Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Jag har ju gjort det jö! På Vimes igårkväll om jag minns rätt.

Men

Röst: Vimes

Igen då
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Basenanji said:
[COLOR=#33CC00 said:
Brynolf[/COLOR]]Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka.
Nej, precis.

Nej, vare sig Mukwa, KK eller Vimes känns tillräckligt ulviga.

Nu är det 6,5 h kvar av den här rundan och Vimes ligger i topp med fyra röster. Är vi verkligen nöjda med det här?

Sedan Brynolf: rösta!
Du som är grönaste mannan på banan kan väl lattja lite och roa dig med vad som talar för Vimes-K.K-Mukwa som tre gröna snorrar.

Att vi har så sjukt olika smak på det hela är ju så klart illavarslande. Du är Basse-Super-Siare-Grön, men hade du inte siat lyckosamt och skött dig som en bybo hade jag ju gått crazy på att vi inte riktigt ligger i fas med varandra gällande misstankar och sånt.

För Kånkels skull kan du väl latja lite och peka ut lite grönheter i oss alla.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Re: Information

Brynolf said:
Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
Jag förstår inte? Varför skulle det vara problematiskt om Mukwa och Nässe ulvar stadigt?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Hastfer din lök. Röstar du på Vimes för att rädda dig själv eller röstar du på Vimes för att du misstänker Vimes som en möjlig ulvkombo med dina ulvar Mukwa-Nässe?

Kan du förtydliga dig själv och komma med nått smaskens. Nu har du dekat ur så innan deadline må du komma med lite stuff.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Re: Information

Konkel Kung said:
Du som är grönaste mannan på banan kan väl lattja lite och roa dig med vad som talar för Vimes-K.K-Mukwa som tre gröna snorrar. Att vi har så sjukt olika smak på det hela är ju så klart illavarslande.
[...]

För Kånkels skull kan du väl latja lite och peka ut lite grönheter i oss alla.
Haha, KK, för din skull kan jag bära Eiffeltornet till Malung och tillbaks igen! Tre gröna snorrar?!

1) Det som gäller för er alla är att ni har varit på tok för aktiva för att kunna vara ulvar. Ingen ulv skulle orka lägga ned ens 50% av den där energin. Occhams Arsle som man brukar säga: när man har förstoppning kommer det inget. Alltså: ulvar pallar inte göra något när de inte har något vettigt att misstänka.

2) Ni tre har lirat såna härna spel ett tag nu. Ni gillar att tjabbas och gnöta. Det är liksom ert sätt att visa tuppfjädrarna.

3) Vimes röster ger jag lite för, men å andra sidan hakar han på ditt Emp-race. Skulle Vimes göra så om han var ulv? Har svårt att tro det. Men frågan vi måste ställa oss är: vilka pratade och inte i runda två? Vilka satt inne länge länge och mulade? Vimes? Knappast.

Det här är ett citat som jag tycker speglar Vimes bra i det här spelet:

Vimes said:
Jag ska jobba i Eskilstuna idag, så jag kommer inte kunna vara aktiv förrens ikväll. Jag röstar just nu på Nässe av neutralitet/lågflygeri-anledningar, men om inte Brynolf steppar upp under rundan är jag inte främmande för att byta dit istället. Angående Empi måste jag kolla igenom vad som skrevs förra rundan mot slutet, för jag fattar inte riktigt varför han blev of BDGs hook.
Det där är byboigt i mina ögon, lagom vilset och lagom misstänksamt.

2) Mukwa. Herregud, har du kollat genom hur han och Recca höll på förra rundan? Ärligt talat, det är nästan creepy med vilken jävla energi de där två kan hålla på.

Och Mukwa kan också skriva sådana där sketakonstiga saker så att man vörjar vinda med ögonen, bara för att i nästa stund vara skarp och klok.

3) KK. Brynolf skrev något om att han inte orkade läsa allt du skrev. Jag fattar lite vad han menar, även om jag nog visst orkar läsa vad du skriver. Ditt envetna arbete att försöka reda ut vad vi vinner på om vi gör på ett visst sätt här grönar dig långt bortom Irlands gränser.

