Varulv [Varulvar på en båt] R4: Marseille-Gibraltar

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag har sedan rundan startade haft en ulv i paret Xyas/Lukas och ju mer Xyas har skrivit desto mer har jag fått dåliga vibbar. Jag var i valet och kvalet att själv byta röst från Impetigo (som jag iofs tror är ulv men risken är för stor att det är en DTF istället). Det är nästan åtta timmar kvar på rundan så mycket kan hända fortfarande.
Korpa: här ser jag att du motsäger dig själv!

- Du skriver att du tycker Impetigo är Ulv.
- Du påstår att jag röstar fel när jag röstar på Impetigo.
- Du vill att jag måste rösta ut en ulv.

Krock i dina argument här!
KrilleW är du i maskopi med Impetigo och vill desperat att jag tar bort rösten därifrån eller?
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Jag tror det finns två ulvar bland Korpa, Xyas, Basenanji och Sidd (eventuellt även Empiricus). Har försökt pussla ihop grupper men får inte ihop något som håller mer än att jag fortfarande tror Lukas och Impetigo är ett lag som gör myteri eller vill leka pirater typ.

Korpa
Räddar sig kvar trots utröstning. Lovade bemöta det som låg till grund för utröstning. Har nämnt förmågan att flytta en spelare vart som helst på båten, (även sig själv?), men ursäktar sin förflyttning med att ej vetat vart Sidd skulle flytta. Borde inte den förmågan varit användbar då? Det hade även förhindrat Sidd att stå själv redan denna runda.

Lukas
Jag tror fortfarande att Lukas och Impetigo är på 3F-lag, och att deras avsikt är att ta besättningsmedlemmar av daga. Vi har inga tecken på att någon annan är intresserad av, eller kan läsa, andras rollbeteckningar. Har redan från första dagen fiskat efter dessa roller om jag inte missminner mig.

(Jag kan endast rösta på Lukas, och min röst kommer ligga kvar där om jag inte riskerar att orsaka en total blockering med den.)

Xyas
Jag är kluven men det är nog för att vi ser så olika på Impe-Bat-igo. Jag tycker inte det är tydligt att Impetigo lojaliteter är mot bybor. Jag gillar dock logiken i resonemanget kring räddandet av Korpa och inte Hellzon, jag kan följa processen och se hur det går att landa där.

Har dock själv just den förmågan som skulle användas och misstänker att någon har förmågan att klona den.

Är beredd att rädda Impetigo med sin förmåga om denne går med på villkoren.

Basenanji
Osäker även här. Agerar ofta kaotiskt och är aktiv, men det är svårt att sålla i alla information. Har förmågan att påverka vinden, så om det är vinden (Stiltje) som gjorde att Korpa och Hellzon räddades kvar kan Basenanji och Korpa vara på lag.

Fokuserar på ulvar, vilket jag förstår är bra eftersom vi vinner så, men hur är balansen i detta parti jämfört med vanliga? Om det nu finns en (!?) grupp som vinner med annat vinstvillkor (“mörda besättningsmedlem/-mar”, som jag misstänker, är det inte också en bra måltavla när vi inte vet när deras vinstvillkor är uppfyllt? Spelet är då förlorat.

Jag får dock inte ihop logiken Korpa, Basenanji och Impetigo för de första två hade varit medvetna om Impetigos mordförsök på Hellzon och Basenanji hade då inte förstört för sig själv på det sättet.

Sidd
Här tror jag det gömmer sig en ulv (eller en sån där D4F!, se nedan). Jag ser ganska lite konstruktiva poster och mycket försvarande kring sitt agerande. Lämnar en död kropp bakom sig. Det svåra är dock att vi inte vet hur morden fungerar på riktigt.

Jag saknar en förklaring till vad du gör längst ner, så långt bort från alla andra. Perfekt position för dig att kunna rösta hur du vill, och om du kan mörda på distans spelar det ju ingen roll för dig.

