Varulv Vampyrernas maskerad - R4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Ser nu att jag ligger som förstaröst på Andersson, Anthrox tvåa med röst #19:

Skärmavbild 2024-01-22 kl. 16.50.32.png

Jag vill inte smita undan ansvar, men Anthrox får gärna ta blodet om vi röstar ut Andersson! Jag klarar mig fint på min enda blodspoäng!

Jag röstar helt enkelt på Genesis och därefter tillbaka på Andersson om ni undrar vad jag håller på med.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Ställer mig lite tveksam till Brynolfs argumentation kring vilken siare som outar först:
Fortsätter sen i ett par poster med att försöka slå hål på min argumentation kring att Impe är ulv, med att första claimet inte nödvändigtvis är bäst.

Sen var det ju det här med anti-xyas posten som svängde drevet. Grävet är inte superstarkt, men det var å andra sidan inte så jättemycket som fanns att tillgå heller.

Men å andra sidan så argumenterar ju Brynolf som en bybo i princip hela tiden, och är aktiv och bidrar till att hjälpa byn. Så jag tänker att hela Xyas-grejen bara är en bybo som svalde ulvarnas cool-aid.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Ser nu att jag ligger som förstaröst på Andersson, Anthrox tvåa med röst #19:

View attachment 16311

Jag vill inte smita undan ansvar, men Anthrox får gärna ta blodet om vi röstar ut Andersson! Jag klarar mig fint på min enda blodspoäng!

Jag röstar helt enkelt på Genesis och därefter tillbaka på Andersson om ni undrar vad jag håller på med.
Okej. Då önskar jag att Basse får stå efter mig i röstningen, dvs att @Sidd och @Octagonal röstar om, så vi har en enpoängare efter ifall jag blir mördad. Orkar inte räkna på det, men jag tänker att om Sidd får tre poäng blir det enklsre för ulvarna att vinna nästa runda.
Känns det okej?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
800
I min usla hjärna går det inte ihop att någon sitter så där, redo att rösta en sista gång på Xyas? Du ville ju ha ut Impetigo? Vad skulle få dig att snabbt kunna byta över till Xyas? Det går bara inte ihop för mig, mitt arma pucko. Sedan läser jag nog in ganska mycket i att du snabbt röstar på Impetigo i R2.
Din usla hjärna som vann det första varulvsspel jag spelat? Jag delar nog inte din beskrivning av dig själv (och hoppas att du inte gör det heller, egentligen)

Idag har jag läst vad Andersson sagt och jag tycker att det finns något där som tyder antingen på att 1) Andersson vill provocera fram just den här irritationen mellan dig och mig eller att 2) det ligger något i att det är lite märkligt med röstandet där vid 21.00.
Ja, och @Brynolf startade det förra gången - så om @Andersson såg att det fanns brännstoff där så finns det ju en poäng i det. Om han inte såg det så gör han en slarvig ikappläsning av sin bakfyllehelg (vilket väl antingen är sant eller något han vill hävda i och med att han inte tar med mina tidigare svar när han lyfter frågan igen).

@Andersson Hur noga läste du igenom R2?

Men som sagt, mest av allt vill jag be om ursäkt om jag förstör ditt kul. Om du är bybo och jag sabbar för byn på det här sättet tar jag fullt ansvar och får stå till svars för att mitt ettriga och tjatiga beteende gav vinsten till ulvarna. Sorry!
Det enda som förstör mitt kul är om någon slutar göra sitt bästa <3

Men jag noterar att du fortfarande inte svarat på varför du tyckte att jag behövde en påminnelse där i fredags.

@fjodorsenuba, @Hägerstrand och @Octagonal, tycker ni att Basse är en spelare med tillräckligt is i magen för att ligga på Impe nästan ända in i det sista, när hela ulvarnas plan står och faller med om Impe klarar sig i siarduellen? I princip alla inlägg Basse postar i slutet av R1 är riktat mot Impe för att sätta press.
Nä, det skaver med min övriga läsning. Och Basses svar ovan känns ändå som det är från hjärtat, trots det jag skrivit ovan (och bränner i så fall möjligheten att jag ska lita på ett känslosamt tal från honom någonsin framöver).

Vi måste ju tyvärr undvika jämna drev för att inte dolda BP ska kunna rädda en ulv från utröstning, men röströrelser är ju intressanta ifall vi får se en R5. Om det inte varit så jävla kniven mot strupen hela tiden hade det gått att använda bättre.

