Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 3:e rundan!

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Hur ligger det till med det här Embergem?

riddar Snow said:
Även med tanke på allt annat tycker jag att detta är lite suspekt (för främst Embergem). Han har inte dementerat att Basse utmålade honom som nybörjare den första dagen.

Jag är inte främmande för att Halvtand är Zorakier, men jag är inte heller övertygad om att Embergem (och dice) inte är det.
Framför allt skulle jag vilja ha ett svar från riddar Embergem, och det snart. För om det riddar Halvtand hävdar stämmer, ser den gode riddar Embergems agerande en snara suspekt ut.
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Hur ligger det till med det här Embergem?

Jag dementerade det inte då det är första gången jag spelar via ett forum, så jag ÄR faktiskt nybörjare, och jag kan ju bara säga att det är sjuhelsikes skillnad på IRL-maffia och forums-maffia.

I IRL-maffia baserar jag nästan hela mitt spel på att läsa hur folk beter sig, och väldigt lite vad dom säger. I Forums-maffia går det ej att spela så mycket på hur folk beter sig (bortsett från röstningsmönster och sådant, som jag dock inte är van vid) och allt man har att gå på är i stort sett vad folk säger. Det är även därför jag inte varit överdrivet aktiv, jag försöker anpassa mitt tänkande till den här typen av maffia, samtidigt som jag försöker undvika att bli dödad det första jag gör.

Nu blev det ju så att jag kunde använda min "förmåga" att kunna läsa folk IRL på en person, nämligen Halvtand,(eller ja, Dice också, men han väckte ju inte några misstänkta vibbar) även om det inte var meningen och mot reglerna.
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Hur ligger det till med det här Embergem?

Tillägg: Värt att notera är också att all maffia jag spelat än så länge inte haft en massa förmågor, utan endast en siare, och en helare, bortsett från maffian då.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Mina listor:

Snow said:
Jag litade på Snow lite extra, just EFTERSOM han inte svor eden, men igår kväll sisådär klockan sju-åtta såg jag honom på "läsa PM" i sisådär 20 minuter på inloggadesidan, så han har åkt upp bland de misstänkta
Och vem hittade vi bland de inloggade idag, läsande sina privata meddelanden i minst 7 minuter (antagligen längre men jag tvungen att gå). Det var ca 1915.

Själv har jag ingen aning om vad jag läste för privat meddelande, men det var inget som hade med varulvsspelet att göra, det är jag säker på. Vad läste du?
Hmm. Jag jobbade på folkets bio då, det var mycket igår. Jag tror inte jag hade tillgång till dator vid den tiden, och jag har inget minne av det här, men okej - Visst är det möjligt att slött läste på om min stridsgaffel medans jag väntade på nya inlägg. Jag läser ju trots allt kognitionspsykologi nu.

Svaret jag hade väntat mig från dig var dock att du skickade in det obligatoriska PM:et till Feuflux och sedan gick ifrån datorn så att du stod kvar på inloggadesidan.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Mina listor:

Svaret jag hade väntat mig från dig var dock att du skickade in det obligatoriska PM:et till Feuflux och sedan gick ifrån datorn så att du stod kvar på inloggadesidan.
Det finns väl inga obligatoriska pm? För övrigt varken skickade jag eller mottog några pm just då, så det var något gammalt (icke varulvsrelaterat).
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Hur ligger det till med det här Embergem?

riddar Embergem said:
Jag dementerade det inte då det är första gången jag spelar via ett forum, så jag ÄR faktiskt nybörjare, och jag kan ju bara säga att det är sjuhelsikes skillnad på IRL-maffia och forums-maffia.
Tack för ert rappa och koncisa svar, riddar Embergem.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: Röst

Jag misstänker att du inte vill ge någon motivering nu (då skulle du troligtvis ha skrivit den direkt), men vi vill ha en innan draget är slut.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,142
Location
Ereb Altor
Re: Nästa rund

Andy said:
Jag kan tänka mig att lägga min röst i nästa runda på någon av de där tre polarna som bor i samma lägenhet. Statistik sätt borde någon av dom vara zorakin, med tanke på hur få vi är kvar. Och skulle någon av dessa vara kard så går han en ärofylld död till mötes.

