Varulv [Varulvar på en båt] R4: Marseille-Gibraltar

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Du måste väl ha siat mig om du nu är siare? Vad gav det, pray tell?
Mitt förra inlägg var en snabb toapost, nu kan jag väl dra hela natten.
Jag skickade in siande av Impetigo och förflyttning till akterdäck.
Siandet misslyckades - rimligtvis för att Impetigos ivattenkastande triggade före mitt siande.
Jag lyckades rädda mig upp på båten för att det är stiltje. Gissar att det är nåt som bara händer när det är stiltje snarare än att min fria förflyttning vid stiltje skulle spela in - Vimes slumpar ju nytt väder långt efter min förflyttning, och Korpa tog sig också upp.

Så hur var er natt?

Hörrni, ni som kan rösta. Impetigo vs Hellzon, låt bägge dingla?
Jag lutar åt att det är Xyas och Hellzon vilket gör min nuvarande position lite jobbig.
Ja jag vet att jag inte får rösta på Hellzon men jag vill
Vad i hela friden?

A: Jag är kapten. Det är rimligtvis en grön roll.

B: Det står svart på vitt i startinlägget att Impetigo kastar mig i vattnet. När rösterna börjar rulla in drar han en historia om att han är Batman och har en rollsiarförmåga och ett nattmord som bara funkar på ulvar. Det är otroligt rödande att ni tre låtsas svälja den historien.

Som sagt, tippa akterdäck i havet. Jag bryr mig knappt att jag står där själv.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Lukas: Jepp, att båten stod still pga stiltje. Det står uttryckligen i startinlägget.

Ett förtydligande då det tycks ha missförståtts från ett håll åtminstone, jag är alltså inte Väktare med stort V. Jag kan skydda mig själv från nattmord mot att jag betalar resurspoäng, men inte andra. Min förflyttningsförmåga däremot funkar på alla spelare.

Den stora frågan verkar vara varför jag gick till akterdäck. Det finns två anledningar. 1)Vid den tidpunkten fanns det inte så många alternativ för att kunna hamna själv då min vanliga förflyttning är 1 steg. Jag ville inte hamna någonstans där jag riskerade att dela rum med bara en annan för det är bortkastat ur ett röstningsperspektiv. Hade jag vetat var Sidd skulle hamna så hade det varit värt, men jag ville inte chansa. 2) Jag skrev det här i R2:
Sen har jag också läst att det finns misstankar om att jag är ulv/röd pga min spelstil det här partiet. Jag kan erkänna att jag har spelat slött, men det beror mest på att jag är mycket mindre ängslig/stressad som person jämfört med tidigare kombinerat med ett jobb där mobilen är i omklädningsrummet tills jag slutar. Hade jag varit ulv hade jag dels varit peppad för jag blir aldrig något annat än bybo, men också supernervös! Men med det sagt så kan jag erbjuda mig att hoppa någonstans där jag inte kommer vara ensam om ni vill ha en chans att grilla mig nästa runda. En av mina förmågor är en flyttförmåga så jag kan ta mig överallt.
Jag har strukit under det som är av intresse. Ingen nappade riktigt då, men jag såg det som en möjlighet att få bevisa min grönhet.

Hellzon: Jag lutar åt att du är skum, det är inte spikat för min del. Om du är skum är Impetigo DTF. Om du inte är en skummis så har Impetigo världens märkligaste nattmord då han bara kastade dig överbord. Några tankar om det?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Den stora frågan verkar vara varför jag gick till akterdäck. Det finns två anledningar. 1)Vid den tidpunkten fanns det inte så många alternativ för att kunna hamna själv då min vanliga förflyttning är 1 steg. Jag ville inte hamna någonstans där jag riskerade att dela rum med bara en annan för det är bortkastat ur ett röstningsperspektiv.
Så varför gick du till akterdäck där du visste det skulle stå folk?
 

Attachments

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Fortsätt läs mitt inlägg så står det. Anledning 2. Jag skulle hamna med 2+ andra spelare OCH få en möjlighet att bevisa att jag är bybo. Det jag ville var att inte hamna med 1(!) annan spelare. Jag bedömde det som otroligt osannolikt att jag skulle kunna stå helt själv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det jag ville var att inte hamna med 1(!) annan spelare
Och varför inte det?

Förklara för mig som jag var en senil gubbe som inte förstår för att jag är en senil gubbe.

/Basse, senil gubbe
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Snabba kommentarer

Impetigo, allt annat undantaget, KÄRLEK TILL DIG SOM ERKÄNNER ATT DU ÄR DTF OCH ÄNDÅ ÄR PÅ BYBOLAGET!

LAGET FÖRE JAGET!!! 11!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
TL:DR; Jag vill antingen stå helt själv eller med många andra.

För att jag antar att det inte är jättemånga som hamnar själv och kan assistera mig i mitt röstande. Om jag hamnar på samma plats som Spelare Y så kan jag bara rösta Ingen eller Spelare Y. Min röst blir i princip meningslös OM jag inte får med mig solospelarna. Om jag går till samma plats som Spelare Y, X och Z så är det mer sannolikt att jag kan göra något meningsfullt.

