Nekromanti Varulv 666 Runda 4

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag har gått ut med all information jag fått.
Och varför just du har fått ett extra/speciellt vinstvilkor har jag inte aning om.

För övrigt står ditt vinstvilkor som:
"Vinstvilkor: bla bla bla"
eller står det i din info som ex: "du vinner om ..."
Kommer inte ihåg du har sagt det eller inte, så jag ber om ursäkt ifall det redan avhandlats, men jag orkar faktiskt inte gå igenom första runda på jakt efter det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag klipper och klistrar!

(Och gör om till egna ord, men närmre än så här kan jag inte komma mitt rollpm)

"2. Guds Utvalda: Du kommer hur det än slutar bli en fantastisk legend som hittade och fångade tusen och åter tusen djävlar! Även om du dör lever minnet kvar av inkvisitorn Tork Mada i bybornas hjärtan för all evighet!"

---

Men kan du säga vad vi har för kriterier för en varulv? Är det en miss av Recca eller slugt spel av folk?

Hallå alla! Hjälp till!

:gremconfused:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basenanji said:
Men kan du säga vad vi har för kriterier för en varulv?
Jag antar att du menar utöver de uppenbara så som de vill byn ont, de kan kommunisera med varandra och sitter på mer info än byn.
Att försöka lista ut vilken form ulvaran har eller hur deras roller skulle kunna vara utformade är mer eller mindre omöjligt. Jag tror att vi kommer få svårt att jaga ulvarna ifall vi inte med ett siande lyckas hitta en ulv och få personen fälld.

De sianden vi gjort hittils har givit oss mer eller mindre inget alls att gå på. Sen att alla tre siare lever är något jag är förvånda över. Det känns som antingen är vi inte ett hot mot ulvarna eller så har vi blivit helt blåsat av dem.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Tänkte skriva det här nu.
Jag kommer ha minimalt med tid till varulvsspel den här och nästa vecka. Jag har så mycket att göra på jobbet efter min kollega gick i pension.

Jag kommer att försöka hänga med och hjälpa till men jag vet verkligen inte hur mycket tid jag kommer att ha.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Okej, jag kan tänka mig in i din situation och hoppas att du får det att funka så bra som möjligt!

Sådana där lägen kan vara förjävla jobbiga. Synd att den infaller med spelet här!

Lycka till hursom!

/basse-snäll-enanji

:gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
...och jag var INTE ironisk.

Hopplösa värld, där man ständigt måste tala om det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Vicotnik said:
De sianden vi gjort hittils har givit oss mer eller mindre inget alls att gå på. Sen att alla tre siare lever är något jag är förvånda över. Det känns som antingen är vi inte ett hot mot ulvarna eller så har vi blivit helt blåsat av dem.
Ja, eller så är det så att vi inte har klart för oss hur förmågorna fungerar. Tex kanske Cassius kan skärma av min siarförmåga med ett visst föremål?

Det ska bli mycket spännande att få höra Recca berätta om hur hon tänkte när hon skapade spelet.

Men jag är och förblir övertygad om att vi kan outa mer och komma med fler teorier om våra roller/förmågor. Och i det här läget när vi liksom står på gränsen till att förlora fattar jag inte varför folk inte bara tokoutar rubb och stubb? Vad kan hända liksom?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basenanji said:
Och i det här läget när vi liksom står på gränsen till att förlora fattar jag inte varför folk inte bara tokoutar rubb och stubb? Vad kan hända liksom?
Jag kan hålla med dig om att i det här läget så är det ingen idé att sitta och hålla på eventuell information. Just nu är det ulvarna som har övertaget känns det som. Så är det någon som sitter med information så är det nu läget att trädda fram med den.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Basenanji said:
Vicotnik said:
De sianden vi gjort hittils har givit oss mer eller mindre inget alls att gå på. Sen att alla tre siare lever är något jag är förvånda över. Det känns som antingen är vi inte ett hot mot ulvarna eller så har vi blivit helt blåsat av dem.
Ja, eller så är det så att vi inte har klart för oss hur förmågorna fungerar. Tex kanske Cassius kan skärma av min siarförmåga med ett visst föremål?

Det ska bli mycket spännande att få höra Recca berätta om hur hon tänkte när hon skapade spelet.

Men jag är och förblir övertygad om att vi kan outa mer och komma med fler teorier om våra roller/förmågor. Och i det här läget när vi liksom står på gränsen till att förlora fattar jag inte varför folk inte bara tokoutar rubb och stubb? Vad kan hända liksom?
Jag är mer och mer övertygad om att det finns en rad rökridåer. Jag tror inte att alla siare får fram rätt infomration, att föremålen bara är ett sidospår. Det kan helt enkelt inte stämma, eller sitter någon på något jävligt hemligt. Så även om det fanns föremål som var viktiga så ska vi nog bara vara tysta om dom, det verkar uppenbarligen inte vara till vår fördel. Jag har outat allt mitt, så om det är något ni undrar så bara fråga.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Vicotnik said:
Basenanji said:
Och i det här läget när vi liksom står på gränsen till att förlora fattar jag inte varför folk inte bara tokoutar rubb och stubb? Vad kan hända liksom?
Jag kan hålla med dig om att i det här läget så är det ingen idé att sitta och hålla på eventuell information. Just nu är det ulvarna som har övertaget känns det som. Så är det någon som sitter med information så är det nu läget att trädda fram med den.
Ja outa på för fasen. Och har ni redan outat allt, skriv det (som Cassius), så vi vet.

