Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Blomma! Kärlek! Värme och rosa! Jag älskar er! SJs primal-ångest-terapi funkar verkligen, känner jag efter att ha vrålat mig in i en isoleringscell under restaurangvagnen!

Puss!

---

Okej Recca, jag pallar inte att gå genom ditt inlägg en gång till och se det ätas upp. Kort bara här, när jag är hemma med lyxig wi-fi ska jag skriva mer.

Så här skriver BDG om Brynolfs eventuella inblandning:

BDG said:
Men jo, jag håller nog med Recca om att den logiska slutsatsen här är att vi trots allt måste kolla närmare på Brynolf, jag har ju grönat honom för att han var den som plockade upp affischen i 4th gate, men han kan ju vara ulv som redan där insåg att 4th gate kommer sluta i trasapas död oavsett och därför bara hoppade på tåget, han hade ju ett inlägg där han försökte 'gröna' honom, och strax efteråt det där med affischen, jag har alltid utgått från att det var för att han kollade upp det och upptäckte affischen och ändrade sig, men det kan ju också ha varit en ulvpolare som sa 'Nej brynolf, det är kört! Hoppa på tåget istället." Brynolf: 'men det ser ju jätteskumt ut om jag byter utan anlending' Ulv2: 'jo.. men jag tänkte på det där med affishcen det är ju det som gör att det verkligen är kört, om du nämner det så kanske du blir lite grönare också'
och så här ser Trasapa-gate ut i mina anteckningar. Kolla in vilka som "hjälper" tex Arvid att få upp bandvagnen mot Trasapa.

2/9

10:01 Spelet startar

10:31 Trasapas första inlägg

14:23 KK anklagar Trasapa med att hans inlägg är "mellanmjölkigt", "Väldigt osäkert och väldigt mycket ?".

15:52 Trasapa svarar KK, outar New Refreshers

19:21 KK går på Trasapa igen. "lättfilsmjölksblandning" och vill att Trasapan ska "peka med hela handen".

3/9

09:49
Röstläget just nu:
Recca har 4 röster (Mjärden/KK, Empiricus, Trasapa och BDG)
Mjärden/KK har 1 röst (Brynolf)
Basenanji har 1 röst (Dragonborn)
Mukwa har 1 röst (Recca)
Arvidos MC har 1 röst (Basenanji)
Xyas har 1 röst (LJSLarsson)
Pix röstar blankt.
Arvidos MC, Xyas, Lu-kaazh, Mukwa och Tyr har inte röstat.

Här har Trasapa inte fått en enda röst på sig och den som varit mest drivande är KK.

16:01 Trasan försvarar sig, skäller tillbaka på KK och röstar på Arvidos

16:09 Trasan erkänner att han missat fluff om när dansandet redovisas

17:29 Arvidos röstar på Trasapa med det här klassiska inlägget:

Arvidos said:
Röstning:

Jag håller med Björn Den Gode och Mjärden om att Trasapa är lite väl ambivalent i sina inlägg. Känns nästan som att du leder oss lite i cirklar. Vilken klass går du i?

Röst: Trasapa
Ni som tycker att jag har en knäpp teori (=ulvarna väljer att offra Trasapan i runda ett), ser ni upplägget från Arvid?

18:36 xyas röstar Trasapa med nästa inlägg, där han tycker att Trasapas ursäkt för att ha missat fluffinfon "skriker scum tell".

19:02 KK fortsätter pressa Trasan, men röstar inte på Trasan.

Röstläget då (19:10):


Basenanji: Dragonborn, Empiricus, Brynolf
Recca: Mjärden, Trasapa, Björn den gode, Recca, Basenanji
[Blank]: Pix
Arvidos MC: Trasapa
xyas: LJSLarsson
Trasapa: Arvidos MC, xyas

19:36 Trasan svarar Arvidos och försvarar sig rätt skarpt och lägger in "Jag är en brådmogen 4'e klassare".

19:40 Arvid svarar Trasan med "Du går i klass 4?"

20:36 LJS röstar Trasan, men med motivering på att Trasan är säker på hur dansen fungerar och att trasan har märket New Refreshers.

21:04 Trasan försvarar sig

21:15 Nytt inlägg av Trasan

21:26 Tyr går in och frågar om Trasans klasstillhörighet

22:50 ser rösterna ut så här:

Recca har 4 röster
(BDG 2013-09-03 00.11, Recca 2013-09-03 11.13, Basenanji 2013-09-03 18.30 och Lu-kaazh 2013-09-03 20.02)

Basenanji har 4 röster
(Dragonborn 2013-09-02 11.30, Empiricus 2013-09-03 16.06, Brynolf 2013-09-03 17.43 och Mjärden/KK 2013-09-03 21.48)

Trasapa har 3 röster
(Arvidos MC 2013-09-03 17.29, Xyas 2013-09-03 18.36 och LJSLarsson 2013-09-03 20.36)

Arvidos MC har 1 röst (Trasapa)

Pix har röstat på ingen

23:28 BDG claimar ulvfynd

4/9

00:19 Arvid undrar varför trasapan är arg.

04:42 Trasan snackar dans

10:53 LJS tycker att Trasan är den "tydligaste ulven just nu" och återupprepar Arvids fråga.

16:47 Tyr röstar på Trasapa

19:20 Arvid lägger fram argument för att trasan är ulv:

Arvid said:
3) I samma inlägg claimar Trasapa att vara fjärdeklassare. Men klass 4 är inte en klass som står med i Vimes exempelroll i startinlägget. Han droppar det i förbifarten, så jag skriver ett dedikerat inlägg där jag endast ber om en förtydligan på detta. Han svarar inte på det heller.
20:35 Trasan försvarar sig.
Intressant är detta:

Trasapa said:
En av orsakerna till att jag outade godis tidigt utan påtryckning var för att jag kanske skulle slippa outa något mer på ett tag och avvakta för att se om det skulle dyka upp fler "avvikande" klasser. För tro mig, tanken har slagit mig att helt enkelt ljuga om min årskurs, men jag vill minnas BDG's påmaning både i tidigare lir och även detta att det aldrig gynnar byn att ljuga så jag provade.
Det som är så spännande med detta är att Trasan motiverar sin lögn (New Refreshers) för att slippa outa. Men det måste ju ha känts skevt att så snabbt outa en grej som är en lögn? Hela resonemanget känns dåligt underbyggt och hänger inte riktigt ihop med vad vi nu vet om ulvarna (att några har alibin och andra inte). Jag tror nog snarare att trasan klämde i med en lögn för att kunna bli fångad på den grejen. Trasan VILLE få folks blickar på sig.

22:13 Brynolf spekulerar i Trasapans fall.

22:22 Brynolf läser inbjudningsaffischerna och röstar på Trasapan.

23:26 BDG röstar på Trasan.

5/9

00:02 KK röstar Trasan.

00:52 Här LÄMNAR Arvid Trasapa-drevet med motiveringen att det handlar om en bandvagn…

Arvidos said:
Nu ser jag en bandvagn rulla upp bakom Trasapa. Jag har sett en, kanske två, indicier på att Trasapa är grön, så han skulle kunna vara endera i min bok, men jag tänker att det är bättre att ge honom en chans att själv ta upp det. Hur som helst så ska jag nog plocka bort min röst på Trasapa. Det är en röst som funkar för att pressa, men jag tror inte att den pressen är konstruktiv just nu, han behöver lite space att spela på.
Röstläget 09:15 (Arvids tidigare lista hade fel)

Trasapa har 6 röster (Xyas, LJSLarsson, Tyr, Brynolf, BDG, Mjärden/KK)
Recca har 2 röster (Recca och Lu-kaazh)
Basenanji har 1 röst (Dragonborn)
Arvidos MC har 1 röst (Trasapa)
Mjärden/KK har en röst (Basenanji)
Dragonborn har 1 röst (Empiricus)

Ja, jag tycker ATT DET ÄR SYNNERLIGEN GRÖNANDE ATT

ULV 1: GÖR KLANTIG "MISS"
ULV 2: "HITTAR" "KLANTIG MISS"
ERGO: ULV 2 GRÖNAS<--------------!!!!!!!!111

Ditt intresse för mig är som den där historien om forskaren som har tappat nycklarna och sedan letar efter dem i skenet från en gatlykta med motiveringen att "det är bara där som det är ljust nog att leta!".

Då blir det logiskt att JAG kan tänka mig att offra Trasan och Pix men HELT OTÄNKBART ATT NÅGON ANNAN GÖR DET. Ser du hur din auto-pilot styr på mig vad jag än skriver? Du läser inte vad jag tycker, du bara vänder på det och gör det till scum-tells.

Att Dragon kan vara grön hänger ihop med att han claimar att du som är siad grön av Tyr inte har använt en förmåga när du har dansat. Det här tyder ju på att Dragons sieri faktiskt är vettigt, eftersom alla har förmågan att dansa. Det är ni som har stirrat er blinda på att vi har fått förmågan att dansa när det förmodligen är så att ulvjävlarna kan dansa OCH använda nån vidrig förmåga. Men du är ju vanilj så Dragon ser ingenting, right?

Okej, nu VET inte jag om Dragon är grön röd eller regnbågsfärgad, inte heller om Brynilf, xyas, KK eller fuckin' Kungen, är satan själv. Jag bara tror! Det är så man funkar som bybo och bybor kan ha fel. Ulvar VET däremot. Och jag TROR att det är en eller flera sluga ulvar som kläcker planen att offra Trasan, när han märker att han inte pallar att delta eller vilket fuckin' skäl han nu har. Det kan vara en idiotisk idé men det är ändå förbannat viktigt att diskutera möjligheterna, speciellt när Trasan går till historien som klantigaste ulven hittills och på köpet grönar massa spelare som just nu räddar Dragonborn ca två minuter efter deadline. :gremsuck:

Så, nu ska vi se om jag kan få iväg det här inlägget och sedan svara Arvid.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
TILL ARVIDOS MED EN KRAM!

Asså, sorry om jag börjar tröttna, men det känns inte som att jag får kritik för vad jag verkligen gör eller försöker göra i spelet, utan mer som att jag blir påhoppad pga andras förväntningar på hur jag ska bete mig. Arvid har ju gnällt på mig sedan Adam och Eva och visst det kan jag köpa, så ska bybor göra. Men någon sorts gräns finns det väl ändå? Faktum är att det försätter mig i ett konstant "försvara dig nu basse!"-läge som känns alldeles för uträknat för att bara vara en slump och dessutom går det åt inlägg.

