Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Basenanji said:
...inte för att vara sån Brynolf, men dina egna meriter är väl knappast jättebra va?
Pja, jag har väl inte gjort så mycket skumt va? Bortsett från ingenting alltså.
Mukwa har ju dig som spelare nr1 det här liret i alla fall så nått bra förutom ingenting har du ju gjort Brynte!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa´s ickeröst på Larsson pingar ju nästan högre. Han kunde definitivt kliva in och rösta Empis i slutskedet men det vågade han inte utifall det skulle bli kaos mot slutet. Han var där och redo, men nu flöt det på väldigt bra mot Larsson och det är ju rätt skönt att som ulv inte ligga med i ett drev mot en bybo.
Det här är lojt tycker jag, för om jag hade röstat på Empi runda 1 hade ni med största sannolikhet tyckt att det var grönande, eftersom jag då försökt vända drevet mot en ulv i slutminuterna, så nej. Där går du bet tycker jag.

och

JAAAAA! Byn är bäst! Brynolf är byn!!!

och

BUUUU! Att jag försvarat en ulv sketalänge. Snyggt spelat Empi!

Tack för gott spel Recca! (Ja, jag menar det)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Grymt sa grisen!!! :gremsmile:

Jag sket i slutet av förra rundan eftersom jag räknade med att Basenanji skulle sia mig och gröna mig. Därav min tystnad.

Om du gjort det skulle jag, så klart, gärna ha fram det så jag slipper försöka försvara mina förvirrade inlägg... Men annars så kan jag absolut köra igång och försöka svara på alla frågor om det som upplevts som skumt förra rundan.

Nu kör vi på! :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Mukwa said:
JAAAAA! Byn är bäst! Brynolf är byn!!!
I Annorlunda
där är fyrkanter runda
där har ringar fyra kanter
där är glasbitar diamanter
där har de flintskalliga lockar
där niger pojkar, flickor bockar
men annars är det mesta bara
som det brukar vara.

I Annorlunda
där kan man se och blunda
där är fula flickor sköna
där är röda rosor gröna
där skiner solen hela natten
där kan man torka sig i vatten
men annars är det mesta bara
som det brukar vara.

I Annorlunda
där är det sjuka sunda
där är alla gubbar unga
där är bomullstussar tunga
där betar bilarna på ängen
där seglar båtarna i sängen,
men annars är det mesta bara
som det brukar vara

I Annorlunda
där är djupa sjöar grunda
där är alla kurvor raka
där kallas framåt för tillbaka
där får man pengar när man handlar
där kallas russinen för mandlar,
men annars är allt bara
som det brukar vara
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK said:
Jag tycker att det ger dig en rödare nivå på det hela i och med att Recca är bekräftat grön. Säg inget annat Mukwa.
Det har jag inte gjort heller. Det jag skrev till Hastfer var att det var många som såg poänger i mitt case mot Recca, däribland du. Att du tycker att jag ser rödare ut nu när Recca är dubbelverifierat grön förstår jag givetvis.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Det här är lojt tycker jag, för om jag hade röstat på Empi runda 1 hade ni med största sannolikhet tyckt att det var grönande, eftersom jag då försökt vända drevet mot en ulv i slutminuterna, så nej. Där går du bet tycker jag.
Är NI byn, eller är ni K.K? Eller är K.K byn?

Spelet hade sett väldigt annorlunda ut om vi knäckt Empis i R1. Ditt sken hade varit mer grönt om du varit delaktig i en hängning i R1 om man säger så. Hade du lagt din röst där hade det ju inte räckt så det hade behövts ytterligare en röst där.

Men visst har du lite rätt i att det hade gett ett grönare skimmer över dig, men lixom det kan ju inte vara lätt i och med att du hade typ 2 ulvkandidater i R1 och det var inte Larsson/Basse (som fanns som alternativ) och det var alltså inte Empis så du röstade Hastfer-K.K i slutet i stället.

