Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Barnen har samlats runt Lu-kaazh. “Du kan dra! Vi vill inte att du ska vara här.” “Men, men…” börjar Lu-kaazh, men någon har plockat fram en gammal kvarglömd handduk: “Om du inte sticker snärtar vi dig med den här! Vill du det eller?” Lu-kaazh blir blek i ansiktet och springer gråtande från discot. Aj aj, det var visst en mellanstadielev som blev utslängd den här gången. Passande nog blir nästa låt Bryan Adams “Please forgive me”, nu blir det tryckare!

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/7x8wPt8xarE"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/7x8wPt8xarE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Men efter dansen skriker Empiricus till! Någon har kletat tuggummi i Empiricus hår, och det vet alla att det tar lång tid att reda ut. I värsta fall kommer Empricius ha en ny frilla på måndag i skolan!



Utröstad blev
Lu-kaazh, klass 5 (mellanstadiekid), favoritsnask Buggtuggummi, utklädnad Super mario

Nattmördad blev
Empiricus, klass 6 (mellanstadiekid), favoritsnask hallonremmar, utklädnad Cowboy.

Dansade gjorde
Empiricus
Mjärden
xyas

Deltagarlista
Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mjärden
Mukwa
Pix
Recca
Trasapa
Tyr
xyas

Rundan slutar torsdagen den 12:e klockan 22:00
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
(1/15)
Ok, det här sket sig ju, och byns kändes lite som Tyskland när man ledde med 4-0 mot sverige, lite för nöjda med hur det har gått. Nu är det dags att börja arbeta på riktigt.

Recca: All is fair in love and warulvsspel så vilka tre var det som var vakna och hängde i vrålan den där ödesdigra natten när Pix outade?

ArvidosMC: Du inser hur fruktansvärt ulvigt det ser ut att du går in och avgör så att en bybo röstas ut i sista minuten?

Dragonborn: Ok, du lever, vad tänker du använda det till, det är verkligen upp till bevis nu ifall du ska överleva en runda till. Vem tycker du att vi ska hänga istället för dig? Svarar du ingen så tänker jag rösta på dig.

KK: Jag gillar din genomgång av Brynolf, det enda jag egentligen kan argumentera emot är ju det där att Brynolf också var uppe och dansade, vilket är en stark indikation på att han inte ljög om sitt godis, och återigen så känns det så konstigt att två personer skulle ha fått samma godis varav en är ulv.

xyas: Du dök nu snabbt högt upp på min misstänktalista, allt tyder ju på att du har ljugit om ditt godis, varför dog annars empi?

Basenanji: Jag gillar att du har lite egna teorier, även om jag tycker det känns långsökt med superulvarna, hur som helst så ser jag gärna mer egna teorier från dig nu, det känns som att vi behöver all hjälp vi kan få.

LJSLarsson: Vem ska vi hänga?

Det sagt, så ser det fortfarande inte så himla illa ut, vi har ändå tagit ut 2! ulvar så worst case är väl att fördelningen kvar är 2:7. Det gör också att det finns en annan sorts utröstningstänk som jag börjat fundera över och det är vilka spelare jag helst ser kvar när fördelningen blir 2:3 och det faktiskt måste avgöras. Där tänker jag att jag vill ha kvar dom bästa byborna men framförallt ha blivit av med dom farligaste ulvarna som lätt kan vinna en situation där dom bara behöver ha med sig en ytterligare bybo.

Röst: xyas
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Björn, jag kommer med min analys och vilka jag vill hänga imorgon. Jag är en morgonperson och inte en kvällsperson.

Björn said:
KK: Jag gillar din genomgång av Brynolf, det enda jag egentligen kan argumentera emot är ju det där att Brynolf också var uppe och dansade
Brynolf var inte uppe och dansade.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Björn den gode said:
xyas: Du dök nu snabbt högt upp på min misstänktalista, allt tyder ju på att du har ljugit om ditt godis, varför dog annars empi?
På mobil, men vill ändå svara på det här. Om du kollar planen vi hade så var den att Empi skulle sia KK, inte mig. Så jag är inte riktigt med på hur mitt snask är mer misstänkt nu än tidigare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 1 av 15

Tack för gott spel Lu-kaazh och Empis!

