Nekromanti Varulv 666 Runda 4

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Så om vi skulle rösta ut Cassius den här rundan och han visar sig vara ulv, vem skulle du vilja att vi rösta ut där på?
På vilket sätt anser du Tyr har grönat sig?
Hur har Basse spelat en konstigt ulvspel?
Hur har tycker du spider har spelat kontigt?
Vad anser du göra mig grön?
Vad är det som får dig att misstänka Cassius? Vad skulle du lägga fram för argument för att övertyga oss andra om att det är cassius som ska åka ut den här rundan?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Aj då!

Recca avstängd alltså...

Hm. För mig spelar det ingen roll om vi återupptar spelet ikväll, i morgon eller om en vecka - egentligen. Jag kan närsomhelst och har inga preferenser.

Men visst går andan ur en lite.

---

Jag har inte så himla mycket att komma med:

– Det här är det svåraste varulvsspelet jag deltagit i, och jag skyller gärna på skickliga ulvar och en komplex spelmekanik. Jag tycker att det är krångligt med alla kategorier (djävlar, demoner, föremål, Ragnar(-s släkt), änglar, stölder, bla bla) och förordar igen att vi tok-outar för att på så sätt komma vidare. Annars kommer varulvarna vinna på att (ev.) fraktioner håller på info.

– Jag kan förstå att tex. Tyr/Spider (som är ängel) inte vill berätta mer om sin roll, eftersom han då kanske blottar sig för varulvarna eller riskerar att förlora pga något vinstkriterium kopplat till mini-fraktionen 'änglar'.

Men kom ihåg att den som vinner på det är ulvarna och hellre förlorar man väl "striden - i - striden" än till ulvarna? Ska fånig stolthet bana vägen för varulvarna?

Jag kan ju förstå att ulvarna inte vill att vi ska outa information, men att byborna inte vill det tycker jag är skumt (och rätt korkat). Att vi än idag inte kan säga något vettigt om vad kriteriet för en ulv är säger en hel del om den här problematiken. Min teori är att vi kan ha både demoner, häxor och ättlingar till Ragnar, och attd et finns varulvara i varje läger (för varför skulle vi annars ha alla dessa siarförmågor?).
Att ingen annan har föreslagit eller kritiserat en sådan teori mer uttalat tyder antingen på att man håller på info eller att teorin suger apkorv.

– Jag är Pastor Tork Mada. Ett märkligt namn, men lustigt nog med koppling till historiska förebilder. Det tycker jag talar för att mitt outande är uppriktigt och inte så skumt som en del vill göra det till.

Då är det liksom värre med att nån hoppar in och säger Maja/Konvar/Mats/HasseRolandsson på något sätt.

– Jag är också siare med stort S. Det betyder att min roll inte pratar om någon förmåga – utan just att jag har en specifik roll. Utöver min roll borde det finnas andra roller eller hur? Om vi outar sådant lkan vi lättare se vem som inte har fått någon.

– Jag har spelat som jag brukar: naivt, godtroget och all over the place. Min ambition är alltid att visa för de andra byborna att jag faktiskt är bybo. Jag hoppas att det ska få mig att stå ut mot varulvarna.

Jag misstänker i nuläget mest Spider, Vicotnik och Pilzeman. Jag röstar slutligen på Spider ifall spelet återupptas utan att jag märker det.

Pilze får gärna berätta mer, men det får gärna alla andra också! Det finns alltså ingen speciell anledning att ha kvar rösten på honom. Däremot behöver Spider komma in i matchen och ge lite info från sitt siande.

Att han är så tyst är inte ok.



Röst: Spider
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji said:
Hm. För mig spelar det ingen roll om vi återupptar spelet ikväll, i morgon eller om en vecka - egentligen. Jag kan närsomhelst och har inga preferenser.

Men visst går andan ur en lite.
Som jag ser det så finns det ingen anledning till att ta en break, för mig är spelet fortfarande igång. Så länge vi inte får en stopptid så tycker jag att vi kör på. Låt inte ulvaran få någon vila.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag har siat !Paxen och han var grön.
Sen missade jag och sia inför den här rundan då jag inte var närvarande.

