Varulv [Varulvar på ett tåg] - R4

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Stövelkatten: vad letade du efter för föremål?
Svara på den nu.
Jag tycker fler ska spana in kattens smygande...
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Stövelkatten: vad letade du efter för föremål?
Svara på den nu.
Jag tycker fler ska spana in kattens smygande...
Det där har jag ju redan svarat på. Jag letade efter en lussekatt. Hade möjlighet att ta den, men valde att istället ställa mig i vagn 10 för att inte vara förutsägbar för ulven. Vilket nog var klokt. För vagn 1 försvann ju rundan efter.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Fast föemågeblockare var han från start iom Lukas misslyckade siande.
Ja, jag insåg att mitt nattugg hade luckor, varvid virrighetsmeddelandet tillkom. Men kan fortfarande inte släppa sammanträffande att Hellzon rör sig mot vagnen där Larsson stått. Vill ju minnas att Hellzon hade en jättekonstig förklaring till det också.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hjälp mig att komplettera listan!

1609330496463.png
@LJSLarsson och @Halo9000 kan börja! Och om det drar ut på tiden så tolkar jag det som att ni är stressade ulvizar som vill undkomma min skarpa varulvsjakt!

(Alltså, jag är inte särskilt skarp, det är snarare Empiricus, Xyas och Sidd ni ska vara skraja för, men ändå! Svara bara! Tack!)
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Ja varför inte, jag har sökt och hittat tomteskägget!

Min förflyttning är på nr 3
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Har lite att göra nu på jobbet men återkommer ikväll med tankar om vem som är ulvigast.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tack @Halo9000!

Det jag tänker roa mig med nu är att ta reda på när folk kan ha känt till ett visst föremål. Fiffig ulvfångarstrategi right? Tänk om det var så att en ulv hamnar i en vagn och får reda på att ett visst föremål finns där, tipsar sin broder som går dit rundan efter?!
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Tack @Halo9000!

Det jag tänker roa mig med nu är att ta reda på när folk kan ha känt till ett visst föremål. Fiffig ulvfångarstrategi right? Tänk om det var så att en ulv hamnar i en vagn och får reda på att ett visst föremål finns där, tipsar sin broder som går dit rundan efter?!
Yes! Det var precis det här som slog mig inåt när jag slökollade på vagnkartan mellan rundorna. Jag fokuserade ju på Hellzon då, men fann en del trådar. Är övertygad om att det säkert går att göra mer insikter.

Men du får gärna slänga ett getöga på min analys och komma med feedback! :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Bra @Stövelkatten jag är c:a 24h efter dig i tanken XD

Jag tycker väl att turerna kring vagn 3/Tomteskägget är intressant.

R1 vet LJS att det finns Tomteskägg i vagn 3.
R2 vet Hellzon det med.
R2 får jag bekräftat från Vimes* att vagn 3 innehåller Tomteskägg
Halo säger sig leta efter Tomteskägg och efter märkliga förflyttningar (5-8-5-3) kommer han dit. Kände han till Tomteskäggets plats? Om Hellzon och Halo är ulvar vet ju Halo att det finns Tomteskägg redan från R2. Men varför tar inte Halo skägget så snabbt som möjligt?

Kanske är det så att Halo bara kan förflytta sig baklänges?

Med hjälp av Hellzons (?) förmåga att flytta vagnar kan då vagn 5 placeras framför vagn 3 och därefter kan Halo gå baklänges mot vagn 3 och ta tomteskägget.

Det skulle också förklara varför just vagn 5 flyttas med Halo i**.

:D

*Vilket i sammanhanget är viktigt eftersom alla andra kan ljuga om vad som finns var.
** Det dåliga med min analys är att ytterligare en ulv nu har fått en upplåst förmåga.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Bra @Stövelkatten jag är c:a 24h efter dig i tanken XD

Jag tycker väl att turerna kring vagn 3/Tomteskägget är intressant.

R1 vet LJS att det finns Tomteskägg i vagn 3.
R2 vet Hellzon det med.
R2 får jag bekräftat från Vimes* att vagn 3 innehåller Tomteskägg
Halo säger sig leta efter Tomteskägg och efter märkliga förflyttningar (5-8-5-3) kommer han dit. Kände han till Tomteskäggets plats? Om Hellzon och Halo är ulvar vet ju Halo att det finns Tomteskägg redan från R2. Men varför tar inte Halo skägget så snabbt som möjligt?

Kanske är det så att Halo bara kan förflytta sig baklänges?

Med hjälp av Hellzons (?) förmåga att flytta vagnar kan då vagn 5 placeras framför vagn 3 och därefter kan Halo gå baklänges mot vagn 3 och ta tomteskägget.

Det skulle också förklara varför just vagn 5 flyttas med Halo i**.

:D

*Vilket i sammanhanget är viktigt eftersom alla andra kan ljuga om vad som finns var.
** Det dåliga med min analys är att ytterligare en ulv nu har fått en upplåst förmåga.
Även om Halo vet om skägget från runda 2 så slängde vi ju Halo i skurkvagnen runda 2, så Halo kunde inte förflytta sig. Att Halo sedan går direkt till vagn 3 nästa tillfälle verkar ju tala för att Halo visste var han skulle. Sedan kan ju Halo tala sanning om att det är skägget han letar efter även om han är ulv, bara för att inte riskera att någon annan kommer ut och säger att de också letar samma grej om han skulle ljuga om nåt annat.

Förmågan jag fick kan jag gå ut med nu, eller senare under dagen innan utröstning. Men är det smartare att kanske hålla på den tills rödare personer som Halo fått uttala sig om vad för förmåga som låsts upp där? Hur vill majoriteten att jag skall gå till väga?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det principiellt viktiga är (menar jag) att Halo inte kunde känt till Tomteskäggets plats om inte en ulvkumpan tipsat honom!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Varje runda får jag PM från Vimes som säger typ: "Du är i vagn blabla här finns det bleurgh bleurgh"
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Varje runda får jag PM från Vimes som säger typ: "Du är i vagn blabla här finns det bleurgh bleurgh"
Jag tittade på fel rad i min sammanställning, tänkte att du inte var i vagnen. Så går det när man snabbhoppar in för lite snabba poster. My bad
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Det principiellt viktiga är (menar jag) att Halo inte kunde känt till Tomteskäggets plats om inte en ulvkumpan tipsat honom!
Det stod på listan igår vart skägget fanns. Det var därför jag begav mig till vagn 3 inatt.
 
Top