Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mukwa said:
Vimes said:
Mukwa said:
JAAAAA! Byn är bäst! Brynolf är byn!!!
I Annorlunda
där är fyrkanter runda
där har ringar fyra kanter
där är glasbitar diamanter
där har de flintskalliga lockar
där niger pojkar, flickor bockar
men annars är det mesta bara
som det brukar vara.

I Annorlunda
där kan man se och blunda
där är fula flickor sköna
där är röda rosor gröna
där skiner solen hela natten
där kan man torka sig i vatten
men annars är det mesta bara
som det brukar vara.

I Annorlunda
där är det sjuka sunda
där är alla gubbar unga
där är bomullstussar tunga
där betar bilarna på ängen
där seglar båtarna i sängen,
men annars är det mesta bara
som det brukar vara

I Annorlunda
där är djupa sjöar grunda
där är alla kurvor raka
där kallas framåt för tillbaka
där får man pengar när man handlar
där kallas russinen för mandlar,
men annars är allt bara
som det brukar vara
</div>
nice :gremsmile:

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Annorlunda
Om vi fegar förblir vi förevigt bundna
Lösningen kan vänta bakom nästa krök
Första steget dit blir att göra ett försök
(Och handla) Annorlunda
För den som bygger något nytt måste grunda
Inget mer heligt än livet
Ifrågasätt och ta inget för givet

Du förlamas av skräck att hamna utanför
Räds att göra fel och hela möjligheten dör
Du velar medans livet drar förbi
Men att tvivla på dig själv är resursslöseri
Vill inte matas med, gör dig sänkt och matt
Men i dig själv så har du din största skatt
Tro på din egen förmåga
Res dig och tänd din inre låga

(Och våga vara) Annorlunda
Om vi fegar förblir vi förevigt bundna
Lösningen kan vänta bakom nästa krök
Första steget dit blir att göra ett försök
(Och handla) Annorlunda
För den som bygger något nytt måste grunda
Inget mer heligt än livet
Ifrågasätt och ta inget för givet

Du förlamas av skräck att hamna utanför
Får inget gjort för att du inget gör
Handla och sök dina egna mål
Blanda ödmjukhet med en vilja av stål
Sök dina vänner, gemenskap gör dig hel
Vi gör annorlunda men jävlar inte fel
Självklart är det så att du vågar
Res dig och tänd din inre låga

(Och våga vara) Annorlunda
Om vi fegar förblir vi förevigt bundna
Lösningen kan vänta bakom nästa krök
Första steget dit - gör ett försök
(Och handla) Annorlunda
För den som bygger något nytt måste grunda
Inget mer heligt än livet
Ifrågasätt och ta inget för givet

Våga vara annorlunda!
</div></div>
Haha! You go girl! :gremlaugh:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Slutröster runda 2:

Empy (Brynolf, Nässe, KK, Hastfer, Vimes, Basse)
Nässe (Mukwa, Recca, Empy)


Empy röstade så klart på Nässe för att rädda sig själv (eller åtminstone för att det skulle se ut så), så där kan vi inte dra några vidare slutsatser. Och Recca vet vi är grön, så henne skiter vi också i. Här är det Mukwa jag funderar lite kring. Hade jag varit ulv i ett läge där min polare tveklöst var på väg till galgen skulle jag definitivt rösta på honom. Hell, jag ägnade hela förra liret åt att rösta ut mina kumpaner. Nu är Mukwa förstås inte jag, men i mina ögon ser det rätt grönt ut att Mukwa ligger kvar på griseknoen. Man kan kalla det en första gradens WIFOM.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hastfer said:
Brynolf said:
Ok, så nu är väl folk redigt kåta på att steka Nässe härnäst. Jag ska ta en funderare kring det. Recca et al verkade övertygad om att Emp = Nässe. Själv har jag inte sett några jättetecken i den riktningen, jag var mer inne på motsatsen. Men Nässe kan vid det här laget hängas på egna bedrifter.
Jag är än mer sugen på Mukwa nu, men det tål att funderas på
Det vore bra om ni som misstänker mig faktiskt fixar ett case så att vi kan gå vidare med det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Brynolf said:
Slutröster runda 2:

Empy (Brynolf, Nässe, KK, Hastfer, Vimes, Basse)
Nässe (Mukwa, Recca, Empy)