Mitt förslag är att vi i de nästkommande tre rundorna röstar ut riddarna som sitter i samma lägenhet.
Redovisa för hur du har tänkt här sir Andy. På vilket sätt gynnar det här oss kardier?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Jag blir nervös

riddar Björn den gode said:
när det inte händer något, nu har vi en röst vardera på mig, rising och andy samt 3 på halvtand, erfaranheten säger mig att tiden alltid är knappare än man tror så ni som inte tycker halvtand ska gå först måste börja agera nu.
Vad som gör mig lite nervös är att detta är att riddar Björn, vid tillfället han lade sin röst, hade lagt sin röst på just riddar Halvtand. Det ser en aning underligt ut. Och vem är det riddar Björn talar till när han uppmanar dem att agera?

riddar Björn den gode said:
Halvtand, jag tror det vore bra om du berättade vad din sköld har för förmåga.
Men jag kan hålla med om att riddar Halvtand borde börja komma med ett starkare försvar för sin sak. Att förhålla sig passiv i detta läge ser enbart misstänkt ut, vilket riddar Lexx fall visade med önskvärd tydlighet.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Re: Jag blir nervös

Vad som gör mig lite nervös är att detta är att riddar Björn, vid tillfället han lade sin röst, hade lagt sin röst på just riddar Halvtand. Det ser en aning underligt ut. Och vem är det riddar Björn talar till när han uppmanar dem att agera?
Alltså, när jag lade tredje rösten på halvtand så tyckte jag förstås att han var en bra röst, och eftersom han dessutom då redan hade rätt många röster (räckte ju med fem för att dö första dagen tex), så ville jag att dom som inte höll med mig skulle börja agera. Annars blir det liksom ingen debatt och vi kommer inte få ut något, jag tycker fortfarande halvtand är en bra röst föv.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!

krank said:
...Alltså, jag trodde inte att du var zorakier innan, men... Det här känns för mig som att mer eller mindre skrika "HEJ JAG ÄR ZORAKIER". Det kvittar inte det minsta. "Jag kommer inte att påstå..." Jag vet att det antagligen är ett nybörjarmisstag, men ett rejält klavertramp känns det som och i mina ögon har du nu satt dig rejält i kletet.
Ja, det här stycket blev lite otydligt. Men som sagt har större delen av allt skrivits under arbetstid, så det får vara så...

Den här delen är egentligen inte en del av mitt "försvarstal", utan en allmän åsikt. Något både Embergem och Dice kan backa upp är att jag ofta har väldigt bestämda åsikter om hur spel ska spelas. Något som fler än denna gången försatt mig i mindre lyckade situationer.

Den enda anledningen att vakta sina ord är om man är zorakier, och den andre inte är det. Att två kardier får veta att de båda är kardier - ojdå, det gjorde ju spelet lite tristare, men det är ingen världsagrej liksom. Att en zorakier får veta att man är kardier - oj, det visste zorakiern redan.

Däremot om man är zorakier har man allt att förlora.
Du läste tydligen inte mitt inlägg så noga. Det jag ville få fram var att de olika förmågorna (om nu alla föremål/religioner har dem eller inte = en annan femma) I vissa fall kan vara värda att undanhålla för "allmänheten" (och däribland Zorakierna och andra ruttna personligheter).
Jag har fått underliga vibbar, främst ifrån Embergem under våra samtal (mest för att han varit lite för angelägen om att få ens minimala mängder information), vilket tydligen är ömsesidigt. Jag ser det därför som fullt möjligt att Embergem är Zoriak (Eller att han och Dice ingått någon lustig allians, märk väl att Dice var väääldigt säker på att jag uppträtt skumt vid samtal om spelet, medan 99% av dessa samtal har varit att jag sagt till honom "skriv i varulv eller dö(transscribering)"), lika mycket som Krank, Arvidos, Björn eller någon annan, jag vet inte.
Min sköld har förmågan att stå emot magi, detta inkluderar tyvärr siande (vilket i annat fall skulle göra slut på den här debatten väldigt fort, men som också hade tänt den STORA röda lampan hos en siare även om jag, som Arvidos, gått ut och sagt vilken förmåga skölden har, för tänk om jag då bara påstår mig vara kardier och sedan ler spefullt eftersom ingen kan kolla om det stämmer) men också andra skumma förmågor som kan vara i omlopp runt om i dungeonen (Om jag själv var SL skulle jag inte bara hålla mig till de klassiska förmågorna), i vilket fall skölden hade räddat mitt skinn om Zorakierna försökt sig på något hokus pokus.

