Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Yttligaren en månad har förflutit och skammen efter att har dödat en vanliga människa vid senaste mötet gör sig påmind då de nu mer nio överlevande jägarna åter igen har samlats. Ulvens förbannelse såg ni tydliga spår efter den senaste fullmånen och nu har ni samlats igen för att ta det jobbiga beslutet vem ni ska skjuta. Geväret ligger redo på bordet och ni håller som bäst på att diskutera vem som ska skjutas då en av er utan tvekan tar upp geväret och skjuter Empiricus, som stapplar till när silverkulan sätter sig i honom, slarvigt eller ogenom tänkt av den som sköt att inte sätta kulan i huvudet på Empiricus då han kastar sig framåt mot skytten i ett blod isande vrål. Längre en så hinner han inte innan geväret dånar ännu engång och Empiricus faller död ner till marken. En djup suck av lättnad lägger sig i rummet. I natt kommer ni åter igen kunna sova tryggt, trodde ni.

Morgonen där på finner ni Recca sliten i stycken på väg hem från stallet. Tydligen är ulvens förbannelse kvar i byn.


Vi tackar bybon Recca och ulven Empiricus för gott spel och deltagande. Ni får posta ett sista inlägg där ni får säga hej då utan att avslöja något om spelet.

Deltagare:
Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Konvalj
Mukwa
Nässe
Vimes

Rundan tar slut på Onsdag 22:00 [/quote]
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basse hur gick din grej?

Har du något upplägg för den här rundan för att få ut så mycket som möjligt av ditt resultat?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tja, jag drar nog resultatet nu för jag blev grymt förvånad...men det är kanske smartast att vänta lite.

Tråkigt Recca och jävlars vilken suck jag släppte när Emp visade sig vara ulv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, så nu är väl folk redigt kåta på att steka Nässe härnäst. Jag ska ta en funderare kring det. Recca et al verkade övertygad om att Emp = Nässe. Själv har jag inte sett några jättetecken i den riktningen, jag var mer inne på motsatsen. Men Nässe kan vid det här laget hängas på egna bedrifter.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Tja, jag drar nog resultatet nu för jag blev grymt förvånad...men det är kanske smartast att vänta lite.

Tråkigt Recca och jävlars vilken suck jag släppte när Emp visade sig vara ulv.
Absolut! Vi gör en grej av det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
\o/

Lyfter på hatten då, KK. Jg vil fortfarande rösta på Nässe, hur känner du?

Synd att torska Recca, men det var väl väntat.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
...inte för att vara sån Brynolf, men dina egna meriter är väl knappast jättebra va?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Basenanji said:
Tja, jag drar nog resultatet nu för jag blev grymt förvånad...men det är kanske smartast att vänta lite.
Ja, det är ju ingen poäng att bara avslöja det för avslöjandets egen skull.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Brynolf said:
Ok, så nu är väl folk redigt kåta på att steka Nässe härnäst. Jag ska ta en funderare kring det. Recca et al verkade övertygad om att Emp = Nässe. Själv har jag inte sett några jättetecken i den riktningen, jag var mer inne på motsatsen. Men Nässe kan vid det här laget hängas på egna bedrifter.
Jag är än mer sugen på Mukwa nu, men det tål att funderas på
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Ok, så nu är väl folk redigt kåta på att steka Nässe härnäst. Jag ska ta en funderare kring det. Recca et al verkade övertygad om att Emp = Nässe. Själv har jag inte sett några jättetecken i den riktningen, jag var mer inne på motsatsen. Men Nässe kan vid det här laget hängas på egna bedrifter.
Jag ställer mig på din sida här Brynolf. Jag är inte 100 på Nässes rödhet trots hans tvivelaktiga spel. Vi måste nog samla oss lite här och snacka om saker och ting innan vi drar på stora trumman och hänger Nässe.

Empis vanilla outning visade sig vara en rätt ulvig grej, och det sammantaget med Mukwas rätt mellansåsiga spel och rätt märkliga tankar runt allt det här med vanilla outningar får mig att villa hänga Mukwa på stört. Sen har jag några fler på min ulvlista fortfarande så att bara rikta in oss på Nässe tror jag är väldigt farligt.

Skall bli riktigt kul att se hur den här rundan startar upp. Nu får vi banne mig spela med öppet sinne här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Basenanji said:
...inte för att vara sån Brynolf, men dina egna meriter är väl knappast jättebra va?
Pja, jag har väl inte gjort så mycket skumt va? Bortsett från ingenting alltså.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Brynolf said:
Basenanji said:
...inte för att vara sån Brynolf, men dina egna meriter är väl knappast jättebra va?
Pja, jag har väl inte gjort så mycket skumt va? Bortsett från ingenting alltså.
Om att göra ingenting inte skulle vara en scum tell så skulle det vara väldigt lätt att vara ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Konrad Kung said:
Skall bli riktigt kul att se hur den här rundan startar upp. Nu får vi banne mig spela med öppet sinne här.
Okej! Jag sväljer stoltheten och börjar om på noll!

:gremlaugh:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vimes said:
Brynolf said:
Basenanji said:
...inte för att vara sån Brynolf, men dina egna meriter är väl knappast jättebra va?
Pja, jag har väl inte gjort så mycket skumt va? Bortsett från ingenting alltså.
Om att göra ingenting inte skulle vara en scum tell så skulle det vara väldigt lätt att vara ulv.
Jag vet, därav nyttjandet av ett "förutom".
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
\o/

Lyfter på hatten då, KK. Jg vil fortfarande rösta på Nässe, hur känner du?

Synd att torska Recca, men det var väl väntat.
Inte helt 100 på det. Nässe har inte varit byboig direkt. Han har inte varit aktiv och inte varit riktigt 100 i spelandet.

Däremot har han haft det väldigt svettigt och var på väg ut den här rundan rätt tidigt och det återstår ju att se vad han plockar fram nu i början av den här rundan.

Hans avgörande röst på Larsson vet jag inte hur hårt den kan värderas, men det finns säkert nån som har tankar om det. Jag är rätt insnöad på Mukwa just i detta nu så jag måste nog backa undan en sväng.

Mukwa´s ickeröst på Larsson pingar ju nästan högre. Han kunde definitivt kliva in och rösta Empis i slutskedet men det vågade han inte utifall det skulle bli kaos mot slutet. Han var där och redo, men nu flöt det på väldigt bra mot Larsson och det är ju rätt skönt att som ulv inte ligga med i ett drev mot en bybo.
 
Top