Nekromanti Varulv 666 Runda 4

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Efter flera timmars diskussion beslutar man sig för att den mest skyldige är den lilla flickan Timelda som ändå inte haft nåt i ladan att göra. Hon skickas ut till pöbeln där ute som nu börjat fatta vad som gäller. Riset släpas fram och man smiskar flickstackarn tills ögonen rinner. Den oskyldige bybon !Paxen lämnar härmed spelet.

I takbalkarna åtfinner man på morgonkvisten Ragnar hängandes med bruten nacke och blå tunga, kanske kände han sig alltför skyldig över det hemska han tvingats göra mot sin dotter... Men mer troligt är att han under natten blivit attackerad av ulvar! Även bybon Vimes får lämna spelet.

Xyas
Vicotnik
!Paxen
Vimes
Konrad Konvalj
Tyr
Spider Jerusalem
Unfair
Ond bråd död
Cassius
Pilzeman
Basenanji
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Alright. Ni som siat, ut med det pronto.

Röst: Cassius

Outa resten av din roll?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Okej, det suger.

Jag har i alla fall en god nyhet och det är att Tyr är grön. Han luktar inte svavel och den här gången har jag verkligen fått det bekräftat att Tyr inte är ulv.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
xyas said:
Alright. Ni som siat, ut med det pronto.

Röst: Cassius

Outa resten av din roll?
Detta sög ju brutalt.

Vad mer ska jag outa? Jag tror jag har skrivit allt som finns att säga om mitt fluff.

Min förmåga: Jag fick inte sia om någon Graal så jag höll koll på den genrella förändringen och inget föremål har bytat ägare.

Behöver sova strax! Så ställ frågan så ser vi om jag hinner svara ikväll! Nu tar vi dom!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag blir galen!

Hur i hela friden tänkte !Paxen? Varför offra sig så där?

Och nu suger ju det här stenhårt.


Suuuuuuuck.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag lägger min röst på Pilzeman.

Röst: Pilzeman

Av de Kvarvarande spelarna så litar jag för närvarande på följande:
Tyr (Siad: Grön)
Basenanji (Spelar stabilt, har svårt att se att Basenanji skulle vara ulv)
Xyas: Fällde Unfair med sitt röstbyte.

Spider är bybo eller spelar ett väldigt högt spel. Utöver det så måste spider komma in i matchen igen.

Pilzeman och Cassius litar jag inte på för 5 öre och jag misstänker att vi hittar i alla fall 1 ulv bland dessa två herrar.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ok, så vi vet att det finns fyra änglar. Vi vet genom mig att åtminstone en av änglarna är varulv. Från min synvinkel är det inte så troligt med två varulvar hos änglarna vilket lämnar oss med en gömd ängel. Denna ängeln gömmer sig antagligen utanför Ragnar-ätten.

Vi vet att det finns fyra stycken i Ragnars familj. Frågan är om vi har någon som ljuger, om Pilze räknas som familj eller om det var nattvakten och att Vimes PM inte ändrades. Vi vet att någon eller några stjäler föremål. Jag hade inte räknat med att både !Paxen och Vimes var bybor. Jag trodde att en av dem men inte båda två var varulv. Jag måste fundera på vad mer vi kan lära oss från det här.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basse: vad fick du för resultat och vem sia du?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Fan vad frusterande med Pxo. Så jävla irriterande.

Ok, hur ska man gå tillväga nu? Spider är i blickfånget förstås, men också Vic, Pilze och xyas. Eller jag vet inte.

Jag siade Vic och an var inte häxa. ( nej ditt nöt, han är ju en jävla gt, vad trodde du?)

Äh, fan, nu sover jag på saken.

Ska gå genom röstningen i morgon.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vicotnik said:
Av de Kvarvarande spelarna så litar jag för närvarande på följande:
Tyr (Siad: Grön)
Basenanji (Spelar stabilt, har svårt att se att Basenanji skulle vara ulv)
Xyas: Fällde Unfair med sitt röstbyte.

Spider är bybo eller spelar ett väldigt högt spel. Utöver det så måste spider komma in i matchen igen.

