Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
KK said:
Jag behöver någon form av uppenbarelse Basse. Annars går det helt åt pipan för då måste jag ju sätta dig som superulv som stulit siarrollen av BDG/Larsson och sedan grönat superbybo-Recca för att sedan nacka henne och visa att ditt siande var rätt.
En av dina orangea är grön.

Brynolf är GRÖN
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
...sen att jag skulle ha stulit siarrollen av BDG...öh, ni tror inte att han hade sagt nåt om det då?

Kolla däremot hur hans respons är när folk vill rösta på mig EFTER att jag har claimat siarrollen:

Mukwa said:
Då kan du läsa igen. Jag håller Hastfner för troligaste ulven. Det är även där jag röstar än så länge, men eftersom röstningen spretar så förbannat är det en meningslös röst... och jag vill som sagt inte att LJSL ska åka... Recca och Nässe på andraplatsen... fast Nässe har bara lågflugit så det är inte mer än så. De är inte heller direkta alternativ för utröstning enligt er andra, så isåfall blir det basse... Jag är kvar till 22:00, så jag kan ändra mig.

BDG said:
Basse alltså? Ja det verkar ju vara en bra röst det är ju inte som han har claimat powerroll eller nåt.
(Hela inlägget kan läsas som #851413)

Tycker du att det verkar rimligt av en siare att säga så när en ulv försöker kapa ens siaridentitet?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK, du har så många fel här att det känns som att du bara fått för dig att jag ska vara röd.

Att Mukwa i R1 varit en av de största försvararna av vanilla outningar och att hans egen outning är ett överlagt ulv-grepp alá "facepalm" är genomskinligt.
För sista gången nu KK: Att claima vaniljstatus blir man förstås inte ett skit grönare för. Jag har aldrig påstått det, du har påstått att jag har påstått det fyrtioelva gånger, men så är inte fallet. Att jag grönade Empi hade att göra med att jag tyckte att han diskuterade utifrån sin roll (tänk om ingen fått något pm än...) och en sådan idé kunde man bara ha om man inte fått något pm (dvs är vanilj), tyckte jag. Nu kunde man bevisligen det och jag hade fel. Det är alltså inte hans vanillaclaim jag grönade honom för, utan för hur jag trodde att han hade tänkt. Empi lurade mig helt enkelt. Sedan, angående vaniljclaim, har jag skrivit att ulvarna vet att de som verkligen har claimat vaniljstatus är vanilj och på så sätt kan de också avgöra powerroller.

Mukwa har varit rätt drivande mot bybor med facit i hand
Ja. Det blir så när man är på mer än en person i det här spelet. Inget jag kan bortförklara. Så är det tyvärr och det har förstås gjort att jag uppfattas mindre grön. That's life säger jag.

och inställningen till att Brynolf är R1´s nummer 1 är ju lite sådär konstigt med tanke på att jag och många andra upplevde Brynolf i ett lite annat sken hela R1.
Jag har inte tyckt att Brynolf varit annat än en lågflygare R1. Däremot har jag varit tydlig med att jag har velat ha kvar honom till R2, då jag vet att Brynolf har grejer att analysera. Brynolf gör aldrig några bra förstarundor, för hans spel går ut på att hitta samband och para ihop folk, precis som han började göra i R2. Det sättet att spela är i princip omöjligt i R1 och därför lågflyger Brynolf alltid. Sedan är Brynolf en riktigt vass ulv och han spelar ungefär likadant som ulv, men att han lågflyger R1 kan jag inte riktigt se som en scum tell. Jag har också varit väldigt tydlig med att jag vill nacka Brynolf om han inte levererar. Nu tycker jag bevisligen att Brynolf har levererat eftersom det är därför som vi har tagit ut Empi. Brynolf = bäst i spelet har jag sagt, men det handlar givetvis inte om hans lågflygning, utan om vad han presterade i R2.