Empiricus
Sticker i land med en kort “Bra, lol”. (Ohyfsat! :) ) Tillför dock bra poänger kring upplägget, förmågeanvändning mm att ha i åtanke. Men jag fattar inte var grejen är med att försvinna? Han bör återvända i Gibraltar eller absolut senast i London, annars är det jättemysko. Magkänslan säger att Empi är bybo men markerar gult för att jag saknar något konkret.

Impetigo
Här har jag skrivit förut vad jag tror. Köper inte alls storyn med Hellzon som ulv. Jag ser Impetigo som hur man ska se på två godisbitar där den ena är förgiftad och den andra är det inte. Hade du vågat äta en?

Hellzon
Jag tror Hellzon är grön. Han har siat mig på ett korrekt sätt. Jag rörde mig på det sättet som Hellzon hoppades på. Hellzon visste inte vid vilket initiativ jag rörde mig på, men han gick ändå ut med resultatet av sitt siande före jag skrev det. Om han hade försökt använda mig för att göra sig själv mindre misstänkt hade det kunnat rasa redan där.
  • “Jag siade Michael på #37 och fick träff, han är grön!”
  • “Alltså, det är förvisso rätt — men jag gick dit på #XX, efter ditt siande”
  • “Oops!”
Så eftersom jag vinner med byn väljer jag här att ta ställning för att Hellzon är grön. Om man misstänker Hellzon som Ulv eller annat, då är även jag det och vi har gjort upp det här vid sidan av.

--

Jag kan se en logisk fraktion som inte är avslöjad. Det beror troligen då på att 1) vi undvikit att spekulera kring det här mer än ytligt i början av spelet och 2) fraktionen är en one-man-show och därför jobbat på i det fördolda.

Jag tänker alltså att den fjärde fraktionen försöker sänka båden genom att fylla den med vatten. Ett fjärde kugghjul i spelet med vinden, vattnet och Björn den Godes roll. Om Björn springer runt och pumpar vatten blir det genast mer intressant om det finns en person med motsatt intresse för vattnet istället för att Björn bara agerar mot en hemlig regelmekanism.

Och därför tror jag Sidd står där han står.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Som Empi säger så måste det vara bra för byn att rensa bort DTF och vi ser väl allihopa att det sprattlas lite väl mycket om Impetigo med en massa powerförmågor och det här med ensamlag...
Alltså, för att vara tydligare: Vi skall väl inte ändå jaga D3F med högre prioritet än vi jagar ulvar? Vi vinner ju som by så fort varulvarna är ute ur spel. Ulvarna skall dö först, D3F får vara ett senare problem.

Är det skam som går på torra land? Empi har ju hållit sig undan hela resan och tillochmed nu smitigt av båten utan att berätta något...Vad har du Empi för roll och förmåga (förutom vindrinkande)?
Sluta att kasta misdirection runt dig nu Sidd och spill bönorna om din roll. Ju mer du förhalar det ju tydligare att du är på ulvlaget.

Also: Här och här.

Hade jag kunnat rösta just nu så hade jag röstat på Sidd.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Välkommen tillbaka Empiricus! Ett härligt besök i Rhonedalen antar jag? Mycket rosévin från Aix-en-Provence?
Min son pluggade ett tag i AIP och vid ett besök där fick jag reda på att aix:arna ansåg att det absolut bästa rosévinet stammar därifrån. Jag har provat och kan intyga att det smakar alldeles förträffligt. Däremot blev jag överraskad av att det sägs att man i Aix tycker att deras rosévin är minst lika bra som champagne, om inte bättre! Om det stämmer törs jag inte uttala mig. (Jag är något av en champagnekille, kan vi säga!)

Jag blir ju nyfiken på det här med att du får vara "i skydd" i hamnen. Är det en ulvpryl eller en bybogrej?

