Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 4

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Dragonborn said:
HUR VILL BYN ATT JAG GÖR SKALL JAG TA EN AUTO DISKNING OCH CTRL+C/CTRL+V MITT ROLL PM ?!
På mobil igen :/
Du ska under inga omständigheter göra det!!! Det vore i mitt tycke fusk, och att ens diskutera det gör att spelets andemening tar skada.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
6/15

Röstläget, med reservation för fel.

Hörni, just nu tycker jag att den här listan är skitintressant eftersom det knappast lär vara så att ulvarna röstar på varandra. Att Arvid, Dragonborn, Brynolf och xyas inte har lagt någon röst rödar dem i mina ögon.

Kan vi inte alla hjälpas åt att rösta (och uppdatera listan)?


Brynolf (2) Mjärden, Recca
Dragonborn (2) LJS, BDG
Arvid (1) Basse

Ingen röst: Arvid, Brynolf, Dragonborn, xyas

BDG-> xyas

xyas (1) BDG

Ingen röst: Arvid, Basse, Brynolf, Dragonborn, LJS, Mjärden, Recca, xyas

Mjärden-> Brynolf

xyas (1) BDG
Brynolf (1) Mjärden

Ingen röst: Arvid, Basse, Brynolf, Dragonborn, LJS, Recca, xyas

Recca-> Brynolf

Brynolf (2) Mjärden, Recca
xyas (1) BDG

Ingen röst: Arvid, Basse, Brynolf, Dragonborn, LJS, xyas

Basse-> Arvid

Brynolf (2) Mjärden, Recca
xyas (1) BDG
Arvid (1) Basse

Ingen röst: Arvid, Brynolf, Dragonborn, LJS, xyas

LJS-> Dragonborn

Brynolf (2) Mjärden, Recca
xyas (1) BDG
Arvid (1) Basse
Dragonborn (1) LJS

Ingen röst: Arvid, Brynolf, Dragonborn, xyas

BDG-> Dragonborn

Brynolf (2) Mjärden, Recca
Dragonborn (2) LJS, BDG
xyas (1) BDG
Arvid (1) Basse

Ingen röst: Arvid, Brynolf, Dragonborn, xyas
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Att dragon har använt sin förmåga är inte alls särskilt grönande. Empi gick ju ut med sin förmåga innan DB började prata om sin. Och det där med Recca är ju enbart förvirrande. Hon HAR ju nämligen använt en förmåga. Men han säger att hon inte har det.

Alltså, man undrar ju hur den förmågan är beskriven... "Du kan peka på en spelare och se om hen använder en förmåga. Åh, men det är lite komplicerat, förstår du för alla har förmågan DANSA uttryckligen skrivet som förmåga, även om det egentligen lika bra borde ha varit en allmän extraregel. Men din förmåga funkar inte på just de förmågorna. Bara icke-danstelaterade förmågor."

Neej, klart det är bullshit. Altetnativet är att Vimes är tokig.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Dragonborn said:
HUR VILL BYN ATT JAG GÖR SKALL JAG TA EN AUTO DISKNING OCH CTRL+C/CTRL+V MITT ROLL PM ?!
Nej, klart du inte sak, förutom att det är etiskt tveksamt så är det dessutom dåligt för byn. Vi tjänar absolut ingenting på att du blir diskad om du är bybo, tvärtom så är vi då en bybo mindre, det är dåligt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Dragonborn said:
jag hadde faktiskt valt att targetera empis innan han outade att han hadde en förmåga
Hehe, jo... Det får vi ju anta. :gremsmile:

Röst: Dragonborn, förresten.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
estikska skrupbler? har jag inga jag är ju piratpartist hhahaha nää men skämt å sido så verkar väll majoriteten av byn tycka att jag inte skall göra det då gör jag inte det!, men då är frågan är de inte lite rödande av recca som föreslår det?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 5 av 15

Dragonborn said:
I R3 Så dansade jag ej och jag kunde följdaktligen inte använda min förmåga!, och varför jag inte dansade så var det för att jag kände mig säker att jag hadde åkt ut
Tack för infon! Då kan vi ju avskriva dig från en ulv-goofning i R4. Hade ju varit smidigare om du sagt att du använt din förmåga för byns del.

Recca said:
Jag frågar DIG, K.K. Vem tycker du vi ska hänga?
Ser det nu.

Jag tycker så klart att vi hänger Dragonborn eller Brynolf eftersom Sega Råttor beefen måste redas ut. Rödljuset lyser ju 100% starkare hos Drakbarnet så det är ju inte mer än rätt. Sen är det ju bara att jobba vidare med en aningen grönare eller rödare Brynolf i R5

Recca said:
Förmåga: Dans/Dansa inte. Precis som i exempelrollen.
Check. Därav min fråga till Recca i R1 då jag inte uppfattade det som att Recca hade valet/förmågan att dansa/inte dansa (nått sånt, var ju ett tag sen nu)

Recca said:
Vilket ger mig en måhända oetisk idé...
Om Dragonborn är bybo och vi är på väg att rösta ut honom så kan han ju citera sitt rollpm och bli utplockad ur spel så tjänar byn en runda, är han ulv så kan han ju låta bli och så röstar vi ut honom istället. Win-win.
Jag passar på den. Känns som fusk.