Mukwa grönade Larsson supertidigt och lade av en mellanfils UP-lista utöver det. Det är ju lite att kasta sten i glashus för egen del i och med att jag såg Larssons spel som rätt grönt och bra i R1 och jag hade absolut inte för avsikt att hänga Larsson i R1 (alltså, samma inställning som Mukwa), men grejen är ju den att Mukwa kunde vara med och försöka påverka spelet i slutet av R1 genom att lägga en röst på Empis (som han till och med kan tänka sig att hänga baserat på Nr.1 Brynolfs tankar), men Mukwa gör inget åt saken. Varför inte? Han lajar runt och röstar K.K och Hastfer istället. Varför?
Åsikter förändras. Om du läser mina inlägg så ser du när jag släpper Empi. Att jag inte ville rösta på LJSL var för att han aldrig gjorde något knasigt. Är det något drev som luktar plast så är det det. Jag ville ju inte rösta på Empi eftersom jag trodde att han var grön. Jag trodde inte att basse var ulv heller, så nä... jag kunde liksom inte göra så mycket i slutet.

Allt det här har jag redan skrivit så du får helt enkelt gå tillbaks och läsa om alla mina inlägg om du tänker ha mig på din rödlista. Allt annat är oacceptabelt eftersom du har läst väldigt många av mina poster helt fel under hela spelet.

Vilka ulv-kombos har övriga?
Empi, Nässe och Hastfer har varit mest skumma, med Vimes på en tät tredjeplats. KK är en bubblare. De andra är gröna. Brynolf kan jag ändra uppfattning om, men än så länge känns han stabil.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Okay. Det är inte bra för mig att vara hemma och vabba. Nu sover pöjken och jag måste bajsa ur mig en massa prylar så att jag kan slappna av resten av dagen.

2 ulvar på 5 pers. Hur svårt kan det vara.

Brynolf
Hastfer
Mukwa
Nässe
Vimes

Jag avskriver Hastfer från ulvighet (typ 89% bybo) baserat på dessa saker:
* Kommer in i spel och drar på sig en hel del blickar pågrund av nybörjarlirande. Jag vill ge honom en chans i R1 men det tycks inte Recca villa göra med sina arga glasögon på. Därav "rycker" jag in och tolkar ett av hans första inlägg på ett något snällare vis.
* Mukwa vill tydligen också tolka Hastfer på ett snällare vis men backar undan när Recca hytter med näven. Jag ser ingen anledning till att lyssna på Recca´s uppmaning för det är ju inte riktigt sunt för byn att vi springer runt och tolkar noobs i värsta möjligast dager lixom.
* Min inställning till Liliana var att hon droppade handduken på grund av en "tung roll". Det finns inga belägg för det, men det var min första gissning. Att gå in med samma inställning mot Hastfer är ju absolut inte rätt inställning till liret eftersom jag är så sjukt sugen på att vinna det här spelet, precis som alla andra. Då är det så osunt att gå in med den inställningen mot en potentiell bybo. Jag har nämligen större nytta av en bybo i spel än en ulv.
* Hastfer kör en vanilla outning i mer tydlig stil än Empis/Mukwa och den här gången är det ett helt annat ljud i Mukwas skälla. Nu funkar det inte! Nu funkar det inte längre att läsa rookie-Hastfers inlägg med snällglasögon heller utan nu är Mukwa rätt på att få det till att Hastfer skriver att han först är powerroll och att han sedan är vanilla i samma inlägg (nått i den stilen, jag kör from the a-håål).
* Empis är mer inne på att hänga Hastfer än Nässe. Det tycker jag är en liten udda inställning. Nu med facit i hand så är det ju ett easy-target för Empis att välja Hastfer. När det väl hettade till blev det ju som sagt var Nässe med en 5000 powervote istället och det är ju förståligt.
* Nässe grönar Hastfer? Vattafnuk kom den ifrån. Varför ser Nässe honom som grön? Eller jag vet inte. Jag själv kan inte se en ulv i Hastfer så vafan, men det var så udda att det nästan vart ett rödlyse på Nässe men nu när jag tänker efter kanske det finns någon sund tanke bakom det hela. Jag vet inte om det var Recca eller Hastfer själv som lade fram nått snyggt om det hela. (Nu är Nässe plötsligt ulv..jo jag vet, jag är inte stabil just nu). Det var nått i stil med att eftersom Nässe är ulv så vet han ju att Hastfer är grön och hängs Hastfer så blir Nässe mer grön? Kommer inte ihåg.
* Hastfers spel har varit så pass instabilt att det inte hänger ihop med ulvighet. Han har ju i stort röstat på de som röstar på honom och sedan blajjat ur sig lite stuff och kommit ut ur det hela med fler konstiga små pings. Det är aldrig något riktigt rött men det är ett konstant sken av orangehet.