Jag tror att Arvids tidiga poster var resultatet av att få mig att framstå som röd "så att byn tar hand om Basse utan att vi ulvar behöver göra något!". Jag var tidigt i fokus för många spelare och det var nog bara för att Empiricus siade mig som andra hamnade i fokus.

Ni bråkar alldeles lagom mycket och kärvänligt

Ah, ni har inte fått ironi i Göteborg va? Läs mitt svar till LJS en gång till och leta efter syrligheter, dvs när man säger saker man inte riktigt menar, eller: med undertext.

och Larsson diggade ditt inledande inlägg, som du skrev i förhand

Ja, för DET är väl jättemysko att skriva inlägg i förväg till ett spel som har inläggstak? Det är nog ännu mer misstänkt att jag tänkte på spelet INNAN jag hade fått min roll! Huruvida LJS skriver myspyso kan väl kvitta, men dra inte in mig i det! Dessutom skrev jag det inte innan, utan samtidigt med spelstarten, men vi behöver väl inte vara så noggranna med sanningen när vi har din starka mage:

Jag undrar om det är Basses ulvighet eller min egen paranoja som får det att hända, och egentligen är jag nog inte objektiv nog att göra bedömningen, men litar jag på magkänslan så lutar det ändå åt det hållet.

…och…

Dragonborn är fortfarande skum som fan, men ska jag lita på magkänslan där också så blir det bara svårare och svårare att tro att han verkligen är ulv och inte en bybo som trasslat in sig i hela byns misstankar.

Magen-Objektiva Fakta (som att jag röstat ut två ulvar och är grönsiad av Empiricus) 1-0

LJSLarsson vet jag inte ett skit om egentligen, och när jag insåg det blev han mer otäck än Dragonborn. Ska läsa igenom tidigare spel och jämföra med hans stil här.

Du vet ingenting om LJS men kan ändå pam-para-pamma dig till en slutsats? Arvid blandar mage med okunskap. Giftig drink i mina ögon…. :gremsuck: LJS vet ingen någonting om och han går dessutom inte att få tag på eftersom han testar radarutrustning till flygvapnet. De vill se hur lågt de kan flyga utan att ge utslag. Och eftersom vi inte kan säga något om LJS så måste ju förstås Basse vara ulv?! :gremsuck:

Eller så är det pressen på DIG som börjar ge utdelning! Vi har ett drev mot Dragonborn, en väldigt ifrågasatt spelare som…du…spektakulärt räddade förra rundan. Vet du, det känns som att du har samlat dig till en sista lååååång post. Beror det på att du och Dragon är riktigt illa ute nu och du skrapar ihop dig till en slutplädering, må det bära eller brista!

Jag skulle vilja byta röst till Dragon just nu, men den här grejen från dig får min röst att ligga kvar och det ska bli spännande att se hur Dragon röstar nu.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
7/15

Oj, nu hettade det till ordentligt! Jag ska försöka reda ut allt som händer här i ett nytt inlägg, men så länge så måste jag fråga dig en sak till Basse, jag får intrycket av att du också tycker att LJSLarsson är fett brun, eller? Förstår om du inte vill slösa ett inlägg på det, men det vore uppskattat!

Param pam pam!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Jag skriver detta i Recca-land! jag är i Linköping! Nu ska vi se om det finns internet här!

OM LJS

Jag vill bara kort säga ett par saker om denne mystiske Larsson, Skuggornas Mästare, Osynliga Mannen, Ur-mönstret till själva idén bakom uttrycket Tapetblomma att…

Visste ni att när katolska kyrkan skulle ta fram receptet på Oblat så ringde de LJS mamma för att hämta inspiration till något utan smak?

Larsson har fått utmärkelsen "Sveriges Mest Oväntade Efternamn!". Not.

I Mexico (det land där man odlar mest stark chili och gärna kryddar maten så att den blir spännande) anses det vara en synd att kombinera bokstäverna L J och S.

LJS faktiskt är en förkortning för "Nu Ska Vi Se Var Har Jag lagt Mina Läsglasögon Och Min Kalkylatormaskin För Jag Måste Räkna Lite På Antalet Inlägg Så Att Det Blir Helt Rätt!"

Larsson har skrivit en vass och utmanande artikel om varulvsspelsteori. Den publicerades 1876 i München.

När Larsson spelar skräckrollspel så föreslår han gärna Traveller eftersom "det är så många varulvar med där!"

Variationsrikedomen kring alternativa varulvsspels-roller är rik. På mafiawiki kan man hitta:
"LJSLarsson ( aka the Invisible Man) *no evidence of playstyle found yet*

---

Med andra ord, ja såklart att LJS kan vara varulv. Jag hade honom på min senaste lista som grön-gul, tillsammans med BDG, KK och xyas. Jag kan bara inte se att han har gjort något speciellt…alls. Han är sådär lagom vettig som man kan förvänta sig av den mest konflikträdda kristdemokraten i Jönköpings basarförening.

Och visst, den där typen av lågflygande spel som LJS kör med är ju misstänkt, men MER misstänkt än xyas som typ hoppade på Trasapa-drevet sekunden efter att det startade?

Nja.

…men jag har inte din mage Arvid :gremtongue:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 8 av 15

Mmmkay.

Jag tror att Pix offrade sig själv för att få fram Pommac-killen Tyr.

Nu snackar jag i min lilla låda här.

1. Trasapa goofar sig rejält. Han är ju en slarver. Ur 4:e klass gate kommer ju en massa gröningar så klart och alla vill ju ha sin beskärda del av gröningskakan (även K.K har försökt fått ett grönare skimmer genom att påpeka andras felaktiga listor gällande VEM som verkligen reagerade först.)

I stundens hetta när jag insåg Trasapas goof var det BDG jag gillade mest. Han ville få ut mer av det hela och visade att han noterat det och fortsatte spelet för att möjligt finna fler ulvar.

Recca har ju inte fattat affischen ännu och det gillar ju jag. Det tog mig ett tag att hitta den också, men då är jag precis som Recca bybo. Att gå in och kolla Vimes anmälningstråd från 1988 var inte det primära jag tänkte på i det hela utan jag själv agerade utifrån Vimes startinlägg och sedan slogs spiken i kistan av Brynolf.

Vart vill jag komma? Ingen aning. Kanske vill jag säga att BDG och Recca är grön i mina ögon, något jag visserligen tyckt sen runda 1 så det var ingen nyhet.

2. Ulv-Pix är ju inte ensam ulv kvar när miller-outningen dyker upp direkt och att vi spelar mot ulvar som inte kommunicerar eller tänker självständigt tror jag inte på. Det Pix skapade för sina ulvpolare var ju en öppning att ta sig undan den egentliga faran nämligen Tyrs siande.

Att Basse är inne på att det är Pix som är synad i sömmarna (tror Recca har en beef om det?) tycker jag är fullt rimligt. Jag antog samma sak innan Pix gick ut med miller prylen. Lixom, i mina ögon var det RECCA som skulle kontrolleras av snarr-siare-Empis men det blev inte så. Att han drog in jackpotten var ju grymt, men i mina ögon var det fel val just då. Det fanns inte så många att välja på i synandets bemärkelse och den byn tjänar mest på att få färg på är (var då) Recca, men den biffen fixade ju Tyr.

Kollade lite mer på Pix i R2.

Pix said:
Vi kan ochså se att recca hadde rätt om att snaksen var konstiga. Ser inte utklädnaden lite konstig ut ochså? Truly intresting!
Pix said:
Dragonborn går ut med en förmåga likadann som någon annans, och samma godis och klass som någon annan. Såklart misstänksamt.
Pix said:
Jag vill ochså försvara dragonborn en smula. Jag vet, first hand, att vimes är riktigt elak. Skulle inte förvåna mig om dragonborn pratar sanning.
Jag vet inte riktigt var jag vill komma med detta.

Men Pix första reaktion är då att Trasapa hade en konstig utklädnad. Alltså, det är ju rätt dumt att påpeka det som ulv och sätta onödig press på Dragonborn som i det läget outat nått rätt udda.

Sen är Pix ute igen och anklagar Dragonborn en aning igen och slutligen är det ett litet försvar för Dragonborns del.

Grejen här är ju att Dragonborn har claimat klass före Brynolf och Pommac-killen Tyr är ju den som kan naila det hela med klassen. Mycket av det hela är så klart ren och skär noja i och med att jag hellre sitter kvar i båten med Dragonborn än Brynolf.

Jag kan ju fortsätta hur långt som helst gällande Brynolf här. Han är ju den som GRÖNAR alla som dansade med Pix eftersom outningen av miller är en bajsnödighet som kommer från den ända ulven som kan synas av Snacks-Siare-Empis. Det lät ju hur rimligt som helst tyckte jag också, men om man ser det från ett annat håll där Pix offrar sig för att få fram Pommac-Tyr så är det ju en bra deal för ulvarna att få ut Tyr snabbt om godisalibi infinner sig på övriga ulvar behöver de ju inte frukta Empis.

Det går till och med att dra det så långt att skriva att DEN av ulvarna som siades av Empis drar på sig byns vrede för att dra fram Pommac-Tyr.

Asså: Brynolf-Dragonborn-Pix alla dessa dansade lixom med Empis och jag (med flera) trodde nog att Recca skulle kontrolleras men nu blev det inte så och då sattes nödlösningen in att offra den siade för att gröna övriga och få fram den farliga siare.

Äh, nu måste jag pausa.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Jag skriver detta i Recca-land! jag är i Linköping! Nu ska vi se om det finns internet här!

OM LJS

Jag vill bara kort säga ett par saker om denne mystiske Larsson, Skuggornas Mästare, Osynliga Mannen, Ur-mönstret till själva idén bakom uttrycket Tapetblomma att…

Visste ni att när katolska kyrkan skulle ta fram receptet på Oblat så ringde de LJS mamma för att hämta inspiration till något utan smak?

Larsson har fått utmärkelsen "Sveriges Mest Oväntade Efternamn!". Not.