Empy röstade så klart på Nässe för att rädda sig själv (eller åtminstone för att det skulle se ut så), så där kan vi inte dra några vidare slutsatser. Och Recca vet vi är grön, så henne skiter vi också i. Här är det Mukwa jag funderar lite kring. Hade jag varit ulv i ett läge där min polare tveklöst var på väg till galgen skulle jag definitivt rösta på honom. Hell, jag ägnade hela förra liret åt att rösta ut mina kumpaner. Nu är Mukwa förstås inte jag, men i mina ögon ser det rätt grönt ut att Mukwa ligger kvar på griseknoen. Man kan kalla det en första gradens WIFOM.
I det här scenariot: vilken färg har Nässe?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Mukwa said:
Hastfer said:
Brynolf said:
Ok, så nu är väl folk redigt kåta på att steka Nässe härnäst. Jag ska ta en funderare kring det. Recca et al verkade övertygad om att Emp = Nässe. Själv har jag inte sett några jättetecken i den riktningen, jag var mer inne på motsatsen. Men Nässe kan vid det här laget hängas på egna bedrifter.
Jag är än mer sugen på Mukwa nu, men det tål att funderas på
Det vore bra om ni som misstänker mig faktiskt fixar ett case så att vi kan gå vidare med det.
Cases är ju överflödiga?

Allvarligt nu. Du röstar på mig (för första gången i partiet), detta för att jag alltså tippade över från Nässe till Emp. Är Nässe bybo är detta jävligt grönande för mig (allt annat är avancerade giftbägareresonemang), är Nässe ulv säger det inte så mycket. Hur som helst har du knappt tittat åt mitt håll tidigare och röstade på Nässe förra rundan, är det inte rimligare att gå på Nässe även denna runda också? På vilket sätt har han grönats av utröstningen, och jag rödats?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vimes said:
Brynolf said:
Slutröster runda 2:

Empy (Brynolf, Nässe, KK, Hastfer, Vimes, Basse)
Nässe (Mukwa, Recca, Empy)


Empy röstade så klart på Nässe för att rädda sig själv (eller åtminstone för att det skulle se ut så), så där kan vi inte dra några vidare slutsatser. Och Recca vet vi är grön, så henne skiter vi också i. Här är det Mukwa jag funderar lite kring. Hade jag varit ulv i ett läge där min polare tveklöst var på väg till galgen skulle jag definitivt rösta på honom. Hell, jag ägnade hela förra liret åt att rösta ut mina kumpaner. Nu är Mukwa förstås inte jag, men i mina ögon ser det rätt grönt ut att Mukwa ligger kvar på griseknoen. Man kan kalla det en första gradens WIFOM.
I det här scenariot: vilken färg har Nässe?
Nässe borde enligt samma resonemang inte grönas av sin slutröst. Samtidigt tycker jag ju som bekant att hans slutröst R1 var grönbetonad. Bara utifrån slutröster (vilket ju inte är så bara) tycker jag Nässe är mer grön än röd.

Recca och några till kom in på någon koppling mellan Emp och Nässe, som jag aldrig riktigt förstod. Jag ska kolla upp det där närmare. Ni som fortfarande tycker så får gärna förklara.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes said:
Mukwa said:
Hastfer said:
Brynolf said:
Ok, så nu är väl folk redigt kåta på att steka Nässe härnäst. Jag ska ta en funderare kring det. Recca et al verkade övertygad om att Emp = Nässe. Själv har jag inte sett några jättetecken i den riktningen, jag var mer inne på motsatsen. Men Nässe kan vid det här laget hängas på egna bedrifter.
Jag är än mer sugen på Mukwa nu, men det tål att funderas på
Det vore bra om ni som misstänker mig faktiskt fixar ett case så att vi kan gå vidare med det.
Cases är ju överflödiga?
My point exactly :gremsmile:

Vimes said:
Allvarligt nu. Du röstar på mig (för första gången i partiet), detta för att jag alltså tippade över från Nässe till Emp. Är Nässe bybo är detta jävligt grönande för mig (allt annat är avancerade giftbägareresonemang), är Nässe ulv säger det inte så mycket. Hur som helst har du knappt tittat åt mitt håll tidigare och röstade på Nässe förra rundan, är det inte rimligare att gå på Nässe även denna runda också? På vilket sätt har han grönats av utröstningen, och jag rödats?
Om du är ulv var det bättre att vara delaktig i utröstningen av Empi. Om Nässe är bybo säger det alltså ingenting om dig. Om Nässe är ulv säger det inte heller något om dig. Om du är bybo säger det ingenting om Nässe och om du är ulv säger det inte heller någonting. Min röst på dig är en pausröst. Jag kan absolut tänka mig att hänga Nässe för att ha tippat över till LJSL.