BDG said:
Du tycker att det är väldigt konstigt av Arvidos att flytta efter att Dragonborn skrev det inlägget. Det måste väl betyda att du tycker att Dragonborns inlägg var rödande (om det varit grönande så hade det väl varit naturligt att flytta?). Jag tycker att det är grönande, alltså har vi olika åsikter i frågan. Jag förstår inte vad du tycker att jag har misstolkat, jag tycker jag har gjort en uppenbar tolkning av vad du skrev, men rätta mig gärna om det är fel.

Men oavsett hur det är med det, så är det för mycket som är konstigt med Dragonborn, så jag tycker han är bästa rösten nu. Sen kan du och jag battla vidare imorgon om det nu finns några ulvar kvar.
Gick nog jävligt fort för mig att läsa i förmiddags. Du har rätt BDG. Jag ville så klart hänga Dragonborn istället för Lu-kaazh. Flytten av röst baserat på att Dragonborn fäller sin slutkommentar är ändå inte tillräckligt för att Arvid skall komma undan med det.

Gällande DB´s sista fnutt på R3 så håller jag dock med om att känslan är mer uppgiven bybo, men overall så är ju DB rödlysande.

Att Lu-kaazh nackades förra rundan är fortfarande inte okay lixom.

Den andra frågan jag ställde dig då? Läste jag för snabbt där också eller är det nått du har missat i mitt spel?

Återkommer senare.

Hoppas det inte gick för fort för mig den här gången också..
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
okay jag slänger mig framför "tåget" för byns bästa? för jag vet ej vad jag skall göra för att gröna mig själv
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Dragon: det är fusk att lägga upp sitt PM och som andra sagt dåligt för byn. Det du kan göra är att rösta och argumentera för din sak. Du kan också försöka förklara hur vi har missförstått dig. Och kom ihåg att du vinner med byn – hängd eller inte. Hjälp byn, med andra ord.
(och Dragons senaste poster får det verkligen att klia i mitt 'byta röst'-spår)

LJS said:
Basse eller Xyas - Herr Skriva-för-mycket och Herr Skriva-för-lite.
Basse skriver mycket utan att säga något, och tycktes väldigt säker på att Pix var den som var siad innan Emp avslöjat något. Dessutom är det väldigt lätt mål, som säker ulv, att hoppa på Arvidos om han bara var en bybo som gjorde ett stort misstag förra rundan.
Men det var väl själva fan vad svårt det ska vara att göra avtryck på rätt sätt i det här spelet!
Jag vet inte om det är så att jag är en fullkomlig idiot eller bara omringad av tjabbon.

Kolla: mitt senaste spår är att vi ska försöka hitta ulvparet. Om man tar en titt på Röstläget (vem la upp den posten?)– och utgår från att ulvarna inte röstar på varandra - så kan vi där definiera olika par som är mer troliga än andra. Det är tex liten chans att Mjärden och Brynolf är varulvar, men desto större att Brynolf och Arvid är ulvar. Därtill har vissa inte röstat och nu när listan är uppe har Brynolf kvicknat till och lagt en röst. Så här ser den ut just nu btw:

Dragonborn (3) LJS, BDG, Brynolf
Brynolf (2) Mjärden, Recca
Arvid (1) Basse

Ingen röst: Arvid, Dragonborn, xyas

Det är faktiskt ett konkret och bra bidrag till att hitta ulvarna nu när det närmar sig slutet. Givetvis kan det vara så att vi bara har en ulv kvar, men jag tycker nog att det förtjänas att pratas om hur vi ska fånga de två som eventuellt är kvar i spel.

Är det sådant du menar är att "Skriva mycket utan att säga något"?

Att jag hoppade på Pix var väl inte så himla konstigt egentligen med tanke på att:

1. Emp säger att Någon har ljugit om sitt snarr...
2. Pix går ut och erkänner att han har ljugit om sitt snarr

Men jag antar att jag litar för mycket till min intuition och DET är ju ulvigt om något. :gremsuck:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
6/15

Fuska inte, Dragonborn!

Basenanji said:
Arvid said:
Jag håller med om att jag fiskade i Trasapans klassclaim, men vad är det som får dig att säga att Brynolf drev på och grönades av detta?
Men jag menar inte att Brynolf grönades av det här, utan att ni två (tillsammans med mig) var först och störst på Trasapa-bollen.

Arvid, vilka ulvpar ser du framför dig just nu?
Okej, param pam pam!

Jag tror att du LJSLarsson är ulvarna!

Ni bråkar alldeles lagom mycket och kärvänligt, du diggar att Larsson calls you out på falska misstankar och Larsson diggade ditt inledande inlägg, som du skrev i förhand, känns som att ni kommer in tillsammans med samma stämning och syn på det som händer, som att ni förberett er tillsammans och ser på verkligheten på samma (ulviga) sätt.

Kolla in LJSLarssons första inlägg som svarar på Basses inledande inlägg, och här så svarar Basse på Larssons fråga på värsta softa mys-sättet.

