Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 4:e rundan!

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,319
Location
Göteborg
Snows föremål

Andra kommentarer sparar jag på tills jag på något magiskt sätt återfått tankeförmågan, men visst måste det väl vara bra av Snow att berätta vad hans föremål gör nu.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,118
Location
Ereb Altor
Re: Snows föremål

Björn den gode said:
Andra kommentarer sparar jag på tills jag på något magiskt sätt återfått tankeförmågan, men visst måste det väl vara bra av Snow att berätta vad hans föremål gör nu.
Bifall!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Här var det zorakier! (Röst)

Snow kan inte utgöra ett lag med Embergem, Feliath, Halvtand eller Dice eftersom de varit toppmisstänkta.
Det här går utmärkt. Särskilt kombinationen Snow + Halvtand, eftersom Snow ofta sagt att han misstänker Halvtand, men hela tiden röstat på någon annan i de kritiska skeendena.

Och... Jag betvivlar faktiskt att både Gurgeh och Feliath är skurkar. Åtminstone en av dem är nog bara en pajas i största allmänhet.
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Röstlista, de som är kvar:

Halvtand said:
Ja, jag hittade bara två bra citat eftersom du knappt skrivit.
Dessa citat hänvisar till Embergem, ja. Dock är det bara för att nämna att jag har samma åsikt som honom. Det är väl inte så underligt att jag hänvisar till en person som delar mina åsikter. Det betyder inte att jag grundar min åsikt på dennes åsikt, utan endast att vi har samma.

Halvtand said:
Och det du faktiskt har skrivit har påmint väldigt starkt om just Embergems vibbar och magkänslor.
Du läser nog inte så noga i så fall. Att använda sig av dina formuleringar i min analys av ditt beteende har mycket lite med magkänsla att göra. Naturligtvis använder jag mig, som de flesta andra, troligen, även av magkänsla och intuition, men det är endast naturligt.

halvtand said:
I ärlighetens namn tror jag att ni äter på McDonalds för ofta.
Vad i guds namn har vårt McDonalds-ätande, vilket du själv säkert är minst lika skyldig till(BK räknas), med saken att göra?

Halvtand said:
Så, efter nästan ett helt inlägg där du förklarar att du visst har egna åsikter så kommer det fram. Det är alltså min "nackdel för oss som känner varandra" som orsakat allt det här?
Jag köper det inte, det går inte ihop. Du och Embergem har startat ett halt drev mot mig som (förutom att det gjorde förra rundan ganska innehållslös) nästan fick mig utröstad ur spelet och det enda riktiga argumentet är att det "bland annat" är på grund av det här?
Om du läser i mitt inlägg så ser du att i min formulering(Ett fall jag drar migg till minnes), finns en antydan om att det skulle finnas fler.. Detta var det enda exemepel jag, i skrivande stund, fann. Dock ska jag, eftersom det verkar synnerligen viktigt för din uppfattning om min förmåga att argumentera, leta upp fler exempel när tid och möjlighet infinner sig.


halvtand said:
Kom igen... Snow, om du verkligen är zoriak, kan du inte säga till dina polare att ta ut Dice nästa paus så vi iaf har kvar folk som kan argumentera för sin sak? Jag tror att spelet som sådant hade mått bra av det. Hur gör man egentligen för att försvara sig mot "dåliga vibbar", "djupt rotade misstankar" och "känsla"? Dessa tre verkar ju vara Dice och Embergems starkaste vapen i kampen mot de farliga Zoriakerna (som för den delen verkar favorisera knivar).
Det där var bara fullständigt onödigt, Halvtand, och långt under din nivå.

halvtand said:
Jag kan inte säga att jag formulerat mig så mycket annorlunda från mitt vardagliga sätt, även om det är troligt och LOGISKT med tanke på att ett ord på ett ens småunderligt ställe får Björn den gode att dra igång sin helvetesmaskin mot den olyckliga.
Vore det inte underligare om jag helt bekymmerslöst hade gått på precis som på msn? Lagt in opassande ordvitsar här och var och lite sånt som vi brukar? Svar: Jo, och tro fan att jag inte överlevt första rundan genom sådant agerande.
Eftersom jag ite vet om du menar endast här på forumet eller även IRL, så tänker jag besvara båda.

IRL:
När spelet har kommit på tal, har du som tidigare nämnt, vaktat din tunga mycket väl. Detta märks på tre sätt:
1.Dina osedvanligt långa tystnader mellan min "fråga" och ditt "svar" . Du brukar vara väldigt rapp i käften, det vet vi båda två, men när vi haft Varulv-spelet uppe för diskussion har du tappat det sting och avvaktat betydligt längre innan ett "svar" har givits.

