Hellzon - 30 % ulv
Jag ska inte dra för stora växlar på det här men den här följden:
. Så vi skulle kunna outa siffrorna på prylarna som ligger där vi står, för att göra det lättare att hitta föremål som kan låsa upp förmågor. Vad tror ni om detta? Hm, jag är försiktigt skeptisk. Mitt paranoida jag säger direkt "det där vill en ulv/DTF som vill kombinera föremål veta". Å...
www.rollspel.nu
. Så vi skulle kunna outa siffrorna på prylarna som ligger där vi står, för att göra det lättare att hitta föremål som kan låsa upp förmågor. Vad tror ni om detta? Hm, jag är försiktigt skeptisk. Mitt paranoida jag säger direkt "det där vill en ulv/DTF som vill kombinera föremål veta". Å...
www.rollspel.nu
...är rätt svamlig och just formuleringen
Hellzon said:
Sidd ligger med en omotiverad röst på RasmusL ("röra-om-röst?"). Basse röstar på mig för att få igång snacket när Empi redan ligger med en röst på mig.
En självbevarelsedriftröst på någon av dem är så gott som något och då är det lite ballsy av ulvBasse att faktiskt försöka dra igång ett tåg mot mig.
direkt följt av den här
Hellzon said:
Min röst på Sidd blev lite mer osäker iaf.
Är lite skumm i mina ögon.
Vadå "mer osäker"? Den var ju HELT osäker från början och explicit i självbevarelsesyfte?
Sidd - 25 % ulv
Resonerar uteslutet om spelet så när som på en kortare utflikning mot Basse som även leder till röst. Jag har ingen känsla varken till eller från här.
Basse - 25 % ulv
Väldigt standard-Basse med generella ulvspelsråd och spelanalys. Ingen känsla varken till eller från, och just en ulv-Basse tror jag svårligen fångas på standard-spel i R1, där är det annat som gäller.
Spelupplägg
En rimlig tanke är att startposition avgörs av befattning. Som Genesis påpekade bör det finnas minst en pilot och det är ju grönande för Genesis. Altenrativt har Vimes satt ett antal personer per plats och slumpat fram vem som är var. Det är ju ett ganska flufflöst spel, ingen stämningstext eller liknande (om jag inte missade det i anmälningstråden?) och då kan ju slumpningen vara rimlig. Om rollerna är utsatta i någon form av fiktions-logik så är det kanske för lätt att gröna, även om en pilot kanske också kan vara ulv? Frågan är om ulvarna vill att planet ska krascha, eller om det är en DTF-grej? Eller kanske oavgjort-grej?
Magkänslan säger:
- slumpade personer per plats
- en DTF vill att planet ska krascha
- ulvarna vill att planet ska flyga
- någon/några/alla kan påverka planets flyghöjd vilket kommer att tvinga oss att klustra kring cockpit om vi ska kunna hålla ordning på planet
...men än så länge bara gissningar
Röst: @Hellzon