Jag och Basse har bråkat under spelet, vi håller på och fastnar i varandra jämt. Jag undrar om det är Basses ulvighet eller min egen paranoja som får det att hända, och egentligen är jag nog inte objektiv nog att göra bedömningen, men litar jag på magkänslan så lutar det ändå åt det hållet.

LJSLarsson vet jag inte ett skit om egentligen, och när jag insåg det blev han mer otäck än Dragonborn. Ska läsa igenom tidigare spel och jämföra med hans stil här.

Dragonborn är fortfarande skum som fan, men ska jag lita på magkänslan där också så blir det bara svårare och svårare att tro att han verkligen är ulv och inte en bybo som trasslat in sig i hela byns misstankar.

Här kommer det jag samlat på Brynolf, Dragonborn och LJSLarsson, nu måste jag ta en paus innan jag fortsätter. Så, jag känner inte att jag har hela bilden, men det känns viktigast att få ut något i tid.


-----


Dragonborn:
Jag tycker jag känner igen Dragonborn i varulvsliret från utanför varulvsliret, och han har ett gäng gröna tells. Det som är rödande tycker jag framförallt är hans förmåga och sega råttor-dubletten. Sedan är det ett helt gäng notiser jag gjort när jag gått igenom hans inlägg som kan gå either way. Hoppades på att han skulle komma igång mer runda 4 när han överlevt med en hårsmån, men det blev ungefär samma grej. Säger att han siade Empiricus som förmågehavare mellan runda 1 och runda 2, efter att Empiricus går ut med att han siat en godislögnare. Jag känner mig sjukt ambivalent, men det här ändå killen som mest pings samlats upp kring, så jag sätter honom på förstaplats.

? Är ”största killen”, förklarar det med att det är så han ser sig IRL. Kanske förväntade sig mer rollgestaltning i spelet? (Runda 1)
? Skriver antingen oförsiktigt (bybo-tell) eller slarvigt (ulv-tell)
? Röstar på Basse och Empiricus i runda 1 för att de ”outar att de är bybor” (Det här fattar jag inte)
? Vill hellre svara och försvara sig istället för driva och anklaga (exempel) men hittar ändå lite deltagare att uttala sig om (BDG, Mjärden, Recca, högprofilare) och man kanske ska förvänta sig detta av en spelare som känner sig ny och förvirrad.
? Vad betyder hans sista inlägg förra rundan? what is dis? ”Var vad det jag sa”-bybo som skriver i sista möjliga ögonblicket (forumklockan gick lite efter) eller ett sista desperat försök att få någon inloggad att byta röst?
? Plockar upp Mjärdens ”Fnuk” i runda 2. Min tolkning är att han vill komma in i byn, köra vårt tugg, och det kan vara endast för att det är hans första spel, men det kan också vara ulvigt.

- Här skriver Trasapa ”Jag har berört Dragonborn en gång och då sa jag tydligt att jag höll honom som tydlig nybörjarbybo men att det var farligt att slösa så många inlägg på ingenting. ” Och det skriver han också, här. Men Trasapa döljer samtidigt att han också skrivit det här inlägget, där han försöker smeta Dragonborn på Mjärden. Smart drag om Dragonborn och Trasapa är ulvar ihop, så kan Trasapa peka på det här när Dragonborn visar sig vara ulv för att röda Mjärden. Misstänkt!
- Claimar förmåga för att hitta powerroller, vilket känns mer som en ulvförmåga. Dock, se nedan.
- Outar sega råttor efter att Brynolf har gjort det. Liksom, what? Nu har jag tänkt ett varv till på det här, och jag tänker att det kan vara att två bybor har samma snask, eller att en av dem är ulv med en oturlig chansning (kanske Dragonborn skumläst och registrerat ”sega råttor” omedvetet i tråden och sedan drar till med det?) eller att bägge är ulvar som fått sega råttor som alibisnask och att Dragonborn råkar outa sega råttor utan att ha sett att Brynolf har gjort det. Men det finns ju ingen anledning till alibisnask i spelet, såvida vi inte har någon bybo som vet/visste vilka snask som står uppdukat på discot?
- Precis som Pix motiverar sitt rån (och Mjärden motiverar sin banankola), så motiverar Dragonborn sin utklädnad utifrån sina egna erfarenheter
- Svarar inte på min fråga om han är miller eller ej, hänvisar till att han inte vet vad det är, trots att jag länkar till förklaring i mitt inlägg, min instinkt är att han frågar sina ulvkompisar... (Runda 2)

+ ...men när han väl svarar så verkar han inte svara utifrån kommité.
+ Och så finns här Brynolfs väldigt logiska argument för att godisgröna sig själv, Dragonborn, Empiricus, Mjärden och Recca utifrån att Pix genast gav upp att han ljög om godis.
]+ Claimar samma förmåga som Trasapa. Märkligt om två ulvar skulle claima samma förmåga, känns vettigare att både byn och ulvarna har varsin spelare med samma förmåga isåfall.
+ Dröjde i det längsta att rösta på Lu-kaazh i runda 3, trots att alternativet var att bli utröstad själv.
+ Jag tycker inte att hans inlägg verkar vara skådespel, matchar hans forumpersonlighet
+ Vill bli siad och diska sig själv. Sjukt ballsy om han är ulv! Jag får känslan lite av att Dragonborns ork är slut. Det kan i sig vara ett lite ulvigt tell, men vem är jag att säga något? Både jag och Lu-kaazh har varit inaktiva.

