Nekromanti Varulv á la Blood Bowl - runda 2

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Plötsligt utbryter en våldsam kalabalik i omklädningsrummet: Markehed börjar pryglas varpå han ylar ”näj, näj, näj ta inte mäj!” ända in i den gröna döden. Ett gobbovrål till hörs från annat håll och en rejält hungrig mage börjar kurra ohemult mycket. Måns undslipper en illaluktande rap emedan han verkar ha strypts till döds. Sedan blir det väldigt tyst. För ett ögonblick. Därefter slår hoppstyltan i backen och blir liggande.

Döda deltagare (grön = Grutto’s Gangsta’s, röd = motståndare)
Markehed – Försvarare - Dizzy the Damage Controller - looney gobbo - lynchad runda 1
Måns – Höger flank – Vomit the Victorious - rookie gobbo – utslagen runda 1

(tack för ert deltagande, ni är välkomna att skriva i speltråden när spelet är slut)

Levande deltagare
Björn den gode
Feuflux
Lukas
Purgatory
RealDream
Übereil
Vicotnik
Vimes

Låt käbblandet fortsätta. Deadline för runda 2 är måndag 21.30.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Varulvsspel á la Blood Bowl - runda 2

Äh skit också. Nu är jag väl i och för sig inte speciellt överraskad, jag hade som sagt hellre sett att en annan person hängdes, men man kan ju alltid hoppas. Nu blir det att gå tillbaka och analysera de här sista dreven, vilka var det som avgjorde att Markehed dog, vad hade dom för argument.

Den andra viktiga saken är att försöka analysera varför Måns dog, jag finner det spontant väldigt märkligt (sa han nånting viktigt första dagen?) men också rätt skönt då det var en av dom jag hade ögonen på, slapp jag bry mig om det (å andra sidan är det ju också lite tråkigt eftersom det visar att min spidersense fortfarande inte är fullt utvecklat).

Jag har fortfarande en massa plugg kvar att göra ikväll men kanske tittar jag in en sväng innan jag somnar, men som sagt jag tror vi kan hitta intressanta saker genom att analysera dreven och jag tror det också kan vara bra att flera personer gör dom analyserna för det i sig kan ge information.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Varulvsspel á la Blood Bowl - runda 2

Jag har spenderat tiden mellan runderna med att gå igenom det Western varulvs spelet som var förut. och det jag kollat på är:
Vad gör Vicotniks för skillnad nu gentemot förra spelet. (där misstänkta jag honom starkt, men det gör jag inte alls i det här spelet).

varför har jag gjort det här:
något måste jag göra och så ser jag faran i att om han är skyldig så är han ett stort hot mot oss.
sen vill jag inte rösta ut honom utan att vara mer säker eftersom han är en tillgång om han är på vår sida. så jag ser det som viktigt att vi grönar eller dömer honom så snart som möjligt (den här rundan skulle vara bra).


Slutsats: I förra spelet var an jätte aktiv (en av dem som skrev mest första rundan) han skrev mycket och sa lite.
i det här spelet tycker jag det har varit tvärtom här har han skrivit lite men sagt mycket.
jag ser två möjliga anledningar till det här plötsliga bytet av taktik

1.Han har en annan roll (han var varulv i förra spelet)
2.Han vet att några här känner igen hans taktik och byter för att lura oss.

jag tycker det första alternativet känns mycket mer trovärdigt eftersom jag tror att det är svårt att medvetet byta taktik.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Okej, det här suger... Jag börjar seriöst tycka synd om Måns som aldrig får vara med längre än 1 runda.

