Varulv [Varulvar på en båt] R4: Marseille-Gibraltar

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Kaos i kabinen! Korpa slängs över bord längs franska kusten. När båten har lagt till i Marseille säger Empiricus: "Sorry! Jag har en grej att fixa! Brb lol" och hoppar av! (Han får skriva i tråden men inte rösta eller använda förmågor tills han är tillbaka på båten). Ett plums! hörs, och ni ser Hellzon sjunka till botten, det var Impetigo som kasta i han! Och det tar inte slut där! Nä! För i maskinrummet ligger Björn den Gode mördad, och på akterdäck ligger KrilleW mördad han med. Vinden mojnar till stiltje, och både Hellzon och Korpa kan rädda sig upp på akterdäck.

"Nästa stopp Gibraltar! Båten lägger automatiskt till!"


Vi tackar Björn den Gode och KrilleW för gott spel. De får säga "Vid alla apsvansade smådjävulars löständer!" men inget mer.

På båten har vi:

PlatsSpelarePlatsSpelare
UtkikBryggan
FördäckAkterdäckHellzon, Korpa, Impetigo, Xyas, KrilleW
PassagerardäckKabyssenmichael, Lukas
LastutrymmeBasenanjiMaskinrumBjörn den gode, Lågvatten
Nedre däckSidd

Utanför båten:
Empiricus

Denna runda avslutas på söndag 16:00!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag var inställd på att skriva något i stil med blubb blubb och sen hålla tummarna för byn.

Jag är dock glad att vara tillbaka så att jag får en möjlighet att bemöta allt som skrevs när jag var på jobbet!

Röst: Impetigo

Vad hände?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Ok. Buckle your seatbelt, Dorothy:

Jag är god DTF, det innebär att jag vinner med byn MEN bara om jag själv lever vid spelets slut.


Jag är ensam i mitt ”lag”.
Jag har ”smulat” att jag är ensam och att jag absolut inte vill åka ut upprepade gånger under hela spelet. Med. All. Önskvärd. Tydlighet.

Min roll känns extremt mäktig men jag har inte kommit på något rimligt sätt att få byn att köpa att jag är DTF och samtidigt på byns sida. Jag är alltså basically Batman, en dark knight.

Jag är siare och kan sia roller. Jag har förkunskap i roll-pm om en generisk (kan alltså finnas en eller flera av den rollen, antyds plural i roll-pm) och en specifik roll som också är goda, vet inte vad det betyder men gissar att de också vinner med byn?

Jag kan nattmörda varulvar, I shit you not. Nackdelen är att jag inte kan göra det i smyg, så ni förstår dilemmat med att jag förlorar om jag blir utröstad eller nattmördad...
Jag har inte kunnat nattmörda halo9000 eller Lukas så de verkar inte vara varulvar, alternativt har de flyttat sig innan mitt nattmord aktiverats.

Min egen roll är passagerare, andra klass.

Jag har siat Halo9000 och vet att han var andre styrman, jag har smulat detta vid ett par tillfällen (du är ett AS 😉@halo9000)

Jag har siat Lukas och vet att han är Passagerare, tredje klass. Jag har smulat detta rätt rejält (”när jag läser Lukas får jag bilden av en tjurig tredjeklassare... @Lukas ... jag vill förmedla precis hur jag uppfattar dig”)

Jag säger vilka roller som är goda om jag slipper utröstning. Det är min livlina att köpslå på det viset. Jag förlorar som sagt automatiskt om jag ryker så om jag ska röstas ut har jag inte längre nåt incitament att hjälpa byn.
När jag hamnade ensam med hellzon som kom ut som kapten blev jag orolig över att bli mördad eftersom min känsla var att bdg försökte få mig att outa mig som siare och erkänna att jag siat Lukas r2 (jag tyckte att bdg och hellzon växeldlite och att bdg ville lägga upp en siare för hellzon att smasha).
Bdg: ”jag vill jättegärna veta vem det var som använde sin förmåga på Lukas, för antingen har Lukas ljugit om det, eller så var det inte en bybo som gjorde det, vi vet ju redan att det inte var siaren liksom så om nån annan bybo sitter och håller tyst om det nu så tycker jag bara att det är dåligt spel.”



Det här är ju inte sant, jag är siare och jag använde min förmåga på Lukas. Jag läste det som sagt som ett tydligt försök att få mig att avslöja mig för ulvarna och jag tror att bdg uppfattade min tidigare Lukassmulning om ”tredje klass” och blev säker på att han gissat rätt när Lukas outade ”tredje klass”.
Jag misstänkte att hellzon, bdg och eventuellt nån av korpa, empiricus, sidd, xyas var kvarvarande ulvar och i det scenariot ville jag inte komma ut med att jag kunde nattmörda ulvar (för då skulle de ta mig) eller att jag var siare (för då skulle de ta mig). Jag hoppades på att hålla käften, leva en natt till och försöka mula en ulv (hellzon).

Tillägg nu efter natten: Det gick ju utmärkt att kasta ulvhellzon i plurret bortsett feån att jycken tog sig upp igen på nåt vänster! What gives?!


Kanske vore det bättre att outa förra rundan, men sen är det ju som sagt mitt specifika vinstvillkor att jag inte får bli utröstad eller mördad och jag tyckte att risken att bli mördad var för hög helt enkelt.

Åh, och jag passerade alltså genom bryggan r1, det är ju väldigt viktig info när ni ska värdera denna outning.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Vimes vill också kaosa.
Tack för gott spel Björn och KrilleW!
Ok. Buckle your seatbelt, Dorothy:

Jag är god DTF, det innebär att jag vinner med byn MEN bara om jag själv lever vid spelets slut.


