Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 4

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 5

Så, då kommer min senaste analys.

Angående Sega Råttans Hemlighet

Igår var jag bergsäker på att Dragonborn skulle nackas. Som folk dock har påpekat så var både Dragonborn och Brynolf uppe och dansade när Pix spillde bönorna och erkände sin lögn. Om någon av sega råttorna också hade ljugit så skulle Pix inte ha gjort som han gjort. Trots att det är väldigt långsökt att Vimes gett två identiska godis så får man se dem som gröna tillsvidare.

Min tanke är dock är att om vi inte hittar sista ulven/sista ulvarna så kan det behövas gå tillbaka och titta på Brynolf/Dragonborn igen, och då måste Dragonborn vara den röda. Då är nämligen den enda förklaringen att han och Pix (två nybörjare) under stressen tänkte helt fel och antagligen var övertygade om att Pix var den utvalda eller helt enkelt glömde bort att också Dragonborn hade ljugit/kunde bli siad. Att ulvlaget över huvud taget lät Pix göra som han gjorde var ett gigantiskt misstag (eftersom det nu har lett till att vi kunnat utesluta segråttorna), så att de är kapabla till andra misstag förvånar mig inte.

Sammanfattning: Brynolf och Dragonborn är tillsvidare gröna. Måste vi gå tillbaka till dem är Dragonborn röd.


Är den där skumma Arvidos en elak ulv ute efter Larsson?

En naturlig reaktion när man blir pressad är att ta en extra titt på den som är ute efter en. "Är detta en ulv som försöker sig på en strategi för att sänka en bybo?".

Men eftersom jag nu anser att Brynolf & Dragonborn bör vara gröna så kan inte Arvid vara röd. En ulv skulle inte gå in och ändra röst mellan gröna Dragonborn och gröna Llukkuaz på det sättet.

Den absolut enda orsaker till att en ulv skulle göra det är för att de verkligen behövde få ut Luukaz (uppenbarligen sanna) förmåga. Vi har ingen info som tyder på det i nuläget, men om det blir en magsårsslutrunda med bara massa gröna ansikten är den diskussionen värd att ta upp igen.


Angående Basse

Nu får jag bjuda Arvidos lite vatten på sin kvar, men innan han scoop hade jag tyckt att Basse skärpt sig en aning. Att ta upp att Arvid och Brynolf inte kunde få automatisk gröning för Trasapa längre var en värd diskussion att ta upp (särskilt eftersom vi fortfarande vägde Dragonborn mot Brynolf). Han hade även börjat bli mer strukturerad, göra listor med för- och nackdelar, och inte brusat lika mycket.

Efter hans tantrum dock tycker jag man inte kan dra en annan slutsats än att han är röd. Hans inlägg blir längre, säger mindre och han är oerhört förnärmad och sårad. Att brusa upp sig och ta åt sig är en stor scumm tell för mig och inget jag anser passar hemma i varulvsspel. Det är något ulvar gör för att de hoppas att konflikträdda småfisar skall lämna dem ifred.

Basse said:
Ah, ni har inte fått ironi i Göteborg va? Läs mitt svar till LJS en gång till och leta efter syrligheter, dvs när man säger saker man inte riktigt menar, eller: med undertext.
Vad i dina svar till mig är "ironiska"? Menar du att du skrivit en sak men menat en annan? Varför skulle en bybo göra det?

Så sammanfattningsvis: Basse är med stor säkerhet röd, och röstar vi ut honom så grönas Arvid ännu mer.

Röst: Basse


Lite korta frågor

Jag har hittat en sak till jag vill ta upp, men innan jag gör det i min nästa post är det två saker jag vill ta reda på.

Arvid said:
- Vet ni vilka som inte dansade i slutet av runda 1?

Trasapa, Basenanji, LJSLarsson och Lu-kaazh.
Kan du fördjupa dig i dina tankegångar gällande det här?

KK said:
KAOSDEMONEN från helvetet är tillbaka. I Love It! Du är grön nu Basse!
Hur menar du här? Ser du Basse som grön, eller är detta "ironi" som jag hört så mycket talas om?

Och såg du min tidigare fråga från igår? Vad är din åsikt om hur folk bör dansa denna runda?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,602
[15/15]

Mitt sista inlägg. Med Arvids bauta-inlägg och Recca på det finns det lite jag kan göra. Men jag ska försöka.
Ok, Trasan offrades inte och vi har inte med några superulvar att göra. Jag sväljer stoltheten och går vidare.

Brynolf/Dragonborn
Enligt Recca så gick varken B eller D ut med godis när Empiricus berättade om sitt siande, right?

Brynolf said:
Men det är ju som Recca säger, och som jag själv borde ha insett redan runda 2... Om inte både jag och Dragonborn är gröna är Vimes så sadistisk att det svider i snoppen bara av att vara uppkopplad mot samma internet som han. Vi båda dansade med Empi två rundor i rad. Vi HAR alltså inte ljugit om vårt godis
Nu vilar den typen av argumentation mot att Vimes aldrig skulle kunna vara så sadistisk att han delade ut antingen:

– två alibin till både Brynolf och Dragonborn
– alibi till en ulv som är samma snarr som en grön bybo har

och att

– B och D kan inte vara ulvar eftersom de dansade med Empi två rundor i rad och därför riskerade att bli siade.

Däremot är det osadistiskt att ge samma godis till två bybor vilka dessutom går i samma klass?


Jag tycker att hela den grejen är rätt absurd och svårköpt och just nu ser jag glada ulvar som precis har lyckats komma loss från omöjlig press. Det luktar champagne på dansgolvet och jag tror att ulvarna har börjat förfesta.

Nej, jag tror att det är så enkelt att en av D/B har fått alibigodis och därför gärna ser att de blir siade <---- vilket kommer gröna dem.

Därför är det inte speciellt grönande att befinna sig på dansgolvet, speciellt inte om man sitter på alibigodis. Då är det ju snarare önskvärt.

Jag har försökt svara både Arvid och Recca, men inget biter och nu har jag inte fler inlägg. Det är omöjligt att brotta ned en bandvagn kort och gott.

