Nekromanti Varulv á la Blood Bowl - runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Purgatory!

Du som bryr dig om outningar: kan du göra en sammanställning av all information som outats?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Purgatory!

Vimes said:
Du som bryr dig om outningar: kan du göra en sammanställning av all information som outats?
Jag måste dra på föreläsning nu, men jag har tänkt att göra en när jag kommer tillbaka. Om inte någon annan hinner före.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Outning.

Här är allas outningar med försök att göra det i en tidsskala:

Vic: Gobbo
Feuflux: hintar om fanatic-troll-goblin o.s.v.
Purgatory: outar att han är antingen Goblin, Bombardier, Looney, Fanatic, Pogoe eller Troll
RealDream: är antingen Rookie, Experienced, Veteran, Emerging star, Star, Super star eller Legend
Purgatory:: Gobbo, Mittfältare
Übereil: Gag the Great, Anfallare
Feuflux: Fanatic, Slice the shredder, kan sia ett attribut
Måns: Rookie, Gobbo, Vomit the Victorious, Höger flank
Markehed: Looney, Gobbo, Dizzy the Damage Controller, Försvarare
---------------
Björn: Troll, Ripper, Vet att ingen på höger flank är ulv, kan sia om höger flank, + 1 förmåga till, Höger flank
Purgatory: Bombardier
Vicotnik: Rookie, Gobbo, Barf the Brilliant, Flera har samma position, anfallare

---------------------
Postar detta nu, så kommer jag med en analys snart.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

Jag hoppar på mot Feuflux, min anledning är det jag nämt tidigare, samt att Feuflux är en utav mina huvudmisstänkta.

Röst: Feuflux
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Outning.

Angående min redogörelse för Vics sista outning:

I inlägg #712996 skriver Vic:
Utan att säga vilken position jag har så kan jag meddela att flera har samma position.
Men i hans outning skriver han att han inte har någon som helst förmåga.

I say, let's hang the bastard!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Häng Vicotnik

yep. Jämför:

Jag heter den briljanta spyan (Med andra ord: Barf the Brilliant) och är som jag tidigare nämt en Gobbo utan några förmågor som helst, jag är med andra ord en Rookie och jag är positionerad i fronten som Anfallare.
med #712996

Utan att säga vilken position jag har så kan jag meddela att flera har samma position.
Jag tycker att det är ganska tydligt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Outning.

Jag har aldrig hävdat att det är min förmåga, utan det är en slutsats jag drog då andra hade outat sig som Anfallare och även jag är anfallare, så simpelt är det.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
rösträkning

Vicotnik -3- Purgatory, Feuflux, RealDream
Feuflux -3- Vimes, Lukas, Vicotnik
Purgatory -1- Björn den Gode

Ingen röst -1- Übereil
-----------------------------

Kom igen och rösta Ube! Björn, gör nåt vettigt av din röst (som att lägga den på Vic), Vimes och Lukas: motivera varför vi hellre ska rösta ut Feuflux än Vicotnik. Varför ligger era röster där ens en gång? Det känns som att ni faktiskt inte har motiverat dem ordentligt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Outning.

Så då ger du medvetet bilden av att vara helt säker på att det finns flera positioner, trots att du inte kan vara helt säker? Det är inte alls bra för byn. Det är inga anfallare som grönats. De enda som grönats är försvarare och höger flank. Jag tycker att du har formulerat dig som att du vet att det finns flera positioner.

Varför är det här så suspekt, och varför tänker jag inte nöja mig med en felformulering?

Jo, därför att
1. Om någon bekräftar att det finns flera positioner underlättar det för ulvarna att gömma sig i dem.
2. Ditt antagande bygger på att Feuflux är trovärdig, ändå försöker du rösta ut honom.
3. Du är en erfaren spelare och skulle åtminstone ha uttryckt nån form av osäkerhet i ditt uttalande om du ville lägga fram din teori.
4. Övernitiska svensklärare som kollar andra efter hur de formulerar sig borde själv gå efter principen som bybo att alltid formulera sig trovärdigt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: rösträkning

Ok, alltså jag har egentligen ingen tid att vara här och hoppas bara att inte chefen ska komma in just nu. Men ja, jag ska göra nåt vettigt av min röst Röst: Feuflux jag tycker detta är välmotiverat flera gånger redan, dessutom tycker jag som sagt att Victonik är en av dom grönaste.