I Mexico (det land där man odlar mest stark chili och gärna kryddar maten så att den blir spännande) anses det vara en synd att kombinera bokstäverna L J och S.

LJS faktiskt är en förkortning för "Nu Ska Vi Se Var Har Jag lagt Mina Läsglasögon Och Min Kalkylatormaskin För Jag Måste Räkna Lite På Antalet Inlägg Så Att Det Blir Helt Rätt!"

Larsson har skrivit en vass och utmanande artikel om varulvsspelsteori. Den publicerades 1876 i München.

När Larsson spelar skräckrollspel så föreslår han gärna Traveller eftersom "det är så många varulvar med där!"

Variationsrikedomen kring alternativa varulvsspels-roller är rik. På mafiawiki kan man hitta:
"LJSLarsson ( aka the Invisible Man) *no evidence of playstyle found yet*

---

Med andra ord, ja såklart att LJS kan vara varulv. Jag hade honom på min senaste lista som grön-gul, tillsammans med BDG, KK och xyas. Jag kan bara inte se att han har gjort något speciellt…alls. Han är sådär lagom vettig som man kan förvänta sig av den mest konflikträdda kristdemokraten i Jönköpings basarförening.

Och visst, den där typen av lågflygande spel som LJS kör med är ju misstänkt, men MER misstänkt än xyas som typ hoppade på Trasapa-drevet sekunden efter att det startade?

Nja.

…men jag har inte din mage Arvid :gremtongue:
Inlägg 9 av 15

Jag gört.

KAOSDEMONEN från helvetet är tillbaka. I Love It! Du är grön nu Basse!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 10 av 15

Min aktivitet i morgon lär inte bli den bästa. Mycket att göra och lir på kvällen så jag bränner av ett inlägg till.

Alltså, jag vill ju tro på SUPERULVAR! Det är ju nått vackert med dom.

Därför vill jag hänga Brynolf före Dragonborn för att få ett snyggt kvitto på rått-gate.

Jag snaskar in lite fina drag från Brynolf istället för att lägga fram allt från Dragonborn. Jag har en tidigare känsla för att Dragonborn mycket väl kan lida av Hastferhet och det är rätt lätt att måla en sådan spelartyp röd istället för grön.

Brynolf outar en ninjasköldpadda och sega råttorna väldigt tidigt. Det finns en till Ninja som är grönad av Empis så det är väl inte helt långsökt att tro att Brynolf chansade på en turtle och sen även chansade på en seg råtta?

DB said:
Jag går i klass 5 och favvo snask är sega råttor
Brynolf said:
Spännande. Vi har alltså samma favvo-gödis (och går i samma klass. Tror jag missat att gå ut med klass, men jag går alltså i femman).
Den där är ju sjukt snygg. Brynolf är och pekar på att en massa (ALLA) skall outa klass men "missar" att göra det själv och passar på att slaska in det för att ytterligare lägga brunsås på Dragonborn.

Brynolf said:
Ehm, fick just syn på inbjudningsaffischrna som fick mig betydligt mindre benägen att försvara Trasapa oavsett hur mycket jag gillar att ha med honom i spel. Fjärdeklassare ÄR inte välkomna på det här discot, låt oss bara säga det. Så Trasapa bör komma med en bra förklaring till vad han gör här och hur detta förklaras i hans roll. Annars blir det Apknack!
Snyggt! Spiken i kistan.

Brynolf said:
Så vad får jag ut av allt det här?
1. Trasapa är mobbare. Det nästan måste vara så.
2. Recca är suspekt (om Trasapa är ond).
3. Framförallt Arvidos, Tyr och Basse får grönpoäng för noterandet av Trasapas udda klass. Och jag, förstås. Just Basse har ju velat en del kring det här, men det var han som var först med att hänvisa till startinlägget. Jag tror inte en ulvpolare skulle bistå byn med sådan ammunition.
4. Recca, KK, xyas, Dragonborn, Lukas, Pix, (BDG) och Mukwa hakade på klass-grejen väldigt sent (om alls), vilket inte är grönande.
Snyggt! Pekar på att det inte är läge att bistå byn med ammo så som Basse. Alltså, det är ju precis vad Brynolf gör när han spikar igen Trasulvens likkista. Passar på att röda rätt många också.

Brynolf said:
For the record tycker jag Arvid och Tyr är grönast, Trasapa och Recca rödast och Basse har många pings, men att han pekade ut det där med avsaknad av fyror i startinlägget tycker jag nästan väger upp det.
Recca är röd som attans! Tyr är snel hest. Sluttampen på R1 det här alltså.

Brynolf said:
Så... Lukas, Larsson och Mukwa satt kvar i kiosken medan vi andra for omkring. Vill någon förklara sig där så gör det.
Men varför missar Brynolf att Basse satt kvar i kiosken? Det måste ju tyda på att Brynolf vill frama Lu-kaazh och Larsson eftersom de stannade kvar med Mukwa och helt glömmer av Basse. Lixom, är Basse+Brynolf ulvar så lär de ju ha snackat igenom det hela.

Brynolf said:
Ok... öhm, och Lukas har någon liknande förmåga vad jag har förstått. Då är det ju inte jättelångsökt att tänka sig att ulvarnas mordförmåga funkar på liknande sätt (som någon var inne på förra rundan); att de bara kan mörda folk som dansar om de själva dansar och vice versa.

Och OM det nu är så, är det bara Larsson och Lukas som var med Mucus borta i kiosken.

Men man frågar sig ju också hur rimligt det är med tre siare av den här typen. En som siar gödis, en som siar kläder och en som siar klass kanske? Det vore rätt überbra för byn om ulvarna var tvungna att ljuga (vilket de ju är. Det vet vi med tanke på Trasans snus och hockeyhjälm). Så tre lögn-siare känns alldeles för bra för byn för att det ska vara sant.

Jag tycker gott att Lukas och Dragonborn kan gå ut med vilken variabel de kan sia (men inte nödvändigtvis vem de har siat). Gör det!
Och igen. Ingen Basse här inte.

Och: Vaddå snus och hockeyhjälm? Vad hade Trasan outat då? Är det här en ulv-goof? Ulvapan har ju inte ljugit om nån dress i R1 inte.

Fiskar inte Brynolf efter diverse siare här?

Brynolf said:
En liten korrigering av min förra post. Sitter på mobilen så det är ett helsike. Att Pix erkände sin lögn självmant betyder: Han var den ende ulven som ljugit ihop godis som dansade förra rundan. Det var med andra ord bara han som över huvud taget kunde ha avslöjats. Så övriga som dansade och hade outat godis ÄR GRÖNA:
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Recca

Förutsatt att Pix är ulv förstås. Men det får vi strax se. OCH förutsatt att Pix inte var ett slugt men omotiverat offer. Vilket vi bara kan bekräfta genom att hänga Empi. Det KAN ju vara så att flera i den här gruppen är ulvar, och i så fall är det ju en skitbra ulvplan att offra Pix för att gröna resten. Lustigt nog har vi ju ett antal suspekta individer i dans-och-gödisgruppen. Men som sagt, vill vi verkligen veta så kan vi alltid hänga Empi.
Här kommer ju sanningen! Sen om det är Pix som verkligen sitter på infon hör ju inte hit. Den rödade ulven grönar övriga är ju planen och sammtidigt så lockas Pommac-killen fram.

Brynolf said:
Ok, Basse talar sanning om snarret. Men nu VET vi att det förekommer alibin hos ulvarna, så helt vattentätt är det ju inte. Bra val av Empiricus för övrigt. Basse måste man alltid hålla ett öga på.
Hur vet vi att det förekommer alibin hos ulvarna?

R1: Ulv 1 = Snus, inget alibi
R2: Ulv 2 = Tändargas, inget alivi
R3: Två bybor
R4: ?

Okej, nu har jag inte så mycket mer att komma med. Jag har lyft fram lite saker som är SUPERULV-drag och sedan har jag några frågetecken på vissa saker som Trasans hockeyhjälm och det här sista att vi VET att det förekommer alibin hos ulvarna. Är det nått jag missat?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Okej så här va:

Antingen är Basse ulv - eller så är jag ett paranoit arsle.

Det måste vara en av de två, om man ser på hur starkt Basse reagerar på det jag gör, right? Här är grejen, min livserfarenhet säger att jag inte är ett paranoit arsle. Så jag tror att Basse är ulv.

Jag är absolut öppen för att det faktiskt är så att jag är ett arsle mot Basse utan att fatta det. Om vi röstar ut Basse på mitt initiativ och han visar sig vara en bybo så vet jag redan nu att jag kommer känna en fet klump i halsen, för jag gillar Basse.

Därför ber byn att verkligen granska mina punkter i den mån det går och säga om ni tycker att de är solida eller om jag är ute och virrar i en fix idé.

Right, argument mot att Basse är ulv:
- Godisgrönad (starkt argument)
- Skuldkänslor

Det här är varför jag tror Basse är ulv:

Ditt märkliga inlägg den här rundan
Jag tror att du såg en öppning att vända spelet i början på den här rundan genom att gå på mig. Som jag förklarar i det här inlägget så var jag noga med att granska reaktionen i byn när jag hade bytt röst och sedan röstat ut en bybo. De flesta reagerade med höjda ögonbryn och skrev ”Jaha, det här såg ju misstänkt ut, jag får hålla ögonen på Arvidos” och så var det inte så mycket mer med det.

Två personer reagerade jag på dock: Att Recca inte brydde sig alls, hon älskar ju att analysera och komma med teorier som ofta är spekulativa, och att du gick till angrepp och röstade på mig. Men Recca skriver sen ett inlägg där hon explicit skriver att hon fortfarande tycker jag är grön, och ditt inlägg tänkte jag ”Äh, det är nog inget speciellt, jag hakar upp mig Basse igen” om.

Men, när jag började skriva ett svar till dig märkte jag hur kass research du hade gjort i ditt inlägg:

1) Ja, jag hade vid ett tillfälle skrivit i förbifarten att det kunde vara fem ulvar, (vilket inte är något att misstänka på någon) men i ett senare inlägg hade jag skrivit en mycket utförligare tankekedja om fyra ulvar.