Räckte det?

---

Och som grädde på dieseln: vad har Hastfer/Nässe bidragit med så här långt?
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Re: Information

Konrad Konvalj said:
Hastfer din lök. Röstar du på Vimes för att rädda dig själv eller röstar du på Vimes för att du misstänker Vimes som en möjlig ulvkombo med dina ulvar Mukwa-Nässe?

Kan du förtydliga dig själv och komma med nått smaskens. Nu har du dekat ur så innan deadline må du komma med lite stuff.
Ska in ikväll. Jag kör ju på vimes för att rädda mitt eget feta gröna arsel.
Mukwa är min topulv så hade han varit uppe hadr rösten legat på för att jag trott han va ulv. Vimes har jag ingen ulvkänsla på.

Återkommer som sagt men fan va svårt de är att hänga med.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Re: Information

Okej, detta gäller för mig och kvällen:

Jag tränar judo mellan 18.30-21.30 (inkl. resor och dusch) och komemr därför bara kunna vara här de sista skälvande minuterna. Jag har PMat Vico mitt siande (typ hundra gånger idag, tack för ditt tålamod V!) och kan väl kanske hinna ändra mig, men om det händer riktigt balla saker under kvällen kan det finnas viss risk för att jag inte är med.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Mukwa said:
Min röst kommer falla på den som spelat minst byboigt av alla:

Röst: Vimes
Kanske för mycket tunnelseénde från min sida nu. Men du har ju jagat mig hela spelet. Varför är Vimes mer röd än mig nu?
Jag kanske blir hängd för detta, men din röst borde väl ligga kvar på mig?

Speciellt nu när det verkar som att det står mellan mig och Vimes.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Information

Det ska inte hända några riktigt balla grejer under kvällen. Vimes är den som ska dingla och sedan väntar vi på ny runda. Om någonting annat än det händer och det inte är Brynolf som sagt att det ska hända så kommer KK åka ut innan han hinner fråga vad Basse fick för resultat. Hej på er, för nu checkar jag ut!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Angående Ockhams arsle, tycker jag Vimes varit ganska förstoppad. För att vara Vimes i alla fall. Särskilt zen sista rundan.


Och ancående Konrads textmassor så är det klart man läser dem, men ska man börja från scratch och bygga ett case mot KK och analysera allt han skriver är det bäst att man tar ledigt från jobbet några dar.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Mukwa said:
Det ska inte hända några riktigt balla grejer under kvällen. Vimes är den som ska dingla och sedan väntar vi på ny runda. Om någonting annat än det händer och det inte är Brynolf som sagt att det ska hända så kommer KK åka ut innan han hinner fråga vad Basse fick för resultat. Hej på er, för nu checkar jag ut!
Checkar ut? Som i...?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Mukwa said:
Det ska inte hända några riktigt balla grejer under kvällen. Vimes är den som ska dingla och sedan väntar vi på ny runda. Om någonting annat än det händer och det inte är Brynolf som sagt att det ska hända så kommer KK åka ut innan han hinner fråga vad Basse fick för resultat. Hej på er, för nu checkar jag ut!
Höhö. Tomma hot kompis. Hat bra på Izzy
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Brynolf said:
Angående Ockhams arsle, tycker jag Vimes varit ganska förstoppad. För att vara Vimes i alla fall. Särskilt zen sista rundan.