Sedan undrar jag om det är bra att vi skickar upp nån på bryggan så vi kan välja mellan att gå in i eller undvika hamnen? Det verkar ju som att det krävs någon där, men det kanske bara var en styrman som kunde ratta skutan? Empiricus, kan du göra vinresor och annat om vi inte går in i hamn?
Tackar Basse, och jag tror nog att inget om att du är en champagnekille förvånar mig. : )

Skydd i hamnen vet jag inte om det är, det finns ju inget som säger att folk som står solo inte kan rösta på mig exempelvis.
Och jag går bara iland på mitt ärende om båten går i hamn på ett ställe. Och jag får bara komma tillbaka om båten går i hamn på ett annat. Så om skutan inte går i hamn är jag ute ur spel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ni fyra på akterdäck behöver köra många diskussioner idag för då poppar det felaktigheter som vi kan hitta, gräva i och kanske lirka fram nåt vettigt ur.
michael vaknade till, bra och vill veta mer och nu Empi mfl så ok..
Då får ni självklart också börja göra kaffe av era bönor!

Jag är Navigatör och har Förmågan Tung: Befinner du dig på Nedre Däck färdas båten enligt sin bestämda färdrutt.
Tror det vore bra för byn att resan funkar som planerat.

Jag har varit konsekvent i min förflyttning, har släppt lite av detta tidigare.

Som sagt ni kan diskutera mig hur mkt ni vill och svamla på om misstankar
MEN
det är bland de fyra där uppe som det behöver redas ut ett och annat (det mesta!)

Ge mig mer Empi förutom att ja du är inte på båten...
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Korpa: här ser jag att du motsäger dig själv!

- Du skriver att du tycker Impetigo är Ulv.
- Du påstår att jag röstar fel när jag röstar på Impetigo.
- Du vill att jag måste rösta ut en ulv.

Krock i dina argument här!
KrilleW är du i maskopi med Impetigo och vill desperat att jag tar bort rösten därifrån eller?
Ja, jag vet vad jag gör. Men du röstar på Impetigo med motiveringen att han är DTF. Det är fortfarande det jag har problem med. Det är klart att jag hade kunnat hålla tyst så länge du röstar på någon jag tror är ulv, men jag vill lyfta att du inte har byns bästa i sikte.

Sen har jag skrivit det här många gånger, men jag kan ta det igen. Jag blir utröstad och kastas överbord. Allting händer, vinden går till stiltje och då kan jag klättra tillbaka upp på båten. That's it. Det är väl Xyas som sitter på livbojar om något iom sin förmåga att rädda folk tillbaka till båten.

Korpa
Räddar sig kvar trots utröstning. Lovade bemöta det som låg till grund för utröstning. Har nämnt förmågan att flytta en spelare vart som helst på båten, (även sig själv?), men ursäktar sin förflyttning med att ej vetat vart Sidd skulle flytta. Borde inte den förmågan varit användbar då? Det hade även förhindrat Sidd att stå själv redan denna runda.
Jag kan passa på att kommentera det här också när jag ändå skriver ett inlägg. Jag gjorde inte ett aktivt val att rädda mig kvar, det var spelet som gjorde det åt mig. Efter min räddning så har jag ansträngt mig att bidra mer än jag gjort tidigare för att visa varför jag inte borde ha slängts överbord från första början. Och ja, jag hade absolut kunnat flytta Sidd till mig själv. Det är rentav så att jag borde ha gjort det vid tillfälle, men jag ville spara poäng då det är osannolikt att jag får många fram tills London. Men bättre sent än aldrig? :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag tror det finns två ulvar bland Korpa, Xyas, Basenanji och Sidd (eventuellt även Empiricus). Har försökt pussla ihop grupper men får inte ihop något som håller mer än att jag fortfarande tror Lukas och Impetigo är ett lag som gör myteri eller vill leka pirater typ.

Korpa
Räddar sig kvar trots utröstning. Lovade bemöta det som låg till grund för utröstning. Har nämnt förmågan att flytta en spelare vart som helst på båten, (även sig själv?), men ursäktar sin förflyttning med att ej vetat vart Sidd skulle flytta. Borde inte den förmågan varit användbar då? Det hade även förhindrat Sidd att stå själv redan denna runda.