Mina misstänkta är:

1. Arvid använder 110% av sina psykologiskillz för att motivera en analys som hade kunnat göras på vem som helst och kommit fram till samma sak
2. Brynolf Dragon/Brynolf, någon ljuger och Brynolfs "fynd" av affischen kan vara en slug ulvmanöver
3. Dragonborn Se ovan, men också tusentals pings. Arvids räddningsmanöver är skum.
4. KK Oj, NU kommer han till min räddning? Är det för att "showa" lite på slutet innan han tar hem hela spelet?
5. LJS Jo, fan om jag inte börjar tycka att lågflygar-Hazze kan vara smarta ulven som sitter längst bak i klassrummet och väljer ut mobbningsoffer.
6. xyas Har inte synts till.
7. BDG Kan det vara han?! Nej, vill inte tro det, BDG FÅR inte vara ulv i det spel där jag åker ut på ungefär samma sätt som när jag och KK röstade ut honom…
8. Recca. Nej, Recca är siad grön av Tyrsan. Och alibiklasser kan vi inte ha eller hur? Tänk om Recca egentligen är "kvarsittare", gammal nog att få hänga med högstadiet på rasterna, men ändå placerad i sjätte klass…

Lycka till byn och VINN DET HÄR NU!

:gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 11 av 15

Jeeha! Det är fullständigt kaos i byn ju. Gud va märkligt när allt gått så bra från början.

Mmmkay.

Min Brynolf-beef har stött på rätt grava problem.

Recca said:
Förutom då att Tyr grönat mig redan så facit på siaren fanns redan. Vilket innebär att Pix inte tjänar på att outa infon om Pommac. Det blir istället bara så att ulvarna ger info till byn om vad de har för info.
Alltså, helt fel av mig. Däremot så tror jag fortfarande att ulvarna offrade Pix. Att gå ut med den informationen Pix gör och claima miller är ju fullständigt icke hållbart när Pix inte ens har koll på vad en miller är.

Gula läsken kanske till och med handlar om BDG, vad vet jag lixom? I så fall failade ulvarna att locka fram BDG som rimligen bör ha en viktig roll i det hela alternativt så finns Champis-läsken med för att göra det en aning svårare för ulvarna om de har informationen GUL-LÄSK. Hade BDG outat det i R1 kanske han rykt istället för Mukwa? Alternativt så kanske BDG är väktare, men då borde han ju ha dansat (om nu förmågan funkar så) för att rädda vår Snask-Siare-Empis. Jadajada.

Pix tog smällen och outade miller+information för att slänga ett grönare skimmer på övriga ulvar som var uppe och dansade är fortfarande hållbart. Synd på Pommac-dealen för den gillade jag.

Men..

Fortfarande finns det saker som gör att RÅTT_GATE är av vikt enligt mig då. Många andra tycks ha vänt om och plötsligt är det ingen biggie.

K.K said:
Brynolf outar en ninjasköldpadda och sega råttorna väldigt tidigt. Det finns en till Ninja som är grönad av Empis så det är väl inte helt långsökt att tro att Brynolf chansade på en turtle och sen även chansade på en seg råtta?
Brynolfs outningar hänger ihop med Dragonborn och Basse. En Ninja och en Ninjasköldpadda.

K.K said:
Brynolf är och pekar på att en massa (ALLA) skall outa klass men "missar" att göra det själv och passar på att slaska in det för att ytterligare lägga brunsås på Dragonborn.
K.K said:
Men varför missar Brynolf att Basse satt kvar i kiosken? Det måste ju tyda på att Brynolf vill frama Lu-kaazh och Larsson eftersom de stannade kvar med Mukwa och helt glömmer av Basse. Lixom, är Basse+Brynolf ulvar så lär de ju ha snackat igenom det hela.
Brynolf bommar Basse i kiosk kön två gånger och är rätt tydlig med att han tror Lu-kaazh och Larsson har nått med Mukwas död att göra.

Brynolf said:
Men man frågar sig ju också hur rimligt det är med tre siare av den här typen. En som siar gödis, en som siar kläder och en som siar klass kanske? Det vore rätt überbra för byn om ulvarna var tvungna att ljuga (vilket de ju är. Det vet vi med tanke på Trasans snus och hockeyhjälm). Så tre lögn-siare känns alldeles för bra för byn för att det ska vara sant.
Vad är det Brynolf har upptäckt som jag missar här? Trasapa har inte ljugit om någon dress (jag hittar då inget). Att Trasapa ljugit om New Refreshers vet vi ju i och med att han snusade, men det andra känns konstigt.

Brynolf said:
Ok, Basse talar sanning om snarret. Men nu VET vi att det förekommer alibin hos ulvarna, så helt vattentätt är det ju inte. Bra val av Empiricus för övrigt. Basse måste man alltid hålla ett öga på.
Kan Brynolf (eller någon annan) berätta för mig vad jag har missat? Hur VET vi att det förekommer alibin hos ulvarna? Lixom, det här är runda 3.

Vet vi det tack vare att Pix gått ut med RÅN istället för Zippotändare (eller vad det nu var, tändargas)? Vet vi det tack vare att Trasapa gått ut med New Refreshers istället för Snus?

Vet vi det för att Pommac-Siar-Tyr är nackad? Eller för att Snask-Siar-Empis grönat Basse?

Recca said:
Jag tror på Arvidos och jag tycker KK försöker röda Brynolf helkonstigt. Ulvarna KAN INTE HA HAFT FACIT PÅ VEM EMPIRICUS SIADE. Eftersom Pix går ut och tar smällen så betyder det att dragonborn och Brynolf som ju sitter i samma båt med sina sega råttor inte kan ha fuskgodis utan de MÅSTE VERKLIGEN HA FÅTT RIKTIGT GODIS. Det är så bara. Alltså betyder det att ingen av dem ljugit om sitt godis. Vilket i SIN TUR betyder att Vimes aldrig skulle gett en alibi-ulv-roll med samma godis som en bybo. Så är det ju bara.
Jag hänger inte riktigt med.