Nu, back to basic.

Okey, Arvidos? Vad fick dig att ändra dig? Säg inte att det var:

Dragonborn said:
Aja grattis byn nu har ni hängt en av era egna var roligt att spela med er
Ses i nästa varulvs spel
Det känns ju lite vagt. Vad hade du på Lu-kaazh? Förutom att han passar bra in i dynamiken och kan passa in i ditt ulv-team som är något noobigt, inhibiterat och reaktivt?

Arvid said:
Som sagt, alternativ teori är att vi har åtminstone en riktigt slug och gömd ulv som vi inte ens anat skymten av, typ Mjärden, xyas, LJSLarsson, Basenanji eller Björn den Gode.
Bland dina riktigt sluga ulvar saknas Brynolf? Varför.

Du har sedan en misstänktalista med Brynolf ?
En aning konstigt i och med att DU drar igång 4th-gate och Brynolf knackar in den sista spiken i och med affischen. Rimligen borde Brynolf stå högt i kurs där?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 2 av 15

BDG said:
Det sagt, så ser det fortfarande inte så himla illa ut, vi har ändå tagit ut 2! ulvar så worst case är väl att fördelningen kvar är 2:7. Det gör också att det finns en annan sorts utröstningstänk som jag börjat fundera över och det är vilka spelare jag helst ser kvar när fördelningen blir 2:3 och det faktiskt måste avgöras. Där tänker jag att jag vill ha kvar dom bästa byborna men framförallt ha blivit av med dom farligaste ulvarna som lätt kan vinna en situation där dom bara behöver ha med sig en ytterligare bybo.
Helt klart vettigt.

Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mjärden
Mukwa
Pix
Recca
Trasapa
Tyr
xyas

5 namn jag kan tänka mig att ha med mig i en sista kaos runda.

Recca-BDG-Larsson-K.K-xays

I det läget känner jag att byn redan har vunnit och då är ju saken biff.

Brynolf - Dragonborn är ett gissel. Vi måste nacka någon av dem för att få lite ny input gällande Sega Rått-gate.

Att Arvid går in och ändrar sin röst mot slutet igen efter rätt tydliga tankar om att Dragonborn+Brynolf är ett troligare alternativ än Dragonborn-Lu-kaazh ger mig också lite hard feelings. Vi behöver status på Råttorna så vad motiverar den där ändringen. Det fördröjer det hela ytterligare en runda.

Röst: Brynolf

Snackilesnack. Du vet vad Dragonborn snackar om när han snackar om STÖRSTA killen i klassen? Vad är det du snackar om då?

Dragonborn, vad gjorde du av din förmåga?

Fnuk! Jag gillar inte din lustiga hatt heller Arvidos men det är väl inte mycket att göra åt den.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
WTF jag trodde rundan skulle ta slut på fredag, skulle ju ta tag i det ikväll.

nåja det verkar ju ändå som om jag inte hade tid för det här ändå.

GO Byn
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
2/15

Mjärden said:
Inlägg 2 av 15

BDG said:
Det sagt, så ser det fortfarande inte så himla illa ut, vi har ändå tagit ut 2! ulvar så worst case är väl att fördelningen kvar är 2:7. Det gör också att det finns en annan sorts utröstningstänk som jag börjat fundera över och det är vilka spelare jag helst ser kvar när fördelningen blir 2:3 och det faktiskt måste avgöras. Där tänker jag att jag vill ha kvar dom bästa byborna men framförallt ha blivit av med dom farligaste ulvarna som lätt kan vinna en situation där dom bara behöver ha med sig en ytterligare bybo.
Helt klart vettigt.

Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mjärden
Mukwa
Pix
Recca
Trasapa
Tyr
xyas

5 namn jag kan tänka mig att ha med mig i en sista kaos runda.

Recca-BDG-Larsson-K.K-xays

I det läget känner jag att byn redan har vunnit och då är ju saken biff.