Jag vill hänga Basse då han är ulv, för att vi skulle ha två naiva siare tror jag inte på och om han inte är siare så är han ulv.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Spider Jerusalem said:
Jag har siat !Paxen och han var grön.
Sen missade jag och sia inför den här rundan då jag inte var närvarande.
Va? Du siade !Paxen och fick reda på att han var grön. Du tycker inte detta vara av vikt att berätta igår när du tog dig tid till att skriva ditt enda inlägg för rundan? Kunde du inte ta dig tid till att sia någon då? Vem som helst. Det tar en minut eller så.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Tyr said:
Spider Jerusalem said:
Jag har siat !Paxen och han var grön.
Sen missade jag och sia inför den här rundan då jag inte var närvarande.
Va? Du siade !Paxen och fick reda på att han var grön. Du tycker inte detta vara av vikt att berätta igår när du tog dig tid till att skriva ditt enda inlägg för rundan? Kunde du inte ta dig tid till att sia någon då? Vem som helst. Det tar en minut eller så.
Ska vi se, hade jag haft tid att kolla att rundan tog slut igår visst, hade jag haft tid att läsa igenom vilka som verkade skumma vist. Men jag prioriterar jobb före spelet.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tyr said:
Spider Jerusalem said:
Jag har siat !Paxen och han var grön.
Sen missade jag och sia inför den här rundan då jag inte var närvarande.
Va? Du siade !Paxen och fick reda på att han var grön. Du tycker inte detta vara av vikt att berätta igår när du tog dig tid till att skriva ditt enda inlägg för rundan? Kunde du inte ta dig tid till att sia någon då? Vem som helst. Det tar en minut eller så.
Detta är bara för jävla konstigt.

Röst: Spider
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
STAND IN

Tjo! Nu hoppar jag in medan Recca är borta.


Jag vill att alla skickar sin roll i ett PM till mig (och jag har rollerna, så ni kan inte fuska :gremtongue: ).


PM som ni skulle ha skickat till Recca skickas till mig istället, och skicka om eventuella PM som Recca inte har svarat på (förmågor och nattmord måste ni skicka om oavsett om Recca har svarat på dem eller inte)

Denna runda avslutas kl 22:00 på söndag!

Ändrade sluttiden på rundan efter lite övervägande. (dels är det oschysst att hålla det här som en öppen omröstning, dels kommer det ändå finnas de som har svårare för olika tider och framförallt är det bättre om alla vet exakt vilken tid rundan avslutas så att ingen råkar missa slutskedet.)
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: STAND IN

Mukwa! Vår hjälte i brulig rustning!

Idag är för tidigt efter ett SL-byte, fredag-lördag är folk så inaktiva. Så söndag 22:00 tycker jag låter bra.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Re: STAND IN

Helst avslut ikväll kl. 21.00 för min del.

Alternativt lördag 14.00, men det är en känslig tid för en hårt arbetande familjefar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Re: STAND IN

Ninjaaaad av Tyr.

Nåja, kör till på söndag då.

---

Spider said:
Jag har siat !Paxen och han var grön.
Sen missade jag och sia inför den här rundan då jag inte var närvarande.

Jag vill hänga Basse då han är ulv, för att vi skulle ha två naiva siare tror jag inte på och om han inte är siare så är han ulv.
Öh, du kör på rätt raka bandage eller vad man nu vill kalla det. Kan du säga lite mer om din förmåga att sia? Hur vet du att det finns "två naiva siare"? Vem är i så fall den andre?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: STAND IN

Ska vi vänta tills på söndag? Trist, risken är att man tappar suget lite.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: STAND IN

Cassius said:
Ska vi vänta tills på söndag? Trist, risken är att man tappar suget lite.
Det är bara att skriva när du tycker vi ska bryta rundan, så får vi se vad de övriga tycker. Mukwa kommer bestämma en tid baserat på detta. Idag tycker jag är för tidigt inpå ett SL-byte, men jag kan få vad som helst att fungera.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: STAND IN

Jag insåg att allting blir så mycket bättre om jag bestämmer det här enhälligt.