Jag vill hänga Brynolf eller Dragonborn. På pappret är Brynolf grönast, men jag vill hellre ha med mig Dragonborn längre in i spelet eftersom Brynolf är en sjukt vass ulv.

Ulvarna hade inget facit om vem Empis siade? Jag har ingen aning. Det kan finnas förmågor hos ulvarna som gör det möjligt att kolla upp sånt, lixom vad vet jag?

RÅTT_GATE är ju lixom det som sticker ut mest av allting. Varför finns det två med Sega Råttor? Det är klart att någon där måste dingla.

Jag tror att Dragonborn lider av Hastferianer. Det är inget märkligt med det som nybörjare.

Larsson said:
Och såg du min tidigare fråga från igår? Vad är din åsikt om hur folk bör dansa denna runda?
Oops. Missade den här frågan.

Öh, jag tycker att alla skall dansa så att alla som kan och har förmågor kan trycka in dom och använda dom. Det ger oss lite att snacka om nästa runda.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Konrad...

Att du verkar så förvirrad oroar mig.

Konrad said:
Kan Brynolf (eller någon annan) berätta för mig vad jag har missat? Hur VET vi att det förekommer alibin hos ulvarna? Lixom, det här är runda 3.
Vimes har tydligt och klart skrivit i startinläggen vad folk hade för dräkt och godis när de mördades/röstades ut.

Konrad said:
Öh, jag tycker att alla skall dansa så att alla som kan och har förmågor kan trycka in dom och använda dom. Det ger oss lite att snacka om nästa runda.
Intressant svar. Vilka förmågor skulle det vara? Anser inte de flesta att våra tre potentiella siare redan är mördade? Vet du något som jag inte vet?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 12 av 15

LJSLarsson said:
Konrad...

Att du verkar så förvirrad oroar mig.

Konrad said:
Kan Brynolf (eller någon annan) berätta för mig vad jag har missat? Hur VET vi att det förekommer alibin hos ulvarna? Lixom, det här är runda 3.
Vimes har tydligt och klart skrivit i startinläggen vad folk hade för dräkt och godis när de mördades/röstades ut.

Konrad said:
Öh, jag tycker att alla skall dansa så att alla som kan och har förmågor kan trycka in dom och använda dom. Det ger oss lite att snacka om nästa runda.
Intressant svar. Vilka förmågor skulle det vara? Anser inte de flesta att våra tre potentiella siare redan är mördade? Vet du något som jag inte vet?
Det ända jag vet är att Pix hade HE-man dress men det har väl inget med godiset att göra eller?

Trasapa bluffade inte dress. Han outade den inte överhuvudtaget.

Det jag vet är att Rån och New Refreshers var bluff och ljug och det har Vimes presenterat för oss.

Vilka förmågor? Öh, jag har ingen aning. Jag hoppas på en väktare och om väktaren måste dansa för att det hela skall funka så vore det ju dumt att låta henom sitta på sidan.

Jag hänger Brynolf före Dragonborn och Dragonborn kan ju vara bybo så den förmågan att hitta ulvar som använder en förmåga är ju intressant i mina ögon. Liksom, det KAN ju ge nått. Jag har ingen aning.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
10/15

Men Basse... nu gör ju du det igen!!!

Basenanji said:
Det jag skulle vilja är att du resonerar lite mer så här:

"Antingen är Basse Ulv…

…eller…

så är han en frustrerad bybo som känner att han försöker och försöker men aldrig riktigt får till det samtidigt som KK, Recca, Vimes, LJS, Brynolf utvecklas och bara blir smartare och smartare. Nu har Basse chansen att (kanske för sista gången) visa hur man spelar varulvsspel och den här gången vill han Verkligen Vinna. Så börjar spelet med en strategi från Basse att visa hur han tänker och vad han tycker är bra bybospel så att sådana som Lu-kaazh faktiskt tar sig en funderare på om det är smart att låta bli att skriva i tråden på en hel dag och därigenom få allas blickar på sig. Visst, det sammanföll med LJS start, men det kan ju inte Basse råda över? Därefter får Basse kritik och frågor, från KK, Mukwa, Brynolf och sedan Arvidos och alla frågorna rör egentligen småsaker, för vad kan vi veta redan i runda ett? Tex så är Brynolf rätt ettrig kring en ordväxling mellan KK och Basse och som går ut på att Basse tror att KK inte har fått information om dansandet, men blir missförstådd gång på gång.

Därefter tar Arvidos vid och det märkliga är att trots att Basse försöker och försöker så hjälps det inte, det blir tvärtom värre. Arvid släpper inte greppet utan fortsätter pressa. Till slut blir Basse grönsiad av Empiricus. Basse kan andas ut.
Du bygger ditt försvar på dåligt samvete / att det är synd om dig!

Basenanji said:
Jag lägger in en grej här:

KK har börjat fråga sig om ulvarna verkligen har alibigodis och hur vi kan veta det. DET är spelets smällkaramell, vill jag påstå, för det enda vi vet är att Pix har sagt att Hallonremmar är kopplade till en powerroll (ett argument som är lätt att fabricera efteråt) och att någon ska ha en "gul dryck". Men är det verkligen samma sak som att ha alibi? Vare sig Pix eller Trasapa har alibin, snarare är det tvärtom så att Trasapa ljuger om sin klasstillhörighet och Pix om sitt favoritsnask. Det enda vi säkert kan säga är att ulvarna verkar veta vad det finns för godis i byn, men inte mer än så. Däremot vet vi att Empiricus har siat mig grön.
Åh, okej, godissiande, den enda livlinan som kan rädda dig, DET är spelets smällkaramell alltså?

Vi vänder på det: Det enda vi säkert vet är att Empiricus har siat ditt godis som sant. Däremot vet vi inte att alla ulvar har ”dirty godis” och inte gelehallon.

Basenanji said:
– Röstat ut TVÅ ulvar.
Amen Basse för fan, kom igen!

