Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 4:e rundan!

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dessutom...

Det skulle dessutom förklara Snows inlägg som han postade efter min inläggslavin. Jag tyckte att det var helt mysko - Varför skulle han sura och muttra på Rising istället för att peka på min teori och hoppa på mot Gurgeh?

Och då är en väldigt bra förklaring att han är zorakier med Gurgeh, och försöker iallafall få till en skepsis mot Rising.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bevisföremål B)

Okej, nu är jag inte lika säker på Embergem längre, och absolut inte på Feliath, men det är lika bra att jag lägger upp det jag tänkte på igår ändå:

Gurgeh, Embergem, wilmer, Dice och Feliath är alla gansk tysta spelare, vilket är en spelstil som passar utmärkt för hur det gått för Zorakierlaget: Ett kort tag så låg wilmer med 2 röster och Dice med 3 i runda 1, men efter det så har ingen varit dem på spåren, röstmässigt. Att vara tyst kan vara en väldigt lönsam strategi.

Snow har aldrig fått en röst förrän nu i fjärde rundan.

Varför försöker Embergem och Dice rösta ut Halvtand? Halvtand har fått mer text än alla andra spelare tillsammans av dessa två spelare. Min teori är att de är rädda för att Halvtand är den som har bäst chans att avslöja dem, då de känner varandra IRL.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Rösträkning:

6 Snow (Rising, Björn den gode, Krank, Halvtand, Embergem, Feliath)
4 Gurgeh (Måns, Andersson, Arvidos, Wilmer)
1 Arvidos (Gurgeh)
1 Halvtand (Snow)

Dice har inte röstat.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Den sjunde rösten - (riktigt Krankilicious)

Observera för framtida diskussioner, att krank här lade den sjunde rösten (av 13 möjliga) på Snow.

Därmed kan Snow enbart räddas med hjälp av att någon hoppar av drevet mot honom. Det är intressant ur flera anledningar:
1) Det minskar sannolikheten att krank och Snow är i cahoots mot nollpunkten, eftersom detta i praktiken blir det som skickar Snow till schavotten)
2) Kliver någon av tåget mot Snow nu krävs en bra motivering, annars är det jäkligt misstänkt
3) Att kliva på bandvagnen mot Snow nu ger inte så mycket information om någons uppsåt eftersom det ändå är kört för honom, allt annat lika. (Detta är i förbigående jäkligt synd för min del, eftersom jag då inte kan bevisa mitt uppsåt i den pågående diskussionen med Rising genom att rösta på Snow för att ta honom över sjuröstersgränsen).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Re: Den sjunde rösten - (riktigt Krankilicious)

Nej, Snow har 6 röster mot sig. Gurgeh har 4. I praktiken är det visserligen samma sak för jag tror inte att Gurgeh lägger sin röst på sig själv. :gremsmile: Så 6 röster räcker. Det kan iofs bli 6-6 om Dice lägger sin röst på Gurgeh och då kan Gurgeh avgöra genom att rösta ut Snow.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Dra mig baklänges - jag räknade fel [RÖST]

Måns said:
6 Snow (Rising, Björn den gode, Krank, Halvtand, Embergem, Feliath)
4 Gurgeh (Måns, Andersson, Arvidos, Wilmer)
1 Arvidos (Gurgeh)
1 Halvtand (Snow)

Dice har inte röstat.
Måns gjorde en röstuppdatering medan jag skrev inlägget ochjag räknade fel i inlägget ovan. Missade att krank flyttat sin röst från Snow till Gurgeh till Snow igen. Snow är alltså INTE garanterat dödsdömd just nu...

... men nu
Röst:Snow
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
jsm

Det här är humor. Du 'råkade' räkna fel så att du själv kunde lägga den 'avgörande' rösten och på så sätt försöka få oss att tro att du är god när det visar sig att snow är ond. Ja, ja, det var faktiskt ett rätt bra försök och från någon annan skulle jag nästan kunnat tro på det, men alla dina inlägg nu på slutet har varit sådana att dom stämmer mycket bättre överens med en bild av dig som Zorak på glid än någonting annat.