Denna runda avslutas kl 22:00 på söndag!
Förmågor och nattmord måste fortfarande skickas till mig även om ni har skickat dem till Recca innan. Jag kommer alltså bara ta hänsyn till de PM som kommer till mig.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Vicotnik said:
(1) Så om vi skulle rösta ut Cassius den här rundan och han visar sig vara ulv, vem skulle du vilja att vi rösta ut där på?
(2) På vilket sätt anser du Tyr har grönat sig?
(3) Hur har Basse spelat en konstigt ulvspel?
(4) Hur har tycker du spider har spelat kontigt?
(5) Vad anser du göra mig grön?
(6) Vad är det som får dig att misstänka Cassius? Vad skulle du lägga fram för argument för att övertyga oss andra om att det är cassius som ska åka ut den här rundan?
(Min numrering av frågor)

(1) Det skulle bero på vem som är med och röstar ut honom, vem som försvarar honom osv. Mitt nästa steg skulle vara att gå till de två huvudmisstänkta jag skulle ha kvar: Basse och Spider. Vad de siar är såklart relevant. Skulle Cassius vara ulv är vi nere på 5 spelare varav 1 ulv, vrpå vi hartvå rundor på oss att hitta en ulv. Är det då inte varken Basse eller Spider är det här såklart ingen bra plan, men jag är öppen för andra tolkningar om vem som kan vara skurk. Det är bara att alla andra är såpass tydligt gröna av olika anledningar just nu.
Kort svar: Basse eller Spider, för jag har svårt att se att båda dessa skulle vara äkta siare (när den ena siar den andra till ond ffa)

(2) Han gick ut som ängel först av alla, innan någon sagt något om änglar. Änglarna är bekräftade från flera håll, bl.a. bekräftade byborna !Paxen och Konrad. Just Konrad var högste ängel själv och verkade lita på honom. Jag vet inte hur samspelta änglarna är; om de får prata med varandra utanför osv (antagligen inte iom att vi fortfarande har en hemlig ängel (eventuellt unfair)), men som sagt: om Konrad och Spider är okej med att Tyr är en schysst ängel, så är jag det också. Plus att han har spelat stabilt; inga scumtells jag kan minnas.

(3) Han har spelat högt, är väl vad jag menar. Hans sianden (häxa på !Paxen men inte häxa på "byhäxan" Cassius notably) skulle ju kunna vara valda för att förvirra oss. En ulv som alltid har valet att ta det lite mer lugnt, claima en lite lättare roll, gör ett udda val som claimar siare runda 1. Men han fick ju mothugg av Spider, så jag tycker inte det är "för vågat för att vara sant" som vissa t ex anser din roll vara, Vico.

(4) Främst frånvaron, men den kan väl förklaras antar jag. Vid det här laget är han på min misstänktalista för att han inte är grönad ordentligt, vilket typ alla andra är.

(5) Din roll i utröstningen av unfair. Att du claimar en get är grädde på moset med lite kreativitetspoäng.

(6) Jag misstänker Cassius för att han inte röstade på unfair. De som inte gjorde det var han, Basse och Spider (mina misstänkta); jag själv (jag vet att jag är bybo); och OBD och !Paxen (båda tidigare misstänkta men tyvärr bybor). De enda i livet som röstade på unfair var Tyr, xyas och du. Jag kan inte tänka mig att en ulv gömmer sig i den gruppen.

Varför ska vi ta Cassius den här rundan? Tja, ju mer jag skriver på den här teorin desto mer inkörd blir jag på den (vilket ofs är dumt). Jag tycker jag har lagt fram det klart och tydligt: två ulvar finns bland {Basse, Spider, Cassius}. Jag har svårt att se att både Basse och Spider är ulvar (inte omöjligt, men men).
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Pilzeman said:
(6) Jag misstänker Cassius för att han inte röstade på unfair. De som inte gjorde det var han, Basse och Spider (mina misstänkta); jag själv (jag vet att jag är bybo); och OBD och !Paxen (båda tidigare misstänkta men tyvärr bybor). De enda i livet som röstade på unfair var Tyr, xyas och du. Jag kan inte tänka mig att en ulv gömmer sig i den gruppen.