2) Du menade att jag fick kalla fötter av drevet mot Trasapan och därför drog mig undan, fastän jag motiverade min flytt till Recca med att jag vill ha två drev, att det kändes som att jag pressade Trasapa alldeles för hårt och att min röst inte gjorde nytta, och att jag kom med ett väldigt rakt och tydligt inlägg om varför jag tyckte Trasapa behövde mer space senare, i det här inlägget.

3) Och inte nog med det! I samma inlägg så menar du också att jag är misstänkt eftersom jag ville sätta dit Trasapan... ?! Vilket är det? Ville jag få honom utröstad eller inte? Det är ju totalt självmotsägelsefullt!!

4) Och dessutom menar du att Brynolf skulle bli grönad genom att hoppa på samma kupp - Men Brynolf var ju SJÄTTE person att angripa att Trasapan gick i fjärde klass! Före honom kom Tyr, Larsson, Trasapa själv, och DU SJÄLV! Var du också med i kuppen eller?!

Allt det här säger till mig att du skyndade ihop ett inlägg med ett case mot mig för att rikta uppmärksamheten dit, du hade inte koll på vad som hände i fourthgate när du skrev ditt inlägg, du inte hade koll på fourthgate heller när du skrev om Trasapa ”och nu är han fjärdeklassare?!”, jag tror att du sett allt ur ulvögon och haft fullt upp under fourthgate-krisen med att tänka ut en plan för att rädda situationen för ulvarna.


Reaktioner
När jag ställer frågor eller observationer till dig Basse så får jag intrycket av att du reagerar som en skyldig man. Allting jag skriver får en starkare reaktion än jag väntat, och när det är neutrala observationer så möts jag av försvarande tal. Som när jag noterar att han har skrivit ett genomarbetat första inlägg och det gör mig nyfiken så jag frågar om det. Sedan noterar jag att du inte svarar på frågan, och tar upp det. Och du reagerar som om du hade begått ett brott.

Och kolla vad som händer här, i de första tre rundorna har vi hittat ulvar på objektiva fel, allting har gått förhållandevis lugnt, men nu så kommer jag och trycker till Basse igen och ba KABOOM!


Empati
1) Just nu har jag haft exakt samma känsla just nu av det som händer mellan mig och dig, Basse, nu i runda fyra, som det som hände mellan mig och Trasapan i runda ett. Jag började driva på Trasapan, och hans svar fick mig att känna a) Förvåning för att han reagerade så starkt b) Skuld för att jag gjorde honom kränkt c) Upprymdhet för att det kändes som att jag var på rätt spår. Precis samma sak känner jag när Basse går loss och känner sig förföljd och dömd av mig, och nu arg!

2) Och här är grejen, nu när jag säger det här för mig själv så märker jag att skuldkänslorna lättar, att jag blir mer styrd av mitt förnuft än inhiberad av skuldkänslor, plötsligt faller bitarna på plats och jag bara skriver och skriver på det här inlägget! Och det här ger mig en stark indikation på att jag har hållt tillbaka på något som är sant för det har gett mig skuld att ge mig på dig, och jag tror att det har varit din taktik!

3) För du känner mig, va. När vi spelade varulvsspelet hemma hos dig så var du och jag bybor, men jag var miller. När jag började outa att jag var Drogba och Mukwa misstänkte mig så sa du ”Vänta, det här är Arvidos, han spelar Apocalypse World och så, jag tror han bara drar igång grejer”, eller något liknande. Men nu så tar du mig på blodigt allvar istället! En annan sak du sa var att du var stolt över att jag hade kommit in på psykologprogrammet för sex år sedan, att jag var forumets Arvid. Du känner mig och litar på mig, Basse. Men nu är du ba ”You're tearing me apart, Lisa!” Jag tror att det är skådespel.

4) Och när du nu blir arg, i det här inlägget och det här inlägget så får jag Rising-vibbar, jag börjar nästan skratta. Du är inte en arg kille (okej, jag kan köpa att du är arg på SJ), fan, din titel är ”Snäll hippie” for chissakes. Så du spelar arg på ett roligt sätt istället, för att avleda. KK kallar det kaosdemonen från helvetet och att du är grön, men jag känner igen den varulvs-Basse som spammade bort inläggsgränsen i Turtles-liret.


Dansar med ulvar
Här är min idé om vad som hände i werewolf HQ in liret satte igång: Trasapa, Pix, Basenanji och kanske LJSLarsson har snackat in er om hur ni ska spela och ni har sagt typ ”Okej, vi måste akta oss för Arvidos bara, han är psykolog, han kan läsa tankar!”, kolla bara på hur Trasapa laddar upp mig innan jag kommer in: ”Det är fortfarande spelare som lyst med sin frånvaro, dessa skulle jag gärna vilja ha varsina rediga inlägg ifrån med hög kvalitet eftersom de har mer att gå på nu än vi andra hade i våra första inlägg. Syftar speciellt på Arvidos här. Tycker inte att det är acceptabelt med sådan utdragen start.” ”Jag vill se Arvidos kliva in i matchen och komma med något vettigt som jag vet att han kan, speciellt då de andra uvarna har gjort mig besviken än så länge.”. Basse skriver i sitt första inlägg
Basse said:
vi) Det vore toppen om vi hade en drev-ledare, så att byn har någon att följa, inte moinst med tanke på inläggstaket! KK brukar ofta få den rollen och för det mesta sköter han den perfekt, men efter förra spelet känns det olustigt att lämpa förtroendet på honom. jag röstar på någon av Arvid/Recca/BDG. Det är också ett skönt sätt att skapa press på den som drevar: den personen måste ju (duh!) driva på spelet och det är skitjobbigt för en ulv. 
Sedan kommer jag in och avslutar mitt första inlägg med att anklaga Trasapa och rösta på honom, och vi ser hur han ballar ur för att han är så rädd. Samma reaktion har du nu! För jag släppte dig när du blev grönad för dina gelehallon, och nu är jag på dig igen. Det du ser är en ostoppbar juggernaut som kommer efter dig, och det du skriver ska låta som ”men herreguuuuuud Arvidos, geeeeee diiiiiiiig” men den känsla jag får är snarare ”vad ska jag göra, det är inte rättviiiiiiiist!”
Och när alla andra skuttar på bandvagnen mot Trasapa så är din reaktion aaaahh jag vet inte alltså...


Vi spelar inte samma spel
Kolla på vad Vimes skriver i eftersnacket på TMNT-liret:

5. Det jag tar med mig som bybo (jag vet att många tänker att de vill utveckla sitt spel som varulvar i eftersnacket, jag är dock bara intresserad av att utveckla mitt bybospel) är något om att försöka identifiera folk som delar ens verklighet. Jag klagade på KK och Recca för att de inte riktigt verkade bry sig om byn - att jag inte kunde känna igen min egen frustration och ångest i deras inlägg - och det var faktiskt rätt. De brydde sig inte om byn. Jag tror att det här är ett verktyg för att hitta ulvar. Att spela självreflexivt: "Hur känner och tänker jag? Verkar andra tänka och känna så?"
Precis så känner jag. Jag känner att du reagerar på sätt som jag inte väntar mig, att du går på andra spår än resten av byn (du hänger inte på drevet mot Trasapa, du anfaller mig, ballar ur i kaosdemonen), att du spelar ett annat spel än vi andra.

Och mest av allt, du pekade på att Trasapa inte gick i fjärde klass, men du reagerade inte på det, och det har jag anmärkt på tidigare. Min reaktion när jag såg det var att sitta med hjärtklappning och tänka ”oh holy shiiiiit, han gick totally i fällan?!” men du reagerar helt annorlunda.



Bandvagnsdags!

Röst: Basenanji

(PS, kolla på alla min punkter och säg om det är mig eller Basse det är fel på :gremsmile: )
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Förutom då att Tyr grönat mig redan så facit på siaren fanns redan. Vilket innebär att Pix inte tjänar på att outa infon om Pommac. Det blir istället bara så att ulvarna ger info till byn om vad de har för info.

Mjärden said:
Inlägg 9 av 15

Jag gört.

KAOSDEMONEN från helvetet är tillbaka. I Love It! Du är grön nu Basse!

Det här är ju nåt jag suttit o väntat på lite. Jag har suttit och sneglat på KK typ hela R4 nu och funderat på om han är ulv för att det liksom inte händer nåt i KK-skåpet. Men nu gör det ju det plötsligt. Betyder väl inte att min nojja låter honom skrivas av helt och hållet från misstankelistan men jag är villig att för stunden åtminstone minska ned mina misstänkta.

Deltagarlista
Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mjärden
Mukwa
Pix
Recca
Trasapa
Tyr
xyas

Så det ser ut ungefär så här. Och nej, det handlar om en R4-gröning som jag hoppas ger utdelning genom en ulvhängning.

Av dessa är jag tyvärr mest sugen på att nacka Dragonborn för att jag tycker det ger mest information. Jag tycker det ger info om KK också eftersom KK sedan R1 varit Dragonborns främste supporter och KK har en tendens att försöka pusha newbieulvar igenom spelet om de båda är ulvar. Men jag kan tänka mig ta ut vilken som helst av dessa tre faktiskt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Alright, bandvagnsdags säger ni. Och nu när båda de som jag tycker är grönast röstar på ett sätt samtidigt som jag har väldigt blandade känslor över Dragonborn, det är så mycket som är skumt där, men också annat som talar för att han är grön, så är jag beredd att hoppa skepp.

Det kan ju också vara att Arvidos jobbar hårt här för att rädda Dragonborn, och om Basenanji skulle visa sig vara grön så vet vi väl alla vem vi dödar nästa dag (nej inte arvidos, dragonborn förstås).

Mitt snask är förresten Champis, det var därför jag tyckte den där gul dryck, pommac, ja det är verkligen pommac dialogen var lite märklig, champis är ju minst lika gul som pommac liksom.

Röst: Basenanji
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Förutom då att Tyr grönat mig redan så facit på siaren fanns redan. Vilket innebär att Pix inte tjänar på att outa infon om Pommac. Det blir istället bara så att ulvarna ger info till byn om vad de har för info.

