Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstning

Vimes-->Nässe-->Hastfer

Mukwa-->Nässe-->Nässe (Röst:Hastfer/Vimes/K.K)-->Vimes

Nässe-->Vimes

Basse-->Nässe-->Vimes-->Hastfer-->Nässe-->Hastfer

K.K-->Nässe-->Mukwa-->Mukwa-->Vimes-->Mukwa-->Vimes

Hastfer-->Vimes

Brynolf-->Vimes-->Vimes

[5] Vimes: Mukwa, Nässe, K.K, Hastfer, Brynolf
[2] Hastfer: Vimes, Basse
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Nu är jag här iaf. kan någon snabbt bara säga varför det är vimes och inte mukwa jag ställs emot.

Vet att de finns i tråden men vafan, 2.15h till hängning. sammanfatta nu är ni snäll.
Tjipp! Det är du och jag här Hastmust.

Nån recap får du inte av mig utan du får nog ta ställning till vad du vill ha ut av det hela. Jag har förstått att du röstar på Vimes för att du räddar ditt eget skinn. Jag har ingen riktig koll på röstställningen, men tänkte uppdatera mig själv genom att göra en sådan.

Hur tror du att det är tänkt att fungera? Vad händer om Vimes är grön? Vem skall vi hänga för att gå segrande ur det hela på bästa vis?
har försökt bena ut de där på jobbet idag men de har inte blivit några skarpa analyser, ellre inga analyser alls egentligen.
Om det är jag mot Vimes och han är grön är det ju bättre för byn att jag blir hängd. Det skall inte tolkas att jag är röd utan han kan ju det här mycket bättre än mig. Men ja, det vet vi ju inte för än han blivit hängd eller spelet är slut.

Nässe måste vara röd.
Då återsstår K.K, vimes och Mukwa.
Som Basse skrev, de minst troliga eftersom ni varit jävligt goda bybor med skarpa analyser m.m.
Nu vet ju jag (om Basse och Brynolf är gröna, och Nässe röd) att en av er är röda.

Mukwa, Nässe, Emp va på min ulvlista som gjordes i runda två. Den här rundan har jag inte hängt med speciellt bra pga jobb, familj, trötthet och lite plats i hjärnkontoret.

Därför vill ju jag gå på att Mukwa är ulven i ovanstående trio. Alltså, Empis såg jag som röd för att Mukwa (som jag hållit som röd hela tiden pga att han kört mot mig. Som jag sagt tidigare, min taktik för att spotta ulvar va att se vilka som försökte röda mig. Recca först (grön) och sen Mukwa.) tog hans försvar och tona ner hans outningar. jag vill alltså se om den teorin stämmer.

Sedan fråga jag efter varför mukwa rösta på Vimes men fick inget svar innan han stack. Får han bort Vimes och han är grön kanske han kan få igång ett drev mot mig. Basse verkar ju halvsugen att ev hoppa på ett sånt tåg.
Hans röst borde väl vara på mig?

Jag har som sagt inget på Vimes och det är ju enbart för att jag varit en dålig bybo oh inte läst på ordentligt.

Basse har säkert helt rätt i att Nässe+Hastfer är en trolig ulvkombo iom att vi inte gett byn ett skit egentligen.

Men då borde vi väl inte ha offrat Emp?

K.K. har jag inget direkt på heller. Ska jag få in dig i någon ulvkombo så är antingen jag med i den eller typ Basse. Och det går ju inte. Är Basse ulv har dom redan vunnit och han förtjänar fanimej att vinna då.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Hastfer said:
Nässe said:
Det känns dumt att hålla på det här längre. Jag är väktare.
"Men det smakar ju inte mango, vem sa att det skulle smaka mango? Det är ju en superbluff!"

Jag hoppas det är sant men jag har jävligt svårt att köpa det. Iaf såhär på en gång.

Iof, innan tänkte jag säga att det är jävligt märkligt att du satt tyst i slutröstningen för att "det är kört ändå då" medans du är aktiv nu i R3.

Sen tänkte jag mjo men det kanske försvarar varför du är mer aktiv nu.
Men det försvarar ju absolut INTE varför du sitter och är tyst i R2 slutskedet. Är du bybo och framförallt väktare borde du försökt med någonting för att inte bli utröstad.

Nåja, jag får helt enkelt gå på de du säger denna runda :gremsmile:


Nu hade jag tänkt försvara min byboroll så gott jag kan.
Om Nässe talar sanning är det alltså Hastfer,K.K,Vimes och Mukwa vi ska finna ulvarna bland.