(Nu drar jag ur röven) Minns jag inte helt fel var Empis en av dom här ulvarna på din mellanmjölks 3,5 UP lista?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Nässe said:
Jag sket i slutet av förra rundan eftersom jag räknade med att Basenanji skulle sia mig och gröna mig. Därav min tystnad.
Är du också från Annorlunda eller? Du menar att du höll tyst för att du trodde att Basse skulle sia dig och följaktligen gröna dig den här rundan? Men du var ju sjukt nära att röstas ut, var det verkligen en bra taktik att hålla tyst för att unvika utröstning (nej, att det blev Empi som röstades ut är inte facit). Det här är bara skitkonstigt.

Röst: Nässe
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det var visst fler grejer i det här inlägget som jag behövde svara på.
KK said:
Du är inne och lajjar mot slutet när det finns möjlighet att nacka Empis. Du vill inte sitta i båten och rösta ut bybo-Larsson.
Folk köper teorin om Empi-Nässe och tycker att Nässe har ulvat ned sig genom att avgöra på LJSL, men jag är ulv för att jag inte gjorde det... Hur ska ni ha det... Hur gör en ulv? Det är givetvis mer grönande att jag grönade LJSL, på samma sätt som jag blir rödare eftersom jag försvarade Empi.

KK said:
Hade inte Basse gått in och grönat Recca skulle du nästa runda kunna gå in och återuppta caset mot Recca.
Japp. Det hade lätt skett.

Näru va. Vart tycker jag att du har jobbat på flitigt efter det blev känt att Recca är grön?
Du läste det slarvigt. Det är innan vi visste att Recca var grön som ni måste bedöma mig på givetvis. Caset i efterhand bestod i att Recca försökte göra en ninjamanöver men gjorde ett stort magplask istället när hon skulle skendreva och ha sig. Det här är en stor risk med att hålla på att fintas och hon var osmidig. Att det var en scum tell hade jag dock fel i, och det var ingen efterkonstruktion som jag trodde, men då kändes det som det.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Vimes said:
Nässe said:
Jag sket i slutet av förra rundan eftersom jag räknade med att Basenanji skulle sia mig och gröna mig. Därav min tystnad.
Är du också från Annorlunda eller? Du menar att du höll tyst för att du trodde att Basse skulle sia dig och följaktligen gröna dig den här rundan? Men du var ju sjukt nära att röstas ut, var det verkligen en bra taktik att hålla tyst för att unvika utröstning (nej, att det blev Empi som röstades ut är inte facit). Det här är bara skitkonstigt.

Röst: Nässe
Sen för att späda på ännu mer så är det väl en bra respons på Basse's inlägg om svaret han fick på den han siat?

Basenanji said:
Tja, jag drar nog resultatet nu för jag blev grymt förvånad...men det är kanske smartast att vänta lite.
Alltså, Nässe är näst på tur för hängning. Basse säger att han blev grymt förvånad. Basse va inne på Nässe fram till 45min kvar, en sining av Nässe för att få svart på vitt om han va inne på rätt känns väl helt logisk?

Jag tror Nässe drar i sista livlinan, hoppas att Basse siat någon annan och försöker gröna sig med detta uttalande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
Vimes said:
Nässe said:
Jag sket i slutet av förra rundan eftersom jag räknade med att Basenanji skulle sia mig och gröna mig. Därav min tystnad.
Är du också från Annorlunda eller? Du menar att du höll tyst för att du trodde att Basse skulle sia dig och följaktligen gröna dig den här rundan? Men du var ju sjukt nära att röstas ut, var det verkligen en bra taktik att hålla tyst för att unvika utröstning (nej, att det blev Empi som röstades ut är inte facit). Det här är bara skitkonstigt.

Röst: Nässe
Sen för att späda på ännu mer så är det väl en bra respons på Basse's inlägg om svaret han fick på den han siat?

Basenanji said:
Tja, jag drar nog resultatet nu för jag blev grymt förvånad...men det är kanske smartast att vänta lite.
Alltså, Nässe är näst på tur för hängning. Basse säger att han blev grymt förvånad. Basse va inne på Nässe fram till 45min kvar, en sining av Nässe för att få svart på vitt om han va inne på rätt känns väl helt logisk?