Du har inte alls röstat ut två ulvar! Alla röstade på Pix och Trasapan.

A L L A.

De enda som inte röstade på Trasapan var Recca, som proteströstade på sig själv, och jag själv. Du är ju fan nummer sju i kön till Trasapan, (inte nummer sex som jag sa om man ska tro Empiricus) och om det var någon som var tveksam så var det ju du. När alla andra röstade på honom så tyckte du att han ”ska hållas under lupp”, men en röst blev det först senare.

Vad gäller Pix så var du nummer två i ordningen, men då var Pix redan grillad och död. Det hade inte spelat någon roll alls om du inte röstade på de här ulvarna, de hade ändå röstats ut.

Hey, vet du vem som röstade före dig på både Pix och Trasapan? Xyas, som du försökt misstänkliggöra hela spelet.

Vet du vem som var allra först på Trasapan och fourthgate? Jag. Fast då betyder det ju att det är en konspiration.

Basenanji said:
Men om nu jag är ulv då måste ju det betyda att…jag HAR offrat Trasan och Pix. Kolla in hur jag reagerar när Pix går ut med tändargas:
Nej.

Basenanji said:
Jag föreslår i min teori att det ulvarna offrade Trasan och ev tom Pix. Det är enligt Recca en galen idé utan verklighetsförankring för inte skulle sådan som Arvid och Brynolf göra så? Eller xyas för den delen?
Är det ulvigt att rösta ut Trasapan eller inte? Bestäm dig!

Din teori är inte en teori, det är en pseudoteori som du skyndade ihop för du såg en chans att sätta dit mig. Kolla på den:

1. Jag är ulv och frågar listigt vilken klass Trasapa går i, vilket du fetmarkerar i din teori, så jag ska kunna offra honom. Självmotsägelse: Men om det är så självklart att klass 4 är falskt som du gjort gällandes så hade vem som helst kunnat plocka upp det och skriva ”Klass 4 finns inte! Du är ju ulv!” och Trasapa hade varit offrad helt i onödan.

2. Självmotsägelse: Och sedan får jag ”kalla fötter” och överger hela planen, för jag vill inte rösta ut Trasapan egentligen??

3. Hela teorin hänger på att man accepterar premissen att jag är ulv, och då blir det jag gör jättemisstänkt – Men hallå! Det är klart det jag gör blir misstänkt om man utgår från att jag är ulv! Det håller ju inte, det blir ett cirkelresonemang. Om man tittar på det rakt upp och ner så ser man att jag hittade en ulv. Sen när blev att hitta en ulv i sig något rödande? Det blir ju bisarrt.

Basenanji said:
Arvid, din analys är riktig – om jag hade varit ulv. Nu är jag inte det och du gör liksom misstaget att springa fort i fel riktning och kommer således bara längre bort från sanningen ju snabbare du springer.
Åh... okej.

Så det är en bra analys... med bra argument, till skillnad från din konspirationsteori... men du är inte ulv?

Okej, då lägger vi ner det här tåget allihopa! Javisst, det var en bra analys, men tyvärr – Basse är inte ulv! Man kan inte dreva mot någon som säger att de inte är ulv!

Basenanji said:
För grejen är (nu har jag hunnit läsa ditt andra inlägg där du liknar dialogen mellan mig och LJS med en bild på katter) att den där analysen hade du kunnat göra mellan mig och i princip vem som helst!
Så, vad du säger är att du inte är i cahoots med LJS, utan kan lika gärna vara det med någon annan?

Jag har inte gått igenom xyas och Mjärden än, men det här får mig bara att misstänka Larsson ännu mer, ju.

Basenanji said:
Jo, tänker jag, det måste ändå vara så att Arvid är pressad. Han och Dragonborn/Brynolf är kvarvarande ulvar och nu är det nära slutet.
Okej, så om jag ska sammanfatta dina motargument:

1) Du är inte ulv för du säger att du inte är det
2) Det är synd om dig
3) Det är du som har röstat ut Pix och Trasapan (inte sant)
4) Jag är ulv, för jag kom på Trasapan (till skillnad från dig gör det här alltså mig rödare, inte grönare)
5) Fast samtidigt är jag en förvirrad bybo och du byter röst från mig till Dragonborn
6) Du är grönad av Empiricus (falskt, ditt godis är grönat, inte du)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 7

Okej, om din förvirring enbart gäller ulv-alibin, kan du förklara det här. Det är lite otydligt för mig:

Konrad said:
Brynolf said:
Ok... öhm, och Lukas har någon liknande förmåga vad jag har förstått. Då är det ju inte jättelångsökt att tänka sig att ulvarnas mordförmåga funkar på liknande sätt (som någon var inne på förra rundan); att de bara kan mörda folk som dansar om de själva dansar och vice versa.

Och OM det nu är så, är det bara Larsson och Lukas som var med Mucus borta i kiosken.

Men man frågar sig ju också hur rimligt det är med tre siare av den här typen. En som siar gödis, en som siar kläder och en som siar klass kanske? Det vore rätt überbra för byn om ulvarna var tvungna att ljuga (vilket de ju är. Det vet vi med tanke på Trasans snus och hockeyhjälm). Så tre lögn-siare känns alldeles för bra för byn för att det ska vara sant.

Jag tycker gott att Lukas och Dragonborn kan gå ut med vilken variabel de kan sia (men inte nödvändigtvis vem de har siat). Gör det!
Och igen. Ingen Basse här inte.

Och: Vaddå snus och hockeyhjälm? Vad hade Trasan outat då? Är det här en ulv-goof? Ulvapan har ju inte ljugit om nån dress i R1 inte.
Egen sista kursivering. Det var det som fick mig att fundera lite - det tyder ju mera på att du är förvirrad över att vi vet vad Apan hade än om alibin finns eller inte.

Men jag kan ha fel. Om du kan gräva upp något citat från dig där det är tydligt att du har full koll på att Vimes lämnade info för alla som lämnar spel så blir jag glad. Hittar du det får du tillbaka en del grönpoäng från mig.