Då vill jag börja med 2 frågor.

Har spelat dåligt som bybo (framstår röd)? Eller...
Har jag spelat dåligt som ulv?

Saker som kan ses som ulviga på mig:
Jag visste ju såklart inte Recca var grön, dåligt formulerad mening kanske, knappt det.

Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Jag är vanilla, nu är alla roller ute på bordet. Jag ville inte att byn skulle hänga en bybo och jag ville inte gärna bli nattmördad. Nu, en bit in i spelet förstår jag att man inte skriver så, är jag vanilla är det ju bättre ulvarna får nattmörda mig än att den riktige väktaren/siaren blir bragd om livet.
Vad var det, mitt 3dje inlägg i mitt första varulvspel? Det är ju mer orutin än ulvigt.
Alltså jag kankse har missat hela poängen ändå med vad som är ulvigt där men nu har det gått för många rundor för att lära den här hunden att sitta. Isåfall förblir jag oförstående.

Min första röst lade jag på Empi. Som var bevisat ulv. Är det ett standard drag bland ulvar?
Isåfall, kom jag på det själv? eller fick jag pm av en ulvfrände som tyckte det var en bra move?

Jag har säkert gjort några mer knasiga saker men borde jag inte då fått ett pm av mina allierade där de säger åt mig att för fan skärp dig, du verkar jävligt ulvig nu?

Fast det kanske är bra om jag framstår ulvigt? Så att de kan framstå som goda bybor när de "offrar" mig.

Vänta, Empis blev ju utröstad av sina egna. En iallafall om Mukwa skulle visa sig vara röd.

Det verkar ju finnas en hel del ulvigt över mig, iaf om du frågar Mukwa. Varför går de då inte på mig när Emp är på tapetern?

Varför blir inte jag nattmördad? För att dra en fotbollsterm så har jag blivit ulvarnas 12e spelare och de jäser nog på varje inlägg som kommer från Hastfer.

En sista sak.
Mitt tänk på att finna ulvar har mer ellre mindre gått ut på att försöka hitta de som hoppar på ersättarrollen.
Alltså kort och gott, de som hoppade på mig och fortsatte med det.
Jag va ju halvröd redan innan jag entrade spelet och det har ju hållit i sig so far.

Att Emp va med på min ulvlista i R2 va pga kopplingarna till Mukwa, som hade kört på mot mig.
Nässe för inaktivitet och en tokgröning av mig.
En skön kombo.

Men för att den ska va skön och vettig ska det ju va 100% korrekt. Nu är Nässe väktare.

Kvar är ändå Emp/Mukwa banden så därför lägger jag "hämndrösten" igen, tillsvidare.

Röst Mukwa
jag vet inte men det stör mig lite att Mukwa inte tagit med den här rösten i sammanställningen. Att jag bara hakar på drevet.
Sen säger han iof att jag inte har något val om det blir en heads up, vilket är sant.

Mjaaa... varför är inte den med?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
jag vet inte men det stör mig lite att Mukwa inte tagit med den här rösten i sammanställningen. Att jag bara hakar på drevet.
Sen säger han iof att jag inte har något val om det blir en heads up, vilket är sant.

Mjaaa... varför är inte den med?
Ja fattar inte galoppen. För många citat och för luddigt för mig att förstå. Går det att förklara med några enkla ord?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Re: Information

Brynolf said:
Och ancående Konrads textmassor så är det klart man läser dem, men ska man börja från scratch och bygga ett case mot KK och analysera allt han skriver är det bäst att man tar ledigt från jobbet några dar.
Precis. KK:s lösning på problemet med en stark byboprofil är att spamma. Se tidigare spel där han varit ulv.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
jag vet inte men det stör mig lite att Mukwa inte tagit med den här rösten i sammanställningen. Att jag bara hakar på drevet.
Sen säger han iof att jag inte har något val om det blir en heads up, vilket är sant.