Lukas
Jag tror fortfarande att Lukas och Impetigo är på 3F-lag, och att deras avsikt är att ta besättningsmedlemmar av daga. Vi har inga tecken på att någon annan är intresserad av, eller kan läsa, andras rollbeteckningar. Har redan från första dagen fiskat efter dessa roller om jag inte missminner mig.

(Jag kan endast rösta på Lukas, och min röst kommer ligga kvar där om jag inte riskerar att orsaka en total blockering med den.)

Xyas
Jag är kluven men det är nog för att vi ser så olika på Impe-Bat-igo. Jag tycker inte det är tydligt att Impetigo lojaliteter är mot bybor. Jag gillar dock logiken i resonemanget kring räddandet av Korpa och inte Hellzon, jag kan följa processen och se hur det går att landa där.

Har dock själv just den förmågan som skulle användas och misstänker att någon har förmågan att klona den.

Är beredd att rädda Impetigo med sin förmåga om denne går med på villkoren.

Basenanji
Osäker även här. Agerar ofta kaotiskt och är aktiv, men det är svårt att sålla i alla information. Har förmågan att påverka vinden, så om det är vinden (Stiltje) som gjorde att Korpa och Hellzon räddades kvar kan Basenanji och Korpa vara på lag.

Fokuserar på ulvar, vilket jag förstår är bra eftersom vi vinner så, men hur är balansen i detta parti jämfört med vanliga? Om det nu finns en (!?) grupp som vinner med annat vinstvillkor (“mörda besättningsmedlem/-mar”, som jag misstänker, är det inte också en bra måltavla när vi inte vet när deras vinstvillkor är uppfyllt? Spelet är då förlorat.

Jag får dock inte ihop logiken Korpa, Basenanji och Impetigo för de första två hade varit medvetna om Impetigos mordförsök på Hellzon och Basenanji hade då inte förstört för sig själv på det sättet.

Sidd
Här tror jag det gömmer sig en ulv (eller en sån där D4F!, se nedan). Jag ser ganska lite konstruktiva poster och mycket försvarande kring sitt agerande. Lämnar en död kropp bakom sig. Det svåra är dock att vi inte vet hur morden fungerar på riktigt.

Jag saknar en förklaring till vad du gör längst ner, så långt bort från alla andra. Perfekt position för dig att kunna rösta hur du vill, och om du kan mörda på distans spelar det ju ingen roll för dig.

Empiricus
Sticker i land med en kort “Bra, lol”. (Ohyfsat! :) ) Tillför dock bra poänger kring upplägget, förmågeanvändning mm att ha i åtanke. Men jag fattar inte var grejen är med att försvinna? Han bör återvända i Gibraltar eller absolut senast i London, annars är det jättemysko. Magkänslan säger att Empi är bybo men markerar gult för att jag saknar något konkret.

Impetigo
Här har jag skrivit förut vad jag tror. Köper inte alls storyn med Hellzon som ulv. Jag ser Impetigo som hur man ska se på två godisbitar där den ena är förgiftad och den andra är det inte. Hade du vågat äta en?

Hellzon
Jag tror Hellzon är grön. Han har siat mig på ett korrekt sätt. Jag rörde mig på det sättet som Hellzon hoppades på. Hellzon visste inte vid vilket initiativ jag rörde mig på, men han gick ändå ut med resultatet av sitt siande före jag skrev det. Om han hade försökt använda mig för att göra sig själv mindre misstänkt hade det kunnat rasa redan där.
  • “Jag siade Michael på #37 och fick träff, han är grön!”
  • “Alltså, det är förvisso rätt — men jag gick dit på #XX, efter ditt siande”
  • “Oops!”
Så eftersom jag vinner med byn väljer jag här att ta ställning för att Hellzon är grön. Om man misstänker Hellzon som Ulv eller annat, då är även jag det och vi har gjort upp det här vid sidan av.

--

Jag kan se en logisk fraktion som inte är avslöjad. Det beror troligen då på att 1) vi undvikit att spekulera kring det här mer än ytligt i början av spelet och 2) fraktionen är en one-man-show och därför jobbat på i det fördolda.

