Varulv [Varulvar på ett tåg] - R4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tja, jag antar att Sidd och Halo är med i en egen fraktion helt klart.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Röst: Halo9000

---

Halo9000 (3):
Empiricus, LJSLarsson
LJSLarsson (2): Stövelkatten, Xyas
Stövelkatten (1): Sidd

Ej röstat: Halo9000
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vi har inte en egen fraktion och det vet du Halo.
Att outa mig löser vagnskaoset men inte att nån kan dra en annan 4 vagnar.
Vet ej förstås helt med Halo men tror nån ulv var med på det tåget, ingen ulv har räddat hen så Halo borde bli grönare.
Jag har försökt använda kännedomen för att hjälpa byn.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Vi har inte en egen fraktion och det vet du Halo.
Att outa mig löser vagnskaoset men inte att nån kan dra en annan 4 vagnar.
Vet ej förstås helt med Halo men tror nån ulv var med på det tåget, ingen ulv har räddat hen så Halo borde bli grönare.
Jag har försökt använda kännedomen för att hjälpa byn.
Varför switchade du inga vagnar denna runda?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Tja, jag antar att Sidd och Halo är med i en egen fraktion helt klart.
Varför antar du det? Och att försöka rösta ut Halo är ju helt meningslöst i så fall för Sidd kommer bara rädda honom och byta plats med en vagn som någon annan sitter i. Just det andra där indikerar ju att Sidd är bybo, varför byte han annars inte vagnar så att han samtidigt dödade någon?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Halo rödas av många pga räddningen.
Då jag sitter på bra mycket mer information än jag delat med mig av börjar det nu bli dags att klargöra en del, så att vi tillsammans kan hitta ulven.

R1
Jag började med förmågan att jag kan byta plats på två vagnar (dock inte den sista).
I R1 gick mina aningar åt att Empi va grön. I min iver att testa min förmåga bestämde jag mig då för att ge Empi en chans att nå sina nyårsraketer samtidigt som Halo riskerade att åka ut. Jag ville också längre fram i tåget än bara 1-2 vagnar.
(Går att diskutera hur säkert val det va och sorry Halo jag riskade dig tyvärr).

R2
I R2 befann jag mig i vagn 4 där även risgrynsgröten fanns vilket va föremålet jag behövde hitta för att få en förmåga. Jag hade riktigt tur med att träffa rätt direkt. Den innebar att jag även fick flytta vagnen längst bak. I praktiken innebar det att jag kunde rädda någon som blivit utröstad.

Diskussioner löd att man måste vara i samma vagn för att använda sin förmåga vilket inte gäller mig. Därför tänkte jag byta två vagnar jag inte befann mig i för att dra bort ögonen från mig själv då jag nästan dödat Halo. I mina ögon va Halo grön och som gengäld för händelserna i R1 valde jaga att utnyttja min förmåga och byta vagnar.

I slutet av R2 va Xyas och Hellzon rödast hos mig. Hellzon hade sin röst på Halo vid 20 min kvar vilket inte satte Halo i en bra sits alls med två röster (I efterhand inte så smart att rösta ulvpolaren vilket grönar Halo något). Resten av drevet kom väldigt sent och snabbt utan tid för någon att hinna förklara sig. Dessa omständigheter gör att Halo är grönare än vad många tror.

Ni undrar varför jag hållit tyst? Har inte känt mig hotad och skulle bara försämra mina egna odds att överleva. Jag va rädd att ulvarna skulle vilja nattmörda mig då jag snabbt låste upp min extra förmåga och ville därför inte outa det för gruppen och har som sagt suttit väldigt säkert och inte varit inblandad i några omröstningar. Då det i R3 pratades om att en ulv måste ha räddat Halo och förvirringen va total va det inte läge att berätta sanningen. Nu när vi fick ut Hellzon och anarkin har lagt sig en aningen känns situationen bättre för att förklara hur det ligger till.

Hoppas detta kan ge lite klarhet.
Har du smulat det här någonstans?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Behövdes inte byta vagnar denna runda då jag var nöjd med att Hellzon fick mest röster, ville dölja förmågan och minska tågkaoset.