Hmm. Mycket av semigröningen av Hastfer är baserat på att Mukwa är semiröd i min bok. En hängning av Mukwa och han är röd ger mig definitivt ett grönt lyse på Hastfer.

Vimes har haft liknande inställning som mig till Hastfer om jag inte är ute och cyklar så jag hjälps ju lite i mitt problem med Mukwa/Vimes genom att sätta Hastfer mer åt grönt än rött. Alltså, Det ger Mukwa ett rödare sken (och Mukwa, du kommer säga att allt jag skriver är blaj och att hur jag än vänder och vrider på det så ser jag dig i ett rödare sken.)

Okay. 2 ulvar på 4 pers.

Brynolf
Mukwa
Nässe
Vimes

Ja hur svårt kan det va? Nu måste ju Empis bakas in i det hela och då är jag körd igen. Då har jag för många ulvar. Kombos jag kan bygga av dessa är:

Empis-Mukwa-Brynolf
Empis-Mukwa-Nässe
Empis-Vimes-Nässe
Empis-Vimes-Mukwa

Skall jag gå på magkänslan så går inte Empis-Vimes-Mukwa riktigt ihop. Således har jag bara tre kombos kvar, och Nässe är med i två av dom. En hängning av Nässe skulle alltså inte hjälpa mig i valet av Mukwa/Vimes som det ser ut just nu, men det kanske klarnar för mig med tidens gång. Fnuk.

En hängning av Vimes:

Vimes = grön = Ulvar: Mukwa/Nässe/Brynolf
Vimes = röd = Ulvar: Nässe/(Mukwa)

En hängning av Nässe:

Nässe = grön = Ulvar: Mukwa/Brynolf/Vimes
Nässe = röd = Ulvar: Vimes/Mukwa

En hängning av Mukwa:

Mukwa = grön = Ulvar: Vimes/Nässe
Mukwa = röd = Ulvar: Brynolf/Nässe/(Vimes)

En hängning av Brynolf:

Brynolf = grön = Ulvar: Vimes/Nässe/Mukwa
Brynolf = röd = Ulvar: Mukwa

Jag kan ha snurrat ihop det här på slutet. Sen finns det ju någon sjuk variabel som sätter Empis-Brynolf-Vimes som en kombo men då är jag ju rökt hur jag än tänker. Enklast är ju att hänga Vimes för jag tror inte att Mukwa/Vimes är en kompatibel kombo och då är ju Nässe min sista ulv hur jag än vänder och vrider på det. Hänger jag däremot Nässe så kan Vimes eller Mukwa vara ulvar lixom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nässe said:
Jag sket i slutet av förra rundan eftersom jag räknade med att Basenanji skulle sia mig och gröna mig. Därav min tystnad.
Jisses.

Du sket i att överhuvudtaget skriva ens en antydan till en stavelse under en hel dag. Själv sitter jag med en padda och skriver fyra jävla A4-sidor med röstningsordningar. Äh, det är väl jag som suger förstås som tar det här på lite för stort allvar... :gremsuck:

Men men.

Alltså, det finns två sätt att fånga ulvar på.

Det ena är att identifiera ulvarna utifrån hur de spelar:

Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Konvalj
Mukwa
Nässe
Vimes

Det är rätt svårt tycker jag. Man ska ha KK:s finurliga känsla eller Reccas skarpa hjärna.

Det andra sättet är att byn hjälper till. Då kan man indentifiera bybor.

[[ Ja, det här är bara mina spekulationer. få inte för er att dra växlar på att jag ev. rödar eller grönar någon nu, det är bara exempel]]

Basenanji
Brynolf

Hastfer
Konrad Konvalj
Mukwa
Nässe
Vimes

Ser du skillnaden? Och du har då, förutsatt att du är bybo, hjälpt byn exakt..hur då? Alltså, min paroll är att byn mår bäst av aktiva bybor som hela tiden försöker visa varandra att de är gröna. Det räcker inte med att vara en cool orienterare och bara slött "men jag vet ju att jag är grön, chilla dill va..." man måste hela tiden sprattla. <----kan vi ta med det där ordet i varulvsspelsordlistan? Som en synonym för när bybor kämpar för sitt liv?