Jag tänker alltså att den fjärde fraktionen försöker sänka båden genom att fylla den med vatten. Ett fjärde kugghjul i spelet med vinden, vattnet och Björn den Godes roll. Om Björn springer runt och pumpar vatten blir det genast mer intressant om det finns en person med motsatt intresse för vattnet istället för att Björn bara agerar mot en hemlig regelmekanism.

Och därför tror jag Sidd står där han står.
Jag tycker det är läskigt det här med vattennivån och att därmed drunkna så jag har inga problem med att knata uppåt igen eller om Korpa uppgraderar min hyttstatus. Är osäker på vitsen med min tunga förmåga ändå... och om vi missar nån hamn kanske Empi som verkar se Ulv i mig därmed får stanna kvar på landbacken...
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Jag är Bläckfisk och har Förmågan Tung: Befinner du dig på Nedre Däck färdas båten enligt din bestämda färdrutt, mot botten!
Tror det vore bra för mig och min bläckfiskfamilj att den resan funkar som planerat.
Fixade den där åt dig. :)

Jag kan passa på att kommentera det här också när jag ändå skriver ett inlägg. Jag gjorde inte ett aktivt val att rädda mig kvar, det var spelet som gjorde det åt mig. Efter min räddning så har jag ansträngt mig att bidra mer än jag gjort tidigare för att visa varför jag inte borde ha slängts överbord från första början. Och ja, jag hade absolut kunnat flytta Sidd till mig själv. Det är rentav så att jag borde ha gjort det vid tillfälle, men jag ville spara poäng då det är osannolikt att jag får många fram tills London. Men bättre sent än aldrig? :)
Ja, ursäkta, det var slarvigt formulerat av mig. Jag är ganska säker på att räddningen är baserad på vinden (och misstänker därmed att du är i maskopi med Basenanji på grund av gastförmågan...).
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag har en sak till på Sidd, om det finns några som tvekar på hans ulvighet. Jag fetmarkerar det som är extra kul.

Runda 1:
Jag är Navigatören (kanske viktig roll vad gäller vart vi åker: aka hamnar...)
Förmågor: Tung + bybra hamnförmåga.
Siaren kan kolla så jag blir grön.
Runda 4:
Jag är Navigatör och har Förmågan Tung: Befinner du dig på Nedre Däck färdas båten enligt sin bestämda färdrutt.
Tror det vore bra för byn att resan funkar som planerat.
Från två förmågor till en. Visst är det lite spännande?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag har en sak till på Sidd, om det finns några som tvekar på hans ulvighet. Jag fetmarkerar det som är extra kul.

Runda 1:


Runda 4:


Från två förmågor till en. Visst är det lite spännande?
Jag tror inte byn vill att jag outar det jag har skaffat som är jobbigt för ulvarna.
Tex saker som liknar att om jag blir nattmördad så funkar min Tunga förmåga att jag drar med mig ulven i djupet.
Ska inte ge ulvarna mer nu för tillfället.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Mm, just det. Eller så är det en lögn du inte hållit koll på då du själv har skrivit att din förmåga Tung är att vi följer den satta rutten så länge du är på Nedre Däck.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Det är väldigt tyst. Är vi nöjda här? Så här ser det ut just nu om jag inte kollat fel. Någon får gärna dubbelkolla. Ser ut som att det är upplagt för att Basenanji eller Sidd som båda står själva ska kunna "snajpa" och få ut åtminstone en bekräftad (i mina ögon) bybo.

Xyas 3 (Hellzon, Basenanji, Korpa)
Hellzon 2 (Impetigo, Xyas)
Impetigo 1 (Sidd)
Lukas 1 (Michael)

Ogiltig röst (Lukas)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Nä hörni, nu går tiden fort. Jag kommer rösta så som Vimes har lärt oss att man ska. påd en man tycker är mest misstänkt.

Röst: Impetigo

Ulv eller DXF spelar för mig ingen roll, du är alltför farlig för byn och måste ut.

