Nekromanti Varulv 666 Runda 4

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji said:
Hörni, jag är alltså inte varulv. Nog för att jag är en skum pastor med jävligt onyttig siarförmåga, men bygg för guds skull inte upp ett cse mot mig nu Vicotnik.
Den enda jag litar på till 100% är Tyr, alla andra är fortfarande öppna för granskning i mina ögon. Jag var redan inne på att du kunde vara ett alternativ att hängas ifall !Paxen var bybo redan förra rundan. Jag var till skillnad från dig mer eller mindre övertygad om att !Paxen var bybo. Min röst förra rundan landa på !Paxen för att Vimes ansåg att vi skulle tjäna på att att rösta ut !Paxen trots att han troligtvis var bybo. Så på sätt och vis så vore vi dumma att inte följa upp sånt som som !Paxens död givit oss. Där bland annat ditt siande. Eftersom det tydligen varit felaktigt. Det som stör mig ifall du också vore bybo är att då har Spiders siande också blivit felaktigt eller så är han ulv. Så rimligtvis bör vi hänga någon av er denna runda. Oavsett vad så om någon av er är ulv så har den spelat ett väldigt högt spel. Jag vet faktiskt inte vem av er jag ska tro på så vill ni att jag ska lägga min röst på den andra så får ni övertyga mig om att du själv är oskyldig och den andra är skyldig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,695
Det här är inte riktigt likt dig Vicotnik, för du har spelat rätt tillbakalutat hela tiden.

Jag har funderat på om ulvarna kommer försöka bygga upp ett case mot mig och tyckt mig se små planer för detta (Spider är väl den som har varit mest explicit hittills).

Det som är jobbigt med din argumentation nu är att du till att börja med konstaterar att du inte litar på någon, för att ändå i slutändan komma med "förslaget" att folk ska välja mellan Spider och Basenanji.

Det som stör mig ifall du också vore bybo är att då har Spiders siande också blivit felaktigt eller så är han ulv.
Ja, och jag tycker att det är rätt genomskinligt hur konstig Spiders förmåga är: han kan sia ondska, men någon förklaring till denna förmåga har vi inte. han bara kan det. Han har heller inte berättat vem han har siat eller varför. Han har heller inte valt att berätta hur det har gått med hans sianden.

Jag kan sia häxor, är pastor Tork Mada och har fått olika resultat från mina sianden. Nog för att min förmåga suger, men den är knappast lika dåligt underbyggd som Spiders.

Jag drar på nu. Min misstanke är att du försöker bygga upp ett case mot mig nu. Det vågade inte ulvarna förut, men nu tar man chansen. Ulvarna visste förstås att !Paxen var lovligt byte och kunde därför ligga lågt i sin kritik av mig och nu är tiden inne. Därför ska det bli mycket intressant att leta efter planteringar i runda tre.

Det behövs känns det som, för det här är skumt.

Röst: Vicotnik

Om du nu tycker att jag är så skum – varför röstar du inte på mig?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji said:
Om du nu tycker att jag är så skum – varför röstar du inte på mig?
Därför jag litar inte heller på Spider. Du har spelat ett väldigt stabilt spel hittils, det som får mig att tvivla på dig är att du sia !Paxen som häxa. Det kan vara så att din förmåga är "trasig" på något sätt och det har vi avhandlat tidigare, så det tänker jag inte gå in närmare på.
Där emot att Spider har siat dig och givit resultatet: Onda tankar, det stämmer förvisso med din roll som tokig häxjägare. Men det som stör mig är att antingen har Spider fel på sitt siande då (vilket ger oss två felaktiga siare i spelet) eller så är han en ulv som har spelat väldigt högt spel.

Om vi leket med tanken att båda ni är oskyldiga, vilka skulle då vara ulvar? Det skulle ge oss följande:

Tyr -> Grön (siad)
xyas -> Grön (fällde unfair)
Spider -> Grön
Basenanji -> Grön
Vicotnik -> Grön
Pilzeman
Cassius

Det skulle med andra ord ge oss att både Pilzeman och Cassius är ulvar, för jag misstänker att vi har två stycken kvar.
Som jag ser det så är det en jävla härva med din och spiders förmåga och är någon av er ulv så har den spelat ett väldigt högt spel. Jag skulle vilja se mer av Spiders åsikter och tankar. När det kommer till dig Basse så är du en av de jag litar mer på men inte tillräckligt för att kunna gröna dig på samma sätt som Tyr.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,695
...och du tycker inte att det är lite obekvämt att du grönar folk helt oproblematiskt?

Låt oss säga att min och Spiders förmågor är helt f-u, vad talar för att du har en så kraftfull förmåga?

Det som är skumt i den här röran är också att jag har fått rollen "siare" i mitt pm, medan du och Spider inte har fått det.

Sedan tycker jag inte att det är så grönande att man röstar på unfair i första rundan, även om xyas i övrigt har gett ett solitt intryck.

Jag skulle kunna tänka mig följande lista i stället:

Basse
Tyr
xyas
Cassius


Pilzeman

Spider
Vicotnik
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,695
Varför demoner?

Men om vi ska återgå till lugnet:

Varför demoner? Kan vi rekapitulera varför vissa av oss ser demoner? Vilken roll spelar de?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Varför demoner?