LJSLarsson:
Känns som att jag inte har någonting på LJSLarsson. Jag kan konstatera följande, egentligen:
? Schysst mot nybörjarna Pix och Dragonborn, vilket är trevligt
? Gräver i Mjärdens Banana skids-historia, tror att Mjärden formulerat sig slarvigt men inte är en ulv
? Liten självmotsägelse här, som jag tror Larsson motiverar själv sen: Är också den tredje som röstar på Trasapa i runda 1, på grund av att Trasapa claimar New Refreshers, som är ett märkesspecifikt godis
? Misstänker Recca och xyas, xyas för att han är för tyst
? Plockar upp fourthgate och pressar Trasapa efter att jag och Tyr har frågat ”Fjärde klass, verkligen?”
- Känns som polare med Basenanji. Kolla in LJSLarssons första inlägg som svarar på Basses inledande inlägg, och här så svarar Basse på Larssons fråga på värsta softa mys-sättet.
- Jag har inte mycket att gå på med Larsson i det här liret. To his credit: Här är inlägget, halvvägs genom runda 2 då jag tycker han kommer igång och böjrar bygga teorier om möjliga ulvkonstellationer

Brynolf:
Brynolf framstår som sjukt grön när jag kollar igenom honom. Det är det där märkliga med att han delar godis med Dragonborn, men Brynolf kommer också med ett bra argument för att han och Dragonborn inte ljugit om godis. Det enda sättet en ulv-Brynolf kan ha kommit undan med det är om ulvarna har förmåga att se vem i byn som targetar vem med en förmåga, och fått meddelande att Empiricus siade Pix. Brynolf teoretiserar också en del över hur dansande och klasstillhörighet kan fungera i början på spelet. Det enda jag saknar är lite mer vågade ställningstaganden och strong choices, men det har väl överlag varit få sådana i det här spelet.

? Misstänksam mot Recca och Dragonborn från starten
? Tror inte att spelet har plats för så många siare, tror inte på Tyrs siarförlitlighet, men ser ändå Tyr som grönad efter fourthgate
? Hoppar på bandvagnen mot Trasapan efter att jag, xyas, LJSLarsson och Tyr röstat. ”Spiken i kistan på Trasapan”, att leta upp affischen som säger att det bara är klass 5 och 6 som är inbjudna tycker jag inte är grönande, Trasapa var dead man walking vid det laget.

+ Precis som jag gjorde får jag känslan av att Brynolf här fiskar efter ifall Trasapan är en fjärdeklassmiller på ett sätt som inte får det att verka som att de är ulvar tillsammans.
+ Analyserar Trasapan-debaclet på ett sätt som känns trovärdigt och konstruktivt.
+ Skriver en schysst analys av [inlägg]878265 fourthgate[/inlägg.
? Skriver sin analys av fourthgate i slutet på runda 1, alltså innan Trasapa faktiskt bekräftats som röd.
+ Gör ett inlägg som jag tycker känns både genomtänkt och koncist med bedömningar av alla spelarna
+ Känns avslappnad, skojar med mig och Tyr när vi grattar honom på födelsedagen, och så var det nåt tillfälle till som jag noterade det här på. Känns som han vill vara här, inte som en ulv som måste gå upp mot wrnu all-stars.

- Gör anklagelser mot Mjärden lite på skoj i hans första inlägg runda 1 och i inlägget med bedömningar av alla spelarna. Betyder kanske inte något, men jag noterade det iallafall.
- Jag skulle vilja se nya tydliga ställningstaganden och teorier om ulvlaget från Brynolf

Param pam pam!

Röst: LJSLarsson

Jag vill få bättre koll på den här killen!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Mjärden said:
Den andra frågan jag ställde dig då? Läste jag för snabbt där också eller är det nått du har missat i mitt spel?
Jag hade missat det och hade inte riktigt tid att kolla upp det så gick på vad jag tyckte mig minnas. Fortfarande så är det dock lite märkligt att Empi dog tycker jag, det fanns minst en bättre kandidat liksom, men det är klart det kan vara så att ulvarna är rädda för en väktare, men det känns inte som att vi har någon sådan i spel (om vi har det ska hen förstås hålla tyst!), och dessutom känns det som att ulvarna fått reda på i förväg vilka powerroller som finns (se pix), så jag vet inte, jag kan inte släppa att det här luktar lite.

Enligt mig så tror jag nog fortfarande det bästa är att försöka få klarhet i segaråttorgate, efter det så antar jag att min huvudkandidat är Arvidos, Brynolf och Basenanji/KK beroende på vem som dör och vilken färg hen har.

Recca: Jag vill fortfarande veta vilka 3 som hängde i vrålan innan Pix gick ut.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Det är väl det här som jag tycker är den stora grejen med spelet: OM Trasan offrades så blir allt grönande efter honom vilseledande. Nu är jag iofs osäker på huruvida ulvarna verkligen offrade Trasan eller bara lät honom självdö på nåt klumpigt sätt, men jag ÄR skeptisk mot Arvid (och Brynolf) som verkligen grönas av att tidigt gå på Trasapa.
Fast va??