...i det här läget får jag helt enkelt ge dig rådet att nästa gång - om du spelar ond, vänta lite med att svara tills du har helt klart för dig vad du ska skriva. När jag själv spelade ond var jag skitnoga med varenda liten stavelse, lade ut falsk information om min vardagssituation i vrållådan (dvs inte direkt varulvsspelsrelaterat men indirekt)... jag klarade mig inte hela vägen, men jag tror ändå att eftertanke är en bra väg att gå.
...

Eeh, visst, tumme upp för dig, men det här är bara ett spel, jag har ingen lust att vara paranoid, tack så mycket...

--------------------------------------------------------

Wilmer said:
krank said:
Shit, stenhårt sann analys. Kan annat än hålla med när jag läser det. Blir nästan arg på mig själv för att jag inte tänkte i de banorna. Jaja, empati ska man lära sig någon gång :gremwink:
Röst: Halvtand
You fail at life.

--------------------------------------------------------

Embergem said:
Nu blev det ju så att jag kunde använda min "förmåga" att kunna läsa folk IRL på en person, nämligen Halvtand,(eller ja, Dice också, men han väckte ju inte några misstänkta vibbar) även om det inte var meningen och mot reglerna.
Inte meningen, mitt väldoftande arsle.
För juryns skull vill jag påpeka att du använde orden "Nu ska jag använda en klassisk varulvs-taktik på dig, jag är en vanlig Kardier" (Transscribering möjlig, men i stort är det ordagrant)

Däremot vill jag hålla med om att det är en gigantisk skillnad på spel IRL och spel på forum, hade jag varit aktiv på det här forumet en längre tid hade jag själv nog haft större chans i det här, då jag haft tid att lära mig hur olika personer skriver och uttrycker sig (min hemliga superhjälte-kraft).

--------------------------------------------------------

Andersson said:
Men jag kan hålla med om att riddar Halvtand borde börja komma med ett starkare försvar för sin sak. Att förhålla sig passiv i detta läge ser enbart misstänkt ut, vilket riddar Lexx fall visade med önskvärd tydlighet.
Större delen av gårkvällen gick åt till spel, bland annat tillsammans med embergem (Som sagt, vi pratar och umgås en hel del). Och sen jobbar jag, och har för korta raster för att egentligen ge riktiga svar. Jag misstänkte även att det här inlägget skulle bli sjukt långt, i vilket fall jag inte ens försökte få ut något under arbetsdagen.

--------------------------------------------------------

Ja, det var allt för den här gången om någon tycker att jag missat något, eller utelämnat lämplig fakta så är jag säker på att ni kommer på ett konstruktivt sätt att meddela detta.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!

Bra, Halvtand! Utförligt och intressant svar, och schysst att du avslöjade sköldförmågan så här tidigt, så att vi har gott om tid på oss att tänka igenom vad vi skall göra härnäst. Sådan laganda gör mig tryggare att ha dig som vapenbroder.

Ditt inlägg är intressant att analysera, och jag kommer säkert att återkomma till det senare. För tillfället så tänker jag dock flytta undan min röst.

Röst: Andy
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Nästa rund

Andy said:
Jag kan tänka mig att lägga min röst i nästa runda på någon av de där tre polarna som bor i samma lägenhet. Statistik sätt borde någon av dom vara zorakin, med tanke på hur få vi är kvar. Och skulle någon av dessa vara kard så går han en ärofylld död till mötes.

Mitt förslag är att vi i de nästkommande tre rundorna röstar ut riddarna som sitter i samma lägenhet.
Notera att det endast är Dice som bor hemma hos mig (mig själv och min familj undantagna), Halvtand bor flera mil härifrån.
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!

Jag ber, ytterligare än en gång, om ursäkt för min synnerligen oregelbundna och sporadiska aktivitet under detta uppdrag.

Som Embergem tidigare har nämnt, har jag för tillfället ingen bostad, utan sover hos min flickvän och, ibland, hos Kim, och har därmed svårt att vara online speciellt ofta. Det blir, så gott som uteslutande, de få gånger jag är hos Kim.

Denna inaktivitet har även gett mig svårighet att ta till mig spelet på den analytiska nivå jag skulle vilja, och jag har inte heller lärt mig att spela det så snabbt som vore önskvärt.

Jag ska försöka vara online lite oftare och därmed kunna ta till mig spelet i mindre, och därmed mer lätthanterliga, bitar.

Dock har jag, som tidigare nämnt, dragit vissa slutsatser av vad jag sett och hört och har därmed kommit till ett beslut för denna runda.

Röst: Halvtand
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!