Varför demoner? Inte en sussning då det inte framgår hur det kommer sig att demoner finns med i bilden i mitt pm. Jag trodde fram till dess att både du och spider gick ut som siare att alla ulvar var Demoner och jag var ensam siare. Men i och med att du kan sia Häxor och Spider ondska, så kan verkar det orimligt att alla ulvar är demoner.

Basenanju said:
Låt oss säga att min och Spiders förmågor är helt f-u, vad talar för att du har en så kraftfull förmåga?
Det finns inget som inte talar för att min förmåga är perfekt men till skillnad från dig och spider så har jag inte siat någon som signalerat demon, utan jag har endast lyckats med att sia icke demoner (OBD, Vimes båda bybor) samt Änglen Tyr (bybo). Så utifrån de resultat jag har fått så har min förmåga givit mig korrekta svar. Men det är inget som säger att den är 100%ig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: RECCA NÄR SLUTAR RUNDAN?

När vill ni?

Jag har hållt inne med själva sluttiden för att jag inte vet vad jag har för planer i helgen. Preliminärt skulle jag vilja sätta sluttid på fredag kväll 21.00 men det är en tråkig tid egentligen. Torsdag känns som det bättre alternativet, så kan vi köra till söndag sedan. Folk brukar alltid invända om sluttider på fre, lör nämligen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,695
Re: RECCA NÄR SLUTAR RUNDAN?

Jag skulle kunna acceptera torsdag 21.00.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basse det verkar som det är du och jag som är mest aktiva just nu. Och oavsett ifall jag, du eller spider är ulv, om någon av oss ens är ulv så har vi i alla fall en sak gemensam och det är att vi båda misstänker och rödlistar Pilzeman. Vad sägs om att gemensamt sätta press på Pilzeman för att få höra vad han anser om situationen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,695
xyas-> Cassius

Vic-> Pilze

Tyr-> Pilze

Pilze-> Cassius

Basse-> Spider

Basse-> Vic

Basse-> Pilze

(3) Pilze Vic, Tyr, Basenanji
(2) Cassius xyas, Pilze

(2) Ingen Spider, Cassius
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag velar mellan Pilzeman, Basse och spider. Basse, du siade
!Paxen som röd och han var bybor för mig är det mer än nog för att tycka att du blir väldigt skum. Annars vet jag inte, Spider borde rimligtvis fortfarande vara en huvudmisstänkt. Han gled igenom hela rundan och de må vara vågat gjort men han lyckades ju uppenbarligen. Vad säger ni andra, ska vi släppa Spider?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Hur gör vi med slut tid?

Recca har tydligen gått och blivit avstängd i en vecka. Så hur gör vi med stopp tid? Vi fick aldrig något rakt besked från recca om stopptiden innan hon vart tillfälligt avstängd. Så ska vi låta runad fortgå tills Recca är åter på forumet eller hur gör vi?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Hur gör vi med slut tid?

Mukwa i vrållådan pratar om att hen kan hjälpa till. Jag tror det löser sig.

Om ingen är redo att ta över arrandet innan ikväll kl 21 så förlänger vi till imorgon samma tid tycker jag. Eller snarare, för att få lite förvarning: om ingen sagt klart och tydligt att de tar det innan typ 17 ikväll så förlänger vi till imorgon?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Hur gör vi med slut tid?

Pilzeman said:
Mukwa i vrållådan pratar om att hen kan hjälpa till. Jag tror det löser sig.

Om ingen är redo att ta över arrandet innan ikväll kl 21 så förlänger vi till imorgon samma tid tycker jag. Eller snarare, för att få lite förvarning: om ingen sagt klart och tydligt att de tar det innan typ 17 ikväll så förlänger vi till imorgon?
Som det är nu så har inte rundan någon deadline, så i teorin skulle vi kunna köra på tills någon utanför (mukwa/vimes/recca) spelet sätter en stopptid.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Vad jag tycker om situationen? Jag tycker jag har sagt det ordentligt, och vet inte riktigt hur jag ska fortsätta därifrån.

Efter att ha grönat Tyr, xyas, Vico har jag Cassius, Basse och Spider kvar. Jag tror att en av Basse och Spider är ulv, men har svårt att säga vem, för båda har spelat ett högt alternativt konstigt ulvspel. Cassius däremot tror jag oavsett, och det är också där min röst ligger.

Fluffet har jag i stort sett gett upp på. Har ni något argument baserat på fluff för varför någon av mina misstänkta är grön eller någon av mina gröna är misstänkt så säg till. Här är vad jag tror:
- Varulvarna är demoner och/eller djävlar (om Basse är bybo finns nog också en häxa)
- Antingen är änglarna en historia om att avslöja Lucifer, om Spider är ulv, eller så är de bara fyra änglar som alla är gröna men inte avslöjar sig för att skydda powerroller
- Föremålen är mycket en dimridå men det kanske finns något föremål som ger en förmåga till den som har det. Vad det nu är kan mycket väl ha gått i graven med unfair eller Konrad.

Överlag: jag fäster inte så mycket vikt där utan tror att det mest är för att förvirra och ge oss något att prata om.
 
Top