Jag själv har outat allt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Låt detta bli vår helguppgift innan röstning så påminns vi om hur det ser ut!

Jag börjar, så får andra haka på:

Namn: Tork Mada
Yrke: Pastor
Roll: Siare
Förmåga: Kan sia häxor
Föremål: Inget
Övrigt: Ej släkt med Ragnar & co.
Vilka jag misstänker i nuläget: Spider, Pilzeman
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Namn: Konvar Blåklint
Yrke: Inget specificerat, men verkar som att jag jobbar på Ragnars gård
Roll: 'Vanilj'
Förmåga: Ingen
Föremål: Kniv
Övrigt: Ragnars hustru var min syster, jag såg henne bli dödad av Lillith
Vilka jag misstänker i nuläget: Cassius, Spider, Basse
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Namn: Maja
Yrke: -
Roll: Siare
Förmåga: Kan sia demoner
Föremål: Inget
Övrigt: Besjälad get.
Har siat: Ond Bråd Död, Vimes & Tyr
Vilka jag misstänker i nuläget: Pilzeman, Cassius samt "Spider och Basenanji"
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Namn: Evi
Yrke: Örtkunnig
Förmåga: Kan följa föremål.
Föremål: Högaffel
Övrigt: Genomförde aborten på Ragnars fru
Har följt: Kniven, samt allmäna förändringen i förra rundan.
Vilka jag misstänker i nuläget: Spider, Pilzeman.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Namn: Mats
Yrke: Dräng
Förmåga: Ingen
Föremål: Inget
Övrigt: Arbetar på Ragnars gård; trodde att Gud skickat hjälp (änglarna)
Vilka jag misstänker i nuläget: Cassius samt Spider/Basse
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Pilzeman said:
Rollbeskrivning
Och nu misstänker jag pilze också, i och med att hans roll är så "billig". Outade dräng på gården efter att vi fått reda på att Ragnar hade en bonnagård (e-i-e-i-o) och änglar efter att !paxen berättat om dem för oss.

Nej, Pilzemans roll är en varulvlögn säger jag.

Röst: Pilzeman
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Cassius said:
Så det enda du tycker är suspekt med mig är att jag röstade på OBD? Hade jag varit ulv hade jag ju rimligtvis röstat på de alternativ som hade kunnat få Unfair att inte bli hängd. Ditt drev mot mig känns väldigt konstlat, jag har outat allt om min roll och dessutom blivit siad, jag är ingen häxa. Du däremot har knappt outat något och ditt fluff känns väldigt till gjort. Dessutom röstade du inte på Unfair!

Mina två huvud misstänkta är Spider och Pilzeman.
Alltså, nu när vi är såpass få kvar och jag har grönat såpass många så finns det inte så många möjligheter kvar. Jag håller med om att du inte gjort så mycket misstänkt, det är bara att alla andra verkligen inte kan vara ulvar. Eller vill du säga emot mig om Vico, Tyr eller xyas?

Tills slut kommer man till läget där jag misstänker dig och ditt alternativ till vilka ulvarna är inkluderar mig. Om du försöker övertala mig om att du inte är ulv, så får du ge mig förslag på folk som inte är jag som det skulle kunna vara. De enda alternativ jag ser till att du är ulv är att både Spider och Basse är ulvar (ännu konstigare än att bara en av dem är det), att Tyr är ulv och lyckades lura de andra änglarna om sin oskuld (osannolikt då jag litar på Konrads koll och intelligens) eller något ännu mer otroligt som inkluderar att ulvarna medvetee röstade ut unfair första rundan.

Om ditt alternativ är att jag är ulv, visst, då kan inte du och jag dra det här så mycket längre med varandra, utan det handlar om vem av oss de andra lyssnar på. Om du däremot har argument för att du är oskyldig tillsammans med vem det skulle kunna vara annars (dvs motargument mot vilka jag har grönat) så lyssnar jag gärna.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
xyas said:
Pilzeman said:
Rollbeskrivning
Och nu misstänker jag pilze också, i och med att hans roll är så "billig". Outade dräng på gården efter att vi fått reda på att Ragnar hade en bonnagård …
Pilzeman said:
Jag vet inte om det är samma, men: det finns någon sorts deckargåta i det hela. Ragnar (som borde vara en av oss här) äger gården, och hans hustru dog under mystiska omständigheter förra julen.

xyas said:
… och änglar efter att !paxen berättat om dem för oss.
Pilzeman said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Dock tycks ju introtexten faktiskt peka på något verkligt övernaturligt.
Bekräftar. Det finns övernaturligheter av bibliska proportioner med i spelet.
Bekräftar ytterligare.
Båda citaten alltså från runda 1.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Tja, jag håller med xyas om Pilze.

Röst:pilzeman

Men Spider är god tvåa. Och om varisarna "offrade" unfair...tja då är vi rökta så att det bara visslar om det.
 
Top