Förstås, add some WIFOM till det där och vi kan inte lita på någon, men då har vi i alla fall gjort jobbet tyngre för ulvarna!

Och du Nässe har med din logik ("nä ja' höll mej undan satt'eh..." gjort jobbet lättare för ulvarna!
:gremmad: :gremmad: :gremmad:

(Faktum är att jag irriterar mig en aning på Brynolf av samma skäl...)

Röst: Nässe
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Men... varför siade du Brynolf?! Att du siade recca kan jag förstå, men Brynolf var väl knappast värt att bestämma färg på än? Varför siade du inte Nässe, Vimes, Hastfer eller mig? Ingen av oss är gröna i byns ögon och Nässe visste vi alla skulle dra åt sig massor av uppmärksamhet. Hade du siat honom hade vi ju sluppit att dreva honom. Då kunde vi ha gått vidare istället. Makes me a sad panda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
KK said:
Jag behöver någon form av uppenbarelse Basse. Annars går det helt åt pipan för då måste jag ju sätta dig som superulv som stulit siarrollen av BDG/Larsson och sedan grönat superbybo-Recca för att sedan nacka henne och visa att ditt siande var rätt.
En av dina orangea är grön.

Brynolf är GRÖN

Tack!

Det får mig att släppa Empis-Brynolf-Mukwa spåret. Det känns mycket bättre och det är till Mukwas fördel.

Nässe-Vimes spåret är då hetare för Mukwa-Vimes är inte en kombo jag kan förlika mig med.

Alltås, bäst cash får jag ut av att hänga Vimes. Är han röd så är Nässe röd.

Hänger jag Nässe så får jag Vimes/Mukwa. Två alternativ i framtida rundor och det är ju onödigt.

Hepp, hepp! Vilka är i och vilka är på?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Men... varför siade du Brynolf?! Att du siade recca kan jag förstå, men Brynolf var väl knappast värt att bestämma färg på än? Varför siade du inte Nässe, Vimes, Hastfer eller mig? Ingen av oss är gröna i byns ögon och Nässe visste vi alla skulle dra åt sig massor av uppmärksamhet. Hade du siat honom hade vi ju sluppit att dreva honom. Då kunde vi ha gått vidare istället. Makes me a sad panda.
Det är ju superbra att vi har en grön Brynolf. Det är ju lixom mest du som har haft honom som bybo nr1 i det här spelet, men nu är det ju guld för byn eftersom det är bekräftat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Aha, nu fattar jag Basse.

Hastfer går in och knäcker (i mina ögon) en stor ulvping på Nässe och sedan gör han samma ulvping själv. Både Hastfer och Nässe fiskade efter en grön stämpel men ingen fick den av dig.

Det du menar är alltså att Nässe/Hastfer är ulvarna? Skall jag helt släppa Vimes är ditt tips alltså?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Konrad Konvalj said:
Aha, nu fattar jag Basse.

Hastfer går in och knäcker (i mina ögon) en stor ulvping på Nässe och sedan gör han samma ulvping själv. Både Hastfer och Nässe fiskade efter en grön stämpel men ingen fick den av dig.

Det du menar är alltså att Nässe/Hastfer är ulvarna? Skall jag helt släppa Vimes är ditt tips alltså?
Varför läser du slarvigt, KK?
Basse said:
[[ Ja, det här är bara mina spekulationer. få inte för er att dra växlar på att jag ev. rödar eller grönar någon nu, det är bara exempel]]
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Aha, nu fattar jag Basse.

Hastfer går in och knäcker (i mina ögon) en stor ulvping på Nässe och sedan gör han samma ulvping själv. Både Hastfer och Nässe fiskade efter en grön stämpel men ingen fick den av dig.

Det du menar är alltså att Nässe/Hastfer är ulvarna? Skall jag helt släppa Vimes är ditt tips alltså?
Varför läser du slarvigt, KK?
Basse said:
[[ Ja, det här är bara mina spekulationer. få inte för er att dra växlar på att jag ev. rödar eller grönar någon nu, det är bara exempel]]
För att jag är så uppe i gasen och det lutar mer åt att Vimes-Nässe är en ulvkombo istället för Mukwa-Nässe i och med att Brynolf numera är grön och inte kan skapa Brynolf-Mukwa kombon.