Hur tänker du när du anser att Brynolf grönas av det här?? Fjärdeklassaren är ju något ARVID kastar sig över. Ingen annan är före honom. INGEN ANNAN GRÖNAS. Ska det vara så svårt att tänka rätt? :gremwink:

Så här: Trasan gör en miss (en ganska grov miss). Du menar att det inte var en miss utan att Trasan sa så här till sina ulvkompisar: "Jag har inte lust att spela det här spelet så jag tänker outa en jävligt dum grej om fjärde klass så kan en av er snabbt gröna sig på att se felet, pang bom!"

Tycker du att det låter logiskt? Sen det här med affischer ska jag erkänna att jag inte vet vad det är för nåt. Vaddå "affischen som Brynolf hittade". Och om det handlar om fjärde klass så är ju spiken i kistan redan öh spikad av Brynolf och de som sen kom på det. Huruvida Brynolf sen bankar lite extra på kistan är varken grönande eller ja nånting annat, det gör ju varken till eller från liksom. Eller hur?

Och den bärande principen i det här resonemanget är att det är lite väl klantigt att gå ut som fjärdeklassare, inte minst efter att Arvid har lagt upp det hela snyggt genom att fråga vilken klass Trasapa går i. Outandet i runda ett är ju oerhört ostrukturerat och gick lite på vad var och en av oss kände för att outa, men den här "missen" följer på Arvids fråga!
Så du tänker att ulvarna tänkte så här.

1. Nån frågar om hans klass.
2. Han outar en knäpp klass.
3. Grönad ulv!

Det är ju verkligen en skohorning för att få Arvid till ulv.

Med det resonemanget kan jag ju ulva alla på hela banan, det är ju bara att säga: "Men hörni, Recca kan ju faktiskt ha en heltäckande miller-roll. Och då är det ju faktiskt inte alls konstigt att hon spelar som hon gör för hon VILL ju bli grönad av byns siare - så hon MÅSTE försöka spela på gränsen, shit vilken jävla superulv hon är alltså den där Recca. Vi röstar på henne."

Basse said:
Om vi antar att vi har fyra ulvar och ulvlägret tidigt väljer att offra/låta Trasapa självdö så är det förstås ingen gigantisk bedrift av byn att naila honom, speciellt inte om vi ser på Arvids/Brynolfs följande poster som att de försöker locka byn till att "hitta" Trasapas klass-claim. Kollar man noga så tar det ett tag innan folk ser Trasapas miss och det efter att både Arvid och Brynolf har varit och tryckt på. (Ja, även jag måste ju misstänkas eftersom jag var där också… suck). Jag vet inte hur ni andra gör, men jag läste exempelrollen och min roll noggrannt och tycker väl att det är självklart att också ulvarna har koll på exempelrollen, varpå det ter sig lite konstigt att han goofar på en sån grej. Sedan föll Pix på snyggt drag av Empiricus. Därifrån var det väl rätt givet vem som skulle röstas ut.
Jaha okay. "Om vi utgår från att ulvarna offrade Trasan i början av R1." ...Det är där din teori kapsejsar.

(Jamen jag räknas inte i Pix' downfall trots att jag tidigt ifrågasatte Rånet då? Tack för den.)

Eller nej vänta, det är ju det som rödar mig, för att ulvarna ville ju offra Pix. <- this is reasonable reasoning? Nu har du ju ett kvitto på min gröning men annars hade du ju hittat på att jag var ulv också enligt premissen att vi offrar ulvarna.

Basse said:
Sammanfattningsvis så har jakten på ulvarna inte varit så ansträngande, vilket ger mig lite kalla kårar eftersom det kan betyda att vi har ulvar som har fått byn till att göra det de vill. Vi "ser" inte längre tänkbara ulvkandidater eftersom vissa erfarenheter tidigt i runda ett och två formar oss. Det är baksidan med att spelet löper på för lätt. Jag hade nog mer tänkt mig att spelet skulle innehålla fler svåra val mellan hängningskandidater exempelvis. Det var väl egentligen först i förra rundan som det blev lite action kring röstningsdax.
Du bygger alltså din misstanke mot Arvidos på att spelet inte är spännande om ulvarna inte har en mästerplan som Arvidos har hittat på.

Röst: Bassenanji

Kan vi ta ut den här himla ulven eller?


BDG said:
Du tycker att det är väldigt konstigt av Arvidos att flytta efter att Dragonborn skrev det inlägget. Det måste väl betyda att du tycker att Dragonborns inlägg var rödande (om det varit grönande så hade det väl varit naturligt att flytta?). Jag tycker att det är grönande, alltså har vi olika åsikter i frågan. Jag förstår inte vad du tycker att jag har misstolkat, jag tycker jag har gjort en uppenbar tolkning av vad du skrev, men rätta mig gärna om det är fel.
Jag har hållit mig utanför detta men jag lutar nog åt att det är mer grönande än rödande.