Jag har varit misstänksam mot dig hela spelet eftersom du aldrig har varit så här tillbakalutad tidigare. Du har varit off mer eller mindre hela spelet och har som enda försvar postat ett snyftinlägg. Det känns som att du inte ens har försökt liksom. Det finns andra som är mer misstänkta och i mitt huvud tänkte jag att vi nog kan få ut en del av att hänga dig nu, men vid noggrannare eftertanke säger det nog inte ett skit om den spelaren som vi behöver ha info om. Du är på väg att spela upp dig och lite grävande från din sida skulle göra susen.

Röst: Nässe

Där gör den sig helt klart bättre.

Jag tror egentligen inte att ulvarna skulle dra sig för att hänga en kompis, men att göra det på ett så snyggt sätt som Brynolf har gjort har jag svårt att köpa. Att då istället göra det på ett subtilare sätt som KK tror jag isåfall mer på. KK har inte heller varit någon lysande stjärna den här gången, och det är en scum tell för KK är bäst i klassen som bybo.

Ulvar brukar inte vara avancerade. Nej. De brukar inte vara det, men att hänga en kompis är inte så avancerat. Belöningen är ofta fribiljett och det är tillräckligt för att det ska ske. Jag tror att minst en ulv hejade på i hängandet av Empi, och de som gjort mest väsen av sig angående Empi är Brynolf och sedan KK.

Hastfer har inte gjort annat än att nagla sig fast på mig hela rundan och det är förstås lätt att gömma sig på det sättet. Nässe har varit inaktiv.

Nej, jag är ganska vilsen just nu. Vad får vi ut av att ta ut Nässe?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Om du är ulv var det bättre att vara delaktig i utröstningen av Empi. Om Nässe är bybo säger det alltså ingenting om dig. Om Nässe är ulv säger det inte heller något om dig. Om du är bybo säger det ingenting om Nässe och om du är ulv säger det inte heller någonting. Min röst på dig är en pausröst. Jag kan absolut tänka mig att hänga Nässe för att ha tippat över till LJSL.
Svammel... Om Nässe är bybo så är du givetvis en troligare ulvkandidat än innan. Det fanns två drev och då har du valt fel. Om Nässe är ulv säger det dock nada, för du har inte varit drivande i caset mot Nässe utan har varit en ljummen fegisröst. Oavsett om du är ulv eller bybo säger det dock ingenting om nässes färg.

Vilka kandidater är bäst att dreva?

Hastfer - R1: Mukwa, R2 Empi
Nässe - R1: LJSL, R2 Empi
Vimes - R1: LJSL, R2 Empi (ville helst ha ut Nässe)

KK - R1: Empi, R2: Empi

Brynolf - R1: Empi, R2: Empi
Basse - R1: LJSL, R2: Empi
Mukwa - R1: Hastfer, R2 Nässe

Vad har Vimes, Hastfer och Nässe tyckt om varandra? Det är hursomhelst mina ulvar och vi får ha fel två gånger så det är väl bara att börja nacka :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mukwa said:
Jag kan absolut tänka mig att hänga Nässe för att ha tippat över till LJSL.
Ok, den här situationen ser vi tydligen olika på. Jag menar ju alltså att den enda anledningen ulv-Nässe skulle ha att sticka ut näsan på det där viset och avgöra en omröstning när valet stod mellan två bybor är att ulvarna var rädda för att folk plötsligt skulle ge sig på ulv-Empi i stället. Och jag tycker inte Emp var i så pass stor fara att det var befogat för ulv-Nässe att rädda honom. Ergo, grön gris.

Med en minimal risk för Emp att hängas är det bara dumt för en ulv att hoppa in i smeten. Båda huvudkandidaterna var bybor, alltså kommer ändå en bybo hängas. Och oavsett vilken av kandidaterna Nässe hoppade på, skulle det innebära att han var den som avrättade en bybo.

Allt i det jag säger måste förstås ses med WIFOM-glasögon. Det du förespråkar är att strunta helt i det. Jag föredrar "första gradens WIFOM" då jag inte tror ulvar vågar trassla in sig i för många nivåer av giftbägare.