---
Slutröstningen blev följande, de överstrukna är de som dog.
Feuflux -4- Vimes, Vicotnik, Lukas
Markehed -6- RealDream, Måns, Purgatory, Übereil, Feuflux, Björn den gode

Nu ska jag ta och lägga mig, jobb imorgon.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Drev mot björn

Som jag pratade om förra rundan så känner jag att vi behöver ett drev mot björn.

ni som undrar varför eller tycker det är onödigt borde tänka om, eftersom han precis som Vicotniks är en stor tillgång eller ett hot som måste bort.
som jag ser det kännar vi i vilket fall som hälst på att dreva mot björn för alternativen som kan komma är:

1.Vi kan lita på björn och ta till oss han argument lättare (och kanske lita på honom)
2. Vi blir av med faran som han faktiskt kanske är.

så jag börjar
Röst:Björn den gode
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Drev mot björn

Att Markehed var grön kan jag erkänna inte var allt för förvånande egentligen. Valet på slutet (Feuflux/Markehed) var ju ganska så dåligt rakt av (och jag tror inte det var någon lyckad varulvstaktik bakom). Varför Måns åkte är ju en betydligt intressantare fråga, och kräver lite analys innan man kan kläcka något. Jag är för tillfället rätt trött och blank, så jag får sova på saken.

Tills dess så är jag helt inne på vad Lukas sa om ett drev mot Björn. Kan vi lita på honom eller inte?

Röst: Björn den Gode
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Fan, jag håller med Vicotnik, tycker synd om Måns. Såg nästan ut som om han försökte ligga lågt för att inte bli nattdödad. Tack för spel Måns och Markehed i varje fall.

För övrigt irriterar det mig något fruktansvärt när folk är bybor och är så inaktiva som Markehed var på slutet. Det suger att byn ska behöva hänga alla sina inaktiva innan den riktiga varulvsjakten drar igång.

Feuflux är fortfarande det bästa namnet för galgen enligt mig. Men jag ska ta mig i kragen och göra en ordentligare analys av förra rundan, men inte ikväll.

Jag noterar också att: 1) vi får veta namn, position, ras och roll på de som slås ut, vilket ändrar en del i metaspelet mot Feuflux uppläggning. 2) Vi får inte veta vem som blev MVP, och att den som blivit det nog ska hålla tyst om detta. 3) Hoppstyltan i fetstil. Markehed plockar den i introt och blir lynchad. Några tankar?

F.ö.: min förra runda var inte så jäkla bra ärligt talat. Jag hamnade ute på kanten med en gång med min lösa spekulering kring DTF, och ägnade rätt mycket tid åt att försvara mig. Jag brukar annars vilja vara offensiv och skrikig, men kände mig som värsta nybörjaren och vart lite lost. Måste läsa in mig på förra rundan lite närmare.

Dock är jag nöjd med att göra såhär:

Röst: Feuflux - motivering: han är varulv.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Drev mot björn

Lukas said:
Som jag pratade om förra rundan så känner jag att vi behöver ett drev mot björn.

ni som undrar varför eller tycker det är onödigt borde tänka om, eftersom han precis som Vicotniks är en stor tillgång eller ett hot som måste bort.
som jag ser det kännar vi i vilket fall som hälst på att dreva mot björn för alternativen som kan komma är:

1.Vi kan lita på björn och ta till oss han argument lättare (och kanske lita på honom)
2. Vi blir av med faran som han faktiskt kanske är.
3. Vi blir av med den tillgång som han faktiskt kanske är.

Alltså du ska förstås rösta på mig om du tycker att jag är den mest skumma, men att rösta på mig för att du kanske vill börja lita på mig känns lovligt knasigt. Hade jag haft något att säga som jag trodde skulle få alla att lita på mig utan att det riskerade laget i övrigt så hade jag, tro mig, redan sagt det.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Äh, jag orkar tyvärr inte gå tillbaka och analysera förra rundan ikväll. Men med tanke på min analys då och med tanke på att den som fick ge sig var bybo så känner jag mig just nu rätt nöjd med:

Röst: Feuflux - motivering: han är varulv.
+1

(ja alltså Röst: Feuflux)
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Snabbt inlägg innan jag drar och skriver tenta.

Trist att Måns aldrig får vara med längre än runda 1 nuförtiden, att Markehed inte var varulv är inte direkt förvånande men jag tycker inte att det var någon större förlust. Att inaktiva röstas ut i runda 1 är trotts allt mycket vanligt.
I eftermiddag ska jag göra en analys, av vem har jag inte bestämt än och jag är säker på att jag kommer att bli mer aktiv nu än i runda 1.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Drev mot björn

Björn den gode said:
3. Vi blir av med den tillgång som han faktiskt kanske är.