Det Dice, AKA Gunnar, menar med Kim är mig, då detta är mitt namn. Han skulle springa för att hinna med en buss och bad mig skriva detta så att folk inte skulle börja undra. Som hämnd passade jag på att skriva hans namn också. Tack för mig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,644
Location
Rissne
Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!

Ärligt talat: Nä. Det räcker inte.

Jag läste faktiskt hela ditt förra inlägg, däremot valde jag ut vissa delar att citera och bry mig om eftersom jag tyckte att dessa pekade mot just din skuld.

Det här är ett ganska kasst försök att i efterhand bortförklara ett beteende så misstänkt att det knappt finns några ord för det.

Det jag ville få fram var att de olika förmågorna (om nu alla föremål/religioner har dem eller inte = en annan femma) I vissa fall kan vara värda att undanhålla för "allmänheten" (och däribland Zorakierna och andra ruttna personligheter).
Nä, det var vad du försökte maskera ditt hispiga taggarna-utåt-försvar som.

Jag har fått underliga vibbar, främst ifrån Embergem under våra samtal (mest för att han varit lite för angelägen om att få ens minimala mängder information), vilket tydligen är ömsesidigt.
Tänk va' praktiskt att du säger det såhär i efterhand. Sorry. Too little, too late.

Min sköld har förmågan att stå emot magi, detta inkluderar tyvärr siande (vilket i annat fall skulle göra slut på den här debatten väldigt fort, men som också hade tänt den STORA röda lampan hos en siare även om jag, som Arvidos, gått ut och sagt vilken förmåga skölden har, för tänk om jag då bara påstår mig vara kardier och sedan ler spefullt eftersom ingen kan kolla om det stämmer)
Återigen - så oerhört praktiskt för dig. Inte nog med att du "avslöjar" din skölds förmåga nu när du börjar bli pressad, det är dessutom en förmåga vi inte kan kolla och som det vore rent utsagt dumt om vi försökte testa (emedan siare bör fokusera på såna vi tror kan sias i första hand).


Kort sagt: Nä, det duger inte. Min röst ligger kvar.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!

krank said:
Det jag ville få fram var att de olika förmågorna (om nu alla föremål/religioner har dem eller inte = en annan femma) I vissa fall kan vara värda att undanhålla för "allmänheten" (och däribland Zorakierna och andra ruttna personligheter).
Nä, det var vad du försökte maskera ditt hispiga taggarna-utåt-försvar som.
Taggarna-utåt-försvar? Jag svarar på anklagelserna du och andra kommer med.

Jag har fått underliga vibbar, främst ifrån Embergem under våra samtal (mest för att han varit lite för angelägen om att få ens minimala mängder information), vilket tydligen är ömsesidigt.
Tänk va' praktiskt att du säger det såhär i efterhand. Sorry. Too little, too late.
Faktiskt inte, jag sade samma (eller iaf liknande) sak igår när jag först kommenterade Embergems och Dice anklagelser, citat följer:
På samma sätt kan jag ju säga att både Dice och Embergem agerat lustigt vid samtal om Varulvsspelet.

Återigen - så oerhört praktiskt för dig. Inte nog med att du "avslöjar" din skölds förmåga nu när du börjar bli pressad, det är dessutom en förmåga vi inte kan kolla och som det vore rent utsagt dumt om vi försökte testa (emedan siare bör fokusera på såna vi tror kan sias i första hand).
Är det verkligen bara jag som tycker att Bäste Sir Krank griper efter halmstrån här?
Jag har varit ovillig att avslöja sköldens kraft av anledningar jag redan nämnt. Folk har pressat och tyckt att jag borde avslöja, och då får jag skit för det också.
Angående sköldens äkthet så måste jag själv säga att Krank inte riktigt kan bestämma sig. han tycker att det är lämpligt att det inte går att testa (eller iaf att om *gud förbjude* jag faktiskt talar sanning, en si..a..ns?`skulle vara bortkastad. Hur svarar man egentligen på ett sånt här argument? Finns det egentligen något man kan säga för att ge ett förnöjsamt svar?

Kort sagt: Nä, det duger inte. Min röst ligger kvar. [/quote]
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!

Den där sista raden borde jag ha sett i förhandsgranskningen, och raderat, jag misslyckades.

Kommentarer i stil med "You fail at life" undanbedes.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Vår grupps trojka - JE VOUS ACCUSE!

Skit, mitt mobila bredband dog och sabbade mitt inlägg, ska försöka skriva om det.
 
Top