Nekromanti Varulv 666 Runda 4

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Namn: Raphael
Yrke: Ängel
Föremål: Inget
Kunskap: Den heliga symmetrin är rubbad. Det finns åtminstone en ängel för många.
Förmåga: Mitt riddjur är en snäll pegasus vid namn Pollen. Pollen kan hjälpa mig genom att framföra ett meddelande från gud till en valfri spelare. I meddelandet berättar gud att jag är utsänd för att beskydda byn från ondskan. Om meddelandet framförts så flyger Pollen iväg för evigt. :gremfrown:
Övrigt: Är en lägre ängel som hakade på uppdraget för en chans att stiga i rang.

Vilka jag misstänker: Jag vill inte misstänka Spider, men efter hur han skötte sina sianden och ursäkterna kring det så kan jag inget annat än att misstänka honom. xyas vill jag inte misstänka heller, men jag tycker det är lite skumt att han kan sätta ett namn på en demon sådär. Cassius misstänker jag eftersom hans förmåga är helkonstig med den info vi har. Pilze misstänker jag eftersom det mesta han har sagt har känts som reflektioner av vad andra sagt vilket också inkluderar ordval. Basse är misstänkt eftersom han måste vara en naiv siare på något sätt. Är det troligt? Jag vet inte. Jag misstänker alltså...nästan alla. *suck*.

Nåja de jag misstänker mest är nog Pilzeman och Spider.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tyr said:
Förmåga: Mitt riddjur är en snäll pegasus vid namn Pollen. Pollen kan hjälpa mig genom att framföra ett meddelande från gud till en valfri spelare. I meddelandet berättar gud att jag är utsänd för att beskydda byn från ondskan. Om meddelandet framförts så flyger Pollen iväg för evigt
Jag kan bekräfta detta då jag har fått besök av en pegasus i samband med att jag siade Tyr i slutet av förra rundan.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Vicotnik said:
Tyr said:
Förmåga: Mitt riddjur är en snäll pegasus vid namn Pollen. Pollen kan hjälpa mig genom att framföra ett meddelande från gud till en valfri spelare. I meddelandet berättar gud att jag är utsänd för att beskydda byn från ondskan. Om meddelandet framförts så flyger Pollen iväg för evigt
Jag kan bekräfta detta då jag har fått besök av en pegasus i samband med att jag siade Tyr i slutet av förra rundan.
Righty, så potentiellt kan vic-tyr vara vårt ulvpar. Är det så är vi nog körda, för det finns så många bättre kandidater för utröstning.

Vic och Tyr är härmed helgröna i min bok.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
...och hur kommer det sig att du inte har sagt något om det här tidigare?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Okej, då ser det ut så här förmodligen:

Basenanji
Tyr
Vicotnik
xyas


Cassius
Pilzeman
Spider
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Basenanji said:
Okej, då ser det ut så här förmodligen:

Basenanji
Tyr
Vicotnik
xyas


Cassius
Pilzeman
Spider
För dig ja, i min version är du bland de röda (eller gula snarare).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Jaså? Varför då?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Basenanji said:
Jaså? Varför då?
Jag har absolut inget skäl att gröna dig. Ditt häxsiande kan mycket väl ha varit en desperat ulvlögn som du tvingats flyga med sedan dess, du spelade sjukt skumt i runda 2 och röstade inte på unfair i runda 1. I mina ögon är du en minst lika god kandidat som de andra tre.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Under denna dag finns det en risk att mitt internetande kan vara sporadiskt och/eller obefintligt (men förhoppningsvis inte). Diskussionen är ju iofs ganska död tyvärr.

I nuläget känner jag att Cassius är det bästa alternativet för utröstning, så det är där jag lägger min röst i nuläget.

Röst: Cassius

Jag vill väldigt gärna höra från (de med största sannolikhet (måste jag tro för annars är spelet över)) byborna Vic och Tyr var deras röster ser ut att hamna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Jag kommer med stor sannolikhet behålla min röst på Pilzeman spelet ut.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
9 timmar kvar!

Rundan avslutas kl 22:00 ikväll!

Ni som inte har skickat in förmågor och nattmord till mig innan 22:00 går miste om dem, så se till att skicka!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Vicotnik said:
Jag kommer med stor sannolikhet behålla min röst på Pilzeman spelet ut.
Och du då Tyr?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Skit i att svara – nu är du grön

xyas said:
Vicotnik said:
Jag kommer med stor sannolikhet behålla min röst på Pilzeman spelet ut.
Och du då Tyr?
Jag har inte bestämt mig ännu. Men rösten på Pilzeman känns bra tillsvidare.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Hade ju gärna hört från resten också. Det är väldigt olyckligt att alla de som är utmålade som röda håller sig borta (Basse undantaget). Det är svårt att veta vad man ska tro.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Skit i att svara – nu är du grön

xyas said:
Hade ju gärna hört från resten också. Det är väldigt olyckligt att alla de som är utmålade som röda håller sig borta (Basse undantaget). Det är svårt att veta vad man ska tro.
Håller inte med om att Basse är utmålad som röd, men han är inte helt grön heller.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Skit i att svara – nu är du grön

Håller sig undan? Nej, jag är inne och läser. Har funderat på vad jag kan göra för att du inte ska tro att jag är en ulivs. Men har gett upp det, jag har outat det jag kan. Försöker hjälpa till så mycket det går, lite svårt när man aldrig har spelat något sånt här innan. Men jag har funderat och flyttar över min röst till Pilzeman, men är beredd på att ändra mig till Spider ifall det dyker upp något mer. Jag har funderat på det, kan de vara så att spider är sjukt smart och fattar att hålla sig undan i kombination med att påstå att det är något utanför spelet som gör att man är borta faktiskt gör att folk slutar dreva mot en?

Angående Basse så fattar jag inte ifall hans naiva stil och uppbackning av mig kan vara ett smart ulvspel, säg vad man vill men hans sätt att skriva får ju honom verkligen att framstå som grön.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Rösträkning

(2) Cassius: Pilzeman, xyas,
(3) Pilzeman: Vicotnik, Tyr, Basenanji,
(1) Spider: Cassius,

Den som inte har röstat den här rundan är Spider.
I nuläget så verkar det troligast att Pilzeman kommer åka.
Om Spider kommer in och lägger sin röst på Cassius kommer det bli lottning. Om Spider där emot inte dyker upp och röstläget fortsätter se ut som det gör nu så kommer Pilzeman att åka och det även ifall Cassius ändrar sin röst.
Jag tror knappast jag är ensam om att vilja ha ett läge där slumpen kommer avgöra vem som åker. Så Spider och Cassius så anser jag att ni ska ta ställning till de drev som finns mot Cassius och Pilzeman och om ni inte vill ta ställning i dem så vill jag att ni motiverar varför.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Rösträkning

Som jag skrev i min text men sen gjorde jag inte det. Min röst ska ligga på Pilzeman.

Röst: Pilzeman
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Rösträkning

Ok, jag vet inte vad jag kan göra för att ni ska tro mig, jag har outat allt jag har och sagt vem jag misstänker. Min röst kommer ligga kvar på Cassus rundan ut.
 
Top