Brynolf - Dragonborn är ett gissel. Vi måste nacka någon av dem för att få lite ny input gällande Sega Rått-gate.

Att Arvid går in och ändrar sin röst mot slutet igen efter rätt tydliga tankar om att Dragonborn+Brynolf är ett troligare alternativ än Dragonborn-Lu-kaazh ger mig också lite hard feelings. Vi behöver status på Råttorna så vad motiverar den där ändringen. Det fördröjer det hela ytterligare en runda.

Röst: Brynolf

Snackilesnack. Du vet vad Dragonborn snackar om när han snackar om STÖRSTA killen i klassen? Vad är det du snackar om då?

Dragonborn, vad gjorde du av din förmåga?

Fnuk! Jag gillar inte din lustiga hatt heller Arvidos men det är väl inte mycket att göra åt den.
Misstänker du mig eller inte, Mjärden? Nu är det strong choice som gäller!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Röst: Brynolf

När slutar den här rundan? Det är Tullcon och en massa annat i helgen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jaha, här lämnar man er ifred i 24 timmar och så fuckar ni upp allt.

Ok, arvidos har visst börjat hetsa mot mig, och räddar kvar dragonborn i spel. Det där får du ju gärna förklara, MC.

Konrad har gjort en gedigen genomgång av mig, och de största pingarna är om jag förstått rätt att jag försöker rädda kvar Trasapa innan jag hittar affischen, och att jag verkar vara bästa polare med den store dragonborn.

Ja, jag var väldigt skeptisk till att trasapa skulle röstas ut på en sån grej som att exempelrollen inte innehöll siffra fyra. Och jag försökte komma på anledningar till att det var så. Mefan jag funderade på det, fick jag syn på affischen och saken var klar.

Det jag menar när jag säger "jag antar att jag redan vet blabla" är såklart att jag antar att dragonborn just smulat miller. Det var jag knappast ensam om.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
LJSLarsson said:
Björn, jag kommer med min analys och vilka jag vill hänga imorgon. Jag är en morgonperson och inte en kvällsperson.

Björn said:
KK: Jag gillar din genomgång av Brynolf, det enda jag egentligen kan argumentera emot är ju det där att Brynolf också var uppe och dansade
Brynolf var inte uppe och dansade.
Inte senaste låten nej. Men jag dansade när det var relevant, dvs medan empi var med och kunde kontrollera godiset.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Men vaf…

Nåja, vi har tagit två ulvar så det känns väl rätt okej ändå. Sedan måste vi ha en mer aktiv by, speciellt om man hamnar i en situation som Lu-kaazh. Han hade alltså missat att deadline var framflyttad? :gremsuck:

Sitter på centralen, ska ta morgontåget till Malmö 05.20. Idag seminarier och möten, kommer titta in vid 18-tiden.

Jag har några frågor innan jag avlossar teoribatteriet:

1. Arvid, utveckla tankarna kring rösten på Lu-kaazh.
Vilka vill du ha kvar i spel till nästa runda? Hur mpånga ulvar tror du är med i spel?
Har ulvarna några speciella förmågor?

2. Brynolf, vilka vill du se i nästa runda?

3. Dragonborn, du var aktiv på slutet men inte innan. Vem använde du din förmåga på, varför var ditt deltagande så dåligt fram till alldeles inpå slutet?

4. BDG, vad har du för snask?


Okej, teorier:

En ulv kvar

Om vi bara har en ulv kvar är det ändå enligt Occams rakkniv Dragon som är den sista ulven. Det förklarar också hans sista poster som antyder lite panik och sista-posten-fuck-you-vibbar. Jag har svårt att se hur Arvid/Brynolf/xyas/annan skulle ha varit så tyst och frånvarande om någon av de var ensam ulv kvar.

