Varulv [Varulvar på ett flygplan] - R1

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Min röst verkar ligga död där den är ochnu är det dags för läggning. Jag flyttar min till Hellzon, det säkrar mig lite mer så ökar vi chansen att plocka ulv/dtf.

Röst: @Hellzon
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Fy fan, jag har ju annat att göra än att bara sitta här! Det här är varför jag inte kan vara med på varulvsspel. Jag kan inte låta bli att posta!

I varje fall tänker jag tillkännage att det finns ett föremål med siffra 3 i cockpit.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Påminnelse också, rundan tar slut om 3 timmar...
Ah! Jag trodde rundan var längre än så.

En grej jag tycker är lite skum är att flera personer verkar väldigt på att gå till cockpiten. Får lite intrycket av att de försöker lägger upp en ursäkt för att gå dit av andra skäl. Säkert olika också iom att speluppläget säkert har flera olika agendor.

är det någon som har en röstsammanställning?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Nå, i mittgången lär där väl vara en ulv eller två. Så bara baserat på att jag är rädd för honom som ulv (är helt öppen för att ändra den, men har inte ens koll på röstläget just nu):

Röst: @Basenanji
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ah! Jag trodde rundan var längre än så.

En grej jag tycker är lite skum är att flera personer verkar väldigt på att gå till cockpiten. Får lite intrycket av att de försöker lägger upp en ursäkt för att gå dit av andra skäl. Säkert olika också iom att speluppläget säkert har flera olika agendor.

är det någon som har en röstsammanställning?
Lite det jag var inne på om Basses ”stadiga” marcherande ditåt med uräkter om att kolla vad just Genesis håller på med. Kändes krystat.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Nå, i mittgången lär där väl vara en ulv eller två. Så bara baserat på att jag är rädd för honom som ulv (är helt öppen för att ändra den, men har inte ens koll på röstläget just nu):

Röst: @Basenanji
Det är Hellzon och Martin3 som är tågen just nu. Du får gärna ta ställning här om du har möjlighet innan 20:00.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Min rödlista just nu är Martin3, Rasmus och Impetigo. Kanske Stövelkatten. De två sistnämnda av lågflygarskäl.

Min grönlista är Empi och Sidd. Möjligtvis Hellzon.

Övriga ingen åsikt.

Jag har inte fattat varifrån alla röster på Hellzon kommer. Jag har inte sett ett enda konkret argument mot honom.

Allt på mina listor är väldigt svagt, såklart. Xyas har ju knappt sagt flaska, men jag tycker att han agerar som vanligt
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Kommer det ett sent Rasmus-tåg kan jag vara beredd att hoppa på det, men mellan Martin och Hellzon tar jag hellre ut Martin.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det är Hellzon och Martin3 som är tågen just nu. Du får gärna ta ställning här om du har möjlighet innan 20:00.
Jag ser väl inget stark rödande på någon av dem, så jag kör på mitt egna cockpit-spår. RasmusL har ju en del röster.

Röst: @RasmusL
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Ookej, ser ju ut som jag kan få hoppa fallskärm utan fallskärm snart. Jag ställer väl samma fråga som Genesis, vad är caset egentligen? Jag ska tillstå att jag kanske inte har spelat upp mig särskilt under R1, förstås.

Rödgrönlista under galgen kanske?

Gröna:
Hellzon
Basenanji - har gjort byboiga tabbar
Sidd - har gjort byboiga tabbar


Gula:
Genesis
Fjodorsenuba
RasmusL


Röde:
Empiricus - Multiplikationsgate
Martin3


Lågflygare:
Stövelkatten

Xyas
Impetigo

Alla färger är väldigt ljusa i R1 förstås.

Två tydliga tåg, det är rätt mumma inför R2 ändå, även om jag skulle önska att ni valde rätt och röstade ut Martin3 eller RasmusL.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Empiricus - Multiplikationsgate
Som sagt, jag tror inte på detta. Om Empi har andra matematiska förmågor än addition så skulle det stå tydligt i hans PM. I så fall, varför skulle han fråga det rakt ut? Jag tycker inte alls att detta är rödande. Troligare att han bara läste sitt PM slarvigt.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Alltså jag ser varken RasmusL eller Hellzon som röda :eek: känner inte att jag med gott samvete kan haka på någon av dem om de inte ligger på min rödlista...

Vad är toa-gate? Varför är det rödande att Martin vill in på toan?
När jag tydligt proklamerat att jag tycker det är skumt att gå till någon ensam person som ensam, med tanke på det ni säger om att ulven behöver stå bredvid någon, så kändes martin3 drag att direkt trycka sig in till mig väldigt underligt och rödande.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Som sagt, jag tror inte på detta. Om Empi har andra matematiska förmågor än addition så skulle det stå tydligt i hans PM. I så fall, varför skulle han fråga det rakt ut? Jag tycker inte alls att detta är rödande. Troligare att han bara läste sitt PM slarvigt.
Hm, det är en poäng. Uppenbarligen är jag inte konsekvent heller som grönar mig själv och Sidd för att vi schabblade bort att det stod passagerare/flygvärdinna/pilot i Vimes låtsas-bybo-PM.
Och Rasmus ska ju har en lite rödare nyans än fjodor och Genesis i min rankning ovan.
 
Top