2. De formuleringar som ligger utanför ditt sedvanliga sätt att uttrycka dig. Jag har inga konkreta exempel eftersom de endast har uttalats i tal och jag därför ej kan referera direkt till dessa.

3. Den undflyende attityden som jag nämnt, och diskuterat, ett par gånger tidigare.

Forum:
Dina formuleringar online skiljer sig från det sätt du använder på MSN, det dementerar jag inte. Du har, mycket riktigt, dragit ner på antalet opassande ordvitsar(även om de brukar vara synnerligen underhållande), m.m, men det är inte det som, så att säga, oroar mig. Det är de små sakerna, som jag ämnar lsita nedan, dock, för tillfället, utan exmepel då min tid, just nu(ska med bussen ganska snart), ej räcker till för att leta upp dessa.

1. Argumenten som helhet. Ett flertal gånger har dina meningar känts direkt hämtade från "Undvika misstankar 101", om en sådan bok nu hade funnits. (Framtida projekt för oss, Halvtand?)

2. Ditt ordval och dina formuleringar. SOm tidigare nämt har jag läst och skrivit väldigt mycket med dig under väldigt lång tid, både på MSN, i forumsdiskussioner och i PBF-spel. Jag vill påstå att jag känner ditt sätt att skriva mycket väl(precis som du säkert kan mitt, utan och innan) och därmed kan analysera uppbyggnaden av dina argument väl, och därmed avgöra när något ting känns fel, även om det kanske inte är ett direkt uttalat misstag.

(Ett exempel, mer till Halvtand än till någon annan, på var jag hämtar mina referenser till detta, är den minnesvärda och mycket laddade diskussionen om anime vs. spelfilm på catahya.)

Det utlovade exemplen kommer att dyka upp senare, eventuellt under kvällen, då jag inte hinner leta upp dessa nu.
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Här var det zorakier! (Röst)

Nåväl, eftersom listorna snabbt spårade ut till "min zoriaklista" så kommer min sådan lista här.

Följande män är zorakier:

Halvtand
Andersson
Snow
Arvidos
Måns

Förutsatt att det är 5 zorakier, om endast 4 gömmer sig i våra led så skall antingen Arvidos eller Måns bort från listan, helst Arvidos. Av dessa 5 män är jag närmast 100% säker på de första 3, och cirkus 60-80% på Arvidos och Måns.

Som en slags gardering vill jag också slänga in ett wild card, nämligen Krank.
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Röstlista, de som är kvar:

Då jag ej lagt upp en faktiskt lista över mina misstänkta och Embergem inte vill släppa det, lägger jag upp den nu, dock utan argument eller förklaringar till varför, då dessa finns att finna tidigare i tråden.

Topp 3 misstänkta, utan inbördes ordning:
Andersson
Snow
Halvtand

Listan kommer utökas senare, när jag haft tid att se över tråden lite mer grundligt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,118
Location
Ereb Altor
Re: Här var det zorakier! (Röst)

Embergem said:
Nåväl, eftersom listorna snabbt spårade ut till "min zoriaklista" så kommer min sådan lista här.

Följande män är zorakier:

Halvtand
Andersson
Snow
Arvidos
Måns
Ok, zorakierna rör på sig! Gurgeh har redan visat sina färger och nu kommer Embergem med en liknande analys. Lykligtvis tycker jag att vi börjar få tillräckligt på fötterna för att kunna avfärda även den här och, rimligtvis, peka anklagande finger på Embergem själv.

1. Halvtand. Han är seriöst mobbad. Iskallt att utse en egen till syndabock, men Halvtand tar mer skit än någon zorakier rimligtvis borde få ta (av sina egna)
2. Andersson. Har åtskilliga gånger visat sig behjälplig med listor och alltid slängt ur sig misstankar m.m. Det ser ut som ärlig zorakierjakt.
3. Snow. Ja, Rising säger en sak, Arvidos en annan. Jag har inte möjlighet att väga det ena tyngre än det andra. Däremot ska jag gå igenom Snows inlägg (som jag hittills uppfattat som ärliga)
4. Arvidos. Bredvid Rising den som gjort mest för laget.
5. Den enda jag med säkerhet kan avskriva.