Två ulvar kvar

Om vi har två ulvar kvar blir det genast jobbigare, men just detta faktum är värt att fundera lite kring. I så fall har vi Dragon + en till och nu är det erfarna typer kvar så då ska vi leta efter folk som gömmer sig där:

Arvidos
BDG
Brynolf
Larsson
Mjärden
Recca
xyas

De som röstade på Lukas var: Xyas, Arvidos MC, BDG och Empiricus. Det får bli en första ledfyr, för jag tror ju att Dragonborn är em av de sista ulvarna och de som då röstar på Lu-kaazh har särskilt motiv att ha Dragon kvar i spel. På listan blir det då:

xyas
Arvid
BDG

Här står det väl mellan xyas och Arvid, även om BDG:s uteblivna outning av snask gör det krångligt att lämna honom helt utanför. Men ändå, mina prime suspects om det handlar om två ulvar är Dragon+xyas alternativt Dragon+ Arvid.

I mina anteckningar hittar jag följande rörande Trasapa:

2/9

10:01 Spelet startar

10:31 Trasapas första inlägg

14:23 KK anklagar Trasapa med att hans inlägg är "mellanmjölkigt", "Väldigt osäkert och väldigt mycket ?".

15:52 Trasapa svarar KK, outar New Refreshers

19:21 KK går på Trasapa igen. "lättfilsmjölksblandning" och vill att Trasapan ska "peka med hela handen".

3/9

09:49
Röstläget just nu:
Recca har 4 röster (Mjärden/KK, Empiricus, Trasapa och BDG)
Mjärden/KK har 1 röst (Brynolf)
Basenanji har 1 röst (Dragonborn)
Mukwa har 1 röst (Recca)
Arvidos MC har 1 röst (Basenanji)
Xyas har 1 röst (LJSLarsson)

Pix röstar blankt.
Arvidos MC, Xyas, Lu-kaazh, Mukwa och Tyr har inte röstat.

Här har Trasapa inte fått en enda röst på sig och den som varit mest drivande i spelet är KK.

16:01 Trasan försvarar sig, skäller tillbaka på KK och röstar på Arvidos

16:09 Trasan erkänner att han missat fluff om när dansandet redovisas

17:29 Arvidos röstar på Trasapa med det här hyperintressanta inlägget:

Arvidos said:
Röstning:

Jag håller med Björn Den Gode och Mjärden om att Trasapa är lite väl ambivalent i sina inlägg. Känns nästan som att du leder oss lite i cirklar. Vilken klass går du i?

Röst: Trasapa
Min fetstil

I mina ögon är det alltså Arvid som drar igång hela 4th-gate. Jag tror alltså att det är Arvid som ligger bakom "offrandet" av Trasapa eller åtminstone bjuder in till hela karusellen. Lite senare byter sedan Arvid röst från Trasan till Recca (5/9) som i det läget har tre röster. Jag undrar om det inte kan vara så att Arvid får lite kalla fötter av hela Trasapa-drevet och tänker sig att det lär synas hur "het" han var på att gå på det, varpå han byter röst för att försvinna lite. Eller så hoppades ulvarna faktiskt vinna tid och byta röst till någon annan?

Nu kan det här hänga ihop med att jag fick lite skumma vibbar av Arvids tjat på mig i början av runda ett. Det som gjorde mig extra misstänksam var att han ställde så mycket frågor utan att det ledde till någon direkt avgörande slutsats - snarare såg det ut som att han bara ville svärta ned mig.

I runda två försvinner Arvid, inte otänkbart som en följd av Emps siande. Vad ska Arvid bidra med i det läget? Tre inlägg på hela rundan, vilket iofs kan förklaras av att hans helg ahr varit "kaoz". Han outar popcorn och lustig hatt.

Sedan skriver han det här som gör mig lite svag i magen:

Arvidos said:
Strålande! Håller med Tyr, temat och texterna är grymma. Kudos, Vimes!

Jag köper Pix-caset utan tvekan. Vad är caset mot Dragonborn, att han har en märklig förmåga som låter ulvig?

Vad gäller balans, vad kan vi ha mot oss? Fem ulvar, med förmågor?

Ska försöka få tid till något mer konstruktivt inatt eller imorgon. Nu forumsöl!

Röst: Pix
Hm. Fem ulvar MED förmågor? Vet du något om det här Arvid?