Fast du behöver även svara på min fråga varför du skrev att Basse blev grön för att han är kaosdemon. Och hur skulle vi kunna ha kvar en väktare i spel?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 13 av 15

LJSLarsson said:
Inlägg 7

Okej, om din förvirring enbart gäller ulv-alibin, kan du förklara det här. Det är lite otydligt för mig:

Konrad said:
Brynolf said:
Ok... öhm, och Lukas har någon liknande förmåga vad jag har förstått. Då är det ju inte jättelångsökt att tänka sig att ulvarnas mordförmåga funkar på liknande sätt (som någon var inne på förra rundan); att de bara kan mörda folk som dansar om de själva dansar och vice versa.

Och OM det nu är så, är det bara Larsson och Lukas som var med Mucus borta i kiosken.

Men man frågar sig ju också hur rimligt det är med tre siare av den här typen. En som siar gödis, en som siar kläder och en som siar klass kanske? Det vore rätt überbra för byn om ulvarna var tvungna att ljuga (vilket de ju är. Det vet vi med tanke på Trasans snus och hockeyhjälm). Så tre lögn-siare känns alldeles för bra för byn för att det ska vara sant.

Jag tycker gott att Lukas och Dragonborn kan gå ut med vilken variabel de kan sia (men inte nödvändigtvis vem de har siat). Gör det!
Och igen. Ingen Basse här inte.

Och: Vaddå snus och hockeyhjälm? Vad hade Trasan outat då? Är det här en ulv-goof? Ulvapan har ju inte ljugit om nån dress i R1 inte.
Egen sista kursivering. Det var det som fick mig att fundera lite - det tyder ju mera på att du är förvirrad över att vi vet vad Apan hade än om alibin finns eller inte.

Men jag kan ha fel. Om du kan gräva upp något citat från dig där det är tydligt att du har full koll på att Vimes lämnade info för alla som lämnar spel så blir jag glad. Hittar du det får du tillbaka en del grönpoäng från mig.

Fast du behöver även svara på min fråga varför du skrev att Basse blev grön för att han är kaosdemon. Och hur skulle vi kunna ha kvar en väktare i spel?
Asså, jag tolkar det Brynolf skriver så här:

Det vore rätt überbra för byn om ulvarna var tvungna att ljuga (vilket de ju är. Det vet vi med tanke på Trasans snus och hockeyhjälm).

Ulvarna är tvungen att ljuga. Det är ju bevisat i och med Trasapans Snus och Pix Tändargas.

Vad vi inte vet är hurivida Trasapa tvingats ljuga om Hockeyhjälm eller inte. Något som Brynolf påpekar att vi vet med tanke på att han hade Hockeyhjälm på sig.

Vi vet vad Trasapan hade i och med att Vimes har gett oss den informationen. Att det finns albi-dressar har vi också fakta på tack vare att vi vet vad Pix hade för kläder på sig. Än så länge har vi ingen fakta om ulvarna har alibi-godis eller inte? Eller är det nått vi vet? Vi vet att en ulv haft alibi-dress, det betyder väl inte att ulvarna har alibi-godis också eller? Hur vet vi det när vi inte fått det bekräftat från nått håll? Är jag korkad?

KAOSDEMON-BASSE gillar ju jag. Att han är grön är väl kanske att ta i men jag kommer inte ställa mig bakom en hängning av Basse så länge det finns RÅTT_GATE!


Larsson said:
Men jag kan ha fel. Om du kan gräva upp något citat från dig där det är tydligt att du har full koll på att Vimes lämnade info för alla som lämnar spel så blir jag glad. Hittar du det får du tillbaka en del grönpoäng från mig.
Vaddå? Nu är jag korkad igen.

Vimes har lämnat följande info:

Utröstad blev
Trasapa, klass 8 (högstadiemobbare), favoritsnask snus, utklädnad hockeyhjälm.

Nattmördad blev
Mukwa, klass 6 (mellanstadiekid), favoritsnask hockeypulver, utklädnad prinsessa.
Utröstad blev
Pix, klass 9 (högstadiemobbare), favoritsnask tändargas, utklädnad He-man.

Nattmördad blev
Tyr, klass 5 (mellanstadiekid), favoritsnask Pommac, utklädnad Power ranger.
Utröstad blev
Lu-kaazh, klass 5 (mellanstadiekid), favoritsnask Buggtuggummi, utklädnad Super mario

Nattmördad blev
Empiricus, klass 6 (mellanstadiekid), favoritsnask hallonremmar, utklädnad Cowboy.
Det jag VET är att Trasapa har ljugit om New Refreshers och sin Klass och att Pix ljugit om sina Rån och sin Klass. Ingen av dem har ljugit om dress. Det kanske är nått ulvarna VET? De kanske VET att dressen är okay, jag vet inte. Var Mukwa klädsiare? Visste ulvarna det tack vare att han outade sin klänning? Ingen aning.

Pix har inte ljugit om sin dress så det är ju någon form av alibi-dress. Trasapas dress? Jo han har ju en Hockeyhjälm på sig och det kanske är hans dress. Alla ulvar kanske har alibi-dress? Jag har ingen aning. Jag kan inte räkna ut det på nått vis, men hänger vi Dragonborn eller Brynolf så får i alla fall jag mer kunskap om spelet.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
11/15

Mjärden said:
Jeeha! Det är fullständigt kaos i byn ju. Gud va märkligt när allt gått så bra från början.
Mjärden said:
RÅTT_GATE är ju lixom det som sticker ut mest av allting. Varför finns det två med Sega Råttor? Det är klart att någon där måste dingla.
Jag har just släppt j'accuse-bomben på Basenanji, och du vill inte snacka om det? Du får inte vittring och vill rota i det här? Kom igen, det här är inte den KK jag känner.

Jag håller inte med Recca om att Brynolf och Dragonborn är 100% gröna på grund av att Pix genast visste att det var han som rykte, men jag håller med henne om att det visar att de inte ljög om sitt godis. Och Basse är fan så mycket rödare än en nybörjarulv som är redo att diska sig själv för lagets skull och en snubbe som det inte går att hitta något osakligt på.