Mukwa, tycker du situationen skulle se annorlunda ut om Nässe hade röstat på Basse i stället i R1? Ja, bortsett från siargrejen förstås.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det här är för övrigt Reccas case på Hastfer och mitt svar på det:
Mukwa said:
Recca said:
Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.
Nu blir jag jättenyfiken.

Du säger att jag rödar dig, följt av "om även ulvarna rödar mig ligger jag illa till".

Ulvar vet ju vilka som är gröna, du verkar veta att jag är grön. För du skiljer på mig och ulvarna.

Det här är en scumtell, tycker jag.

(I övrigt bygger min misstanke mot dig på att Liliana inte pallade trycket.)
Det ska till väldigt elaka glasögon för att komma fram till det du nyss skrev Recca.
Jag tog mig friheten att feta det recca menar här. Det är fortfarande svagt tycker jag. Man måste också ta i beaktande att Recca var det grönaste namnet i byn här, så att Hastfer har fått för sig att recca är grön behöver inte nödvändigtvis betyda att han är ulv. Jag ser en större poäng i Reccas angklagelse nu än vad jag gjorde då, dock.

Mitt case på Hastfer har däremot inte haft någonting att göra med det Recca grävde fram. Mitt case ser ut så här:

Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Hänger du med, Hastfer? Det kan vara dags att bemöta det här nu. Varför har inte ulvarna tagit ut dig redan?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ok, den här situationen ser vi tydligen olika på. Jag menar ju alltså att den enda anledningen ulv-Nässe skulle ha att sticka ut näsan på det där viset och avgöra en omröstning när valet stod mellan två bybor är att ulvarna var rädda för att folk plötsligt skulle ge sig på ulv-Empi i stället. Och jag tycker inte Emp var i så pass stor fara att det var befogat för ulv-Nässe att rädda honom. Ergo, grön gris.
Men det här talar emot det du skriver:
Nässes röst på LJSL (#851368) kom kl 20:59. Det är en timme kvar av rundan och mycket kan hända då. Dessutom har åtminstone KK deklarerat att han kan komma in i slutminuterna för att ändra sin röst. Jag tror, utan att använda wifom, att Nässe visst hade anledning att gå in och peta i röstningen. Nässe flyttade dessutom ifrån BDG i och med detta. BDG gick inte att hänga. Alltså... det här har väl typ du skrivit i R2 redan? Var inte det här anledningen till att vi skulle börja med att hänga Empi? Nu har vi hängt Empi och en logisk förlängning av ditt case är väl att nacka Nässe då... eller?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Mukwa, tycker du situationen skulle se annorlunda ut om Nässe hade röstat på Basse i stället i R1? Ja, bortsett från siargrejen förstås.
Nej. Jag ser Basse som nästan lika grön som LJSL. Eller det beror på hur rösterna låg vid det tillfället... Röstläget var så här vid tiden för Nässes röst på LJSL (personen innan Nässe att ändra röst var Empi):

LJSLarsson har 3 röster (Vimes, BDG och Basenanji)
Basenanju har 3 röster (LJSLarsson och Recca, Empiricus)
Björn Den Gode har 1 röster (Empiricus och Nässe)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Hastfer)

Att Empi gick över till basse gjorde att Nässe inte fick välja här. Det är väldans onödigt att ligga två ulvar i samma drev. Det passar man sig väldigt noga för, framförallt när båda dreven går mot bybor. Men för att återgå till din fråga: Nej. Jag hade inte sett någon skillnad på Nässes färg om han hade röstat på Basse istället. De fick helt enkelt ge upp tanken om att dreva ut BDG och istället ge sig in i de största dreven.

Nässe said:
Tycker det är klokt att dra ihop röstfältet och tänker lägga min röst på

Röst: LJSLarsson

Jag är mer intresserad av att höra mer av Basenanji som bybo än Larsson, och har egentligen ingen spelare som riktigt röd än.
Det här är väldans omotiverat också. Nässe vill klargöra att ingen av de som är på väg att åka ut är särskilt misstänkta egentligen. Det är ju bra att klargöra om man vet att de som ska åka kommer bekräftas gröna. Som sagt är det bättre att ligga i varsitt drev som ulvar och därför blir det en kass motivering när Nässe ska ta ställning mellan basse och LJSL.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Mukwa said:
Det här är för övrigt Reccas case på Hastfer och mitt svar på det:
Mukwa said:
Recca said:
Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.
Nu blir jag jättenyfiken.