I det här fallet så slutade det dock med att jag kastades överbord, men sånt är livet.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Hellzon: Jag lutar åt att du är skum, det är inte spikat för min del. Om du är skum är Impetigo DTF. Om du inte är en skummis så har Impetigo världens märkligaste nattmord då han bara kastade dig överbord. Några tankar om det?
Det där är väl knappast de enda alternativen. Mina två teorier:
- Impetigo är DTF som vill undanröja besättningen, eller ledningen inom besättningen eller nåt i den stilen. Mest trolig.
- Impetigo är ulv, ulvarna har varsin knarkad metod att nattmörda. Impetigo drog det korta strået men kan vara med om ulvarna har segervittring och tror de kan vinna med ett massmord.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag menar att

För att jag antar att det inte är jättemånga som hamnar själv och kan assistera mig i mitt röstande. Om jag hamnar på samma plats som Spelare Y så kan jag bara rösta Ingen eller Spelare Y. Min röst blir i princip meningslös OM jag inte får med mig solospelarna. Om jag går till samma plats som Spelare Y, X och Z så är det mer sannolikt att jag kan göra något meningsfullt.

Vad handlar det där om? Finns det något i ditt PM som förklarar din förmåga? Vilka platser pratas det om?

Till sist: visste du eller visste du inte att du skulle överleva en utröstning?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tex:

För att jag antar att det inte är jättemånga som hamnar själv och kan assistera mig i mitt röstande. Om jag hamnar på samma plats som Spelare Y så kan jag bara rösta Ingen eller Spelare Y.

Så är det ju för alla?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Ja? Det gömmer sig inget i min text. Det är min motivering till varför jag hamnade på akterdäcket, inget annat.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hellzon: Ulv.

BDG: RÖD
min teori var att han var ulv med hellzon i sällskap av eventuellt en till, jag redovisade skälen i r3 och i mitt inledande inlägg i r4. Först tänkte jag nu ”nähä, han var grön då?” Men sen kom jag att tänka på terroristspåret, alltså att en 3f är ute efter att sänka båten. Ockham säger då att sidd är terroristen och att bdg troligtvis var ulv trots sitt pumpande.

Michael: RÖDORANGE
har betett sig skumt och ulvigt hela spelet, eventuellt pga nybörjare. Kan mycket väl ha blivit ”grönad” av hellzon pga att han uppfattades som lämplig för att få stöd till ulvlaget i omröstningar men känslan var att hellzon och bdg hade MYCKET vind i seglen så jag vill absolut inte utesluta att de grönade sin tredje ulvkompis.

Sidd:RÖDORANGE (3f)
Jag tror som sagt att Sidd är terrorist, alternativt att han är ulv och bdg då var bybo, men bdg jag kan fortfarande inte köpa bdg som bybo med tanke på anledningarna jag redan rabblat. Vill du förklara dig @Sidd?

Lukas: RÖDORANGE (3f)
Har ju uppenbarligen nån agenda som involverar roller. God 3f? Ond 3f? Vad säger du själv @Lukas?


Xyas: ORANGE
Jag minns inte varför Xyas känns så röd. Mycket var väl hans extrema lågflygande tidigt i spelet, nån som kommer ihåg caset från r3 bättre kan förklara. Jag antar att jag borde ha honom som grönare och jag borde tagit bättr anteckningar men det är definitivt nåt som skaver.

korpa: ORANGE
Var inte på båten när det massakrerades. Jag hade ju hen som ganska röd länge men tyckte att hen grönade sig något under slutet av r3 (alltså innan hen gick till jobbet). Nån får gärna påminna om hur caset mot korpa ser ut utöver att hon var lågflygande och röstade dåligt i början.

Basenanji:GULORANGE
Här har jag typ ingenting: Många, inklusive jag själv, har petat på Basse för att pressa feam rödande saker och det har ju kommit en del men ingenting riktigt påtagligt. Det eviga skulkandet är ändå misstänkt, men han grönas ju en del av att resten av världen brinner och jag inte kan tänka mig hur många ulvar som helst. Det ska väl påpekas att det inte framkommit nåt grönande på basse om jag minns rätt?

Empiricus GULGRÖN
Empiricus är ju relativt grön på samma sätt som basse: det har inte framkommit så mycket direkt rödande. Rör sig i skuggorna, snålar lite med analys och har en jäkla skum roll. Men det är väl inget brott antar jag

Jag tänker förstås kasta i hellzon igen denna rundan och hoppas på lite bättre vind men jag tycker ju definitivt att vi ska rösta ut honom ändå så att inte hans kompisar gör nån skit för att rädda honom.

Jag är absolut öppen för att ta ut en andra person från akterdäck men inte mig själv av förklarliga skäl. Fick jag välja fritt hade jag tagit ut Michael som nummer två för jag misstänker att vi kanske vinner då.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Jag vet inte om jag köper impetigos förklaring alls. I slutet av förra rundan försökte jag hitta en förklaring till rollerna, förmågan att sia rollerna och vad en 3F kan vara ute efter.

Lukas kan sia roller. Impetigo kan kasta ”rätt” roller överbord. Och nu fick de en roll gratis genom SLs avslöjande som uppenbarligen var intressant.

Varför får jag känslan att Lukas och Impetigo är på lag, kanske även Halo9000 ingick. Tillsammans har de försökt lägga ut de här små ledtrådarna i tid för att kunna sätta ihop denna story när de försöker kasta Hellzon överbord?

Lukas köper så klart historien.

Jag tycker solklart att Impetigo och Lukas ska röstas ut!

--

Ulvarna som fortfarande gömmer sig skrämmer mig mer. Jag skriver ulvarna för jag tror inte att en ulv kan utföra tillsynes två mord samma natt.
 
Top