Ditt senaste argument var ju förövrigt fel, vilket jag är säker på att du har sett. Jag tycker det är bra att vi till slut fått två drev men jag tycker det är märkligt att så många röstar på Vicotnik. I och för sig, om det döljer sig ett par varulvar där så är det ju inte så märkligt, att Feuflux inte röstar på sig själv kan jag köpa liksom. Nåväl jag tror att vi kommer få ut en hel del av dagens utröstning och nattens händelser, får vi inte en scum nu så kommer det bli tungt men jag är i vart fall hoppfull.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: rösträkning

Jösses Amalia! Nu är det spännande! Jag kommer sitta på tåg kors och tvärs över landet (nåja, Mälardalen (vilket ju egentligen är samma sak, mind you)) så jag kommer ha lite dålig passning på vad som händer här. Dock kommer jag hinna logga in innan 21.30 ikväll.

RealDream: Feuflux avslöjade sig som varulv i första rundan. Att ha så dålig koll på vad man själv skriver (och alltså tänker) kan bara bero på att det är "fejktankar". Vidare finns det skäl i stil med att hans spel varit väldigt svagt och att han knappt ens formulerat någon misstanke åt något håll (ungefär samma so Vico och Purg alltså). Inte drivande, inte riktigt med i bybodiskussionen. Off helt enkelt.

Nu inväntar vi Ubereil och BDG med stor spänning!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Outning.

Fan. Jag har fortfarande info om att Feuflux outade sig som anfallare... jag borde skämmas. Det är Übereil som outat sig som anfallare.

Släpp allt jag sade om Feuflux och att Vic röstar på honom. Sorry.

Jag tycker dock fortfarande att Vicotnik är the best bet (om än inte riktigt lika bra som jag gjorde för ca 30 s sedan).
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: rösträkning

Ditt senaste argument var ju förövrigt fel, vilket jag är säker på att du har sett.
Jo, punkt nr 2 ska strykas. Jag har ett exceldokument med lite info, bl.a. outningar, och jag skrev fel när Ubereil outade sig (skrev på sidan om Feuflux). Feuflux påpekade att jag hade fått fel redan vid mina första inlägg i den här tråden, men jag ändrade dem aldrig. Jag har dock ett annat dokument där allas outningar står, och det använde jag för att skriva outningslistan. Sedan blev jag så till mig att jag tänkte i mina gamla banor, och hade förstås ingen tanke på att dubbelkolla. Därför blev det som det blev. Men i princip så fort jag hade postat så mindes jag att det var nåt om att jag hade haft fel om Feuflux outning tidigare. och, well... ja, jag upptäckte det så fort att jag hann posta ett förlåt innan någon annnan hann påpeka det, trodde jag. men då var björn före samtidigt som jag skrev.

För att göra en lång historia kort: jag slarvade, sorry.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Re: Outning.

Så...

Mina misstänkta från tidigare var Björn, Lukas, Feuflux och Markehed. Markehed är numera utslagen.

Lukas tycker jag har spelat upp sig (lite). Har stuckit ut hakan lite mer. Motiverade dock inte sin röst på Feuflux. Fortfarande värd att hålla ögonen på.

Pressen på Björn har inte givit några slips (Vimes analys av Björns outtning kändes också korrekt). Möjligen att man kan fundera över varför alla andra har namn som "X the Y" och Björn bara har namnet "Ripper".

Feuflux tycker jag också har spelat upp sig (lite). Säger dock inte så mycket.

Tillkomna misstänkta är Purgatory och Victonik (utifrån det faktum att Måns dog).

Purgatory har stått för en del outtningar men inte mycket annat (han har dissat Victonik). Victonik har satt press som Purgatory har ignorerat.

Voctonik har spelat upp sig, och hans analyser känns trovärdiga. Trovärdigare än Purgatorys i alla fall.

Skulle jag i nuläget rösta med hjärtat så skulle jag rösta på Purgatory. Men iom att alla släppt det spåret och det står mellan Victonik och Feuflux så är det egentligen bara ett val som känns vettigt:

Röst: Feuflux.

Med motiveringen att Victonik faktiskt säger någonting.