Du säger att jag rödar dig, följt av "om även ulvarna rödar mig ligger jag illa till".

Ulvar vet ju vilka som är gröna, du verkar veta att jag är grön. För du skiljer på mig och ulvarna.

Det här är en scumtell, tycker jag.

(I övrigt bygger min misstanke mot dig på att Liliana inte pallade trycket.)
Det ska till väldigt elaka glasögon för att komma fram till det du nyss skrev Recca.
Jag tog mig friheten att feta det recca menar här. Det är fortfarande svagt tycker jag. Man måste också ta i beaktande att Recca var det grönaste namnet i byn här, så att Hastfer har fått för sig att recca är grön behöver inte nödvändigtvis betyda att han är ulv. Jag ser en större poäng i Reccas angklagelse nu än vad jag gjorde då, dock.

Mitt case på Hastfer har däremot inte haft någonting att göra med det Recca grävde fram. Mitt case ser ut så här:

Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Hänger du med, Hastfer? Det kan vara dags att bemöta det här nu. Varför har inte ulvarna tagit ut dig redan?
De får ju ut mer av att låta rookien va kvar. Återkommer med förtydligande
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Mukwa said:
Det här är för övrigt Reccas case på Hastfer och mitt svar på det:
Mukwa said:
Recca said:
Hastfer said:
Recca varför är jag röd?
Är det för att jag inte beter mig som en bybo eller är det för att min föregångare hoppade av och du tror hen gjorde det för att hen inte palla trycket på rollen hon fick?
Är det många som rödar mig pga alt.2?

Resonerar även ulvarna i den banan lär min tid i detta spel bli kort. För om inte byn hänger mig lär jag bli mördad pga misstankarna om en svårspelad roll.
Nu blir jag jättenyfiken.

Du säger att jag rödar dig, följt av "om även ulvarna rödar mig ligger jag illa till".

Ulvar vet ju vilka som är gröna, du verkar veta att jag är grön. För du skiljer på mig och ulvarna.

Det här är en scumtell, tycker jag.

(I övrigt bygger min misstanke mot dig på att Liliana inte pallade trycket.)
Det ska till väldigt elaka glasögon för att komma fram till det du nyss skrev Recca.
Jag tog mig friheten att feta det recca menar här. Det är fortfarande svagt tycker jag. Man måste också ta i beaktande att Recca var det grönaste namnet i byn här, så att Hastfer har fått för sig att recca är grön behöver inte nödvändigtvis betyda att han är ulv. Jag ser en större poäng i Reccas angklagelse nu än vad jag gjorde då, dock.

Mitt case på Hastfer har däremot inte haft någonting att göra med det Recca grävde fram. Mitt case ser ut så här:

Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Hänger du med, Hastfer? Det kan vara dags att bemöta det här nu. Varför har inte ulvarna tagit ut dig redan?
Alltså nu kastar jag sten i glashus med tanke på mitt eget lir.
Men jag uppafattade det som att du är en bra spelare mukwa.
Det du har gjort är att jaga mig och recca, två gröna. Det är inte bra.
Klart ulvarna inte dödar mig nu och det har kk påpekat.
Det roliga är ju att de är du som tar upp det och fortsätter köra på mig.

Djupare analyser av dig från mig kommer, troligen ikväll men från telefonen blir det inte mer nu.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Mukwa said:
Nässe!

Varför röstade du på Empi i R2?
Som jag sa till KK så var det inte en överlagd rösta-på-vad-du-tror-oavsett-vad-röst. Jag har inte grönat Emp, men hen har inte heller pingat jättemycket för mig. Jag vet att jag är grön, men Emp kunde mycket väl vara röd, och var det ju också. Så bättre att jag klarar mig än att en person som kan vara ulöv klarar sig.

Såhär i efterhand så tycker jag inte det finns jättemycket på Emp mer än hans hanteande av tabellerna osv. Jag tycker det är grymt av KK att så träffsäkert pricka in honom.