Alltså du ska förstås rösta på mig om du tycker att jag är den mest skumma, men att rösta på mig för att du kanske vill börja lita på mig känns lovligt knasigt. Hade jag haft något att säga som jag trodde skulle få alla att lita på mig utan att det riskerade laget i övrigt så hade jag, tro mig, redan sagt det.
Ursäkta att jag var otydlig.
som sagt röstar jag på dig och inte Vicotnik även om jag tycker det vore lika viktigt med att gröna honom.Det gör jag eftersom jag misstänker dig och inte Vicotnik.
eftersom jag nu tror att du är ett hot så känns det som ett måste att gröna dig eller få bort dig så snart som möjligt.

så lämnar vi Vicotnik tills han gör sig själv misstänkt och då måste vi agera snabbt.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Drev mot björn

Vad gjorde Måns under första rundan? Inte mycket, han hade följande teori:

Så kan vi inte spela. Vi är ett lag. Om en utav oss går in i fighten utan att kunna tänka sig att ta en för laget så kommer vi att förlora. Så spela inte safe. Vi är gobbos for crying out load. Vi tänker inte, vi agerar!

Han hävdade också att det blir svårt att se mönster om alla byter röst precis på slutet.

Han hade utöver detta sitt resonemang om övriga spelare (samt ett par intetsägande småpost). Bland dessa så ansåg han att Björn var för bra för att man skulle kunna säga om han är grön eller inte, att RealDream inte spelar som en typisk varulv (men att Måns skulle spela varulv så som RealDream spelar varulv), att han har ögonen på Feuflux, att Purgatory är undflyende och att hans spel påminner om när han varit varulv tidigare. Samt att Vimes sa något skumt i början och att det ger oss något att prata om. (Resten av kommentarerna tyckte jag kändes orelevanta.)

Så, Måns pekade på främst Purgatory och Feuflux, men hade även ögonen på RealDream och Björn.

Inte mycket att gå på, alltså, som jag misstänkte. Jag har därför fått en idé, baserat på något Björn gjorde tidigare på Lukas (och andra har också gjort det IIRC): han analyserade Lukas tidigare spelande. Jag tänkte därför att kanske åkte Måns inte på något han gjorde i detta spel utan för saker han gjort i tidigare spel. Av det lilla jag sett så verkar han ha bra resonemang och mycket erfarenhet, och detta bör ju ha kommit fram ännu tydligare i tidigare spel. Möjligen tänkte därför någon (mer erfaren) varulv att "Måns, han är farlig, vi tar ut honom så fort som möjligt".

Denna teori pekar (vad jag vet) på fyra spelare: Björn, Purgatory, Vicotnik och Feuflux (som lär ha sett Måns live in action som arrangör). Möjligen att det finns någon mer. Vi börjar med dem Måns misstänkte mest och går ner på listan:

Purgatory: Spelar (enligt Måns) som han gjort när han varit varulv. Detta är en rätt tydlig pekare från Måns sida, och det är möjligt att Purgatory kände sig nervös och därför tog ut honom. Men om Purgatory är så erfaren som jag tror så skulle detta vara lite för tydligt. Purgatory skulle inse att "jag är en av Måns huvudmisstänkta, ryker Måns så är det mig folk kommer rikta blickarna och frågorna mot". Å andra sidan kanske han tänkte ett steg längre: "jag är lite för misstänkt för att folk ska tro att jag gjort det här. Dessutom så verkar folk köpa mina hintar som att jag skulle vara oskyldig." Är misstänkt, men jag tror ändå mer på att han är en Red Herring än att han tog ut Måns för att måla upp sig själv som en Red Herring. Detta mest för att uppmålandet känns lite för riskabelt.