Basse said:
Det som grönar Dragonborn är dock att han faktiskt har prövat sin förmåga på både Empis och Recca och detta ser ut att stämma. Det är väl det som är så knäppt i hela sammanhanget, att hans förmåga står mot KKs och andras förståelse av sina roll-PM.
*Facepalm.*

Jag var ju typ först med att gå ut med en vanilla-roll och vad vi vet så har dessutom ulvarna stenkoll på vilka roller som är powerroller. Dragonborn hade ju facit på vem som har förmåga innan han började prata om sin förmåga. Det är ju inte grönande att han har checkat folk som han (om han är ulv) vet inte ljugit om sina förmågor liksom.

Basse said:
Arvidos och Brynolf
+ Båda försöker få byn att "hitta" Trasapans "miss".
+ Arvid har lustig hatt och Brynolf har samma godis som Dragonborn
- min teori om att trasan offrades kan vara fucked-up och de bägge har i så fall gjort ett bra bybojobb.
- Arvid HAR spelat bra och är enormt redig i sin diskussion och redogörelse av läget. jag älskar hu han snyggt länkar till allt!
- Brynolf likaså, plus att han tog fram den där affischen som tydligt visar att någon fjärdeklassare inte ska komma till discot
Fetade textraden: Alltså... Återigen jag förstår inte hur du tänker här. Brynolf hittar den där affischen när han går igenom "papprena" efter att fjärdeklassgrejen redan varit på tapeten, eller hur?

Dragonborn said:
HUR VILL BYN ATT JAG GÖR SKALL JAG TA EN AUTO DISKNING OCH CTRL+C/CTRL+V MITT ROLL PM ?!
Awesome.

DB grönar sig här enligt mig.

Då avskriver jag honom från mina misstankar just nu och om DB med det fula fluffhåret är grön så är nog Arvidos med den löjliga hatten också det.

Jag tycker vi röstar ut Basse. Han är uppenbart en ful fisk.

Basse said:
Hörni, just nu tycker jag att den här listan är skitintressant eftersom det knappast lär vara så att ulvarna röstar på varandra. Att Arvid, Dragonborn, Brynolf och xyas inte har lagt någon röst rödar dem i mina ögon.
Öh... Alltså... Ulv för hen röstar inte?

Arvidos said:
Ni bråkar alldeles lagom mycket och kärvänligt, du diggar att Larsson calls you out på falska misstankar och Larsson diggade ditt inledande inlägg, som du skrev i förhand, känns som att ni kommer in tillsammans med samma stämning och syn på det som händer, som att ni förberett er tillsammans och ser på verkligheten på samma (ulviga) sätt.
[...]
Det enda sättet en ulv-Brynolf kan ha kommit undan med det är om ulvarna har förmåga att se vem i byn som targetar vem med en förmåga, och fått meddelande att Empiricus siade Pix.
Och det finns det ju ingen risk för.

Fresh tanke i övrigt.

Jag är villig att nacka Basse för att testa teorin. Och så sätter vi pressen på Larsson nu.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Björn den gode said:
Recca: Jag vill fortfarande veta vilka 3 som hängde i vrålan innan Pix gick ut.
Dragonborn, Brynolf och Empiricus.

Brynolf har för övrigt redan sagt det. Det var så här att Dragonborn skrev Gonatt på er! Och då skrev Brynolf "Gonatt!" och då skrev Empiricus också gonatt.

Nu måste jag nog räkna mina inlägg...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
xyas said:
Sen tänker jag gå emot mig själv lite och spekulera kring att om bybon Lukas hade en anti-dansa-förmåga så borde åtminstone antyda att ulvarna kan ha förmågor. Det i sin tur gör Dragonborns förmågeoutning marginellt mer trovärdig. Fast jag vet inte. Nu när jag skrivit ned tankarna känns det ganska långsökt. Dragonborns argumenterande om vad som är en förmåga eller inte känns också konstigt.
Det är något här som fångar mitt intresse, men jag kan inte riktigt formulera det. Lukas förmåga antyder ju att det är potentiellt bra för byn att hindra folk från att dansa, men hur kommer du fram till att ulvarna har förmågor eftersom Lukas har en anti-dans-förmåga?

Vill du utveckla det?
Det är väl inget konstigt alls? Alla förmågor (utom min och Lukas då) kräver ju att folk är uppe å dansar. Min förmåga är till för att hjälpa folk använda sina förmågor, Lukas för att hindra dem. Då borde det ju finnas några förmågor för by-lukas att hindra eller hur? Fast jag är egentligen mer benägen att tro att Lukas förmåga är rökridå.

Recca said:
Den saken som gör att jag blir lite tveksam till Xyas är att han utan att tveka kör sin förmåga på KK. Det är KK som han vill få att dansa för att testa sin förmåga. Det här har ju gjorts förut, folk har testat förmågan på just KK men varför väljer xyas KK?