Jag tror Nässe drar i sista livlinan, hoppas att Basse siat någon annan och försöker gröna sig med detta uttalande.
Oj! Det här var skarpt. Vart kom den ifrån Hastfer :gremsmile:

Nä nu må jag såsa för ikväll.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Vimes said:
Nässe said:
Jag sket i slutet av förra rundan eftersom jag räknade med att Basenanji skulle sia mig och gröna mig. Därav min tystnad.
Är du också från Annorlunda eller? Du menar att du höll tyst för att du trodde att Basse skulle sia dig och följaktligen gröna dig den här rundan? Men du var ju sjukt nära att röstas ut, var det verkligen en bra taktik att hålla tyst för att unvika utröstning (nej, att det blev Empi som röstades ut är inte facit). Det här är bara skitkonstigt.

Röst: Nässe
Sen för att späda på ännu mer så är det väl en bra respons på Basse's inlägg om svaret han fick på den han siat?

Basenanji said:
Tja, jag drar nog resultatet nu för jag blev grymt förvånad...men det är kanske smartast att vänta lite.
Alltså, Nässe är näst på tur för hängning. Basse säger att han blev grymt förvånad. Basse va inne på Nässe fram till 45min kvar, en sining av Nässe för att få svart på vitt om han va inne på rätt känns väl helt logisk?

Jag tror Nässe drar i sista livlinan, hoppas att Basse siat någon annan och försöker gröna sig med detta uttalande.
Oj! Det här var skarpt. Vart kom den ifrån Hastfer :gremsmile:

Nä nu må jag såsa för ikväll.
Lägg märke till att jag quotar hela två ggr... waao

Sås för mig med
Bra jobbat ikväll byn!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Är NI byn, eller är ni K.K? Eller är K.K byn?
Ni är nog ers kungliga konkelbärshöghet, men jag har fått känslan att det är fler som tycker likadant (åtminstone Hastfer också).

Men visst har du lite rätt i att det hade gett ett grönare skimmer över dig, men lixom det kan ju inte vara lätt i och med att du hade typ 2 ulvkandidater i R1 och det var inte Larsson/Basse (som fanns som alternativ) och det var alltså inte Empis så du röstade Hastfer-K.K i slutet i stället.

(Nu drar jag ur röven) Minns jag inte helt fel var Empis en av dom här ulvarna på din mellanmjölks 3,5 UP lista?
Det kan han ha fått, kommer inte ihåg när jag skrev listan, men i korthet var Empi rödast i byn och sedan grönast i byn på en skitgrej. Vid tiden för hängningen var han på min grönlista och det har jag varit tydlig med (tyvärr).
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Korrigerar:

KK said:
Men visst har du lite rätt i att det hade gett ett grönare skimmer över dig, men lixom det kan ju inte vara lätt i och med att du hade typ 2 ulvkandidater i R1 och det var inte Larsson/Basse (som fanns som alternativ) och det var alltså inte Empis så du röstade Hastfer-K.K i slutet i stället.
Korrekt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes said:
Mukwa said:
JAAAAA! Byn är bäst! Brynolf är byn!!!
I Annorlunda
där är fyrkanter runda
där har ringar fyra kanter
där är glasbitar diamanter
där har de flintskalliga lockar
där niger pojkar, flickor bockar
men annars är det mesta bara
som det brukar vara.

I Annorlunda
där kan man se och blunda
där är fula flickor sköna
där är röda rosor gröna
där skiner solen hela natten
där kan man torka sig i vatten
men annars är det mesta bara
som det brukar vara.