Hint: jag tror att Impetigo är ulv som luras om att han är snel bybo-d3f-hest.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Jag har sammanställt de claims jag sett/kom ihåg. Ingen snygg fil men Impetigo har ju aviserat avsikt att kasta mig i havet inatt igen så det känns vettigt att lägga ut.

Jag ser lite mönster.

tumblr_o16n2kBlpX1ta3qyvo1_1280.jpg

Låt oss analysera Impetigos claim.

Jag är siare och kan sia roller. Jag har förkunskap i roll-pm om en generisk (kan alltså finnas en eller flera av den rollen, antyds plural i roll-pm) och en specifik roll som också är goda, vet inte vad det betyder men gissar att de också vinner med byn?
Impetigo siar roller, säkert sant. Han har nog info att passagerare 2a klass (finns tre claimade) och 3e klass (en) är "goda" i hans ögon, medan kapten och kanske passagerare 1a klass är överklasspajsare som ska i havet. Han har ju pushat för att michael är skum också.

I byns ögon är kapten siare och bland passagerare 2a/3e klass finns Impetigo (tredjefraktion?), Xyas (ulv?), Lukas (fjärdefraktion?) och Empiricus (i så fall bybo om det finns symmetri här).

Impetigo har talat så mycket sanning han kan men lite måste han ju ljuga.
 

Attachments

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag har sammanställt de claims jag sett/kom ihåg. Ingen snygg fil men Impetigo har ju aviserat avsikt att kasta mig i havet inatt igen så det känns vettigt att lägga ut.

Jag ser lite mönster.

View attachment 5926

Låt oss analysera Impetigos claim.



Impetigo siar roller, säkert sant. Han har nog info att passagerare 2a klass (finns tre claimade) och 3e klass (en) är "goda" i hans ögon, medan kapten och kanske passagerare 1a klass är överklasspajsare som ska i havet. Han har ju pushat för att michael är skum också.

I byns ögon är kapten siare och bland passagerare 2a/3e klass finns Impetigo (tredjefraktion?), Xyas (ulv?), Lukas (fjärdefraktion?) och Empiricus (i så fall bybo om det finns symmetri här).

Impetigo har talat så mycket sanning han kan men lite måste han ju ljuga.
Kikade på dokumentet och ngr slottar är blanka:
- Korpa vilken roll?
-michael och Empi vilka förmågor?
svara please
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså, @Sidd och @Hellzon - Jag har ju både skrivit och flera gånger länkat till posten där jag kommer ut som väktare. Den gjorde jag förra rundan. Jag är alltså väktare, jag har inga resurspoäng kopplade till min förmåga. Och min passiva förmåga är att jag kliver av båten om den går i hamn i Marseille och går på båten igen om den går i hamn i en annan namngiven hamn.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag har läst i kapp såsnabbt jag kunnat nu och hänger inte med i alla svängar.

De sista bönorna jag har att spilla är: passagerare, andra klass och andre styrman är gröna.

Jag ska försöka hinna skriva nåt mer innan 15 om nån har nån mer fråga men hinner inte a med nån vidare analys. Tror inte jag behöver dwt heller, sagt allt det viktigaste (hellzon ulv).

som sagt: Rösta ut ulvar, inte 3f, annars kan vi inte vinna.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Sorry @Empiricus , jag har uppdaterat mitt googledoc.

Kikade på dokumentet och ngr slottar är blanka:
- Korpa vilken roll?
-michael och Empi vilka förmågor?
svara please
Jag tror tvärtom att det inte är så bråttom att fylla i de sista hålen.

Rösträkning

Xyas 2 (Hellzon, Korpa)
Hellzon 2 (Impetigo, Xyas)
Impetigo 2 (Sidd, Basenanji)
Lukas 1 (Michael)

Ogiltig röst (Lukas)

Aaah, kaoskultister! Det här måste vi ju svänga annars åker ingen ut. Själv tar jag hellre ut bekräftad badguy Impetigo än ingen alls. Korpa har fortfarande rätt men att inte rösta ut någon alls leder oss ingenvart.
 
Top