Varulv [Varulvar på en båt] R4: Marseille-Gibraltar

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Lista över alla, egentligen bara för min egen skull för att bena ut tankar och sammanhang.

The departed
- Stövlis: Kanske ulv eller D3F. Det får vi aldrig veta.
- Genesis: Säkert bybo.
- LJS: Såklart ulv. Missen som BDG upptäckte och agerandet när han blev påkommen säkrar det.
- Halo: Säkert bybo.
- BDG: Bybo. Ingen annan hade fångat LJS miss, så varför påpeka den om han var ulv?
- KrilleW: Också bybo. Varför skulle han vara något annat?

Med listan ovan ser det ju för jävla mörkt ut för byn alltså.

Resten
- Xyas: Bybo. Att påstå något annat är direkt rödande i nuläget för det är så himla uppenbart.
- Impetigo: D3F-batman. Jag köper det som sagt. En powerroll i byns tjänst, men begränsad av sina egna vinstkriterier som får spelaren att vilja hålla igen. Det är typ så jag hade designat det också.
- Hellzon: Eftersom jag köper Impetigos claim så blir Hellzon ulv.
- Basse: Tror nog Basse är grön, på magkänsla.
- Sidd: Ingen jävla aning.
- michael: Förmodligen grön, på magkänsla.
- Lukas: Trodde innan han var D3F, men har svängt. Lukas är bybo.
- Korpa: Ulv eller möjligen D3F som vill sänka båten.
- Empi: Bara för du är av båten är det ingen ursäkt att inte delta Empi!

Någon valde att använda en förmåga som tillät Korpa och Hellzon att rädda sig denna rundan. Denna någon är inte en bybo, för då hade denna såklart sagt detta, det är inte läge att hålla sånt hemligt längre. Och eftersom förmågor ska aktiveras innan nattrundan startar så visste denne någon inte att Hellzon skulle åka i plurret, alltså var syftet att rädda Korpa. Det är ju extremt rödande för Korpa såklart. Spelstilen har också varit av.

Men jag tror också Hellzon är ulv. Det är ju typiskt att två röda spelare skulle räddas ur havet denna rundan. Men en av dem ska i igen. Så jag röstar gärna ut antingen Korpa eller Hellzon. Spelar ingen roll vem egentligen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Problemet är att vi verkligen måste slänga en ulv överbord, vilket innebär att alla som röstar på någon med motiveringen att de är DTF gör fel just nu. De är knappast hotet nu efter massmorden.
Precis. Det är just den här situationen som gör D3F så tveksam tycker jag. Jag har ingen som helst koll på vem som är D3F/vad som är D3F, utan hoppas bara på att folk vill hjälpas åt att ta ut ulvarna.

Så, kan vi snälla få lite söndags action? @Xyas @Lukas @Empiricus @Sidd @michael skriv och tänk!

Och rösta!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
men jag tror att byn måstw sväla att vinna tillsammans med 3f (mig till exempel) omde ska kunna vinna alls.
Det funkar fint. Men du måste spilla hela din roll nu. Du håller på den för att känna dig säkrare gentemot byn, men blir du utröstad så förlorar du också.

Men jag ska göra dig en deal. Om du redogör i detalj för hela din roll, och jag gillar vad jag ser (vilket jag gjort så här långt) så använder jag min livboj denna rundan om byn skulle rösta ut dig och plockar upp dig ur vattnet igen. Fair?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Problemet är att vi verkligen måste slänga en ulv överbord, vilket innebär att alla som röstar på någon med motiveringen att de är DTF gör fel just nu. De är knappast hotet nu efter massmorden.
Sant. Hear me out, alternativ teori. LJS och/eller Stöveln var verkligen ulvar. Impetigo är DTF och Basse är snäll eller DTF. Lukas kanske är ulv. Då är det ju inte lika bråttom att nacka ulvar men Xyas bubblar upp som ett bra val för utröstning. Och han står också här på akterdäck!

Vi har sjutton timmar kvar till rundslut. Ett xyaståg kanske skakar om ulvarna.

Det här är inget frikännande av Impetigo. Jag vet att han ljuger och inte är med byn.

Röst: Xyas
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Sedan undrar jag ju mycket över Sidd.

Om vi nu har en super-Batman D3F i form av Impetigo, undrar jag om Sidd är värsta terrorist D3F:en? Eller är ni på lag @Impetigo? Fattar inte riktigt vatten funktionen, men trodde att om det nu en gång varit vatten i Nedre Däck så kan det läcka in vatten där igen och om Maskinrummet är stängt så kommer Sidd drunkna?!

Korpa, visst är du redo att lyfta upp Sidd ur Nedre Däck?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Precis. Det är just den här situationen som gör D3F så tveksam tycker jag. Jag har ingen som helst koll på vem som är D3F/vad som är D3F, utan hoppas bara på att folk vill hjälpas åt att ta ut ulvarna.

Så, kan vi snälla få lite söndags action? @Xyas @Lukas @Empiricus @Sidd @michael skriv och tänk!