---

Slutsats:

Jag tror att Arvid och Dragonborn är våra kvarvarande ulvar. Vem jag till slut röstar på i morgon kväll (?) låter jag vara osagt, men för att få igång snack och aktivitet:

RÖST: Arvidos
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Deadline

Recca said:
När slutar den här rundan? Det är Tullcon och en massa annat i helgen.
En berättigad fråga! Rundan slutar på torsdag 22:00. Det nya upplägget är deadlines på tisdagar, torsdagar och söndagar, som vi kommer köra med hela vägen in i kaklet.

Jag uppdaterar startinlägget.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Xyas inlägg 2/15

Det här var ju olyckligt.

Nu ser jag också att den del placerar mig bland de som är mest misstänkta, och jag är lite brydd över varför det händer nu. Min förmåga får väl anses vara verifierad nu i och med att jag drog upp KK på dansgolvet. Enda alternativet till att acceptera min förmågeoutning är att konstatera att både jag och KK är ulvar. Om en väljer att ta min förmågeoutning som sann, så blir nästa steg att fråga sig om det är en rimlig byboförmåga eller inte. Givet att båda byns siare behövde ha ulvarna på dansgolvet med sig för att sia tycker väl jag att det är en no-brainer, men folk drar väl vilka slutsatser de vill.

Sen tänker jag gå emot mig själv lite och spekulera kring att om bybon Lukas hade en anti-dansa-förmåga så borde åtminstone antyda att ulvarna kan ha förmågor. Det i sin tur gör Dragonborns förmågeoutning marginellt mer trovärdig. Fast jag vet inte. Nu när jag skrivit ned tankarna känns det ganska långsökt. Dragonborns argumenterande om vad som är en förmåga eller inte känns också konstigt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
xyas said:
Sen tänker jag gå emot mig själv lite och spekulera kring att om bybon Lukas hade en anti-dansa-förmåga så borde åtminstone antyda att ulvarna kan ha förmågor. Det i sin tur gör Dragonborns förmågeoutning marginellt mer trovärdig. Fast jag vet inte. Nu när jag skrivit ned tankarna känns det ganska långsökt. Dragonborns argumenterande om vad som är en förmåga eller inte känns också konstigt.
Det är något här som fångar mitt intresse, men jag kan inte riktigt formulera det. Lukas förmåga antyder ju att det är potentiellt bra för byn att hindra folk från att dansa, men hur kommer du fram till att ulvarna har förmågor eftersom Lukas har en anti-dans-förmåga?

Vill du utveckla det?
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Mjärden said:
Inlägg 1 av 15

Tack för gott spel Lu-kaazh och Empis!

Nu, back to basic.

Okey, Arvidos? Vad fick dig att ändra dig? Säg inte att det var:

Dragonborn said:
Aja grattis byn nu har ni hängt en av era egna var roligt att spela med er
Ses i nästa varulvs spel
Det känns ju lite vagt. Vad hade du på Lu-kaazh? Förutom att han passar bra in i dynamiken och kan passa in i ditt ulv-team som är något noobigt, inhibiterat och reaktift.

Jo jag trodde jag var utröstad och jag måste ju säga att vi hat en välldigt vännlig lek ledare då rösten som tippade vågen kom efter stopsignalen kommer inte vara så aktiv idag men men. Så frågan om det var reaktivt så är svaret ja det var det. Jag var redo att dingla
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Dragonborn
1. Har en identisk förmåga med Trasapan som är bevisat ulv.
2. Har discofluff-hår (Arvidos har dock en rolig hatt på sig så det är nog inte nödvändigtvis rödande).
3. Outar "stora killen"
4. Har samma godis som Brynolf
5. Fnuk.

Vad får vi veta när vi tagit ut Dragonborn?
Om han är grön:
Han får patent på sega råttorna och Brynolf hängs rundan därpå som ulv.

Om han är röd:
Brynolfs sega råttor verkar då mer rimliga och Brynolf grönas - för inte fan tar två ulvar samma godis i det här spelupplägget? Vore alltför vågat enligt mig, ulvar vill ju helst inte binda upp sig tillsammans och de kan inte spå hur reaktionerna på deras dublettoutning skall bli. Och i gengäld tror jag därför att om Dragonborn är grön så är Brynolf röd. Det är här vi ska lägga vårt fokus nu:
Brynolf eller Dragonborn till galgen.