Men det är bra att du försöker i vart fall, när vi gjort oss av med dig också kommer vi säkert kunna vända allt du sagt mot dig och ditt lag.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Sammanfattning

Det är sällan man får ut så mycket som vi fick idag och vi har all anledning att känna oss nöjda. Alla kommer förstås att rösta på Snow ikväll utom någon enstaka som kommer stöna sig för att det inte spelar någon roll, men det spelar ju ingen roll.

Imorgon ska vi döda Andersson om inte något märkligt händer (som att Snow visar sig vara god eller Rising hittat ytterligare en ond). Jag är fruktansvärt säker på att Andersson också är ond nämligen, så om jag skulle dö vill jag inte att ni glömmer det.

Förutom detta så tror jag det här kommer vara en dag som är mycket givande att gå tillbaka och analysera, det återstår fortfarande en del problem för att vinna men nu har jag blivit lite hoppfull i vart fall.

Nu tänkte jag fira med att gå på teater och om jag inte lever imorrn så lycka till, det här fixar vi!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Re: jsm

Björn den gode said:
Det här är humor. Du 'råkade' räkna fel så att du själv kunde lägga den 'avgörande' rösten och på så sätt försöka få oss att tro att du är god när det visar sig att snow är ond. Ja, ja, det var faktiskt ett rätt bra försök och från någon annan skulle jag nästan kunnat tro på det, men alla dina inlägg nu på slutet har varit sådana att dom stämmer mycket bättre överens med en bild av dig som Zorak på glid än någonting annat.

Men det är bra att du försöker i vart fall, när vi gjort oss av med dig också kommer vi säkert kunna vända allt du sagt mot dig och ditt lag.
Som vanligt haltar din logik likt en cynisk tv-doktor, Björn. Ditt resonemang är bara giltigt om jag varit under någon form av press när kroksabeln kom på tal, vilket jag inte var.

Dessutom, om du nu är så övertygad om att jag är ond, varför analyserar du inte allt jag sagt redan nu? Så slipper du rösta ut en kardier, till.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Re: Den passiva aktiviteten

Jag hade tänkt att göra en mer heltäckande analys under dagen som liksom skulle funka som mitt arv i händelse att det här är mitt sista dygn, men det var lite mer tidskrävande än jag trodde så det räckte inte hela vägen.

Dock, Snow åker den här rundan, jag tror att det kan ge en del att fundera på. Lönnmordet kommer också att ge oss mer info. Men om Snow av någon anledning inte är zorakier...Well, jag hoppas att vi har rätt.

Möjliga zorakier:
Snow
Gurgeh
Krank
Wilmer
Feliath
Dice eller Halvtand

Rimliga Kardier:
Resten
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: Dra mig baklänges - jag räknade fel [RÖST]

Shit, tiden är snart ute och jag tror ju egentligen inte att Gurgeh är ond.

Röst: Snow

Varje riskorn så att säga.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: Dra mig baklänges - jag räknade fel [RÖST]

Det var visst 21:30 som var sluttiden så jag kan faktiskt svamla lite också! Dags att analysera Gurgeh-tåget!
Andersson (Arv5 verkar ju hett)
krank (Arv5 verkar ju hetare än en siarförmåga)
Andersson byter till Snow (nämen honom vill jag ju döda egentligen)
Wilmer byter till Snow (nämen honom vill jag ju döda egentligen)

Jag har iallafall två nya misstänkta :gremlaugh:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Snow är totalt nerröstad.

Andersson :
Arvidos : Gurgeh
Björn den gode :
Dice :
Embergem :
Feliath :
Gurgeh : Måns, Arvidos
Halvtand : Snow
krank :
Måns :
Rising :
Snow : Rising, Feliath, Embergem, Halvtand, Björn den gode, krank, Andersson, Wilmer
Wilmer :

Blankröst : Dice

Ny tråd kommer snart. Ber om ursäkt för dröjsmålet.
 
Top