Feuflux: Här har vi nästa misstänkta person. Här känns det betydligt varmare, då Feuflux (som han själv påpekat) inte blir en erfaren spelare bara för att han arrangerat varulvsspel. Att Feuflux skulle göra den miss Purgatory inte skulle göra (eller ta den risk Purgatory inte skulle ta) ser jag därför som mer troligt.

Björn den Gode: Inte alls lika utpekad som Purgatory och Feuflux, och hade därför mycket säkrare kunnat ta ut Måns. Ett troligt scenario.

Vicotnik: Victonik var inte det minsta misstänksam enligt Måns, vilket (utifall han faktiskt är varulv) hade ett guldläge att inte bara ta ut en bra spelare, utan också misstänkliggöra två andra spelare. Det minst troliga av dessa scenarion (han ger (som Måns sa) bra vibbar), men man ska aldrig säga aldrig.

Det finns ju andra alternativ (någon helt annan tog ut Måns för att brainfucka med byborna) men då jag äntligen har kommit på något själv så håller jag andra teorier för föga troliga ( :gremwink: ). Men vad tror ni, resonerar jag vettigt, har jag missat något?

Jag kommer i alla fall tills vidare hålla fast min röst på Björn då denna teori inte ändrar något särskilt - det är fortfarande osäkert om Björn är en oerhörd tillgång eller en oerhörd fara.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Drev mot björn

En bra genomgång tycker jag. Jag tror jag vet vad Måns menar med att jag spelar som när jag var varulv, och till viss utsträckning kan jag förstå honom. Jag har inte varit så aktiv och inte kommit med några bra grejer än, och jag hoppas kunna ändra det denna rundan när jag inte har en massa annat IRL att göra.
Det jag ska göra nu är en analys av Vicotnik till att börja med, den kommer nog om ett par timmar skulle jag tro och vi får se vad den leder till.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Drev mot björn

Tills vidare, min spelstil bygger mycket på att hitta mönster i själva spelet och sedan med hjälp av det använda genomgångar av spelare för att hitta ett mönster som kan användas för att hitta skurkarna. Praktexemplet är väl star wars spelet där jag lyckades, tack vara denna strategin, att peka ut alla skurkarna. Olyckligtvis inte snabbt nog dock. Så för att få information röstar jag för tillfället på BDG i hopp om att han kan avslöja något om sin roll.

Röst: Björn den Gode
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Drev mot björn

Gegnomgång av alla Vicotnics inlägg, analys kommer senare.

#712186 - Tror inte att det finns någon DTF, och tror att det finns 3 skurkar

#712187 - Undrar varför Lukas har en gås oplockad med honom för något som hände i förra varulvsspelet. Säger att han för ovanlighetens skull på bybornas sida utan att ha någon special roll så som miller [miller:sias som skurk]. - det där sista reagerar jag lite på, subtilt försök att skydda sig mot eventuella siare?

#712189 - Säger att skurkarna vill starta drev snabbt och pratar lite om hur han agerar som skurk.

#712225 - Rekommenderar platt visning

#712228 - Spekulerar om de klasser som nämns i inlägg #712211 och tror att om de är med kan det vara riskabelt att outa klasser. Spekulerar om att det kanske finns flera av samma klass
Jag vet ingenting om ifall ens någon av dessa klasser är med i spelet /Purgatory

#712230 - Tror inte att det finns mer än en skurkfraktion.

#712233 - Röstsammanställning

#712240 - Säger att 2 drev samtidigt är optimalt för det tvingar skurkarna att välja. Påpekar också att det kommer bli ett kort parti och att vi därför inte bör hålla på information allt för länge.

#712280 - Outar sig som gobbo.

#712282 - Röstar på Ubereil för att U röstar på den som har flest röster. Ganska sent ute med sin första röst.

#712298 - Försvarar sin röst på Ubereil

#712301 - Påpekar att skurkarna alltid vet mer än byborna, och att det kan finnas faror med att outa för mycket.

#712415 - Säger att sistaminutenbyten på röster är ovanligt eftersom man drar till sig mycket uppmärksamhet.

#712415 - Vill att jag och Lukas motiverar våra röster på honom ytterligare.