Mjärden said:
Inlägg 9 av 15

Jag gört.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">KAOSDEMONEN från helvetet är tillbaka. I Love It! Du är grön nu Basse!
</div>
Det här är ju nåt jag suttit o väntat på lite. Jag har suttit och sneglat på KK typ hela R4 nu och funderat på om han är ulv för att det liksom inte händer nåt i KK-skåpet. Men nu gör det ju det plötsligt. Betyder väl inte att min nojja låter honom skrivas av helt och hållet från misstankelistan men jag är villig att för stunden åtminstone minska ned mina misstänkta.

Deltagarlista
Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mjärden
Mukwa
Pix
Recca
Trasapa
Tyr
xyas

Så det ser ut ungefär så här. Och nej, det handlar om en R4-gröning som jag hoppas ger utdelning genom en ulvhängning.

Av dessa är jag tyvärr mest sugen på att nacka Dragonborn för att jag tycker det ger mest information. Jag tycker det ger info om KK också eftersom KK sedan R1 varit Dragonborns främste supporter och KK har en tendens att försöka pusha newbieulvar igenom spelet om de båda är ulvar. Men jag kan tänka mig ta ut vilken som helst av dessa tre faktiskt. </div></div>

Nä fuck asso!

Basse och KK som ulvar tror jag alltså. Måste gå på gutfeeling här.

Jag tror på Arvidos och jag tycker KK försöker röda Brynolf helkonstigt. Ulvarna KAN INTE HA HAFT FACIT PÅ VEM EMPIRICUS SIADE. Eftersom Pix går ut och tar smällen så betyder det att dragonborn och Brynolf som ju sitter i samma båt med sina sega råttor inte kan ha fuskgodis utan de MÅSTE VERKLIGEN HA FÅTT RIKTIGT GODIS. Det är så bara. Alltså betyder det att ingen av dem ljugit om sitt godis. Vilket i SIN TUR betyder att Vimes aldrig skulle gett en alibi-ulv-roll med samma godis som en bybo. Så är det ju bara.

Alltså är både Dragonborn och Brynolf gröna.

Att KK ignorerar detta är fan för stort. Det finns ju knappt ett rätt i Basenanjis och KKs inlägg i R4. Det är ju bara att läsa igenom dem. Och nu när jag och Arvid pressar Basse och han tappar fattningen på sitt jäkla tåg så inser ju förstås KK att det blir jävligt svårt för honom att som ensam ulv greja det här spelet inom någon som helst görlig tidsperiod så han börjar förstås leta skit på Brynolf och Dragonborn och han ljuger ju antagligen inte när han skriver att han hellre har kvar Dragonborn i slutet än Brynolf. För Brynolf är en vass bybo. Dragonborn är en nybörjare (med talang :gremwink: -Recca is nice gurl).

Brynolf och Dragonborn är grönisar ihop på grund av att de har dublettgodiset som Vimes planterat för att slå griller i våra huvuden. Pix' tidiga outning eller "offer" av sig själv slog helt jävla snett för ulvarna eftersom det nu bevisar att både Dragonborn och Brynolf MÅSTE VARA GRÖNA!.

Och eftersom Dragonborn är grön med sitt discohår så är ju Arvidos' hatt inget konstigt alls längre. Och det faktum att Arvidos plockade Trasapan är ju grönande mer än Tyrs siande av mig.

Det Basse försöker göra är att rikta våra misstankar mot Arvidos genom helt bisarra teorier. Och till slut går han bananas i syfte att försöka släta över sina märkliga teorier. Basse är ulv och KK är ulv.

Så äre bara.

Röst: KK och Basse

Både KK och Basses teorier är ju löjeväckande, så här tänker ju inte smarta bybor som jag vet att de är. Det är liksom ansträngda helt osannolika historier de släpar fram båda två. Finn fem fel? Sikta på 100 så kanske du kommer närmare, liksom.

Det faktum att KK i princip inte kommit med något vettigt under hela spelet (ja, kanske litegrann) och inte agerat den starka klippan han brukar agera är också förstås rödande.

Trust me. Vi har våra ulvar. KK, Basse. Tack för gott spel.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Men för fan.
Recca said:
Förutom då att Tyr grönat mig redan så facit på siaren fanns redan. Vilket innebär att Pix inte tjänar på att outa infon om Pommac. Det blir istället bara så att ulvarna ger info till byn om vad de har för info.

Mjärden said:
Inlägg 9 av 15

Jag gört.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">KAOSDEMONEN från helvetet är tillbaka. I Love It! Du är grön nu Basse!
</div>


Det här är ju nåt jag suttit o väntat på lite. Jag har suttit och sneglat på KK typ hela R4 nu och funderat på om han är ulv för att det liksom inte händer nåt i KK-skåpet. Men nu gör det ju det plötsligt. Betyder väl inte att min nojja låter honom skrivas av helt och hållet från misstankelistan men jag är villig att för stunden åtminstone minska ned mina misstänkta.

Deltagarlista
Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mjärden
Mukwa
Pix
Recca
Trasapa
Tyr
xyas

Så det ser ut ungefär så här. Och nej, det handlar om en R4-gröning som jag hoppas ger utdelning genom en ulvhängning.

Av dessa är jag tyvärr mest sugen på att nacka Dragonborn för att jag tycker det ger mest information. Jag tycker det ger info om KK också eftersom KK sedan R1 varit Dragonborns främste supporter och KK har en tendens att försöka pusha newbieulvar igenom spelet om de båda är ulvar. Men jag kan tänka mig ta ut vilken som helst av dessa tre faktiskt.
</div></div>
Nä fuck asso!

Basse och KK som ulvar tror jag alltså. Måste gå på gutfeeling här.

Jag tror på Arvidos och jag tycker KK försöker röda Brynolf helkonstigt. Ulvarna KAN INTE HA HAFT FACIT PÅ VEM EMPIRICUS SIADE. Eftersom Pix går ut och tar smällen så betyder det att dragonborn och Brynolf som ju sitter i samma båt med sina sega råttor inte kan ha fuskgodis utan de MÅSTE VERKLIGEN HA FÅTT RIKTIGT GODIS. Det är så bara. Alltså betyder det att ingen av dem ljugit om sitt godis. Vilket i SIN TUR betyder att Vimes aldrig skulle gett en alibi-ulv-roll med samma godis som en bybo. Så är det ju bara.

Alltså är både Dragonborn och Brynolf gröna.

Att KK ignorerar detta är fan för stort. Det finns ju knappt ett rätt i Basenanjis och KKs inlägg i R4. Det är ju bara att läsa igenom dem. Och nu när jag och Arvid pressar Basse och han tappar fattningen på sitt jäkla tåg så inser ju förstås KK att det blir jävligt svårt för honom att som ensam ulv greja det här spelet inom någon som helst görlig tidsperiod så han börjar förstås leta skit på Brynolf och Dragonborn och han ljuger ju antagligen inte när han skriver att han hellre har kvar Dragonborn i slutet än Brynolf. För Brynolf är en vass bybo. Dragonborn är en nybörjare (med talang :gremwink: -Recca is nice gurl).

Brynolf och Dragonborn är grönisar ihop på grund av att de har dublettgodiset som Vimes planterat för att slå griller i våra huvuden. Pix' tidiga outning eller "offer" av sig själv slog helt jävla snett för ulvarna eftersom det nu bevisar att både Dragonborn och Brynolf MÅSTE VARA GRÖNA!.

Och eftersom Dragonborn är grön med sitt discohår så är ju Arvidos' hatt inget konstigt alls längre. Och det faktum att Arvidos plockade Trasapan är ju grönande mer än Tyrs siande av mig.

Det Basse försöker göra är att rikta våra misstankar mot Arvidos genom helt bisarra teorier. Och till slut går han bananas i syfte att försöka släta över sina märkliga teorier. Basse är ulv och KK är ulv.

Så äre bara.

Röst: KK och Basse

Både KK och Basses teorier är ju löjeväckande, så här tänker ju inte smarta bybor som jag vet att de är. Det är liksom ansträngda helt osannolika historier de släpar fram båda två. Finn fem fel? Sikta på 100 så kanske du kommer närmare, liksom.

Det faktum att KK i princip inte kommit med något vettigt under hela spelet (ja, kanske litegrann) och inte agerat den starka klippan han brukar agera är också förstås rödande.

Trust me. Vi har våra ulvar. KK, Basse. Tack för gott spel.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
9/15

Bonusanklagelser!

Det här är varför jag tror att LJSLarsson och Basenanji sitter i samma båt:

1. Starten

Så, låt oss säga att Basse säger till ulvlaget innan spelet ”Jag förbereder ett hjälpsamt inlägg för att starta diskussionen med”. Han postar det som första inlägg, nice. LJSLarsson skriver sen i sitt första inlägg, runda 1:

Basses inlägg ger mig positiva vibbar. Det är mycket genomtänkt och känns genuint och äkta på ett sätt som är svårt att emulera som ulv. Basse känns därför grönish (men detta kan självklart ändras längre fram - detta är bara ett spontant första intryck)
Inget fel att gilla ett inlägg, men det här kändes väldigt... ja...

Han har skrivit ETT inlägg, och nu är han grönish, alltså! Känns jäkligt groupmind, ulvarna har suttit och snackat ihop sig och peppat sig och blivit lite hemmablinda. De tycker att deras prep är bra för de har tune:at in på varandras entusiasm istället för byn.

2. Låtsasbråkar

Här kommer lite exempel på vad jag menar med att LJSLarsson och Basenanji misstänker varandra precis lagom mycket:

LJSLarsson inlägg 3, runda 1:
LJSLarsson said:
Back to business

De jag vill pressa nu är Basse och xyas.

Basse: Varför röstade du på Tyr? Varför röstar du nu på Arvidos?

Xyas: Har du några tyngre åsikter att komma med? Vilka är rödish/grönish till exempel?
Basse har röstat på Tyr och mig för att vi inte skrivit något än, världens lättaste anklagelse att svara på med andra ord.

LJSLarsson första inlägg, runda 3: (09:09)
LJSLarsson said:
Basse

Basse, jag har en fråga till dig:

I inlägg 3, förra rundan, ger du en lista på dina gröna. Jag finns med på den listan. Men i hela runda 1 tyckte du att det var jättekonstigt att jag på min danslista skrev att Mukwa, Empricus och Luukaz inte skulle dansa. 

Första mordet skedde bland dem som inte dansade, en grupp som både du och jag tillhörde. Nu är det inte lika rödande för mig längre eftersom Tyr dog på dansgolvet, men det visste vi inte i runda 2.