Mjärden said:
Jag tror att Dragonborn lider av Hastferianer. Det är inget märkligt med det som nybörjare.
Vad innebär Hastferianer? Tala ur skägget!


LJSLarsson:


LJSLarsson said:
Arvid said:
- Vet ni vilka som inte dansade i slutet av runda 1?

Trasapa, Basenanji, LJSLarsson och Lu-kaazh.
Kan du fördjupa dig i dina tankegångar gällande det här?
Förutom er så dansade alla, jag tror att hela byn köpte idén att vi kunde dölja powerrollerna med discosolidaritet. Trasapas ursäkt var att han var hängd. Lu-kaazh hade en lite lam ursäkt, men okej.

Basses förklaring i runda 2:

Basenanji said:
Alla måste dansa nu, det ser ju ut att inte finnas någon setback. Jag blev lite skraj och tordes inte gå upp förra rundan, och tänkte att det var så lite snack om risken med att dansa att det förstås måste vara farligt att gå upp. Nu verkar det ju snarare som att varisarna aktar sig för att dansa. Det här skänker också ett ytterligare grönt skimmer över KK och Arvid som har varit disco-diktatorer.
Larssons förklaring i runda 2:

LJSLarsson said:
Svar till KK om varför Larsson inte dansade

För mig kändes dansgolvet läskigt. Det var en ny variabel och var antagligen där bybor råkade illa ut. Jag har i de senaste spelen jag varit med i alltid dött i runda 1 och ville inte ta några chansningar denna gång.

Dessutom; på de få listor som skrevs om folks önskemål angående vilka som skulle dansa (skriva av dig, Trasapa och Arvidos) stod det på alla att jag skulle hålla mig från dansgolvet. Jag hade haft svårt att komma med argument att gå emot era önskningar.
Du har en bättre ursäkt en Basse, men ändå: Ni är tre som inte dansade. En är en bybo som inte hängt med i spelet. Basses förklaring och din första förklaring är att det verkade farligt. Och att spela med instinkten att skydda sig själv istället för solidariskt med byn är ulvigt. Och det är ju farligt för ulvarna att dansa, de kan bli siade då.

Okej om halva byn hade låtit bli att dansa, men nu stack det ut.

Röstläget:
Basenanji: Arvidos MC, Recca, Björn den Gode, Brynolf, LJSLarsson
Dragonborn: Basse
Brynolf: Mjärden
Oröstat: Dragonborn, xyas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 14 av 15

Arvid said:
Jag har just släppt j'accuse-bomben på Basenanji, och du vill inte snacka om det? Du får inte vittring och vill rota i det här? Kom igen, det här är inte den KK jag känner.

Jag håller inte med Recca om att Brynolf och Dragonborn är 100% gröna på grund av att Pix genast visste att det var han som rykte, men jag håller med henne om att det visar att de inte ljög om sitt godis.
Jag fixar inte fram någon vittring den här rundan.

Lixom, i förra rundan var det ämnat att Dragonborn skulle ge oss lite svar i RÅTT_GATE men du satte lite käppar i hjulen i och med din röstflytt. Jag vill fortfarande få någon rätsida på det om det nu går att få det och i min värld är Brynte en farligare ulv att ha med sin in mot slutet än Dragonborn. Därav så kommer jag rösta på Brynolf hela rundan och om det mot slutet visar sig att det blir nått form av lyft mot Dragonborn så kommer jag byta för att gardera en utröstning.

Jag kanske bli sittande själv utanför Basse men det gör mig inget. Ett kvitto på Basse är också fresht men det kommer ändå tvinga oss att hänga Dragonborn eller Brynolf i nästa runda. Eller snarare, jag kommer att KÄNNA att det är ett måste sen hur övriga ser på det har jag ingen aning om.

Hastferian är att göra en Hastfer. Oavsett vad en Hastfer skriver så blir det rödande fast Hastfer är grön. Dragonborn kan lida av ett sådant syndrom i och med sitt nybörjarskap.

Sen sitter jag så klart och hoppas på att Brynolf har gjort en superulvlögn och dragit till med Sega Råttor och sedan claimat samma Klass som Dragonborn. Det skulle ju vara ypperligt ulvande. Om Brynolf är ulv så har Dragonborn en förmåga som KAN hjälpa byn. Det indikerar på att ulvarna har någon form av förmåga som Dragonborn kan upptäcka. Jag tycker det är värt en chansning kort och gott + att det reder ut RÅTT_GATE.

Recca KAN vara en omvänd miller och sias grön. R1 är ju inte direkt Reccas prime moment i varulvslirets historia. Lixom, när jag fick chansen att konverteras till ulv förra liret gjorde jag mitt bästa att vara byboig för att konverteras. Recca kan mycket väl ha gjort sitt bästa för att sias av Tyrsan för att sedan spela sitt vanliga bybospel med en grön flagga i hatten. Det är lixom en möjlighet för mig.

Dragonborn kan mycket väl vara ulv och välja att sia Recca för att förstärka att hon verkligen inte har någon förmåga fast hon har en passiv förmåga som slår igång så snart någon siar henne.

I min värld är det troligare att ulvarna är bra än dåliga. Trasapa missar 4:e klassare, Pix känner sig siad av Empis, Dragonborn outar samma snacks som Brynolf. Jag tycker det är för dåligt så någonstans här kan det finnas en olycklig bybo med lite tur. Det är i så fall Dragonborn.

Med det sagt så kommer jag inte rösta på Basse den här rundan eftersom RÅTT_GATE är nått som jag vill reda ut först.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
12/15

Fel av mig! Jag hade missat xyas. Så här ser röstläget ut:

Röstläget:
Basenanji: Arvidos MC, Recca, Björn den Gode, Brynolf, LJSLarsson
Dragonborn: Basse
Brynolf: Mjärden, xyas
Oröstat: Dragonborn

Mjärden said:
Jag fixar inte fram någon vittring den här rundan.

[...]

