Varulv [Varulvar på ett tåg] - R4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
1609315623289.png

Närå, Larsson, det kan säkert vara så att du är snel hest, men du verkar ganska desperat. Men till att börja med skulle jag vilja ta ut Halo9000.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Fan, jag undrar jag. Hade Hellzon verkligen två förmågor i början av spelet? Vagnskaoset OCH förmågeblockerare? Näääe, så kan det ju inte vara.
Fast föemågeblockare var han från start iom Lukas misslyckade siande.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Röstningssituationen runda 1 när Ragnar outar siare:

LJSLarsson (3): Stövelkatten, Tant Ragnar, Lukas
Hellzon (1): Xyas, LJSLarsson
Tant Ragnar (3): Empiricus, Basenanji, Halo9000
Stövelkatten (1): Hellzon, Sidd

Sedan:
- LJS flyttar sin röst till Ragnar.
- Basse flyttar till LJS som nu har 4 mot Ragnars 3.
- Stövelkatten flyttar till Ragnar och räddar LJS.

Såatte...
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basse, kan du säga varför du tycker jag är ulv?

I rundan 1 låste vi oss mot varandra och stångades, och då skrev du ju rent av själv att vi antagligen bara var bybor som fastnat i varandra.

- Är det mitt snack om biljetter (trots att det var rätt beteende när jag hade biljett i fickan och biljettförmåga)?
- Är det att jag röstade på Ragnar (trots att jag hade blivit utröstad om jag inte röstat på Ragnar)?

Det kan inte vara att jag hamnat bredvid Lukas kropp, för du tyckte jag var röd hela förra rundan. Det måste finnas något skäl för det.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
  • Jag var den första som var på Hellzon i runda 1, och försökte till och med vända dreven mot honom. Så gör inte ulvkumpaner.
Det finns inget starkt drev mot Hellzon mot slutet av runda 1, så ganska safe läge att ligga och rösta på en ulvkumpan. Och sådär värst hårt går du inte åt Hellzon.
Kom ihåg alla att rundan avslutas idag - vi har kortare 2-dagarsrundor istället för 3.

Eftersom snaran redan börjat dras åt vill jag klämma lite på Hellzon. Du har varit med och snackat lite om förflyttning och förmågor, men tycker det egentligen någonting? Utöver Xyas har du varit spelets lågflygare, och jag har lovat mig själv att inte rösta ut Xyas bara för att det är en fin gammal tradition att göra det i runda 1, så nu tycker jag att det är dags för dig att säga vilka spelare som är gröna/röda. Vem vill du se utröstad ikväll?

Röst: Hellzon
Jag verkar inte vara den enda som lider av juldemens.

Virade inte Basse in sig i konstiga resonemang om startposten och lyckades efter mycket sprallande stress dra byns vrede över sig och bli utröstad som siare redan i runda 1? Han verkar inte alls på samma sätt som förra spelet - antagligen för att han är vaniljbybo eller ulv.

Kan du fördjupa dig i hur du tänkte där?
Sitter dåligt några timmar, men kommer vara mer aktiv lite senare.

Har bara skummat, men ser att jag ligger i topp med äldsta rösten.

Tycker att Hellzon är skummare än Ragnar, men jag kommer obviously flytta rösten till Ragnar om det hindrar mig (som jag vet är grön) att åka ut.
Du får som du vill Basse; jag röstar på dig.

När jag försöker hitta ulvar motiverar jag det med saker "en ulv skulle göra så här". Du säger bara saker som "Larsson är virrig/rörig". Hade du sagt något i stil med "jag tror att Larsson är ulv för att jag har biljett, och jag tror inte någon har samma sak - han bara drog det ur röven och hade otur" så hade jag låtit det vara.

Föreslår drev på Basse. Får jag inte resten av byn med mig så kommer jag i första hand försöka få ut Hellzon, sedan Tant Ragnar.
20 minuter kvar, så jag tar och backar från Basse. Ser orealistiskt ut att få honom utröstad, och jag behöver fundera hur jag känner där ett varv till.