Varför blev jag grön för dig i början av runda 2 med tanke på allt det här?

Röst: Basse
Basse svarar: (09:38)

Basenanji said:
4/15...tror jag...

Först svar till Larsson:

LJS said:
Varför blev jag grön för dig i början av runda 2 med tanke på allt det här?
Faktiskt jättebra fråga! Jag vet inte egentligen, du bara försvann från händelsernas centrum liksom. Det lilla jag har sett av dig i det här spelet är en del rätt vassa frågor och krumelurigt spel. Du är liskom en av de där som sitter på en gunga på verandan och tuggar snus och så rätt vad det är komemr en bitsk kommentar. Men jag har inget jättestarkt intryck av dig och som någon sa så är du överhuvudtaget lågflygande.

Men, det ska sägas, jag tror inte att närvaron på dansgolvet spelar så stor roll faktiskt. Ulvarna ser ju ut att döda var folk än befinner sig. Dansgolvet ser jag mer som något vilket fungerar ihop med förmågeanvändande.
LJSLarsson svarar: (12:08)

LJSLarsson said:
Till Basse

Du skriver:
Xyas said:
Alltså, xyas har väl inga jätteröda pingar när jag börjar läsa genom hans poster, men å andra sidan har jag väldigt svårt att köpa att han skulle klanta sig som ulv. Det blir liksom nästan tvärtom: en sådan spelare som xyas blir mer misstänkt ju mer cleant han spelar, för bybor gör enkla misstag, misstänker varandra och har sig, medan coola varulvar (som xyas) kan stå lite laid-back i baren och sucka över att folk är så "himla nittital liksom…".
Menar du att folk som inte gör misstag är röda? Eller är det bara xyas som spelar bättre som ulv som bybo? Det låter väldigt "jag vill gärna rösta ut xyas men har inget egentligen vettigt att gå på".
Vill man ha ping på xyas kan man ta upp låg aktivitet, att han försvarade Pix rån, att han outade sent. Att han "inte gör misstag" är inte ett riktigt skäl utan låter som en pälsursäkt.

Är det några andra du tyckt spelat "för bra"?
Oj oj! Det var en bra fråga från LJSLarsson där! Vad händer sedan i den här rafflande processen?

Absolut ingenting.

LJSLarsson skriver tre inlägg, Basse skriver tre inlägg, inget berör det här ämnet. Det blev väl för svårt?

Sedan röstar Basse på Lu-kaazh 15:46 och LJSLarsson byter från röst på Basse till röst på Dragonborn 07:38 nästa morgon.

Låt oss kolla på runda 4:

Det här skriver Larsson, klockan 09:24 igår morse:
LJSLarsson said:
Basse eller Xyas - Herr Skriva-för-mycket och Herr Skriva-för-lite.
Basse skriver mycket utan att säga något, och tycktes väldigt säker på att Pix var den som var siad innan Emp avslöjat något. Dessutom är det väldigt lätt mål, som säker ulv, att hoppa på Arvidos om han bara var en bybo som gjorde ett stort misstag förra rundan.
Xyas tar ju nästan ingen ställning alls, och det blir därför jättesvårt att hitta pings på honom. Varje gång Basse skriver något så är det bara att titta strängt på honom och säga "Varför tycker du så?" så gör han något knasigt, men xyas rår man inte på med det. Som ulv kan han bara luta sig bakåt och undvika folks blickar till att det är för sent.
Herr Skriva-för-mycket, en allvarlig anklagelse!

Efter några inlägg svarar Basse, 18:52

Basenanji said:
LJS said:
Basse eller Xyas - Herr Skriva-för-mycket och Herr Skriva-för-lite.
Basse skriver mycket utan att säga något, och tycktes väldigt säker på att Pix var den som var siad innan Emp avslöjat något. Dessutom är det väldigt lätt mål, som säker ulv, att hoppa på Arvidos om han bara var en bybo som gjorde ett stort misstag förra rundan.
Men det var väl själva fan vad svårt det ska vara att göra avtryck på rätt sätt i det här spelet!
Jag vet inte om det är så att jag är en fullkomlig idiot eller bara omringad av tjabbon.

Kolla: mitt senaste spår är att vi ska försöka hitta ulvparet. Om man tar en titt på Röstläget (vem la upp den posten?)– och utgår från att ulvarna inte röstar på varandra - så kan vi där definiera olika par som är mer troliga än andra. Det är tex liten chans att Mjärden och Brynolf är varulvar, men desto större att Brynolf och Arvid är ulvar. Därtill har vissa inte röstat och nu när listan är uppe har Brynolf kvicknat till och lagt en röst. Så här ser den ut just nu btw:


Lagom mycket misstänksamhet mot varandra. Verkar det betyda något? Nej, egentligen inte.

3. Arvidos MC

Sedan kommer den där jävla Arvidos och misstänker att Larsson och Basse är i cahoots. (jag refererar till det här inlägget)

Så här svarar Larsson:

Jag kommer vara en sådan där jobbig typ som analyserar precis allt man säger och klistra in det kursivt i Larssons citat:

LJSLarsson said:
Antingen är jag en superduperultra-ulv, eller bara en bybo som gör sitt jobb. (jag fiskar, Larsson verkar förorättad)

Det egentligen enda du har, (är det bara jag, eller låter det här som en gangster i en maffiafilm?) som du tycker är skumt med mig, är att jag gillade Basses första inlägg (vilket också KK gav mig lite röd blick för i runda 1). Jag står för att jag gillade det; jag gick in med detta nya typ av spel (med inläggstak) med öppna armar med en mentalitet av ”vi får se vad som händer”, och här kommer ett megalångt inlägg som verkar genuint och genomtänkt. 
Nu i efterhand är det flera punkter jag inte håller med om (som ni ser har jag inte skrivit 15 inlägg/runda, vilket Basse sa att man skulle göra), och min kritik mot Basse har ju senare handlat om att han skriver mycket dötext som egentligen inte säger någonting.(du gillar det, men det känns som du börjar ursäkta dig för det samtidigt?)
Det egentligen enda han skrev var att man skulle dreva (vilket jag tyckte var vettigt, men som inte höll i längden), men det var faktiskt väldigt mycket text för att säga så lite.

Enligt din logik blir ju Recca också röd, (avvärjer och förvirrar) för hon hade också liksom mig också en crush för Basses första inlägg. Nu är Recca i och för sig siad grön, vilket gör det mycket otroligt att hon är ulven, men inte mer otroligt att BÅDE jag och Basse är ulvar tills du har förklarat hemligheten med Sega Råttan(byter ämne). För att både jag och Basse skall vara ulvar så kan varken Brynolf eller Dragonborn vara det. (ehh?)

Arvid said:
och här så svarar Basse på Larssons fråga på värsta softa mys-sättet
Varför Basse är så nice mot mig kan jag inte svara på. Fast jag fick ju honom att förlora humöret ganska nyligen i denna runda:

Basse said:
Men det var väl själva fan vad svårt det ska vara att göra avtryck på rätt sätt i det här spelet!
Jag vet inte om det är så att jag är en fullkomlig idiot eller bara omringad av tjabbon.
Mmm hmm. (se ovan)

Tycker att Larssons inlägg blir ganska annorlunda från hur han skrivit förut, då har han varit mysfarbror deluxe och välkomnat och tröstat Dragonborn och Pix, men å andra sidan, det är ju första gången i spelet någon anklagar honom.

Så här reagerar Basse på att jag misstänker honom + Larsson:

Basenanji said:
Ni bråkar alldeles lagom mycket och kärvänligt

Ah, ni har inte fått ironi i Göteborg va? Läs mitt svar till LJS en gång till och leta efter syrligheter, dvs när man säger saker man inte riktigt menar, eller: med undertext. (nu förstår jag inte ens vad Basses poäng är: För mig är det en signal att vi inte har ett samtal längre, utan han försöker göra något annat, avfärda)

och Larsson diggade ditt inledande inlägg, som du skrev i förhand

Ja, för DET är väl jättemysko att skriva inlägg i förväg till ett spel som har inläggstak? (skuldkänslor? Det är inte att skriva i förväg som är grejen, det är att de gick samspelta) Det är nog ännu mer misstänkt att jag tänkte på spelet INNAN jag hade fått min roll! (sarkasm, försöker avfärda) Huruvida LJS skriver myspyso kan väl kvitta, men dra inte in mig i det! (vill inte associeras med LJSLarsson?) Dessutom skrev jag det inte innan, utan samtidigt med spelstarten, men vi behöver väl inte vara så noggranna med sanningen när vi har din starka mage:(märker ord och anklagar, försöker byta fokus)
Jag plockar upp att Basse inte verkar vilja associeras med Larsson:
Arvidos MC said:
7/15

Oj, nu hettade det till ordentligt! Jag ska försöka reda ut allt som händer här i ett nytt inlägg, men så länge så måste jag fråga dig en sak till Basse, jag får intrycket av att du också tycker att LJSLarsson är fett brun, eller? Förstår om du inte vill slösa ett inlägg på det, men det vore uppskattat!

Param pam pam!
Basse svarar så här:

Basenanji said:
Jag skriver detta i Recca-land! jag är i Linköping! Nu ska vi se om det finns internet här!

OM LJS

Jag vill bara kort säga ett par saker om denne mystiske Larsson, Skuggornas Mästare, Osynliga Mannen, Ur-mönstret till själva idén bakom uttrycket Tapetblomma att…

Visste ni att när katolska kyrkan skulle ta fram receptet på Oblat så ringde de LJS mamma för att hämta inspiration till något utan smak?

Larsson har fått utmärkelsen "Sveriges Mest Oväntade Efternamn!". Not.

I Mexico (det land där man odlar mest stark chili och gärna kryddar maten så att den blir spännande) anses det vara en synd att kombinera bokstäverna L J och S.

LJS faktiskt är en förkortning för "Nu Ska Vi Se Var Har Jag lagt Mina Läsglasögon Och Min Kalkylatormaskin För Jag Måste Räkna Lite På Antalet Inlägg Så Att Det Blir Helt Rätt!"

Larsson har skrivit en vass och utmanande artikel om varulvsspelsteori. Den publicerades 1876 i München.