Recca KAN vara en omvänd miller och sias grön. R1 är ju inte direkt Reccas prime moment i varulvslirets historia. Lixom, när jag fick chansen att konverteras till ulv förra liret gjorde jag mitt bästa att vara byboig för att konverteras. Recca kan mycket väl ha gjort sitt bästa för att sias av Tyrsan för att sedan spela sitt vanliga bybospel med en grön flagga i hatten. Det är lixom en möjlighet för mig.

Dragonborn kan mycket väl vara ulv och välja att sia Recca för att förstärka att hon verkligen inte har någon förmåga fast hon har en passiv förmåga som slår igång så snart någon siar henne.

I min värld är det troligare att ulvarna är bra än dåliga. Trasapa missar 4:e klassare, Pix känner sig siad av Empis, Dragonborn outar samma snacks som Brynolf. Jag tycker det är för dåligt så någonstans här kan det finnas en olycklig bybo med lite tur. Det är i så fall Dragonborn.

Med det sagt så kommer jag inte rösta på Basse den här rundan eftersom RÅTT_GATE är nått som jag vill reda ut först.
Jag tycker vi har gjort ganska feta framåtsteg i "RÅTT_GATE" genom att Recca gjorde den logiska slutsatsen att Pix visste att Dragonborn eller Brynolf inte åkt fast. Behöver inte gröna dem till 100%, men det för ju verkligen nytt material till historien.

Men Recca kan vara röd iallafall, så "allt jag vet är att jag ingenting vet", eh?

Ah, du misstänker Basse alltså? Men vill reda ut RÅTT_GATE först.

Jag får lite känslan att du vill få slut på inlägg och inte riktigt behöva ta ställning. Ett inlägg kvar, bäst att spara det till något bra!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Mina misstänkta är:

1. Arvid använder 110% av sina psykologiskillz för att motivera en analys som hade kunnat göras på vem som helst och kommit fram till samma sak
2. Brynolf Dragon/Brynolf, någon ljuger och Brynolfs "fynd" av affischen kan vara en slug ulvmanöver
3. Dragonborn Se ovan, men också tusentals pings. Arvids räddningsmanöver är skum.
4. KK Oj, NU kommer han till min räddning? Är det för att "showa" lite på slutet innan han tar hem hela spelet?
5. LJS Jo, fan om jag inte börjar tycka att lågflygar-Hazze kan vara smarta ulven som sitter längst bak i klassrummet och väljer ut mobbningsoffer.
6. xyas Har inte synts till.
7. BDG Kan det vara han?! Nej, vill inte tro det, BDG FÅR inte vara ulv i det spel där jag åker ut på ungefär samma sätt som när jag och KK röstade ut honom…
8. Recca. Nej, Recca är siad grön av Tyrsan. Och alibiklasser kan vi inte ha eller hur? Tänk om Recca egentligen är "kvarsittare", gammal nog att få hänga med högstadiet på rasterna, men ändå placerad i sjätte klass…

Lycka till byn och VINN DET HÄR NU!

:gremsmile:
Jag blir faktiskt lite sur... Saken är att jag misstänker ju dig. Och när du skriver "misstänker mig för att de hittar på osakliga argument som skulle funkat mot vem som helst" så är det som att implicit mena att jag är dum i huvudet.

Det som får mig att tycka att du är röd allra främst är ju att du skriver saker som:

Nu vilar den typen av argumentation mot att Vimes aldrig skulle kunna vara så sadistisk att han delade ut antingen:

– två alibin till både Brynolf och Dragonborn
– alibi till en ulv som är samma snarr som en grön bybo har

och att

– B och D kan inte vara ulvar eftersom de dansade med Empi två rundor i rad och därför riskerade att bli siade.
Min hypotes utgår alltså från att Brynolf och Dragonborn är gröna eftersom om Vimes ger en ulv ett alibigodis så ger han inte ulven fucking samma godis som nån annan har eftersom det är en jävligt taskig setup. Alibi är alibi liksom.

Hur troligt tror du att det är att Vimes ger ett alibigodis som inte egentligen är ett alibigodis utan egentligen är samma godis som nån annan har vilket kommer innebära att båda personerna blir fett suspekta och autorödade av sitt dublettgodis, framför att Vimes försöker ge byn något att fundera över genom att två bybor samma godis?

Det senare är löjligt mycket mer realistiskt helt enkelt. Att du liksom time and fucking time again ignorerar våra scumtells på dig medan du försöker dumförklara oss gör att du är RÖD nu för mig. Och det blir liksom inte bättre för att du försöker omskriva scumtellen till nåt annat i efterhand, vilket är vad du gör här.

KK said:
Gula läsken kanske till och med handlar om BDG, vad vet jag lixom? I så fall failade ulvarna att locka fram BDG som rimligen bör ha en viktig roll i det hela alternativt så finns Champis-läsken med för att göra det en aning svårare för ulvarna om de har informationen GUL-LÄSK. Hade BDG outat det i R1 kanske han rykt istället för Mukwa? Alternativt så kanske BDG är väktare, men då borde han ju ha dansat (om nu förmågan funkar så) för att rädda vår Snask-Siare-Empis. Jadajada.
Bahahahaha. Så jävla dåligt.

Ulvarna lär ju ha infon: Champis och Hallonremmar. Men Pix skriver "en siare har en viss gul läsk..." som för att bevisa att hen har mer info och leta lite efter den här personen så att den kan gå ut med sin champis och så kan Pix säga: "Yes, korrekt, champisen är nu grönad."

Vilket antagligen var hans plan för att gröna sig själv, men eftersom det är så osannolikt att en bybo sitter med info om två bybor med siarkraft så blev planen fucked.

______________
Shit alltså jag blir insane på det här spelet.
Jag är lite slut i huvudet på det här. Min logik går lite bet och jag pendlar bara mellan paranoia för den fjärde ulvens planer.

Jag är villig att rösta ut Brynolf eller Basse den här rundan. Yes, I know what I said, men KK har en vettig poäng. Samtidigt så är Dragonborn MER GRÖNAD av omständigheter än Brynolf.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
13/15

Recca said:
Forget what I Said.