X. Krank. Även han verkar spela ärligt.

Embergem listar alltså en hel drös med ärliga kardier som huvudmisstänkta. Antingen börjar zorakierna bli desperata eller så har vi just fått förklaringen till varför vi är så borta som vi är. För är vi kardier inte mer samspelta än så här kommer vi få det svårt att vända på vår usla trend.

Att någon eller några i trojkan Dice, Embergem & Halvtand är zorakier råder det väl inget tvivel om. Dice lår ruggigt illa till under dag 1. Jag ska gå tillbaka och se vad som sas där. Öht bör vi syna de här tre noga, men jag tvivlar starkt på att alla är zorakier, och mest av alla Halvtand.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Här var det zorakier! (Röst)

Rising said:
Och... Jag betvivlar faktiskt att både Gurgeh och Feliath är skurkar. Åtminstone en av dem är nog bara en pajas i största allmänhet.
Ja, Feliath är den sista på listan, det håller jag med dig om. Han är enbart aktuell ifall det finns en zorakier kvar efter de fyra första. (För nu ser vi ju att Dice spelar med de andra i gruppen) Han har inte tagit ställning alls till de fyra andra namnen, faktum är att han enbart gått emot dig och Björn den Gode, och uttryckt svävande medhåll om att ha ihjäl Lexx och Andy.

Och jag tror att han är den enda av mina ickemisstänkta som inte uttryckt sig misstänksamt mot mina misstänkta. Jag får väl kolla igenom det här, om jag hinner mellan tvätt, dans och sammanställa varför Gurgeh, Embergem, wilmer, Dice och Feliath är zorakier. Det bästa är om någon annan ger sig på det här: Vi ska skapa en obarmhärtig juggernaut på zorakierna nu, och ju fler som är med i processen desto tydligare borde det bli att jag nte hittar på det här.

Hade det varit sex zorakier så hade jag varit tvungen att välja Snow. Kommer osvikliga bevis kan han ersätta Feliath. Men jag ska nu försöka övertyga dig om att han är mindre skyldig Feliath.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,118
Location
Ereb Altor
Re: Röstlista, de som är kvar:

Björn den gode said:
eftersom det i vart fall nu torde stå klart att embergem är på den goda sidan så ser jag inte något större fel i att förlita sig till hans analys av dig.
Varför står det klart att Embergem är god?
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Här var det zorakier! (Röst)

Nåväl, om ni nu ska döda någon i den kvintett ni föreslått så döda mig först. Jag har redan ventilerat mina misstankar, och min död skulle därför inte vara ett allt för stort slag mot oss kardier, då jag varken besitter magiska föremål eller förmågor.

Och när ni sen dödat mig och fått rda på att jag var en helt vanlig kardier så får ni helt enkelt fundera vad som stämmer, om jag haft rätt i mina misstankar eller om jag haft fel.

Jag förespråkar fortfarande en utröstning av antingen Halvtand, Snow eller Andersson denna rundan, men om någon annan ska åka så borde det definitivt i detta fallet få bli jag.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Här var det zorakier! (Röst)

Men Embergem... Är du inte upprörd för att jag försöker rösta helt uppåt väggarna fel, jag har ju inte med en enda person från din misstankelista? Ifall jag får till stånd att vi röstar ut en oskyldig så behöver vi ju bara rösta ut en till oskyldig och så vinner Zorakierna om de är en fjärdedel - Två till om de är fyra stycken.

En annan möjlig reaktion skulle vara att bli upphetsad: Här kommer ju mer att gå på än på länge! Detta måste granskas! Kan vi lita på Arvidos? Ifall han har fel så vet vi väl att Snow måste vara skyldig, eftersom Arvidos skyddade honom...?

Eller försöker du bara verka självsäker och oskyldig?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vilka är inte in cahoots?

Jag använde en rent deduktiv metod för att kryssa ut möjligheter till folks samarbete. Jag plockade bort de spelare jag litade benhårt på för att få en lite mindre grupp att arbeta med, och sedan roterade jag dessa spelare och testade resonemanget igen. Den mest troliga lösningen dök upp.

Här har jag plockat bort:
Rising
Björn den Gode
Anderson
Mig

Kvar är alltså:
Dice
Embergem
Feliath
Gurgeh
Halvtand
krank
Måns
Snow
Wilmer
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Halvtand

Nu crankar jag ut mina listor för att få ut diskussionsmaterial så fort det bara går, så jag kan inte gå igenom dem helt grundligt. Hjälp mig gärna med det, granska alibin och möjlig cahootness, annars får jag göra det när (om?) jag får tid.