Pilzeman och Cassius litar jag inte på för 5 öre och jag misstänker att vi hittar i alla fall 1 ulv bland dessa två herrar.
Oj, ja det stämmer ju. xyas gick från en bekväm röst på !Paxen till att rösta ut en ulv. Det var ju jättebra det här. Basse är jag inte 100% på, jag ville veta mer tankar från Spider här. Men om min teori om tre syndabockar stämmer och vi plockar bort xyas (med sitt röstbyte) och mig själv så återstår Cassius och Pilze. Jag tycker speciellt Pilzes spel har varit intetsägande så:

Röst: Pilzeman
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag håller med om det mesta i resonemanget mot mig, men jag vill avvika på punkten Basenanji. Dvs ni som tror att vi har åtminstone en ulv mellan mig och Cassius: jag tror ni har rätt, det är Cassius, och den andra ulven är Basse eller Spider.

Varför? Jag har helt enkelt svårt att se att både Spider, Basse och !Paxen kan vara bybor allihop. !Paxen var det bevisligen, vilket innebär
1) Basses siande är åt fanders
2) Infon om änglarna är att lita på (så mycket som något fluff i det här fluffmonstret är att lita på)
Basse som fejk-siare passar dessutom väl ihop med att Cassius är ulv: han siar sin kompis som grön såklart.

Och Basse, Spider och Cassius är de jag får kvar efter att ha grönat resten. Xyas, Vico var i unfair-drevet. Tyr är ängel, grönad av Vico, och allmänt stabil.

Röst: Cassius
Att rösta Cassius i början av rundan för att sedan se hur ingen lyssnar verkar vara min grej…
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Spider Jerusalem said:
Ni är dumma, Basse är ulv.
Lust att utveckla? Du kommer trots allt in med relativit nya ögon i den här rundan. Personligen så tycker jag Basse har spelat ett väldigt stabilt spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Ja, Spider du får gärna utveckla det där...

Om min siarförmåga:

den behöver inte alls vara helt fucked-up bara för att !Paxen var bybo. Jag tror snarare att det fungerar så att det finns en grupp med häxor och att det i den gruppen finns en varulv. Det är ju en cool spelmekanik, eftersom det fördröjer siandets effekter. Först måste man ha en idé om vem som kan vara häxa, därefter får man börja gissa vem av dessa som kan vara varulv.


Det som är så svårt med det här spelupplägget är att vi verkar ha många kategorier: änglar, häxor, ätteläggar till Ragnar, demoner, djävlar, mm. Och så föremål på det.

Nu kan jag tänka mig att varulvarna varit väldigt kreativa och hittat på kategorier, men ändå: det är svårt att hitta ulvar utifrån siarförmågor.

I sådana spel är det då en motvikt att outa så mycket som möjligt från början – för att kunna ha material att leta i senare. Nu har den processen fördröljts och det är i det här läget närmast oöjligt att dra slutsatser av vad folk har claimat.

Sedan - må vi aldrig mer spela som !Paxen gjorde. Jag var HELT övertygad om att han var ulv soom försökte dra till sig uppmärksamhet genom en drastisk strategi eftersom han aldrig kunde säga vad vi skulle lära av att en bybo röstades ut. Nu står vi här, med en bybo utröstad, skitdåliga odds (5-2 eller kanske ännu värre, 4-3!) och vad "offrandet" av !Paxen gav får vi leta i himlen efter.

Vi har följande deltagare kvar i spel:

xyas
Vicotnik
Spider Jerusalem
Basenanji
Pilzeman
Cassius
Tyr

Min första röst hamnar på Spider. Han måste leverera för att misstankarna mot honom ska skingras. och han måste framförallt delta.

Röst: Spider
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Det som talar emot Spider i nuläget är:
Namn: Lucifer
Konrad claimade att han var ängel nr:1
Vad mer finns på Spider?

Det som talar emot Basse i nuläget är:
Sia !Paxen som Häxa.
Siad av Spider: Onda tankar.
Eget vinstvilkor (Vilket inte står med i basses pdf, men att han är bybo står med)
Vad mer finns på Basse?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Nu försvinner jag till imorgon. Recca har inte skrivit ut någon sluttid, men jag gissar att jag kommer vara tillbaka innan den.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Hörni, jag är alltså inte varulv. Nog för att jag är en skum pastor med jävligt onyttig siarförmåga, men bygg för guds skull inte upp ett cse mot mig nu Vicotnik.
 
Top