Nekromanti Varulv á la Blood Bowl - runda 2

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Outning.

Ubereil said:
Jag tycker det här är ett jävla helvete. Jag tror inte att Feuflux är varulv, men det är liksom han eller Victonik. Ett klassiskt "The Gigant Douche or The Turd Sanwich" val. Man vill inte rösta på någon men man är så illa tvungen.

Helst skulle jag se att det stod mellan Lukas och Purgatory, för med nuvarande val blir det fel vad man än väljer, skulle jag tro.
Meh, jag hoppas att spelet inte tar slut redan nu (det vore ju nästan obalans då om det skulle vara så lätt för varulvarna (om det nu finns sådana och inte bara ett gäng fristående sabotörer med helt egna vinst-mål) att vinna) och att ni får massa att gå på till nästa runda.

Det har fastnats alldeles för mycket vid vad jag gjorde runda 1 och främst Vimes måste släppa det. Det är bra att jag åker.

Heja byn.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Outning.

i början av nästa runda kommer jag gå ut med lite fakta som jag har.
plus mina analyser på det.
anledningen till att jag har haft så svårt att analysera är för att jag varit rädd att avslöja det jag vet.
jag tror att nästa runda blir tiden mogen att gå ut med en del av det.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Rösträkning så här i slutminuterna

Feuflux -5- Vimes, (Björn), Lukas, Vicotnik, Björn, Ubereil
Vicotnik -3- Purgatory, Feuflux, RealDream
Björn -0- (Lukas, Übereil, Purgatory, Feuflux, RealDream)
Purgatory -0- (Vicotnik, Björn)

------------------
I parentes står de som har röstat på personen i fråga, allt i kronologisk ordning (förutom dreven, där står de i antal röster obviously)
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Outning.

Om det inte är tre varulvar så är det nog nödvändigt att gå ut med info nästa runda. Får vi inte en varulv nästa runda så är vi körda.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Outning.

om ni nu fortfarande inte tror att feuflux borde hängas (Ube framförallt) så finns faktiskt en möjlighet att vända drevet. Vi är så många inloggade, och anledningarna till varför vi ska hänga Feuflux är samma, fast inte riktigt lika uppenbara som de är för att få ut Vicotnik:

Feuflux hade inte jättekoll på vad han sagt i runda 1. Först går han ut och säger att det absolut finns DTF, och sedan vill han ha mer info av Vimes (han säger egentligen inte ens emot sig själv).

Vicotnik går ut och säger att han vet att det finns flera på samma position, men när han outar så har han helt plötsligt glömt bort att han vet det och säger att han inte har nån förmåga whatsoever.

Vilken är den tydligaste tellen egentligen? Någon som faktiskt försäger sig (Vicotnik) eller den som egentligen håller kvar sin teori och aldrig har gått emot den (Feuflux).
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Outning.

lägg också till att vicotnik har försökt att bemöta mina anklagelser så lite som möjligt, medan feuflux har burit sina anklagelser hela rundan, och det har inte hänt ett skit med hur han har agerat.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Outning.

RealDream said:
Vicotnik går ut och säger att han vet att det finns flera på samma position, men när han outar så har han helt plötsligt glömt bort att han vet det och säger att han inte har nån förmåga whatsoever.
jag tolkade att han visste att det var fler på samma position eftersom han var på en som hade åkt ut.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Outning.

Fast jag tror om möjligt Victonik är mer grön än Feuflux.

Victoniks är för övrigt inte skum alls, för han har samma position som jag outtade.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Outning.

jag hoppas du inser att om feuflux är en varulv så kommer det se skumt ut att du försvar honom så starkt?
 
Top