Kan inte vara i lag med krank, embergem, wilmer som försökte rösta ut honom. Är nästan säkert inte i lag med Snow (Som konsekvent misstänkt honom) eller med Dice (Som hoppade på tåget på slutet och som konsekvent misstänker honom)

Möjlig cahootness so far: Feliath, Måns, Snow.
Djupt skeptisk till Björn den Gode.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Snow

Inte i lag med: Misstänker
"Embergen, Feliath, Gurgeh, Halvtand, Andy och allra värst Dice" (Detta menar jag är tillräckligt för att konstatera att han inte är i lag med dessa, men okej, eftersom Rising är skeptisk låt oss säga att han är "osannolik" så länge)
Möjlig cahootness: krank, Måns, Wilmer
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
krank

Inte i lag med: Halvtand (försökte rösta ut honom) wilmer (konstant misstänkliggjort honom) Embergem och Feliath (Placerar dom högt på fjärde dragets lista.)

Möjlig caoots: Placerar Dice, Gurgeh, Måns och Snow rätt långt ner på samma lista.


Dice
Embergem
Feliath
Gurgeh
Halvtand
krank
Måns
Snow
Wilmer
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Embergem

Inte i lag med: Halvtand, (Röstat på honom och misstänkt honom konstant) Snow, Andersson, Måns (Senaste listan, och nu var det laddat) krank (Sågar honom på sin lista)

Möjlig cahootness: Feliath, Gurgeh, krank, Wilmer, Dice (Lustigt att han snabbt körde så otroligt hårt på att misstänkliggöra Halvtand, när han borde vara på sin vakt mot Dice också... Både kan ju lättare avslöja honom om han är zorakier, IRL etc)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
wilmer

Inte i lag med: krank (misstänkliggjort honom konstant), Halvtand (försökta rösta ut honom)... Tja, det är allt. Annars är han grymt vag om deltagarna. Han har dissat Björn den Gode en del, men mina säkra val ska vi titta närmare på i ett annat inlägg. Snow säger han inte så mycket om förrän Rising siar Snow, då han bli ganska upphetsad och försöker vända det till att skydda Embergem.

Möjlig cahootness: Dice, Feliath, Gurgeh, Måns, Embergem.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dice

Inte i lag med: Har egentligen enbart anklagat Halvtand, vilket han ägnat säkert dubbelt så mycket text som alla andra deltagare tillsammans, men har också nämnt Andersson och Snow lite antydande en gång i tredje rundan. Dessa tre kom sedan upp på hans lista som bara innehåller dessa tre namn.

Möjlig cahootness: Embergem, Feliath, Gurgeh, krank, Måns,
Wilmer
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Måns

Måns har en förbluffande brist på ställningstagande till nuvarande riddare. Han har tagit bestämt avstånd från Gurgeh i den här rundan iallafall, hoppade på som röst nummer två tidigt. Dock så klarade han sig inte så länge i nästa steg av zorakieranalysen.

Möjlig cahootness: Dice, Embergem, Feliath, Halvtand, krank, Snow, Wilmer
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: krank

Arvidos said:
Men Embergem... Är du inte upprörd för att jag försöker rösta helt uppåt väggarna fel, jag har ju inte med en enda person från din misstankelista?
Klart som fan jag är upprörd, varför tror du jag tar till det draget jag gjort? Du har kommit med din anklagelse mot mig och de andra och verkar väldigt fast i din mening, enda sättet att få dig på andra tankar är med andra ord att bevisa för dig att du har fel, något en eventuell förlust av mig kommer göra. Andra möjligheten är ju att du är zorakier, vilket jag också påstått, och då skulle min död bevisa för alla andra att du hade fel, och kanske väcka fler misstankar mot dig.

Men visst, jag kan inte med 100% säkerhet säga att dom andra som du placerat som huvudmisstänkta bredvid mig är kardier, men jag finner det föga troligt (med Krank som tydligt undantag) att de skulle vara zorakier.

Arvidos said:
Inte i lag med: Halvtand, (Röstat på honom och misstänkt honom konstant) Snow, Andersson, Måns (Senaste listan, och nu var det laddat) krank (Sågar honom på sin lista)

Möjlig cahootness: Feliath, Gurgeh, krank, Wilmer, Dice (Lustigt att han snabbt körde så otroligt hårt på att misstänkliggöra Halvtand, när han borde vara på sin vakt mot Dice också... Både kan ju lättare avslöja honom om han är zorakier, IRL etc)
Får jag föresten fråga varför Krank både inte är i samma lag som mig och i möjlig cahoots med mig?
 
Top