När Larsson spelar skräckrollspel så föreslår han gärna Traveller eftersom "det är så många varulvar med där!"

Variationsrikedomen kring alternativa varulvsspels-roller är rik. På mafiawiki kan man hitta:
"LJSLarsson ( aka the Invisible Man) *no evidence of playstyle found yet*

---

Med andra ord, ja såklart att LJS kan vara varulv. Jag hade honom på min senaste lista som grön-gul, tillsammans med BDG, KK och xyas. Jag kan bara inte se att han har gjort något speciellt…alls. Han är sådär lagom vettig som man kan förvänta sig av den mest konflikträdda kristdemokraten i Jönköpings basarförening.

Och visst, den där typen av lågflygande spel som LJS kör med är ju misstänkt, men MER misstänkt än xyas som typ hoppade på Trasapa-drevet sekunden efter att det startade?

Nja.

…men jag har inte din mage Arvid :gremtongue:

…. right.

Basse lugnar ner sig på slutet iaf. Vilken kombo! Förlöjligande med ilska med skämt/sarkasm, men vänlighet på slutet för att avstyra situationen.

---

Två till grejer om Larsson och Basse:
- Bägge vill få ut xyas från runda ett, vet inte vad det handlar om dock. Förmodligen inget speciellt.
- Vet ni vilka som inte dansade i slutet av runda 1?

Trasapa, Basenanji, LJSLarsson och Lu-kaazh.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Inlägg 6/15 tror jag. Har försökt hänga med på mobilen så gott det går, men fick till slut bita i det sura Äpplet och låna tjejens mac. Jag har redan schabblat bort ett inlägg pga kass gränssnitt (eller undermålig förståelse av detsamma, beroende på hur man ser det).

Mjärden said:
Jag kan ju fortsätta hur långt som helst gällande Brynolf här. Han är ju den som GRÖNAR alla som dansade med Pix eftersom outningen av miller är en bajsnödighet som kommer från den ända ulven som kan synas av Snacks-Siare-Empis. Det lät ju hur rimligt som helst tyckte jag också, men om man ser det från ett annat håll där Pix offrar sig för att få fram Pommac-Tyr så är det ju en bra deal för ulvarna att få ut Tyr snabbt om godisalibi infinner sig på övriga ulvar behöver de ju inte frukta Empis.
Det går till och med att dra det så långt att skriva att DEN av ulvarna som siades av Empis drar på sig byns vrede för att dra fram Pommac-Tyr.
Hur menar du att Pix fick fram Pommac-Tyr? Tyr hade ju redan outat sitt siande. Just att han gillade pommac var väl högst sekundärt.

BDG said:
Enligt mig så tror jag nog fortfarande det bästa är att försöka få klarhet i segaråttorgate
Jag tror ingen kan neka till att Dragonborn är hopplöst nedbrunad. Magen säger visserligen att han mycken vl kan vara en vilsen bybo som bara råkade få en hemsk roll av den onde Spelledaren. Men icke desto mindre, såna här pings kan inte ignoreras. PROBLEMET med segaråttor-gate är så klart att OM Dragon är grön, kommer vi att torska två rundor och två bybor på historien, för om vi hänger Dragon nu och det inte går som vi trodde, kommer ju jag stå på tur. Jag tycker därför att det är intressant med folk som uttrycker det som en "antingen Brynolf eller Dragonborn"-situation. För ulvarna är det ju smaskens att vimsa bort byn två rundor. De som fokuserar på "Sega råttor"-gate tycker jag absolut vi ska syna närmare.

Basse said:
Jag blir galen. Här har vi världens läge att vinna och så måste jag slösa inlägg p�%

(...)

Vimes kan ta sitt förbannade inläggstak och stoppa upp nånstans! JAG BLIR GALEN%2
Jag gillar ju dig, Basse. Du har humor och en osedvanligt het skäggstubb. Men den här grejen luktar fejk så det tjuter om det. Vilken modern elektronik skulle klippa av inlägget och för syns skull lägga in lite udda tecken som för att visa att här är det minsann korrupta grejer på gång? Nån hacker får gärna kommentera på detta, för i mina ögon är det jättepålåtsas.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Recca said:
Eftersom Pix går ut och tar smällen så betyder det att dragonborn och Brynolf som ju sitter i samma båt med sina sega råttor inte kan ha fuskgodis utan de MÅSTE VERKLIGEN HA FÅTT RIKTIGT GODIS. Det är så bara. Alltså betyder det att ingen av dem ljugit om sitt godis. Vilket i SIN TUR betyder att Vimes aldrig skulle gett en alibi-ulv-roll med samma godis som en bybo. Så är det ju bara.

Alltså är både Dragonborn och Brynolf gröna.
Jag var ju inne på de här tankarna förut, men de föll lite på att det ju inte alls var otänkbart att nån ulv hade alibi-snask. Just i mitt och Dragonborns fall är det ju extra sannolikt att ingen av oss har alibi. Snyggt tänkt där, Recca! Segaråttorgate is no more. Och som jag sade nyss, de som slickade sig om nosen över att få ut både mig och Dragonborn måste ringas in och arkebuseras.

Så Dragon är grön kan vi säga, vilket är lite halvsvårt att köpa, men jag kan nog vänja mig vid det. :gremsmile:

Röst: Basse så länge. Nu ska jag ut och äta amerikanska kor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Åh! Äntligen hemma! Fast det är väl helt bisarrt att sitta uppe, mitt i natten och försöka skriva något vettigt. Men jag blir så taggad av alla tankar som har farit genom huvet på tåget så jag ska försöka skriva ett längre svar till Arvid utan risk för att inlägget blir uppätet eller nåt.

Arvid said:
Antingen är Basse ulv - eller så är jag ett paranoit arsle.

Det måste vara en av de två, om man ser på hur starkt Basse reagerar på det jag gör, right? Här är grejen, min livserfarenhet säger att jag inte är ett paranoit arsle. Så jag tror att Basse är ulv.
Du, jag tycker inte att du ska känna dig som ett paranoit arsle oavsett omständigheterna. Och det är inte meningen att få dig att känna skuld. Det jag skulle vilja är att du resonerar lite mer så här:

"Antingen är Basse Ulv…

…eller…

så är han en frustrerad bybo som känner att han försöker och försöker men aldrig riktigt får till det samtidigt som KK, Recca, Vimes, LJS, Brynolf utvecklas och bara blir smartare och smartare. Nu har Basse chansen att (kanske för sista gången) visa hur man spelar varulvsspel och den här gången vill han Verkligen Vinna. Så börjar spelet med en strategi från Basse att visa hur han tänker och vad han tycker är bra bybospel så att sådana som Lu-kaazh faktiskt tar sig en funderare på om det är smart att låta bli att skriva i tråden på en hel dag och därigenom få allas blickar på sig. Visst, det sammanföll med LJS start, men det kan ju inte Basse råda över? Därefter får Basse kritik och frågor, från KK, Mukwa, Brynolf och sedan Arvidos och alla frågorna rör egentligen småsaker, för vad kan vi veta redan i runda ett? Tex så är Brynolf rätt ettrig kring en ordväxling mellan KK och Basse och som går ut på att Basse tror att KK inte har fått information om dansandet, men blir missförstådd gång på gång.

Därefter tar Arvidos vid och det märkliga är att trots att Basse försöker och försöker så hjälps det inte, det blir tvärtom värre. Arvid släpper inte greppet utan fortsätter pressa. Till slut blir Basse grönsiad av Empiricus. Basse kan andas ut.

Jag lägger in en grej här:

KK har börjat fråga sig om ulvarna verkligen har alibigodis och hur vi kan veta det. DET är spelets smällkaramell, vill jag påstå, för det enda vi vet är att Pix har sagt att Hallonremmar är kopplade till en powerroll (ett argument som är lätt att fabricera efteråt) och att någon ska ha en "gul dryck". Men är det verkligen samma sak som att ha alibi? Vare sig Pix eller Trasapa har alibin, snarare är det tvärtom så att Trasapa ljuger om sin klasstillhörighet och Pix om sitt favoritsnask. Det enda vi säkert kan säga är att ulvarna verkar veta vad det finns för godis i byn, men inte mer än så. Däremot vet vi att Empiricus har siat mig grön.


Så börjar runda fyra och Basse som inte vet vem som är vem och som också börjar känna viss oro (ska det gå åt samma håll som förra spelet där KK gjorde bort basse så mycket?) så pressar Basse Arvid. Basse har en rätt annorlunda teori vilken går ut på att det kan vara så att ulvlägret offrade en av sina ulvar tidigt. Basse kan ju ha fel, men det är åtminstone vad han tror, och han vill så förtvivlat gärna hjälpa till.. Dessutom har en av ulvarna faktiskt klantat sig mer än ordentligt och indicier pekar mot att Basses teori, om än otrolig, faktisk kan stämma! Då avlossar Arvid OCH Recca stora batteriet mot Basse som på ett tåg med…ska vi säga begränsade möjligheter att tillfyllest erbjuda sina resenärer en någorlunda okej nätuppkoppling…och Basse känner att nu rinner bägaren över.

För Basse har försökt göra allt som står i hans makt, han har:

– Röstat ut TVÅ ulvar.

– Han har drivit på och pressat på outningar, ställt frågor, svarat på frågor, skojat, uppmuntrat, tipsat och försökt att se vilka hål som ännu inte är helt täckta.

Han har också blivit siad grön av Empiricus.

Och ändå så räcker det inte. Till slut anar Basse att klappjakten på honom nog inte är en slump, och ja, kanske att Basse faktiskt börjar drabbas av stora paranojan själv. Det kan vara så att Basse till slut ser spöken där de inte finns. Men nu står saker och ting på spel. Och det spelet håller han på att förlora.

---

Det handlar alltså inte om att du ska känna skuldkänslor, utan om att byta perspektiv. Du har stirrrat dig blind på mig och nu ser du bara scumtells vad du än tittar efter. Det är samma sak med Recca. Jag sa det förut, men jag tror inte att hon tog in det:

Jag föreslår i min teori att det ulvarna offrade Trasan och ev tom Pix. Det är enligt Recca en galen idé utan verklighetsförankring för inte skulle sådan som Arvid och Brynolf göra så? Eller xyas för den delen?