Varför ska vi ta Cassius den här rundan? Tja, ju mer jag skriver på den här teorin desto mer inkörd blir jag på den (vilket ofs är dumt). Jag tycker jag har lagt fram det klart och tydligt: två ulvar finns bland {Basse, Spider, Cassius}. Jag har svårt att se att både Basse och Spider är ulvar (inte omöjligt, men men).
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Så det enda du tycker är suspekt med mig är att jag röstade på OBD? Hade jag varit ulv hade jag ju rimligtvis röstat på de alternativ som hade kunnat få Unfair att inte bli hängd. Ditt drev mot mig känns väldigt konstlat, jag har outat allt om min roll och dessutom blivit siad, jag är ingen häxa. Du däremot har knappt outat något och ditt fluff känns väldigt till gjort. Dessutom röstade du inte på Unfair!

Mina två huvud misstänkta är Spider och Pilzeman.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Runda ett, 20:06
Vicotnik sammanställer rösterna:

5 !Paxen: Vicotnik, unfair, xyas, OBD, Pilzeman
2 unfair: Konrad, Tyr,
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji
1 xyas: Vimes

Vimes-> Unfair

5 !Paxen: Vicotnik, unfair, xyas, OBD, Pilzeman
3 unfair: Konrad, Tyr, Vimes
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji

Vicotnik-> Unfair

4 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik
3 !Paxen: unfair, OBD, Pilzeman
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji

xyas-> Unfair

5 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik, xyas
3 !Paxen: unfair, OBD, Pilzeman
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji

---

Flera andra har varit inne på det här men jag akn bara inte låta bli att se hur det borde vara så att ulvarna är någon annastans än i bandvagnen mot unfair. för min del har jag utgått från att varulvarna inte är så puckade att de alla röstar på samma person, men det verkar väldigt konstigt att ingen försöker rädda unfair. Det KAN ju vara så att de goofade. Typ: någon ulv orkar inte logga in och räddningsaktionen misslyckas.

Isåfall är våra huvudmisstänkta:

Basenanji
Spider
Cassius
Pilzeman

Om vi har TRE ulvar där spelar det ingen roll vem vi röstar på, men finns det TVÅ ulvar behöver vi tänka lite till.

Jag är siare, pastor och heter Tork Mada. Ni kan stryka mig från den där listan. Cassius får jag hyggliga vibbar av, men kan förstås inte vara säker på något. Återstår Pilze och Spider.

Spider deltar ju inte. Han skriver nästan ingenting och när han väl gör det är det så futtigt att man vill börja grina.

Till både Pilze och Spider: vi står med skit upp till halsen och jag vet fortfarande inte vad kriteriet för en ulv är.

Upplys mig!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
Basenanji
Spider
Cassius
Pilzeman
Det är ju de här namnen som dyker upp hela tiden, och jag är också av åsikten att det är här vi hittar våra ulvar.

Basenanji said:
Till både Pilze och Spider: vi står med skit upp till halsen och jag vet fortfarande inte vad kriteriet för en ulv är.

Upplys mig!
Uhm, wut?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Ähum, jag vet att mitt intellekt stämmer in på beskrivningen av en begagnad disktrasa men...


...var någonstans står det att:

"Det här är RECCAS spel. Varulvarna i det här temaspelet är [*] vilka byborna sedan ska fånga in!"

Där * kan vara:

Demoner
Änglar
Djävlar
Häxor
Ragnars ättlingar
Onda Personer
Antikristen Samling
Vi Som Går På McDonalds För Att Deras Bollhav Är Så Roligt!

...

?

Fattar du? Jag tror att någon/några av oss vet det här men håller på infon för att inte blotta sig.

För det är så konstigt att ingen (typ mer än jag) kan bidra med teorier. Eller har Recca hittat på helt wacko fluff utan någonsomhelst koppling till spelet?

Borde jag ha hajjat det? Vad är i så fall för mening med en roll som kan hitta häxor OCH har ett vinstkriterium specifikt designat för rollen?


Det är så jävla konstigt!
 
Top