Back to Base.

Röst: Basenanji
Recca, det här var ditt fjortonde inlägg! Bli inte diskad bara.

Hur ska vi dansa? Jag vill dansa. For victory!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 15 av 15

Sista inlägget.

Alla skall dansa säger jag. Det ger mig hopp om att det finns bybor med dolda powers som kan komma till användning.

Röst: Brynolf

Hur många rundor får vi chansa fel?

Ponera att Basse är grön. Det kommer att tvinga oss till att köra Brynolf/Drakbarnet nästa runda. Har vi råd med det och chansa fel då?

Fäller in några sista tankar gällande Arvidos röstflytt.

Arvidos röstar på Lu-kaazh --> Dragonborn --> Lu-kaazh.

Hur kommer Arvidos rösta när det står mellan Brynolf och Dragonborn? Troligen Dragonborn då, men vad händer om Dragonborn är grön? Troligen är Brynolf ulv.

Är Brynolf ulv så ser jag det inte som ett långskott att Arvid också är ulv.

Lixom, förra rundan hade vi läge att fimpa Drakbarnet men Ulvidos fipplade bort det vilket öppnar upp för att han kan återvända till Drakbarnet i nästa runda när Basse är ur spel. När Drakbarnet väl dinglat nästa runda så är ju plötsligt Arvidos röstflytt från Dragonborn till Lu-kaazh rätt okay med tanke på att han flyttar från en grön till en grön. Äh, fnuk´it jag får inte ihop vad jag vill få ihop.

MEN. Har vi råd att inte få ut någon grönande/rödande info ur Brynolf/Dragonborn-härvan?

Är Basse grön kommer det ryka två bybor den här rundan.
Är Dragonborn/Brynolf (den som hängs) grön ryker det två bybor nästa runda.

=

Mjärden
xyas
Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
LJSLarsson
Recca

= 5 spelare varav 2 kan vara ulvar. Det är en sits BDG har snackat om och då gäller det att veta vilka man får med sin in i slutrundan.

Lixom, nackas inte Recca den här rundan då vet ju inte jag om jag är så sugen på att ha med Recca in mot slutet heller. Det ökar ju misstankarna om att det finns förmågor som gör det möjligt att Recca kan vara en omvänd miller.

Jag vill ju absolut inte ha med mig Brynolf och Dragonborn in mot slutet. Det funkar inte för mig.

Idag och på rak arm så kan jag tänka mig att stanna med:

BDG
xyas
Mjärden

Larsson
Recca

5 namn jag kan tänka mig mot slutet men då krävs det att det nackas lite andra namn.

Slut på inlägg och jag hoppas att fler funderar över hur det går om Basse är grön. Vad händer i nästa runda? Hur tar vi oss vidare med RÅTT_GATE? Kan vi chansa fel nästa runda. Det är risky tycker jag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Noterar att KK är okaraktäristiskt lost in the panncake. Gör han det medvetet för att kunna säga när vi har hängt ulv-basse: "vaddå, tror ni verkligen att en ulv skulle försöka skydda sin polare så uppenbart? Nejnej jag ät ju grön!"

Och att Recca tycker jag är rödare än Dragonborn. Hur gick det till, Recca?

Basse är det rödaste vi har på plan just nu, men i mina ögon börjar KK segla upp som en brunaktig skugga igen. Larsson och Xyas är så klart möjliga ulvar, men jag har inte noterat några direkta pingar där.

Röst: Basse om jag missade det igår.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 8


Jag hade egentligen fler frågor till Konrad jag ville ta upp, men nu har han passande skrivit slut på sina inlägg.

Jag tror inte att det är safe att dansa och vill helst inte dansa själv.

Varför?

Jag har suttit och funderat på hur ulvarna måste förhålla sig till dansen. Om inte Luukaz förmåga bara var en red herring (som de sega råttorna är ifall både Brynolf och Dragonborn är gröna) så tyder det ju på att det är viktigt även för ulvar hur de positionerar sig.

Min tanke är att åtminstone en ulv måste vara på samma plats som den man mördar. Första mordet var på Mukwa, som inte dansar. De enda som inte dansade (som fortfarande är kvar i spel och inte bevisats vara bybor) då var jag och Basse. Då är någon av oss ulv.

Nästa mord, på Tyr, skedde på dansgolvet. Då befann sig Basse åter på mordplatsen, tillsammans med alla kvarvarande spelare.

Men nästa mord efter det skedde också på dansgolvet, på Emp. De enda som fanns på mordplatsen då var Konrad och Xyas.

Om min teori stämmer (att minst en ulv måste befinna sig på mordplatsen), så hittar vi en ulv styck i dessa par:

Larsson & Basse
Xyas & Konrad

I första paret tycker jag personligen inte att det är svårt att se den röde, men jag tycker att KK betett sig underligt sedan Arvidos fick Basse att tappa fattningen:
* När alla bestämmer sig för Basse fortsätter han med råttgate
* Han säger att Basse är grön efter Basses långa lustiga inlägg om mig
* Efter Basse-fadäsen verkar han trött, förvirrad och omålmedveten i sina inlägg, på det sätt att jag föreställer mig en ulv skulle känna efter att ha sett Pix, Trasapa och Basse falla på eget grepp.


För att sammanfatta: Basse och Konrad bör vara våra sista ulvar.

Nu är det bara frågan om hur man gör med dansandet.

Arvidos; du skrev att alla skulle dansa. Jag vill egentligen inte ta den risken, men om du och Recca (vilken är den andra gröna bybon) anser att det är bäst så gör jag det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 10/15.

Jag gillar Larssons tänk här. Det där att ulvarna "befinner sig på mordplatsen" var ju nåt vi snackade lite om i R1 men som fallit bort sen dess.

Jag har själv inget otalt med LJS, men det här kan tolkas som att han ger upp och offrar Basse om man är på det humöret.

Men jag är ju då mer inne på hans linje: att KK och Basse dricker folköl och åker moped ihop.
 
Top