Nu ska jag försöka få igång lite syretillförsel till hjärnan så jag kan utveckla mina analyser av användarna. I nuläget känns det här inlägget mest fattigt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Outning.

förlåt att jag inte motiverade min röst på Feuflux.
jag gjorde ett typiskt Lukas fel (säg a och c men strunta i b)mina misstankar på Feuflux bygger mest på magkänsla och där känns det som om Feuflux inte bidragit med något spec. han känns flyende och som han tänker riktigt noga när han skriver varje inlägg.
jag tror att han faktiskt borde kunna skriva mycket intressant i det här spelet eftersom han faktiskt har designat varulv spel, men nu känns det som om något håller honom tillbaka.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Outning.

Lukas said:
... mina misstankar på Feuflux bygger mest på magkänsla och där känns det som om Feuflux inte bidragit med något spec. han känns flyende och som han tänker riktigt noga när han skriver varje inlägg. ...
Det där om "tänker riktigt noga" kommer bli omgångens skämt när det det visar sig att jag är bybo. Väntar spänt på vad Vimes ska säga när/om jag åker ut. :gremsmile:

Men "inte bidragit med något speciellt" känner jag om halva deltagarskaran, mycket baserat på att jag är usel på att analysera folk.

Rösta med hjärtat har det sagts i tråden och skulle jag följa det så skulle det bli en röst på Lukas som jag tycker hoppar in och röstar på mig med en motivering som känns "någon annan tyckte såhär och då tycker jag likadant" och sen är han tyst. Runda 1 snackades det lite med BDG. Resten av oss då Lukas? Eller är det enklast att som varulv hålla sig lite i bakgrunden?

Vimes tycker jag utstrålar "jag vet mer, men tänker inte avslöja det nu eller kanske alls, ha!" vilket ju inte hjälper någon annan än honom själv.
Vimes said:
Jag funderar över det här med att BDG och Feuflux skulle kunna vara varisar tillsammans, och jag får intrycket av att det är något som inte stämmer med BDGs reaktion på detta. Ska återkomma i frågan.
Vimes said:
(Jag är sugen på att rösta på Purg, men håller min röst på Feuflux för tillfället. Det finns en annan grej med honom och BDG som jag måste kolla upp.)
RealDream och Übereil tycker jag känns grönast på plan. Synd att en av er röstar på mig, men att jag bidrar för lite är omöjligt att säga emot.

Sen beröm till Vicotnic. Jag orkar inte e mig in i någon stor analys av dina tidigare spel, men en känsla jag har är att du både i Mutant(bybo), Western(varulv) och här(varulv?) spelar med någon sorts "minsta ansträngning". Du gör inlägg/analyser när det behövs för att inte sticka ut som passiv och gör det så bra att det alltid finns bättre misstänkta för de flesta spelare. Grattis, jag kommer aldrig att lita på dig igen.

Björn den Gode tror jag är framröstad som MVP. Kan ge mig tusan på att jag sett honom hinta om det någonstans men jag lyckas givietvis inte hitta det. Om han är det så har han poäng till Block/Dodge eftersom han röstade på den som åkte ut förra rundan. Sitter vi på 3 vanliga varulvar och 2 bybor ryker nu så är det 3VS3 och då vinner varulvarna på 50%. Dessutom kan BDG med en Block döda en annan spelare och då kommer det att vara 5 personer som startar nästa runda. Allt bygger förstås på antaganden.

Purgatory är den jag på något vis haft minst åsikter om. Ja jag tycker att det finns klara varulvsanklagelser mot honom, men om han är varulv, vem ska jag gröna för att få plats på varulvslistan? :gremtongue:

Ni ska få mer outning också. Det är RAS jag kan sia, och Purgatory är verifierad som Gobbo.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Re: Outning.

Jag tycker det här är ett jävla helvete. Jag tror inte att Feuflux är varulv, men det är liksom han eller Victonik. Ett klassiskt "The Gigant Douche or The Turd Sanwich" val. Man vill inte rösta på någon men man är så illa tvungen.

Helst skulle jag se att det stod mellan Lukas och Purgatory, för med nuvarande val blir det fel vad man än väljer, skulle jag tro.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Outning.

Feuflux said:
Sen beröm till Vicotnic. Jag orkar inte e mig in i någon stor analys av dina tidigare spel, men en känsla jag har är att du både i Mutant(bybo), Western(varulv) och här(varulv?) spelar med någon sorts "minsta ansträngning". Du gör inlägg/analyser när det behövs för att inte sticka ut som passiv och gör det så bra att det alltid finns bättre misstänkta för de flesta spelare. Grattis, jag kommer aldrig att lita på dig igen.
Tack :gremsmile: och nej jag är inte skurk i detta parti.
 
Top