#712499 - Pratar om hur han var som skurk i förra omgången (övernitisk svensklärare) och hur han hoppade på en av sina egna i runda ett. Han har inte varit övernitisk svensklärare denna omgången, medvetet val som varulv för att inte verka uppmärksamhet ellerför att han nu är bybo?

#712552 - Säger att BDG alltid postar en "att tänka på post" precis i början av varje omgång han är med i.

#712557 - Påpekar att Joho har copypastat regelbiten och kan därför ha missat att ändra små detaljer angående antalet fraktioner i spelet.

#712592 - Lägger ner sin röst på Ubereil efter att U har, enligt Vic, försvarat sig bra.

#712626 - Vic vaknar till liv något och gör en lång genomgång av Vimes, och en kortare av Feu samt om hur de har agerat mot varandra. Röstar på Feu.

#712683 - Tror att det är slump att Markehed är lagkapten. Det står ingenting om att Markehed är lagkapten, den som ursprungligen tog upp det var RealDream. Det står att Markehed får tag på lagkaptensklenoden, så det kan vara det som de syftar på eller så har de mer info än oss andra.

#712707 - Drar en parallell till WHFB där fanatics är kraftfulla men opålitliga. I respons till att Feu outat sig som Fanatic.

#712714 - Röstsammanställning.

#712715 - Börjar tvivla på ifall Feu är skurk eller inte efter ett uttalande från Vimes som han anser något som en skurk gärna använder när det drevas mot två bybor. Spekulerar att byta röst till Markehed ifall det fortsätter att stå lika.

#712726 - Säger att man ska undvika att sätta färg på deltagarna för att det hjälper varulvarna när de ska döda folk. När jag var varulv utnyttjade vi de färger folk satte på spelarna för att välja våra mål.

#712728 - Presenterar sina tankar om alla spelarna.

#712731 - Försvarar sig mot vimes kommentar att hans lista över deltagarna är blek

RUNDA 2
#712758 - sammanställning av slutresultatet av röstningen i runda 1.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Drev mot björn

Allmänt så tycker inte jag att Vic har tillfört jättemycket till spelet, först mot slutet av förra rundan när han analyserar vimes och feu verkar han komma igång. Pratar ganska allmänt om DTF och hur skurkar kan agera. Ingenting han gjort hittills har stuckit ut speciellt mycket och för tillfället är han neutral åt det dåliga för min del. Om inte jag missminner mig brukar VIc vara ganska drivande men han har inte direkt tagit några initiativ än så länge.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Drev mot björn

Tyvärr så får jag ta till mig av kritiken men jag har en tenta som ligger nästa torsdag och den tar en hel del utav min fritid (dvs när jag inte jobbar) så jag har inte kunnat vara så aktiv som jag önskar. I morgon kommer jag inte ha tillgång till någon dator på mer eller mindre hela dagen så jag kommer troligtvis inte posta imorgon där emot söndag kommer jag kunna vara halv aktiv i pauserna i mitt tenta pluggande.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Trist att Måns åkte och ryggmärgsreflexen säger att det är för vad han skulle kunnat uträtta (eftersom vi har kommit fram till att han är en bra spelare, trots att han inte fått bevisa det på två år typ) snarare än för vad han sa (vilket inte var så mycket). Och då tyder det på att vi år så långt ifrån att hota varulvarna att de kan plocka ut vem de känner för.

Som tidigare sagts i tråden så tycker jag det är trist att Måns får lämna igen (av hans 4 senaste spel så har han vunnit 1 gång som varulv och åkt ur runda 1 som bybo 3 ggr). Varulvarna är alltså inte bara spelets skurkar, de är vuxenmobbande as också.

Vimes said:
Röst: Feuflux - motivering: han är varulv.
Det var ju lätt att försvara sig mot... Om jag kommer röstas ut för ett dåligt inlägg i runda 1 så kommer runda 3 antagligen inledas med 4 bybor borta och då kommer det antagligen att krävas att en varulv plockas då (bygger på att det är 3 varulvar i spel).
Jag hoppas med andra ord på mycket mer av dig den här rundan än den där rösten, för det blir inte mycket att analysera nästa runda annars.