I Annorlunda
där är det sjuka sunda
där är alla gubbar unga
där är bomullstussar tunga
där betar bilarna på ängen
där seglar båtarna i sängen,
men annars är det mesta bara
som det brukar vara

I Annorlunda
där är djupa sjöar grunda
där är alla kurvor raka
där kallas framåt för tillbaka
där får man pengar när man handlar
där kallas russinen för mandlar,
men annars är allt bara
som det brukar vara

nice :gremsmile:

Annorlunda
Om vi fegar förblir vi förevigt bundna
Lösningen kan vänta bakom nästa krök
Första steget dit blir att göra ett försök
(Och handla) Annorlunda
För den som bygger något nytt måste grunda
Inget mer heligt än livet
Ifrågasätt och ta inget för givet

Du förlamas av skräck att hamna utanför
Räds att göra fel och hela möjligheten dör
Du velar medans livet drar förbi
Men att tvivla på dig själv är resursslöseri
Vill inte matas med, gör dig sänkt och matt
Men i dig själv så har du din största skatt
Tro på din egen förmåga
Res dig och tänd din inre låga

(Och våga vara) Annorlunda
Om vi fegar förblir vi förevigt bundna
Lösningen kan vänta bakom nästa krök
Första steget dit blir att göra ett försök
(Och handla) Annorlunda
För den som bygger något nytt måste grunda
Inget mer heligt än livet
Ifrågasätt och ta inget för givet

Du förlamas av skräck att hamna utanför
Får inget gjort för att du inget gör
Handla och sök dina egna mål
Blanda ödmjukhet med en vilja av stål
Sök dina vänner, gemenskap gör dig hel
Vi gör annorlunda men jävlar inte fel
Självklart är det så att du vågar
Res dig och tänd din inre låga

(Och våga vara) Annorlunda
Om vi fegar förblir vi förevigt bundna
Lösningen kan vänta bakom nästa krök
Första steget dit - gör ett försök
(Och handla) Annorlunda
För den som bygger något nytt måste grunda
Inget mer heligt än livet
Ifrågasätt och ta inget för givet

Våga vara annorlunda!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mukwa said:
i korthet var Empi rödast i byn och sedan grönast i byn på en skitgrej.
Skitgrej? Med facit i hand går det ju inte att tolka det annorlunda än att hans "fälla" verkligen var en efterhandkonstruktion. Om det nu är den grejen du menar.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Postat i fel tråd också

Mukwa said:
Basenanji said:
Mukwa said:
Brynolf är grön tills motsatsen bevisats. Utan konkurens den bästa spelaren i det här partiet än så länge. Det har också gjort att jag misstänker Vimes mer nu än vad jag har gjort innan. Från mellanmjölk till sur filmjölk. Jag har sett att även Recca har fått upp ögonen för Vimes, och det känns bra. Vi kan avvakta nån runda med att nacka Vimes, men han är verkligen helt off och försöker bli av med Brynolf. Det är en viktig grej att komma ihåg när vi ställer Vimes som utmanare till galgplatsen i kommande runda.
Det där var så Dr Kokos att jag...att jag...herregud om något av det där är riktigt...
Jag är fortfarande nöjd med det inlägget :gremsmile: Vimes trodde inte på Brynolf. Han har haft honom som toppmisstänkt hela spelet, och typ alla inlägg Vimes gjorde förra rundan handlade om att Nässe var den vi skulle ha ut. Jag tycker att vi ställer dem mot varandra i den här rundan.

Röst: Vimes

Case är överflödiga...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Postat i fel tråd också

Vimes said:
Äh. Du har rätt KK. Jag skiter i mitt eget drev och hakar på ditt. Emp är toppkandidat och hans fraktion kommer ge oss mer att jobba med nästa runda än Nässes. Jag är på.
Det här skulle alltså vara tidpunkten när Vimes inser att det är kört och att det är bättre att sälla sig till byn.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Mukwa said:
i korthet var Empi rödast i byn och sedan grönast i byn på en skitgrej.
Skitgrej? Med facit i hand går det ju inte att tolka det annorlunda än att hans "fälla" verkligen var en efterhandkonstruktion. Om det nu är den grejen du menar.
Dåligt formulerat av mig. Det jag grönade honom på var en skitgrej, visade det sig. Det han tidigare rödades för var förstås legit att hänga honom för. Cap'n hindsight.
 
Top