Ville inte riska att nån bybo (som är flest antal) råkade följa med nån tom vagn pga att den bybon gör sin förflyttningshandling före mitt vagnbytarmove.

Det här med vilken ordning händelser sker är mkt viktigt.

Nej jag har inte smulat det här för jag har faktiskt inte tänkt på det som rockie.
Man är ju främst helt skakis på att hålla sin dolda förmåga hemlig...
Jag ”lovar” att nästa spel så ska även jag försöka mig på att smula nått.

Denna förmåga var ju riktigt rolig och kunde ju inte låta bli att använda lite vårdslöst.
Tyckte det var konstigt att inte ni andra höjde mer på ögonbrynen att min vagn direkt hoppade fram och låg på mig mer om detta...verkar som att vagnsblandandet kaosat tänkandet rejält men nu kan det väl fokuseras bättre för att hitta förhoppningsvis sista Varulven.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Stövelkatten har utmärkt sig i samtliga tre omröstningar:

I första så är han först med på att gröna tant Ragnar sen väljer han till sist att fälla avgörande rösten.

I andra röstar han inte alls???

I tredje så följer han med på Hellzon efter att det verkar som att flera har beslutat sig för att rösta ut honom.

Sen har stövel en väldigt speciell förflyttning och har lågflygogt stora delar av partiet.

Röd

LJS Larsson öppnar med ticket gate och där kan man undra om han då vet något om Empiricus roll eftersom han skriver att han delvis baserade sin teori på hans smulning. Därtill spelade LJS högt på att få ut mig vs Hellzon igår. I sig inte ulvigt men något att tänka på. Röstar ut tant Ragnar i som han säger självförsvar. Tycker också att han är defensivt i många inlägg.

Röd

Xyas... Härjade på rejält mot oss som röstade Ragnar trots att han kunde ha räddat henne och sen kommer jag inte ihåg så mycket mer som stuckit ut.

Gulgrön

Sidd. Ser jag nästan som grönaste på plan om det inte hade varit för Basse väktarclaim. Vet inte om han spelat mer sen senast men är aktiv och har inte gjort något misstänkt. Grön helt enkelt

Empiricus lutar åt grön... jag menar jag kan inte direkt se något särskilt skumt förutom möjligen omröstningen dag 2 när jag fick en dålig känsla men kan inte visa på något nu så han är troligen by. Gröngul

Basenanji. Väktarclaim och Grön därför men spelar också aktivt och aggressivt vilket också grönar
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Stövelkatten har utmärkt sig i samtliga tre omröstningar:

I första så är han först med på att gröna tant Ragnar sen väljer han till sist att fälla avgörande rösten.

I andra röstar han inte alls???

I tredje så följer han med på Hellzon efter att det verkar som att flera har beslutat sig för att rösta ut honom.

Sen har stövel en väldigt speciell förflyttning och har lågflygogt stora delar av partiet.
Förklaringen till mitt lågflygande är att jag var totalt oengagerad i spelet R1 och R2. Hade massa annan skit för mig och orkade inte läsa ikapp.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag är osäker om det är bra att avslöja min tomteskäggförmåga eftersom jag inte vill ge ulv den infon.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Sen har stövel en väldigt speciell förflyttning och har lågflygogt stora delar av partiet.
Och just det, rörande min förflyttning så hade jag såväl smulat den samt bevisat att den funkar som den gör. Min enda möjliga förflyttning R1 var bakåt. Och i R2 hade jag två val 1 eller 10. Valde 10 för att inte göra det uppenbara valet och gå på den vagn som låser upp min förmåga.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Blev fast bortom datorn så jag har inte kunnat kasta hjärnan på denna runda ordentligt, men att Sidd är vagnflyttaren ger en hel del att tänka på. Att komma ut med det nu är ganska grönande i och med att ulvarna hade tjänat på att hålla det dolt.

Min förmåga sin låstes upp nu ger mig kraften att byta plats på två spelare.
 
Top