Vicotnik said:
(1) Så om vi skulle rösta ut Cassius den här rundan och han visar sig vara ulv, vem skulle du vilja att vi rösta ut där på?
(2) På vilket sätt anser du Tyr har grönat sig?
(3) Hur har Basse spelat en konstigt ulvspel?
(4) Hur har tycker du spider har spelat kontigt?
(5) Vad anser du göra mig grön?
(6) Vad är det som får dig att misstänka Cassius? Vad skulle du lägga fram för argument för att övertyga oss andra om att det är cassius som ska åka ut den här rundan?
(Min numrering av frågor)
(1) Det skulle bero på vem som är med och röstar ut honom, vem som försvarar honom osv. Mitt nästa steg skulle vara att gå till de två huvudmisstänkta jag skulle ha kvar: Basse och Spider. Vad de siar är såklart relevant. Skulle Cassius vara ulv är vi nere på 5 spelare varav 1 ulv, vrpå vi hartvå rundor på oss att hitta en ulv. Är det då inte varken Basse eller Spider är det här såklart ingen bra plan, men jag är öppen för andra tolkningar om vem som kan vara skurk. Det är bara att alla andra är såpass tydligt gröna av olika anledningar just nu.
Kort svar: Basse eller Spider, för jag har svårt att se att båda dessa skulle vara äkta siare (när den ena siar den andra till ond ffa)
(2) Han gick ut som ängel först av alla, innan någon sagt något om änglar. Änglarna är bekräftade från flera håll, bl.a. bekräftade byborna !Paxen och Konrad. Just Konrad var högste ängel själv och verkade lita på honom. Jag vet inte hur samspelta änglarna är; om de får prata med varandra utanför osv (antagligen inte iom att vi fortfarande har en hemlig ängel (eventuellt unfair)), men som sagt: om Konrad och Spider är okej med att Tyr är en schysst ängel, så är jag det också. Plus att han har spelat stabilt; inga scumtells jag kan minnas.
(3) Han har spelat högt, är väl vad jag menar. Hans sianden (häxa på !Paxen men inte häxa på "byhäxan" Cassius notably) skulle ju kunna vara valda för att förvirra oss. En ulv som alltid har valet att ta det lite mer lugnt, claima en lite lättare roll, gör ett udda val som claimar siare runda 1. Men han fick ju mothugg av Spider, så jag tycker inte det är "för vågat för att vara sant" som vissa t ex anser din roll vara, Vico.
(4) Främst frånvaron, men den kan väl förklaras antar jag. Vid det här laget är han på min misstänktalista för att han inte är grönad ordentligt, vilket typ alla andra är.
(5) Din roll i utröstningen av unfair. Att du claimar en get är grädde på moset med lite kreativitetspoäng.
(6) Jag misstänker Cassius för att han inte röstade på unfair. De som inte gjorde det var han, Basse och Spider (mina misstänkta); jag själv (jag vet att jag är bybo); och OBD och !Paxen (båda tidigare misstänkta men tyvärr bybor). De enda i livet som röstade på unfair var Tyr, xyas och du. Jag kan inte tänka mig att en ulv gömmer sig i den gruppen.
Varför ska vi ta Cassius den här rundan? Tja, ju mer jag skriver på den här teorin desto mer inkörd blir jag på den (vilket ofs är dumt). Jag tycker jag har lagt fram det klart och tydligt: två ulvar finns bland {Basse, Spider, Cassius}. Jag har svårt att se att både Basse och Spider är ulvar (inte omöjligt, men men).