Det finns liksom ingen diskussion kring vem Xyas ska pröva sin förmåga på. Varför provar han den inte på mig, Recca? Jag har ju ett frikort från Tyr, bevisat grönad. ALLA ANDRA är ju som mest osäkra. Det här behöver Xyas förklara!
Eftersom Empi var snasksiare så upplevde jag att det fanns tre relevanta att sia. Brynolf och Dragonborn på grund av deras samma snask, och KK på grund av banankola. Eftersom jag skulle iväg kände jag att det behövdes väljas någon, så vi inte missade chansen. Dragonborn såg ut som att han var på väg ut, och oavsett är KK den av de tre som jag är mest rädd för som ulv. Därför valde jag honom. Att ingen sedan ifrågasatte det är ju däremot inte mitt fel.


Sen det där med att rösta. Jag har ingen aning om vem som jag ska misstänka mest i nuläget. Jag känner mig tveksam på Dragonborns potentiella ulvstatus, men däremot väldigt skeptiskt till dubbletten i snask. Jag köper inte riktigt att det skulle finnas i upplägget.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 6 av 15

Mmkay! Arvidos har skapat ett monsterinlägg och jag släpper det här med hatten nu och röstbytet nu.

Recca går lös på Basse och det är inte lite. Jag har inte haft full koll på Basse sen R1 då jag hade honom som en ulvkandidat. Efter det har jag haft tankarna på annat, men Recca har ångat på hela spelet (tror jag).

Grejen att rösta ut Basse nu känns dock inte okay. Det är ju Råttgodisgate som gäller. Vi måste få någon klarhet i det för annars kanske vi sitter där med två segra råttor mot slutet och det är rätt labilt.

xyas said:
Sen det där med att rösta. Jag har ingen aning om vem som jag ska misstänka mest i nuläget. Jag känner mig tveksam på Dragonborns potentiella ulvstatus, men däremot väldigt skeptiskt till dubbletten i snask. Jag köper inte riktigt att det skulle finnas i upplägget.
Bra där! In och rösta bara. Vem vill du se dingla? Brynte eller Drakbarnet?

Jag skall forska lite i hur byn ställde sig till: K.K-xyas-Empis för det tycks vara en het potatis.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Har checkat in lite under dagen och sett att strålkastarljuset riktats mot mig. Jag hade egentligen tänkt samla mina tankar tills imorgon, men jag tyckte att det var bra att jag hoppade in ikväll ändå så att folk han ställa lite frågor och motfrågor.

Arvid said:
Känns som att jag inte har någonting på LJSLarsson.
Antingen är jag en superduperultra-ulv, eller bara en bybo som gör sitt jobb.

Det egentligen enda du har, som du tycker är skumt med mig, är att jag gillade Basses första inlägg (vilket också KK gav mig lite röd blick för i runda 1). Jag står för att jag gillade det; jag gick in med detta nya typ av spel (med inläggstak) med öppna armar med en mentalitet av ”vi får se vad som händer”, och här kommer ett megalångt inlägg som verkar genuint och genomtänkt.
Nu i efterhand är det flera punkter jag inte håller med om (som ni ser har jag inte skrivit 15 inlägg/runda, vilket Basse sa att man skulle göra), och min kritik mot Basse har ju senare handlat om att han skriver mycket dötext som egentligen inte säger någonting.
Det egentligen enda han skrev var att man skulle dreva (vilket jag tyckte var vettigt, men som inte höll i längden), men det var faktiskt väldigt mycket text för att säga så lite.

Enligt din logik blir ju Recca också röd, för hon hade också liksom mig också en crush för Basses första inlägg. Nu är Recca i och för sig siad grön, vilket gör det mycket otroligt att hon är ulven, men inte mer otroligt att BÅDE jag och Basse är ulvar tills du har förklarat hemligheten med Sega Råttan. För att både jag och Basse skall vara ulvar så kan varken Brynolf eller Dragonborn vara det.

Arvid said:
och här så svarar Basse på Larssons fråga på värsta softa mys-sättet
Varför Basse är så nice mot mig kan jag inte svara på. Fast jag fick ju honom att förlora humöret ganska nyligen i denna runda:

Basse said:
Men det var väl själva fan vad svårt det ska vara att göra avtryck på rätt sätt i det här spelet!
Jag vet inte om det är så att jag är en fullkomlig idiot eller bara omringad av tjabbon.

Recca said:
Och så sätter vi pressen på Larsson nu.
Ni är varmt välkomna. Men då får ni gärna säga vad ni vill ha av mig och inte bara pressa för pressandets skull. Att bara pressa någon utan en tanke bakom är ulvigt.

Återkommer imorgon med det jag egentligen skulle göra; vilka jag vill se utröstade. Kommer även försvara mig mera och reda ut frågetecken ifall det efterfrågas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Sitter på ett tåg mellan Malmö och Sthlm med en jävla knullballe-uppkoppling. PLUS att både Arvid och Recca går på mig igen. Jag blir galen. Här har vi världens läge att vinna och så måste jag slösa inlägg p?%
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 7 av 15

K.K said:
1. Grön-Empis går självmant upp mot döden eller en lyckad snask-sining.
2. xyas får använda sin förmåga och skicka upp ulven som tvingas att visa sitt snacks.

3. Om någon annan dansar så följer ju den inte byns plan och det lär ju betyda ulv, ulv, ulv.
4. Om xyas/empis eller ulv-kandidaten inte går upp och dansar så vet vi att Lu-kaazh motsatt sig planen av någon konstig anledning.