Bra att du är alert Mukwa! Nu fick du grönpoäng av Konstapel Kanalj.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Basenanji said:
Tja, i det här läget har vi pratat genom Emps märkligheter rätt ordentligt. En spännande röst lägger Vimes när han röstar på LJS från att ha legat på Empiricus.
Om jag minns rätt var gårdagens Emp-röst min första i hela spelet (det borde jag angripas för tycker jag).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Basenanji said:
Tja, i det här läget har vi pratat genom Emps märkligheter rätt ordentligt. En spännande röst lägger Vimes när han röstar på LJS från att ha legat på Empiricus.
Om jag minns rätt var gårdagens Emp-röst min första i hela spelet (det borde jag angripas för tycker jag).
Du låg på grön-Brynte innan va?

Vad tycker du om Brynolfs numera gröna lyster? Får du ut några nya ulvkombos av det hela?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Konrad Konvalj said:
Alltås, bäst cash får jag ut av att hänga Vimes. Är han röd så är Nässe röd.
Nu verkar du utgå från att jag är röd. När det visar sig att jag inte är det? Vad gör du då?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Basenanji said:
Tja, i det här läget har vi pratat genom Emps märkligheter rätt ordentligt. En spännande röst lägger Vimes när han röstar på LJS från att ha legat på Empiricus.
Om jag minns rätt var gårdagens Emp-röst min första i hela spelet (det borde jag angripas för tycker jag).
Du låg på grön-Brynte innan va?

Vad tycker du om Brynolfs numera gröna lyster? Får du ut några nya ulvkombos av det hela?
Ja, det var bra siat av Basse tycker jag (mkt bättre val än Recca imo). Nässe och Mukwa är det som ligger närmast tycker jag. Mig veterligen har de knappt vidrört varandra i spelet. Bubblare är Hastfer.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Alltås, bäst cash får jag ut av att hänga Vimes. Är han röd så är Nässe röd.
Nu verkar du utgå från att jag är röd. När det visar sig att jag inte är det? Vad gör du då?
Jag vet. All hjälp för gröningar av sig själva är ju välkommet så att säga.

Att hänga Nässe ger mig: Mukwa eller Vimes så det beror väl på vem som är byboigast av er två i slutändan för hur jag röstar.

Bäst cash får vi troligen ut av att hänga Nässe ändå. Det ger Basse en runda till för sitt siar-kneg och då kanske vi får klarhet i någon som är semiröd och i längden ger det byn en seger.

Röst: Nässe
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa
Basenanji
Brynolf

Konrad Konvalj
Vimes

Hastfer
Nässe


Ok... Kan det inte vara dags att gå ut med väktaren? Att få ett grönt namn till den här rundan skulle underlätta. Är väktaren någon annan än Brynolf är det guld, för då bestämmer jag och då vinner vi. Väktaren kommer givetvis nattdödas den här rundan, men det är det värt. Vi får ut ett siande till och då är det lugnt. Förutsatt att det inte är Brynolf som är väktaren... Om det är det kommer jag gråta blod, basse...

Så, är det dags att outa väktaren? Vad tycker ni?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Mukwa
Basenanji
Brynolf

Konrad Konvalj
Vimes

Hastfer
Nässe


Ok... Kan det inte vara dags att gå ut med väktaren? Att få ett grönt namn till den här rundan skulle underlätta. Är väktaren någon annan än Brynolf är det guld, för då bestämmer jag och då vinner vi. Väktaren kommer givetvis nattdödas den här rundan, men det är det värt. Vi får ut ett siande till och då är det lugnt. Förutsatt att det inte är Brynolf som är väktaren... Om det är det kommer jag gråta blod, basse...

Så, är det dags att outa väktaren? Vad tycker ni?
Nej.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag kan gilla idén att outa Väktaren, men jag inser att det nog är dumt.

Däremot ska vi rösta!

Om inte jag tar fel (och nu räknar jag Brynolfs röst även om den inte är fetad) så...

Nässe (3) Brynolf, Basenanji, KK
Ingen (4) Nässe, Hastfer, Vimes, Mukwa
 
Top