Mjaaa... varför är inte den med?
Ja fattar inte galoppen. För många citat och för luddigt för mig att förstå. Går det att förklara med några enkla ord?
JAg kan ha fattat fel. men han har väl med alla röster övriga gjort under hela rundan?
På mig står det bara att ajg röstat på vimes
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Vimes said:
Brynolf said:
Och ancående Konrads textmassor så är det klart man läser dem, men ska man börja från scratch och bygga ett case mot KK och analysera allt han skriver är det bäst att man tar ledigt från jobbet några dar.
Precis. KK:s lösning på problemet med en stark byboprofil är att spamma. Se tidigare spel där han varit ulv.
Outch, nu drar du fram spamm-kortet Vimes. Jag hade förväntat mig att du skulle förtsätta backa upp mig och peka på min byboiga grönhet.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Re: Röstsammanställning

Mukwa said:
Dreven i kronologisk ordning med start på första rösten (och givetvis aktuell ställning)

Nässe -1- (Vimes, Mukwa, Basse, KK)
Vimes -4- (Mukwa, Nässe, Mukwa, KK, KK, Basse, Hastfer)
Ingen -0- (Mukwa)
Mukwa -0- (KK, KK)
Hastfer -1- (Basse)
Inte röstat: Brynolf


Tidpunkt för röster och individuellt röstningsmönster
Vimes
Nässe (2013-04-07 22:46:22)

Mukwa
Vimes (2013-04-07 23:13:24)
Nässe (2013-04-08 00:58)
Ingen (Hastfer/Vimes/KK 2013-04-08 19:38)
Vimes (2013-04-09 11:58)

Nässe
Vimes (2013-04-08 09:27)

Basse
Nässe (2013-04-08 14:23)
Vimes (2013-04-09 14:42)
Hastfer (2013-04-09 18:03)

KK
Nässe (2013-04-08 15:18)
Mukwa (2013-04-08 20:06)
Vimes (2013-04-09 12:31)
Mukwa (2013-04-09 12:56)
Vimes (2013-04-09 13:37)

Hastfer
Vimes (2013-04-09 18:13)
Det är den här listan jag pratar om.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
jag vet inte men det stör mig lite att Mukwa inte tagit med den här rösten i sammanställningen. Att jag bara hakar på drevet.
Sen säger han iof att jag inte har något val om det blir en heads up, vilket är sant.

Mjaaa... varför är inte den med?
Ja fattar inte galoppen. För många citat och för luddigt för mig att förstå. Går det att förklara med några enkla ord?
JAg kan ha fattat fel. men han har väl med alla röster övriga gjort under hela rundan?
På mig står det bara att ajg röstat på vimes
Kolla min röst sammanställning. Samma bom där.

Jag har kört: CTRL+F och sen gått igenom och sökt röst:
Att inte din röst dyker upp kan bero på vad som helst. Inbakad i ett citat, felstavning på röst eller en ärlig miss i räkningen. Att hänga nån för att inte ta med en röst i en sammanställning borde betyda att Basse självdött för flera rundor sedan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Re: Information

Brynolf said:
Vimes, det är dags för ett lavemang! Försvara dig! Kasta skit!
Sorry, jag har faktiskt inte tid! Det här blir mitt sista inlägg för dagen. Och spelet, antar jag. Det känns inte så tråkigt att bli utröstad som jag trodde det skulle göra. Det är bara att konstatera att det krävs jävligt mycket av en för att vara med i WRNU:s varulvsspel, och i synnerhet om man som jag varit en aktiv, profilstark spelare. Hade jag varit någon annan än "Vimes" hade jag antagligen fått vara kvar i spel. Synd att jag byggt upp min varulvsspelsprofil när jag var student.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
jag vet inte men det stör mig lite att Mukwa inte tagit med den här rösten i sammanställningen. Att jag bara hakar på drevet.
Sen säger han iof att jag inte har något val om det blir en heads up, vilket är sant.

Mjaaa... varför är inte den med?
Ja fattar inte galoppen. För många citat och för luddigt för mig att förstå. Går det att förklara med några enkla ord?
JAg kan ha fattat fel. men han har väl med alla röster övriga gjort under hela rundan?
På mig står det bara att ajg röstat på vimes
Kolla min röst sammanställning. Samma bom där.

Jag har kört: CTRL+F och sen gått igenom och sökt röst:
Att inte din röst dyker upp kan bero på vad som helst. Inbakad i ett citat, felstavning på röst eller en ärlig miss i räkningen. Att hänga nån för att inte ta med en röst i en sammanställning borde betyda att Basse självdött för flera rundor sedan.
Aha.
Givetvis är det inte anledning nog att hänga någon.
Då vet jag hur det fungerar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Vimes said:
Brynolf said:
Vimes, det är dags för ett lavemang! Försvara dig! Kasta skit!
Sorry, jag har faktiskt inte tid! Det här blir mitt sista inlägg för dagen. Och spelet, antar jag. Det känns inte så tråkigt att bli utröstad som jag trodde det skulle göra. Det är bara att konstatera att det krävs jävligt mycket av en för att vara med i WRNU:s varulvsspel, och i synnerhet om man som jag varit en aktiv, profilstark spelare. Hade jag varit någon annan än "Vimes" hade jag antagligen fått vara kvar i spel. Synd att jag byggt upp min varulvsspelsprofil när jag var student.
Det går att ändra sin profil.