Och ancående Konrads textmassor så är det klart man läser dem, men ska man börja från scratch och bygga ett case mot KK och analysera allt han skriver är det bäst att man tar ledigt från jobbet några dar.
Yepp. Ibland spårar det ur. Sorry för det. Det räcker egentligen med att läsa ett av inläggen per delmoment så att säga. Grundtanken i det jag vill förmedla finns allt som oftast i fas 1 inlägget. Sen bajsar jag lätt ur och tar upp samma sak 100 gånger till ända tills det är nått annat som det skall tas ställning till eller tycka nått om. Samma vända där. Fas 1 avslöjar nog hur jag tänker. Fas 2 och framåt är mest samma blaj från olika vinklar.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Vimes said:
Brynolf said:
Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
Jag förstår inte? Varför skulle det vara problematiskt om Mukwa och Nässe ulvar stadigt?
Om Mukwa och Nösse är uvar, vet de ju att Basse inte kommer överleva. Att då komma på tanken att gröna sig genom att prata som om detta inte var självklart skulle jag själv inte greja som ulv.

Det är så klart bara svaga indicier. Om det skulle vara fel, är det förstås intressant hut lätt Konrad låter sig övertygas av det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Det ska inte hända några riktigt balla grejer under kvällen. Vimes är den som ska dingla och sedan väntar vi på ny runda. Om någonting annat än det händer och det inte är Brynolf som sagt att det ska hända så kommer KK åka ut innan han hinner fråga vad Basse fick för resultat. Hej på er, för nu checkar jag ut!
Höhö. Tomma hot kompis. Hat bra på Izzy
Så var det ja (avundsjuk)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Brynolf said:
Vimes said:
Brynolf said:
Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
Jag förstår inte? Varför skulle det vara problematiskt om Mukwa och Nässe ulvar stadigt?
Om Mukwa och Nösse är uvar, vet de ju att Basse inte kommer överleva. Att då komma på tanken att gröna sig genom att prata som om detta inte var självklart skulle jag själv inte greja som ulv.

Det är så klart bara svaga indicier. Om det skulle vara fel, är det förstås intressant hut lätt Konrad låter sig övertygas av det.
Förklara gärna tydligt så jag förstår Brynte. Gärna i punkt form. Känns som att ja missat nått nu när du skriver att jag är lätt övertalad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Brynte said:
Om Mukwa och Nösse är uvar, vet de ju att Basse inte kommer överleva. Att då komma på tanken att gröna sig genom att prata som om detta inte var självklart skulle jag själv inte greja som ulv.
Jag får försöka tolka det hela själv då, men det vore skitbra om du kunde speca upp vad du menar så att jag inte missat någon viktig poäng.

Om Mukwa och Nässe är ulvar. Check, jag kan tänka mig det. Alternativet är Nässe-Vimes som tidigare nämnt.

Att dom vet att inte Basse kommer överleva är ju en självklarhet om de är ulvar, det är ju upp till dom hur dom vill lägga upp strategin. Däremot så finns det ju inget bevis på att dom är ulvar förens den feta damen sjungit. Nässe-Mukwa kan fortfarande vara ulvar och de kan välja att plocka bort Grön-Brynte istället för Basse.

Efter det failar jag.

"Att då komma på tanken att gröna sig genom att prata som om detta inte var självklart skulle jag själv inte greja som ulv."

Vad är det inte du skulle greja som ulv som en potentiell ulv-Mukwa har gjort? Vad är det som inte är självklart och gör det hela grönande på nått vis. Fnuk. Jag vill förstå. Hjäääälp mä!
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Nu är jag här iaf. kan någon snabbt bara säga varför det är vimes och inte mukwa jag ställs emot.

Vet att de finns i tråden men vafan, 2.15h till hängning. sammanfatta nu är ni snäll.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
Nu är jag här iaf. kan någon snabbt bara säga varför det är vimes och inte mukwa jag ställs emot.

Vet att de finns i tråden men vafan, 2.15h till hängning. sammanfatta nu är ni snäll.
Tjipp! Det är du och jag här Hastmust.

Nån recap får du inte av mig utan du får nog ta ställning till vad du vill ha ut av det hela. Jag har förstått att du röstar på Vimes för att du räddar ditt eget skinn. Jag har ingen riktig koll på röstställningen, men tänkte uppdatera mig själv genom att göra en sådan.

Hur tror du att det är tänkt att fungera? Vad händer om Vimes är grön? Vem skall vi hänga för att gå segrande ur det hela på bästa vis?
 
Top