Men om nu jag är ulv då måste ju det betyda att…jag HAR offrat Trasan och Pix. Kolla in hur jag reagerar när Pix går ut med tändargas:

Basenanji said:
Och jag läser Pix och inser att han måste vara den andra ulven. Kommer ni ihåg hur elegant Recca lurade byn i Ebon Oaks? Pix försöker göra samma sak, men lyckas inte ens hälften så bra.

RÖST: Pix
Skulle ulvlägret verkligen göra så? Ja, det verkar troligt om jag är ulven men helt otänkbart om någon annan är ulv!

Jag är gärna självreflexiv och jag tycker nog att det inte har känts som att du alltid har delat mitt engagemang i spelet eller vilja att vinna. Arvid, din analys är riktig – om jag hade varit ulv. Nu är jag inte det och du gör liksom misstaget att springa fort i fel riktning och kommer således bara längre bort från sanningen ju snabbare du springer.

För grejen är (nu har jag hunnit läsa ditt andra inlägg där du liknar dialogen mellan mig och LJS med en bild på katter) att den där analysen hade du kunnat göra mellan mig och i princip vem som helst!

Jag har haft lika mjöktandsaktig dialog med BDG, med KK och Recca tycker att jag är en rövslickare!

Så, ska vi analysera det skrivna får vi nog först fråga oss varför vi ska välja ut några och varför just dem?

Det är här jag blir misstänksam och paranoid – nu när vi har Sega Råttor och Hattar, nu när KK faktiskt har börjat nysta i något som kan vara världens fälla, då kommer du med en MEGA-analys av Stor Rättsundersökning-mått och analyserar på ordnivå.

Varför då?

Jo, tänker jag, det måste ändå vara så att Arvid är pressad. Han och Dragonborn/Brynolf är kvarvarande ulvar och nu är det nära slutet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
[14/15]

Okej, nu ser jag att Brynolf också röstar på mig.

Brynolf, jag svär, jag satt på ett tåg och mitt mobila bredband [3] betedde sig så där. I tågtidningen sägs det att uppkopplingen är dålig vissa sträckor därför att mobilmasterna placeras efter motorvägar, inte tåglinjerna och sträckan Malmö-Stockholm verkar vara osedvanligt dålig. :gremfrown:

Nu inför slutet så vill jag bara att ni som överväger att rösta på mig verkligen är beredda att rösta ut den som:

– har röstat ut TVÅ ulvar
– har blivit grönsiad av Empiricus [grön siare].

...i stället för att rösta ut antingen Dragoborn eller Brynolf, vilka:

– har samma godis
– går i samma klass
– INTE har blivit siade av Empiricus

Känns det här verkligen rätt? Vem startade bandvagnen?

Röst: Dragonborn
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Basenanji said:
[14/15]

Okej, nu ser jag att Brynolf också röstar på mig.

Brynolf, jag svär, jag satt på ett tåg och mitt mobila bredband [3] betedde sig så där. I tågtidningen sägs det att uppkopplingen är dålig vissa sträckor därför att mobilmasterna placeras efter motorvägar, inte tåglinjerna och sträckan Malmö-Stockholm verkar vara osedvanligt dålig. :gremfrown:

Nu inför slutet så vill jag bara att ni som överväger att rösta på mig verkligen är beredda att rösta ut den som:

– har röstat ut TVÅ ulvar
– har blivit grönsiad av Empiricus [grön siare].

...i stället för att rösta ut antingen Dragoborn eller Brynolf, vilka:

– har samma godis
– går i samma klass
– INTE har blivit siade av Empiricus

Känns det här verkligen rätt? Vem startade bandvagnen?

Röst: Dragonborn
Det ÄR ju rätt konstigt att Arvid räddade Dragonborn och direkt efter det tycks ingen intresserad av att hänga DB längre. Men det är ju som Recca säger, och som jag själv borde ha insett redan runda 2... Om inte både jag och Dragonborn är gröna är Vimes så sadistisk att det svider i snoppen bara av att vara uppkopplad mot samma internet som han. Vi båda dansade med Empi två rundor i rad. Vi HAR alltså inte ljugit om vårt godis.

Det är inte helt otroligt att Arvid just nu lirar det höga ulvaspelet i mästerstövlarna, men det är långsökt. Om Arvid hade låtit byn hänga en grön Dragonborn, hade det ju blivit Brynolflynchning härnäst. En ulv-Arvidos hade nog inte missat en sån chans att sänka två bybor.

Så de kvarvarande ulvkandidaterna är ju Basse, Larsson, Xyas, KK och BDG.

Just dig, Basse, har jag några gamla pingar från runda ett som ligger och skräpar. Att du siades av Empi betyder inte så mycket eftersom ulvarna HAR alibin. Det vet vi från Pix Heman-kläder. Och att du röstat ut två ulvar säger heller inte så mycket. Jag brukar själv hänga kumpaner en masse när jag är ulv. Du VAR visserligen vldigt tidig på Trasapa, men samtidigt velade du en hel del där.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Arvidos MC said:
[Massor av ägig text]

Två till grejer om Larsson och Basse:
- Bägge vill få ut xyas från runda ett, vet inte vad det handlar om dock. Förmodligen inget speciellt.
- Vet ni vilka som inte dansade i slutet av runda 1?

Trasapa, Basenanji, LJSLarsson och Lu-kaazh.
Arvid! Du pekar, jag röstar!

Basse said:
Det handlar alltså inte om att du ska känna skuldkänslor, utan om att byta perspektiv. Du har stirrrat dig blind på mig och nu ser du bara scumtells vad du än tittar efter. Det är samma sak med Recca.
Precis som när Scott Bakker skriver att vill man hitta misogyna och sexistiska stycken i hans böcker så kommer man hitta dem (att sedan hans verk av extremt många anses vara just sexistiska och misogyna spelar förstås ingen roll för i själva verket skriver han feministiska böcker).

*Obs, sarkasm*

Jag sa det förut, men jag tror inte att hon tog in det:

Jag föreslår i min teori att det ulvarna offrade Trasan och ev tom Pix. Det är enligt Recca en galen idé utan verklighetsförankring för inte skulle sådan som Arvid och Brynolf göra så? Eller xyas för den delen?
Nae jag tror faktiskt inte det. Den mästerulvplan du målar upp är helt osannolik. Jag skulle aldrig komma på en sån idé. Och jag har kommit på rätt galna grejer som ulv... Såna där mästerulvar som du skapat i fantasin finns liksom inte.

Basenanji said:
Men om nu jag är ulv då måste ju det betyda att…jag HAR offrat Trasan och Pix. Kolla in hur jag reagerar när Pix går ut med tändargas:

Basenanji said:
Och jag läser Pix och inser att han måste vara den andra ulven. Kommer ni ihåg hur elegant Recca lurade byn i Ebon Oaks? Pix försöker göra samma sak, men lyckas inte ens hälften så bra.

RÖST: Pix
Skulle ulvlägret verkligen göra så? Ja, det verkar troligt om jag är ulven men helt otänkbart om någon annan är ulv!
Men äh.. Du har ju argumenterat för att ulvarna har planerat att offra Trasapan och att han därför outar 4eklassare. Nu försöker du släta över det med en märklig jämförelse. Det är ju inte att "offra" en ulv att inse att Trasan är hopplöst illa ute med sin outning och därmed ansluta sig till en hoper bybor.

Vidare är det ju inte grönande att bara lägga en röst på någon liksom. Du röstar på Pix, Whoopdiedoodelidoo! Shit va grön du måste va som la en röst på en ulv. Det gör ju aldrig ulvar?

Det spelar liksom ingen roll i det läget, Pix är ju körd. Det är en no-brainer.

Och framförallt: Det är inte grönande, Basse.

Basse said:
Nu inför slutet så vill jag bara att ni som överväger att rösta på mig verkligen är beredda att rösta ut den som:

– har röstat ut TVÅ ulvar
– har blivit grönsiad av Empiricus [grön siare].

...i stället för att rösta ut antingen Dragoborn eller Brynolf, vilka:

– har samma godis
– går i samma klass
– INTE har blivit siade av Empiricus

Känns det här verkligen rätt? Vem startade bandvagnen?
Jag är ledsen men jag tycker att dina förklaringar är enfaldiga faktiskt. Det fanns två siare, en av dem siade klass och en siade godis. Empiricus kunde bevisligen röda två ulvar med sitt siande. Tyr kunde antagligen röda fyra ulvar med sitt siande. Hur balanserat på en skala är det om siandet av dig också kan ge kvitta på en ulv/bybo? NOLL. INTE ALLS. Per definition så är det siandet noll värt ur balanssynpunkt eftersom om spelet är uppbyggt på att två ulvar kommer vara gröna när Empiricus siar dem. Det tar du liksom inte med i beräkningen alls. Och det är där du begår dina stora misstag, du liksom försöker få oss att fria dig men du bryr dig inte om varför vi rödar dig utan skriver enfaldigt om andra saker eller tar bara upp en liten liten del av hela grejen.

Du kunde lika gärna skrivit: "Jag har författat många inlägg så jag är bybo."

Tyvärr (om du nu skulle va bybo vilket jag verkligen jättebetvivlar) så har du under den här rundan skrivit in dig i en återvändsgränd och här finns bara en fet galge som dinglar från taknocken. :/
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Xyas inlägg 5/15
Mjärden said:
Bra där! In och rösta bara. Vem vill du se dingla?
Helt rätt. Dags att rösta.

Där är massor med spekulationer och resonemang i den här rundan som pekar ut den ena superulven värre än den andra. Efter att ha läst alltihopa så känner jag mig mer förvirrad än när jag började. Så fuck it säger jag. Här kommer en occams razor-röst.

- Dubbletter i godis förekommer endast en gång bland massiva 15 spelare och verkar inte vara i linje med hur spelet är uppbyggt.
- Att ulvarna skulle ha alibigodis är spekulation, inte fakta.
- Dragonborn är nybörjare, och spelar också som en nybörjare. Eventuell ulvstatus borde ha visat sig mer definitivt.

Bara när jag skriver det här börjar min hjärna gå på spinn i flera andra, mer invecklade teorier. Men jag tänker inte ge efter för dem.

Röst: Brynolf
 
Top