Lex xyas.

Du skall väl dö med flaggan i topp och ge oss ulvarna på ett fat? Säger du K.K så är du ulv kompis.

Säg Mukwa-Nässe och att du tycker om mig ändå trots att jag är en del i din hängning så får jag frid nästa runda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Re: Information

Konrad Konvalj said:
Det går att ändra sin profil.

Lex xyas.
Säkert. Men helst är jag ju rock n' roll. Ska nog passa på framtida ulvspel när jag vet med mig att jag inte har tid riktigt.

KK said:
Du skall väl dö med flaggan i topp och ge oss ulvarna på ett fat? Säger du K.K så är du ulv kompis.
Jo, det är väl brukligt. Men det finns en plan som är ok, problemet är bara att vi torskar på den om du är ulv. Alltså, du är ju min minst troliga ulv. Men jag vill bara att byn är öppen för att du faktiskt KAN vara ulv och inte låter sig bländas av din silverrygg.

Tjing!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det går att ändra sin profil.

Lex xyas.
Säkert. Men helst är jag ju rock n' roll. Ska nog passa på framtida ulvspel när jag vet med mig att jag inte har tid riktigt.

KK said:
Du skall väl dö med flaggan i topp och ge oss ulvarna på ett fat? Säger du K.K så är du ulv kompis.
Jo, det är väl brukligt. Men det finns en plan som är ok, problemet är bara att vi torskar på den om du är ulv. Alltså, du är ju min minst troliga ulv. Men jag vill bara att byn är öppen för att du faktiskt KAN vara ulv och inte låter sig bländas av din silverrygg.

Tjing!
Då så! Stick to the plan så vinner oavsett kulör på dig.

Fan så gött åh va byns silverback. Det tar jag åt mig och suger i mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Puh, inga omvälvande grejer medan jag hängt upp bögiga gardiner. Tyvärr hinns det nog inte med någon vettig genomgång av Vimes, men jag tycker det smakar gutt att steka honom ändå.

Sen blir det jefligt intressant att se vad ulvarnas drag blir i kväll.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Information

Brynolf said:
Puh, inga omvälvande grejer medan jag hängt upp bögiga gardiner. Tyvärr hinns det nog inte med någon vettig genomgång av Vimes, men jag tycker det smakar gutt att steka honom ändå.

Sen blir det jefligt intressant att se vad ulvarnas drag blir i kväll.
Och du kan inte ge mig en förklaring så att jag har koll på vad du menar med ditt tidigare inlägg?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Nu är väl mukwa bättre ulv än mig men om jag vore ulv skulle jag inte prata om att siaren borde sia X när jag visste att väktaren var fejk och att siaren alltså skulle ryka. Jag tycker inte det här talar xör att Muck ocv Näss är ulvar ihop.
Tack Brynolf!

Då är alltså Vimes-Nässe en bra kombo.

Då kan jag softa ner och ligga kvar med min röst på Vimes och inte jaga upp mig över Mukwa också. Låta rundan gå och sen hoppas på att det är fina hunshes och att varulvsletar näsan funkar.
Detta inlägg menar jag. Du verkade förstå det då? Eller vad menas med "tack Brynolf"?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Re: Information

Hej hipp alla, vad gäller just nu? Rösta ut Nässe?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Information

Vimes said:
Jo, det är väl brukligt. Men det finns en plan som är ok, problemet är bara att vi torskar på den om du är ulv. Alltså, du är ju min minst troliga ulv. Men jag vill bara att byn är öppen för att du faktiskt KAN vara ulv och inte låter sig bländas av din silverrygg.

Tjing!
Tjing tjing!

Tja, jag är ju inställd på att Mukwa inte är ulv, så om Vimes visar sig vara grön börjar det lukta lite från KK/Hasse-gropen.

Vimes vet ju att han kommer ryka så det är svårt att tolka hans inlägg ur ett "så här skulle en ulv göra" just nu.
 
Top