Jag gillar min plan men den måste så klart kontrolleras av andra.

I min plan ingår alltså: Grön-Empis och hans kompanjon xyas. Den som xyas tar med sig upp skall så klart vara en het kandidat för ulveri.
BDG said:
Tycker att KKs dansplan låter spännande, grejen är att vi nog inte behöver vara så oroliga för att välja vem Empi ska sia, eftersom Empi som han själv påpekat antagligen inte har någon 'power' kvar ändå så varför inte.
Arvid MC said:
Låter vettigt. Om nu allt snask i byn och alla powerroller i byn är avslöjade (?) så är det ju ingen som behöver smyg-dansa. Som kandidat till att sias föreslår jag Lu-kaazh om inte han ryker denna rundan, LJSLarsson eller dig själv.
xyas said:
Jag är absolut på den här planen. Vem ska jag dansa med då? Hade jag fått välja helt och hållet själv hade jag valt KK eller den av Dragonborn/Lukas som inte åker denna rundan.
Larsson said:
Jag gillar din plan, KK. Vill du vara en gentleman och gå upp tillsammans med Xyas och Emp så vi kan reda ut detta med skids/kola?
Empis said:
KK, jag gillar planen för övrigt, jag tycker vi kör på den. Om vi tydligt hänger Dragonborn denna runda så känns Lu-kaazh lämplig att syna i sömmarna. Hänger vi Lu-kaazh så vill jag bjuda upp KK på en liten vals.
K.K said:
Jag är sugen på att ta en sväng om med Empis. Jag fick ju inte dansa senast så det är väl inte mer än rätt. Jag vill ju visa mina moves!

Empis dansar och xyas tvingar med K.K att dansa. En perfekt trio.

Lu-kaazh kan då om han vill vara ulvig förstöra festen.
Dragonborn dinglar med sitt alibigodis?
BDG said:
Inser att det nog inte var så tydligt heller att jag alltså menar att Empis ska syna Brynolf inatt och ingen annan.
Empis said:
Empiricus som siar den Xyas drar upp
Xyas som drar upp någon

Och kandidater att dansa med mig är då:

KK - för att reda ut banankola/bananaskids
Brynolf - för att reda ut Sega råttan
Lu-kaazh (om han inte dinglar) - som har outat buggtuggummi, för att Lu-kaazh är den som just nu ligger hetast till och inte dansade runda 1
LJSLarsson - som har outat skumsvampar och som inte dansade runda 1
Empis said:
Själv skulle jag föredra LJSLarsson eller Lu-kaazh för att ingen av dem dansade runda ett. Just nu verkar det dock som om Lu-kaazh kommer att dingla, och hens frånvaro gör inte det bättre heller.
xyas said:
Jag ska snart iväg och spela rollspel, och det är lite osäkert på när jag kommer hem. Jag har skickat till Vimes att jag vill dansa i KK i nuläget, så jag föreslår att du syncar med det Empi så vi inte missar siandet. Ska försöka kolla in med mobilen och se om där är starka åsikter för att ändra på det under kvällen.
Basse said:
Jag tycker att du ska sia Brynolf och att vi röstar ut Dragonborn.
Brynolf said:
Ätligt talat blir det lite kaka på tårta att hänga dragon och sia mig. Men visst, draken kan ju faktiskt vara grön, och då är det ju soft att få det bekräftat att jag inte ljuger. Men sia på om ni vill, men i så fall tycker jag inte vi ska hänga dragon den här rundan. Siar ni mig hrön, hänger vi db nästa rond. Denna runda verkar lukas ha fått en del flak. Vi kanske skulle hänga honom nu bara på kul och se vad som händer?
Slutsats?

Ingen förutom att att det höjts några röster att det är Brynolf som skall upp och dansa.

Hur som så hade det ju gett mer att lyckas nacka Dragonborn förra rundan för snarr-gate är lixom det vi måste reda ut nu.

Basse har gjort lite ulvpar. Arvid-Brynolf och xyas-Dragonborn.

Jag köper ju inte xyas som ulv och Arvidos har ju en massa snaskiga och långa poster som luftar byboigheter. Hur som så är jag inte sugen på att ha med någon av dessa 4 förutom xyas i en eventuell slutspurt med 2 ulvar och 3 bybor så det vi måste göra är att nacka någon ur snarr-gate den här rundan.

Brynolf är ju mer grön på pappret, men som ulv fruktar jag ju honom mer än Dragonborn så rent taktiskt så föredrar jag att nacka Brynolf. Det går ju visserligen emot det här med att hänga den man ser som ulvigast (vilket Dragonborn är utan tvekan), men i slutändan skulle då jag känna mig mer säker utan Brynolf vid min sida om jag nu får vara med och dansa in i kaklet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
MAN SKA TYDLIGEN INTE SKRIVA PÅ ETT J'ÄVLA FITTKUKBALLEPISS-I-ARSELHÅLET-TÅG FÖR DÅ ÄTS MITT SUPERLÅNGA JÄVLA INLÄGG UPP!

Vimes kan ta sitt förbannade inläggstak och stoppa upp nånstans! JAG BLIR GALEN%2
 
Top