Det som krånglar till hur rimligt det är att Dragonborn är mobbare:
1. Brynolf dansade inte, vilket kan tyda på att han ljugit om sina kläder eller godis (de två är ju knutna till varandra).
2. Dragonborn dansade och verkade enligt Empiricus hoppas på att han skulle bli siad (vilket tyder på grönt godis - vilket i sin tur betyder att Brynolfs godis blir mer osäkert).
3. Discofluffhår är samma typ av utklädnads-outning som Arvidos har.

Arvidos
Grönande:
1. Tar Trasapan på 4th gate. Är den som lyfter frågan först och därför ser det först.
2. Har ett bra R1-spel
(och kanske mer, men jag har inte kikat på hans spel nåt.
Rödande:
1. Roliga hatten

Bassenanji
Rödande:
1. Otroligt svaga resonemang genomgående i spelet
Jag vill kika mer på basenanji, jag tror vi kan ha en ulv här.
2. Pekar alltid ut personer jag INTE misstänker särskilt mycket. Vilket för mig tyder på att det är en person som letar scumtells på bybor.
Alltså, NU börjar det bli mer okay att söka scumtells på typ Arvidos eftersom vi gått bet på en ulv som vi misstänkte och eftersom vi har en idé om att det finns fyra ulvar så måste vi börja leta utanför ursprungsulvupplägget vi såg först.

Men i förra rundan satt ju Basse och la upp helsopiga resonemang kring att spelet "var för lätt" och det måste finnas superulvar som har planerat hur det går just nu. Och är man ulv och vet att nuvarande drev sätter åt en eller ett par bybor så är det ju korrekt att göra det antagandet, det kommer nog till och med ganska lätt till en att göra ett sånt antagande. "Jag vet ju att Dragonborn och Lukaazh är bybor, spelet måste alltså vara krångligare än så här."

Vill gärna också kika på Basses relationer till övriga som röstats på. Nu låg han med sin röst på Dragonborn i föregående runda (eller hur?) och då är det ju vettigt att också få facit på Dragonborn genom en utröstning där.

För mig måste vi nästan ta ut Dragonborn, som liksom är uppknuten i härvan med så många andra spelare.

Bubblar-ulvar för mig:
KK
Rödande:
1. Skyddar Dragonborn i början av R1 (också här vore det intressant att få reda på vad en hängning av Dragonborn ger).
2. Dragonborn börjar skriva "fnuk". KK förklarar det med att Trasapan använder samma språk som KK och Trasapan är ju ulv. Det här är ju rödande för Dragonborn också förstås men jag tycker inte jag sett Trasan använde fnuk så mycket.

Jag behöver ha facit på Dragonborn helt enkelt. Det öppnar för Basse som ulv och KK som ulv.

Xyas tror jag är bybo, hans förmåga makear sense. Jag kan ha fel, förstås, men han har inte heller spelat ulvigt, enligt mig.

Björn den Gode tillhör mina bubblarulvar. Jag har svårt att placera honom. Han har liksom inte kommit med något som gör att vi fångar ulvar, det är inte "peka med hela handen" som det brukar vara. Allmänt loj, skulle jag väl kalla hans spel just nu. Visst han gick på mig en del i R1 och han har en tendens att köra mitt typ av spel, hoppa på saker som sker och pusha på det. Men jag har inte sett någon farlig glöd från honom. Å andra sidan har jag inte heller sett någonting som är rödande. Vilket gör det svårt. Kan man hänga någon på att de inte satt dit en ulv personligen som de brukar göra?

Mina möjliga ulvkombinationer:
Brynolf+Bassenanji
Basenanji+Dragonborn
Brynolf+Björn den gode
Brynolf+Konrad Konvalj
Dragonborn+Konrad Konvalj
Dragonborn+Björn den gode

Framkommer i detta gör att Brynolf och Dragonborn är ett par som måste uteslutas på något vis. Är den ena grön är den andra röd på grund av dublettgodiset.