Och rösta!
Din frustration i det här partiet känns så äkta Basse. Väldigt grönande!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
(Sorry Xyas, men jag vill så hinla gärna vinna och bevisa att jag faktiskt kan besegra multifraktioner i ett spel!)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Sant. Hear me out, alternativ teori. LJS och/eller Stöveln var verkligen ulvar. Impetigo är DTF och Basse är snäll eller DTF. Lukas kanske är ulv. Då är det ju inte lika bråttom att nacka ulvar men Xyas bubblar upp som ett bra val för utröstning. Och han står också här på akterdäck!

Vi har sjutton timmar kvar till rundslut. Ett xyaståg kanske skakar om ulvarna.

Det här är inget frikännande av Impetigo. Jag vet att han ljuger och inte är med byn.

Röst: Xyas
Klart som fasen LJS var ulv. Hur skulle det ha kunnat vara på något annat sätt?

Och om du nu vet att Impetigo ljuger, varför skulle du då kunna tänka dig att rösta på någon annan? Du som hela tiden hävdar att denna rundan är sista chansen och att vi riskerar att bli ihjäl-snipeade ikväll?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Efter att ha torskat 20+ partier i Polytopia är jag utsvulten på att vinna vafan som helst...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
(Sorry Xyas, men jag vill så hinla gärna vinna och bevisa att jag faktiskt kan besegra multifraktioner i ett spel!)
Men skärp dig Basse. Jag är grönast på banan. BDG grönade mig innan han blev mördad av ulvarna för att han klockade in ulv-LJS. Det finns inte ett uns av ulvighet i mitt spelande i den här matchen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och om du nu vet att Impetigo ljuger, varför skulle du då kunna tänka dig att rösta på någon annan? Du som hela tiden hävdar att denna rundan är sista chansen och att vi riskerar att bli ihjäl-snipeade ikväll?
Okejm, bara så det är klart. Jag är redo att hålla på och flytta min rlst för att se om det leder till reaktioner.

Men det finns en gräns för min experimentlusta. Jag vill inte se röstkaos 14.48 i morgon. Jag är väl fan ingen KK heller!

Nä, den ryker i morgon som är mest ulvig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Xyas och du ahde inget att göra med Halo eller KrilleW? Hedersord? Tummis? På alla komagars heder?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
@Xyas och du ahde inget att göra med Halo eller KrilleW? Hedersord? Tummis? På alla komagars heder?
Varför skulle jag parkera mig på akterdäck och vänta på att folk skulle komma till mig? Jag är bara här för att min livbojsförmåga bara funkar här.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Kommer ni ihåg hur jag försökte få ulv-Vimes att avslöja detaljer i förra liret? Det var ju skitlöjligt för han genomskådade mig direkt, men ändå: man vill ju pressa fram info ur folk!

Och ni som är smarta på riktigt: hur fan spelar man som bybo för att hitta och rösta ut D3F:er? Är det ens viktigt? Kanske bättre att bara foka på ulvar?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Och om du nu vet att Impetigo ljuger, varför skulle du då kunna tänka dig att rösta på någon annan? Du som hela tiden hävdar att denna rundan är sista chansen och att vi riskerar att bli ihjäl-snipeade ikväll?
För att Korpa har rätt. Röstar vi ut en DTF är ulvantalet oförändrat, då kan (de tre) ulvarna mörda två pers och vinna som tre mot tre. Eller så mördar de en person och vinner nästa natt om vi nackar DTF då med.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag tycker ju att alla sådana där förmågor som går ut på att rädda någon efter röstning är ulviga faktiskt Xyas. I ditt fall verkar det ju vara som en sorts Miller-by-proxy.

Nu sova.

Hörni, styr upp det här till i morgon! Jag vill ah en bybovinst till söndagsbrunchen! :D
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Vinden mojnar till stiltje, och både Hellzon och Korpa kan rädda sig upp på akterdäck.
Vad är det som är knepigt med det här? Det står svart på vitt i startinlägget vad det är som händer.

Du har en förmåga som, antar jag, kan användas även när det inte är stiltje. Den är per definition inte värdelös, särskilt inte om du har chansen att rädda en ulvpolare. Sorry, men du är på min ulvlista och jag får motsatsen till bybovibbar av ditt spel.

Röst: Xyas


Korpa, visst är du redo att lyfta upp Sidd ur Nedre Däck?
Jupp. Jag känner peppen att få slänga den ulven överbord.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Vad är det som är knepigt med det här? Det står svart på vitt i startinlägget vad det är som händer.

Du har en förmåga som, antar jag, kan användas även när det inte är stiltje. Den är per definition inte värdelös, särskilt inte om du har chansen att rädda en ulvpolare. Sorry, men du är på min ulvlista och jag får motsatsen till bybovibbar av ditt spel.

Röst: Xyas



Jupp. Jag känner peppen att få slänga den ulven överbord.
Så om det är stiltje så kan byn inte rösta ut någon menar du? Är det ett rimligt upplägg? Byn är ju redan nerfad som attan.
 
Top