå.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Brynolf said:
Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
Tack Brynolf!

Då är alltså Vimes-Nässe en bra kombo.

Då kan jag softa ner och ligga kvar med min röst på Vimes och inte jaga upp mig över Mukwa också. Låta rundan gå och sen hoppas på att det är fina hunshes och att varulvsletar näsan funkar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Mukwa said:
KK said:
Kör det här en gång till Mukwa.
Det har jag redan gjort, så den tredje gången blir det bara ett citat med ett förtydligande:
Mukwa said:
Om Basse är kvar och Nässe ryker och Vimes är grön
Vimes dinglar (grön), Nässe skjuten (grön)
Basse levererar ett grönt namn bland Hastfer, KK, Mukwa och vi hänger de andra två eftersom Brynolf är kvar. Får vi ett rött namn kommer rundan därefter se ut så här: KK/Hastfer, Mukwa, Brynolf. 50% chans eftersom Brynolf är grön.
Det här är best case scenario och det var därför jag skrev "Det bästa är egentligen om vi hänger en bybo och basse ger oss ett grönt namn". 100% baseras förstås på att Nässe inte ljuger, så nä... några 100% är det inte, men det är fortfarande best case scenario. Savvy?

och sedan ditt fiskande om Basse kan dubbel-sia och skit.
Jag behöver inte veta, men det är viktigt för hur siaren agerar eftersom en osiad nässe i nästa med en hängd bybo-Vimes innebär feta trubbel. Det här är worst case scenario vill jag påstå.
Jag är savvy.. Typ

Mer glad att Brynte steppade in och sa sitt, men jag är ju glad för att du svara också kompis.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Re: Information

[COLOR=#33CC00 said:
Brynolf[/COLOR]]Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka.
Nej, precis.

Nej, vare sig Mukwa, KK eller Vimes känns tillräckligt ulviga.

Nu är det 6,5 h kvar av den här rundan och Vimes ligger i topp med fyra röster. Är vi verkligen nöjda med det här?

Sedan Brynolf: rösta!
 
Top