För övrigt tänker jag att läget just nu handlar om att skydda di gröne, så vi inte överilat ploackar ut någon. Tycker det känns bra att det i början av tråden pratas om nya tag, och att ta det lite lugnt och analysera. All for that!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vimes said:
Nässe said:
Jag sket i slutet av förra rundan eftersom jag räknade med att Basenanji skulle sia mig och gröna mig. Därav min tystnad.
Är du också från Annorlunda eller? Du menar att du höll tyst för att du trodde att Basse skulle sia dig och följaktligen gröna dig den här rundan? Men du var ju sjukt nära att röstas ut, var det verkligen en bra taktik att hålla tyst för att unvika utröstning (nej, att det blev Empi som röstades ut är inte facit). Det här är bara skitkonstigt.

Röst: Nässe
Vad är skitkonstigt? Du är ju all for att visa upp insidan och berätta om sina känslor, så, såhär va: Jag tycker inte själv att jag skrev något som var särskilt konstigt I SAK förra rundan. Uppenbarligen formulerade jag mig astaskigt och knasigt eftersom alla andra tyckte det. Det slutade i ett slags- skit samma och vänta och se. Min tanke var att antingen åker jag, ce la vie, eller så åker Emp och då blir jag grönad av Basenanji.

Min känsla förra rundan var att vad jag än skrev så missförstods det eller tolkades som att jag är ulv. Kändes rätt ointressant att försöka få styr på det hela. Jag försökte tänka fritt och spåna kring olika scenarios och tankar men det är rätt svårt när ingen läser ens inlägg med annat än röda glasögon. Och ganska trist.


Till exempel skrev jag att det Basenaji sa innebär att det är svårt att tolka scum-tells mellan er fem. Det tolkades sedan på en mängd skumma sätt. Som att jag sa att det finns en ulv bland er. Som att jag försökte få det till att det finns en ulv mellan er. Mm. Helt knas.

Argumenten i första rundan kändes som i stort sett enbart ”så brukar hen inte spel/ så brukar hen spela” vilket gjorde mig frustrerad eftersom jag inte känner er. När någon då kläcker ur sig att man inte kan lita på sin ulv-känsla bland fem av spelarna som är med… ja då känns det som väldigt intressant info. Vem ska jag tro på, liksom? Tydligen kan jag inte luta mig på någons grönande inom den kretsen, inte ens Basenajis egna grönande. Om man ska lita på vad han säger. Vilket jag tror vi ska.

Samma sak när jag frågade om rollerna. Ok, korkat av mig att inte läsa Vicotniks info. Men är det bara jag som tycker det är relativt normalt att i alla fall lita ifrågasätta en outning av en power-roll, och ta det med sig in i det fortsatta tänkandet? Jag gjorde inte ett case av det,m jag as-grönade Basenanji. Jag ställde bara en fråga.

Sen hängde jag inte med riktigt när jag och Emp kopplades ihop. Jag måste läsa om dem inläggen, skummade bara och suckade.

Mitt mål i runda 1 var inte att rösta ut Larsson. Jag ändrade röst efter att någon uppmanat till detta. Minns inte vem, men det stod mellan basenanji och Larsson, och jag sa att jag inte trodde någon av dem var ulv, men att jag hellre ser och hör basenanji som bybo. Därför flyttades min röst åt det hållet.

Och jag tror såhär: Röst: Vimes
Så det så!
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Ang min vanilla out m.m.

När jag kom in i spelet va det på tapetern att jag fått mantla en "tyngre" roll.
Alltså som bybo tror man att jag är ulv. Då borde ulvarna i sin tur ana en siar/väktar-roll. För att vara bybo kan väl inte ses som en av de tyngre rollerna. Det va inte jag som börja filosofera kring lilianas avhopp.
Jag gjorde ett konstaterande bara. När basse outa siare har ulvarna bara väktare kvar om de tror jag har en roll. Men ärligt så vinner de ju mer på att chansa att jag är väktare och va kvar i spel än att ta bort mig. Det höjer ju bara min rödaura som redan innan många tyckte lös ordentligt.

Jag blir grymt förvånad om inte Basse siat mig. Det måste ju ge byn mest att gå på om vi ska andas ut och börja om i våra analyser.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Sitter på tunnelbanan och läser Nässes bästa inlägg hittills i spelet. Får suga lite på det.

Rösten på mig ser jag ingen motivering till, dock.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vimes said:
Sitter på tunnelbanan och läser Nässes bästa inlägg hittills i spelet. Får suga lite på det.

Rösten på mig ser jag ingen motivering till, dock.
Rösten på dig är en magkänsla. Men ok, du förtjänar motivering.

Återkommer ikväll, och ska granska mina egna tankar, både kring dig och andra.
 
Top