Xyas

Den saken som gör att jag blir lite tveksam till Xyas är att han utan att tveka kör sin förmåga på KK. Det är KK som han vill få att dansa för att testa sin förmåga. Det här har ju gjorts förut, folk har testat förmågan på just KK men varför väljer xyas KK?

Det finns liksom ingen diskussion kring vem Xyas ska pröva sin förmåga på. Varför provar han den inte på mig, Recca? Jag har ju ett frikort från Tyr, bevisat grönad. ALLA ANDRA är ju som mest osäkra. Det här behöver Xyas förklara!

För mig är Bassenanji och Brynolf ett hett ulvpar men det finns ju märkligheter på andra. Ingen är off the hook (förutom Arvidos, som jag ser som övergripande fucking grön med tanke på 4th gate). Om det visar sig att jag har fel så tänker jag räcka över en eloge personligen till Arvidos och tacka honom för ett imponerande spel.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 2/15

Björn den gode said:
LJSLarsson: Vem ska vi hänga?
Ja, någon av Dragonborn/Brynolf måste bort.

Jag hade föredragit att vi hängt Dragonborn i förra rundan istället för Luukaz, för om han varit grön så hade vi fått kvitto på att Brynolf var röd och vice versa. Nu behöver vi gissa igen.

Men innan jag går djupare in på detta vill jag bara skriva:
Dragonborn, jag förstår att det inte är lätt att som förstagångsspelare hamna i din sits. Du har gjort en del misstag, men trots det tycker jag att det är jättekul att du velat vara med och spela med oss. För att bli bra måste man börja någonstans, och då gör man misstag.
Så, trots att jag antagligen kommer fortsätta försöka få dig utröstad, så hoppas jag att du kommer vara med i fler spel i framtiden. :)


Back to business, men vill jag helst hänga denna runda?
Det finns bevis som pekar åt båda hållen, så om vi i teorin säger att det är en gissning på 50/50, vem skulle jag helst vilja ha kvar i en kommande kaosartad slutrunda? Brynolf, självklart. Då offrar jag hellre Dragonborn och hoppas att han är röd, istället för att råka ha ihjäl en grön Brynolf innan vi tar en röd Brynolf.

Vilka är mina huvudmisstänkta för att vara Sega Råttans partner?

Konrad - Kommer ni ihåg att Pix valde ett "godis" som verkade vettig från hans barndom?
Hur många godis finns det egentligen med norrländska namn? Är det inte troligt att Konrad behövde bluffa något och att även han började gräva i sin barndom och därför hittade något norrländskt? Och när Emp skall sia Konrad så dör han.

Basse eller Xyas - Herr Skriva-för-mycket och Herr Skriva-för-lite.
Basse skriver mycket utan att säga något, och tycktes väldigt säker på att Pix var den som var siad innan Emp avslöjat något. Dessutom är det väldigt lätt mål, som säker ulv, att hoppa på Arvidos om han bara var en bybo som gjorde ett stort misstag förra rundan.
Xyas tar ju nästan ingen ställning alls, och det blir därför jättesvårt att hitta pings på honom. Varje gång Basse skriver något så är det bara att titta strängt på honom och säga "Varför tycker du så?" så gör han något knasigt, men xyas rår man inte på med det. Som ulv kan han bara luta sig bakåt och undvika folks blickar till att det är för sent.

Arvidos - Hans slutröst, som fällde en bybo, är ju ulvigt. Arvidos har tidigare inte varit i mitt sikte och jag behöver läsa igenom hans poster innan jag kommer med en starkare analys.


Idag är jag hemma med vård av sjukt barn, så jag kommer inte hinna läsa igenom allt idag. Jag får göra det imorgon istället. Då skall jag kolla på dessa fem herrar och försöka rangordna dem inbördes.
Men eftersom jag anser att vi har en tydlig kurs denna runda (ut med Dragonborn eller Brynolf) så bör det inte vara någon fara.

Jag föredrar att vi tar Drakbarnet, men om byn bestämmer sig för Brynolf så böjer jag mig för majoriteten.

Röst: Dragonborn
 
Top