Eftersom jag tycker Vicotnic verkar skum så blir du ju lite grönad av mig för din diss av hans bleka analys-lista i runda1. Om Vicotnic är bybo så förväntar jag mig mycket mer av honom för att vi ska vinna det här.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Drev mot björn

Har nu läst igenom Purgatorys inlägg under första rundan och jag måste säga att jag är inte imponerad utav hans inlägg. Har har inte en enda gång givit sig in i någon diskution, inte heller har han gjort något uttalande om någon spelare annat i en väldigt kort sammanställning.

För att citera Vimes:
Vimes said:
Den där listan skulle varulvsspelsbotten "Herr Standardåsikt utan Vidare Motivering eller Fördjupning Whatsofuckingever" kunnat spotta ur sig.

Uselt.
Se sammanställningen i spoilern nedan.

Då han väl röstat så har det varit på någon spelare som redan haft början till ett drev på sig och mest motiverat det med att han vill öka pressen på spelaren, dvs inga egna tankar om spelaren ifråga. Totalt har han varit med i två drev som kan räknas, det mot Ubereil och Markehed, där han har varit nummer 4a respektive nummer 3 som röstat på personen. Jag tror att vi här kan ha en av våra skurkar med tanke på att Purgatory har undvikit att ta egna insiativ och endast följt med strömmen, vilket är väldigt bekvämt då man är skurk.

Så min röst går till...

Röst: Purgatory

Purgatory said:
Ubbe har outat och är säker för tillfället.

Måns har inte varit speciellt aktiv, men det behöver nödvändigtvis inte betyda att han är varulv eftersom han varit både aktiv och varulv tidigare.

Markhead har jag knappt ens sätt posta i tråden, sådan inaktivitet är inte bra för någon annan än varulvarna.

BDG spelar som han brukar när han något enkelspårigt hoppar på Vimes, som jag tycker verkar rätt OK för tillfället.

RealDream får jag rätt så positiva vibbar av, Vic är jag osäker på.

Lukas har jag inte spelat med tidigare så jag har ingen erfarenhet av honom, han verkar spela nybörjaraktigt för tillfället. Väldigt försiktig och verkar inte vilja ta ställning.

Feuflux har knappt synts till heller, och han har inte bidragit med någonting hittills.

Så det får bli såhär
Röst: Markhead på grund av att han inte bidragit och håller sig i bakgrunden.

Till er som inte röstat, se till att göra det och vi vill undvika att två personer får samma antal röster vid rundans slut, för då tar slumpen vid och de är väldigt dåligt för oss bybor.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Vi kör lite spontan gut-feeling här som jag vill få ur mig idag.

Gröna
RealDream - ingen ny motivering sedan runda 1, väntar på hans första inlägg här.

Gula
Vimes - Grönare efter att ha reagerat på Vicotniks passivitet.

Übereil - Lovande. Vill se mer.

Purgatory - Lovande. Vill se mer.

Orange'a
Vicotnik - Alldeles för blek för att vara bybo. Det håller inte. Jag tror du är varulv som försöker glida under radarn.

Björn den gode - Om han är varulv så är han toknöjd med hur dåligt jag spelat för det blir ju fritt fram att anklaga mig och lätt att få med sig andra, och som sagt i mitt andra inlägg: ryker två bybor nu måste det finnas mycket att analysera nästa runda för att byn ska vinna (återigen baserat på gissning om antal skummisar). Jag vill veta vad du tycker om Vicotnic, tyckte inte du likt Vimes att hans lista var blek? Du har sagt att Purgatory pingade som varulv, varför?

Lukas - Hackat på BDG men inte gjort så mycket i övrigt. Übereil förde fram att det kan vara alibispel och det är vad jag tror på mest just nu.

---

Det här är min nuvarande gissning på 3 ondingar. Så kan vi gå tillbaka och skratta åt det här när spelet är över. :gremsmile:
Eller så har jag rätt...
 
Top