Jag är ensam i mitt ”lag”.
Jag har ”smulat” att jag är ensam och att jag absolut inte vill åka ut upprepade gånger under hela spelet. Med. All. Önskvärd. Tydlighet.

Min roll känns extremt mäktig men jag har inte kommit på något rimligt sätt att få byn att köpa att jag är DTF och samtidigt på byns sida. Jag är alltså basically Batman, en dark knight.

Jag är siare och kan sia roller. Jag har förkunskap i roll-pm om en generisk (kan alltså finnas en eller flera av den rollen, antyds plural i roll-pm) och en specifik roll som också är goda, vet inte vad det betyder men gissar att de också vinner med byn?

Jag kan nattmörda varulvar, I shit you not. Nackdelen är att jag inte kan göra det i smyg, så ni förstår dilemmat med att jag förlorar om jag blir utröstad eller nattmördad...
Jag har inte kunnat nattmörda halo9000 eller Lukas så de verkar inte vara varulvar, alternativt har de flyttat sig innan mitt nattmord aktiverats.

Min egen roll är passagerare, andra klass.

Jag har siat Halo9000 och vet att han var andre styrman, jag har smulat detta vid ett par tillfällen (du är ett AS 😉@halo9000)

Jag har siat Lukas och vet att han är Passagerare, tredje klass. Jag har smulat detta rätt rejält (”när jag läser Lukas får jag bilden av en tjurig tredjeklassare... @Lukas ... jag vill förmedla precis hur jag uppfattar dig”)

Jag säger vilka roller som är goda om jag slipper utröstning. Det är min livlina att köpslå på det viset. Jag förlorar som sagt automatiskt om jag ryker så om jag ska röstas ut har jag inte längre nåt incitament att hjälpa byn.
När jag hamnade ensam med hellzon som kom ut som kapten blev jag orolig över att bli mördad eftersom min känsla var att bdg försökte få mig att outa mig som siare och erkänna att jag siat Lukas r2 (jag tyckte att bdg och hellzon växeldlite och att bdg ville lägga upp en siare för hellzon att smasha).
Bdg: ”jag vill jättegärna veta vem det var som använde sin förmåga på Lukas, för antingen har Lukas ljugit om det, eller så var det inte en bybo som gjorde det, vi vet ju redan att det inte var siaren liksom så om nån annan bybo sitter och håller tyst om det nu så tycker jag bara att det är dåligt spel.”



Det här är ju inte sant, jag är siare och jag använde min förmåga på Lukas. Jag läste det som sagt som ett tydligt försök att få mig att avslöja mig för ulvarna och jag tror att bdg uppfattade min tidigare Lukassmulning om ”tredje klass” och blev säker på att han gissat rätt när Lukas outade ”tredje klass”.
Jag misstänkte att hellzon, bdg och eventuellt nån av korpa, empiricus, sidd, xyas var kvarvarande ulvar och i det scenariot ville jag inte komma ut med att jag kunde nattmörda ulvar (för då skulle de ta mig) eller att jag var siare (för då skulle de ta mig). Jag hoppades på att hålla käften, leva en natt till och försöka mula en ulv (hellzon).

Tillägg nu efter natten: Det gick ju utmärkt att kasta ulvhellzon i plurret bortsett feån att jycken tog sig upp igen på nåt vänster! What gives?!


Kanske vore det bättre att outa förra rundan, men sen är det ju som sagt mitt specifika vinstvillkor att jag inte får bli utröstad eller mördad och jag tyckte att risken att bli mördad var för hög helt enkelt.

Åh, och jag passerade alltså genom bryggan r1, det är ju väldigt viktig info när ni ska värdera denna outning.
:ROFLMAO:

Röst: Impetigo
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså, vad i hela friten? Men det finns ju att snacka om nu då med andra ord. Jag skall tänka lite här på fastlandet, men spontant känns det här ju som rätt läge att ställa upp två av akterseglarna på akterdäck mot varandra.

Also, Sidd, läge att spilla bönorna med vad du håller på med där nere längst ner i skeppet?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Hörni, jag tror att vi har tre ulvar kvar i spel, baserat på att de sannolikt behöver mörda lokalt om de inte kan betala med resurspoäng.

Xyas/Lukas dödade KrilleW (Jag tog en simtur under tiden KrilleW dog).
Sidd dödade BDG.
Impetigo/Hellzon är sista ulven.

Jag lutar åt att det är Xyas och Hellzon vilket gör min nuvarande position lite jobbig.

Röst: Hellzon

Jag ska fortfarande skriva om sista rundan men det tar jag på datorn hellre än på mobilen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Dra mig över skrovet och kalla mig svampbob här händer det grejor
jag tycker vad Impetigo säger låter rimligt så
Röst: Hellzon
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Lika bra att vara öppen med att det är KrilleW jag försöker sia då
Xyas redan är siad,
Korpa kommer bli utröstad
så om jag inte vill hoppas med att fånag någon i rum jag går till är min bästa chans att stå still och föröska sia KrilleW
Varför gick du till Kabyssen? Visste du att KrilleW skulle bli dödad?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag gick till Kabyssen och försökte sia Krille W då han sagt att han skulle gå någonstans, och jag gissade att han inte skulle gå till en plats han redan varit på.
min förmåga misslyckades som ni nog inser.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Dra mig över skrovet och kalla mig svampbob här händer det grejor
jag tycker vad Impetigo säger låter rimligt så
Röst: Hellzon
Ja jag vet att jag inte får rösta på Hellzon men jag vill
 
Top