Ser folk fortfarande mig som drevkandidat? Ni vill inte följa med på Hellzon istället?

Röst: Hellzon
20 minuter kvar, så jag tar och backar från Basse. Ser orealistiskt ut att få honom utröstad, och jag behöver fundera hur jag känner där ett varv till.

Ser folk fortfarande mig som drevkandidat? Ni vill inte följa med på Hellzon istället?

Röst: Hellzon
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tja Larsson, det finns nog flera skäl att se dig som ulvig. Just nu är det desperationen som talar tydligast tycker jag. Biljett/föremålstjafset blev ju semantiskt knasbolleri så det kan vi väl släppa (men det ska bli skönt att få ta del av Vimes planer för spelet för gudars vad jag grubblat över det där).

Men jag blir också lite misstänksam mot att du liksom hamrar in att "Jorå, jag är gröneli-grön-grön serru, här vare grönt! Jajajmensan, duktig bybo härborta! Finns INGET att vara orolig över, här är det bybofeeling heeeeela dagen! Duktig scout!"

;)

Och det är ju nåt skumt i klustret LJSLarsson, Halo9000, Stövelkatten, Xyas. Känns lite som att olika fraktioner drabbat samman.

Xyas: det ser lite ut som att du vill skydda Halo9000. Är det så? Borde vi låta bli att rösta ut honom?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Xyas: det ser lite ut som att du vill skydda Halo9000. Är det så? Borde vi låta bli att rösta ut honom?
Vi kan rösta ut Halo absolut. Men håller du inte med om att röstmönstret runda ett är skumt?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Hellzon var med i drevet mot Halo (där låg nog bara en ulv) i R2: Hellzon verkar tom varit drivande med tidig röst.
Alltså är Halo grön för så gör inte en ulv mot en annan ulv.
Basse blir grönare då de var ensamma i början där.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Äh, la upp den här posten i fel tråd. Förlåt!

En halvtimme innan rundans slut. Ulv på väg ut.

Röstläget just nu:
Hellzon (5):
Empiricus, Lukas, Sidd, Halo9000, Spöktåget
Halo9000 (4): LJSLarsson, Basenanji ,Stövelkatten, Hellzon
Min röst på Hellzon är äldsta lagda röst

Det här LJS ser inte bra ut. Och Stöveln kanske opportunt hakar på Hellzontåget?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Herr Larsson kan inte sooova... en rolig tågsketch ni måste kolla in...

Hur räddar vi LJS då..innan tåget spårar ur?
Larson jag tycker du ska gå ut med info: har du hittat ditt föremål och vilken förmåga har du då?
Kan du bevisa att du hittat ditt föremål behöver du ju som ulv inte vara i samma vagn och göra detta nattmord i samma vagn...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Snabb spaning:

Jag tror att en bybo har som förmåga att den vet att någon med biljett är ulv

Jag tror att Halos förmåga går ut på att dölja detta genom att ge biljetter till bybor

Halo kanske inte är ulv, men hans fria förflyttning är scummig.

För övrigt tycker jag att alla kan outa allt nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tingelinge tåget far,
uti i vida världen!

Basse leker med Excel,
Ulvarna får Ågren!

1609322133203.png
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
En tanke: Halo letar efter gran och hittar den i R3. Vips kan ulvgenget nattmörda folk överallt utan att själva vara på plats.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
En tanke: Halo letar efter gran och hittar den i R3. Vips kan ulvgenget nattmörda folk överallt utan att själva vara på plats.
Inte orimligt.
Jag tycker att vi borde ju rösta ut antingen Halo9000 denna rundan, eller LJS som om röd följs av Stövelkatten. Jag tror vi har tid för båda, så ordningen spelar inte jättestor roll för min del.
 
Top