Röst: @Andersson
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Alltså @Hägerstrand jag är uppriktigt ledsen över hur du verkar reagera på mina poster. Jag förstår att det känns tjatigt och att jag gräver i sådant du svarat på tusen gånger. Förlåt! En gång för länge sedan skrev Rising att jag spelade varulvsspel som en ojuste och ignorant person i ett parti poker som i stället för att följa reglerna och försöka ansträga sig för att spela så bra som möjligt, torkade sig med korten i arslet och sa "Hä hä, jag har fyrtal i BAJS!".

Fattar ni hur usel han tyckte jag var? Och jag vill verkligen inte vara killen som förstör andras kul genom att slappt skita i regler eller tjata om saker som redan har sagts tusen gånger. Tro mig. Jag kan bara inte skaka av mig känslan.

I min usla hjärna går det inte ihop att någon sitter så där, redo att rösta en sista gång på Xyas? Du ville ju ha ut Impetigo? Vad skulle få dig att snabbt kunna byta över till Xyas? Det går bara inte ihop för mig, mitt arma pucko. Sedan läser jag nog in ganska mycket i att du snabbt röstar på Impetigo i R2.

Idag har jag läst vad Andersson sagt och jag tycker att det finns något där som tyder antingen på att 1) Andersson vill provocera fram just den här irritationen mellan dig och mig eller att 2) det ligger något i att det är lite märkligt med röstandet där vid 21.00. Och jag fick nån sorts "aha-upplevelse" av vad @Anthrox skrev om att det inte räckte för ulvlaget att hitta siaren, utan att de också verkligen måste bli av med honom. "Just det!" tänkte jag "...det kan ju förklara varför det var så viktigt för ulvarna att ha nån som sitter redo att snabbt svänga över till Xyas om det skulle behövas! De är ju tvungna att bli av med Xyas. Men de kan inte visa det för tydligt i rundans inledning, för då kommer folk undra vad de har emot Xyas."

För övrigt tycker jag att det är ett gissel med snajpröster och att folk måste vara på hugget hela tiden. Det gör spelet bara svårare.

Men som sagt, mest av allt vill jag be om ursäkt om jag förstör ditt kul. Om du är bybo och jag sabbar för byn på det här sättet tar jag fullt ansvar och får stå till svars för att mitt ettriga och tjatiga beteende gav vinsten till ulvarna. Sorry!

Tills vidare ligger min röst kvar på Andersson! Jag är i första hand övertygad om att han är ulv som gärna ser att jag ägnar mig åt kvasi-diskussioner. @Andersson och andra får gärna visa tydligare hur mitt tänk är rätt eller fel.
Alltså Basse vi älskar dig men det är sånt här som gör det svårt ibland, du blir så ledsen när man är på och pressar dig. Det svåraste är att jag tror att ibland använder du det till din fördel för att undvika press. Men tat med en klackspark istället vettja. Alla är vi dumma i huvet i det här miffospelet ❤
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Haha, men visst är det en kul mekanik? Där man medvetet försöker placera sig på ett visst sätt?

Tack Brynolf, det är lugnt! Såklart att jag ska pressas! Gör ert bästa! Jag är blödig på utsidan, men ganska intakt inombords! 🙂
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det tycks som Andersson ryker. Jag hade föredragit Octa som ni nog märkt Men jag är ok med Andersson också. Jag har väldigt svårt att tro att både Andersson och Fjodor är scum och Octa är den ende aktive ulvkandidaten när jag uteslutit alla andra. Och jag är fett skraj för att Octa ska vinna ikväll om det visar sig att Fjodde är hans polare. Men allt det här har jag redan sagt.

Ska vi ta och droppa vår topp 3 ulvlista, tjejer? Jaa!

1. Octa
2. Andersson
3. Fjodor
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
@fjodorsenuba, @Hägerstrand och @Octagonal, tycker ni att Basse är en spelare med tillräckligt is i magen för att ligga på Impe nästan ända in i det sista, när hela ulvarnas plan står och faller med om Impe klarar sig i siarduellen? I princip alla inlägg Basse postar i slutet av R1 är riktat mot Impe för att sätta press.
Ja jag tror definitivt han har is i magen för att göra detta. Men jag tror inte att han gjorde det som ulv i detta fall. Men jag har ju mina Basenanji är grönögon på mig fortfarande. Jag får tacka er andra för att ni drevar ordentligt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Det tycks som Andersson ryker. Jag hade föredragit Octa som ni nog märkt Men jag är ok med Andersson också. Jag har väldigt svårt att tro att både Andersson och Fjodor är scum och Octa är den ende aktive ulvkandidaten när jag uteslutit alla andra. Och jag är fett skraj för att Octa ska vinna ikväll om det visar sig att Fjodde är hans polare. Men allt det här har jag redan sagt.

Ska vi ta och droppa vår topp 3 ulvlista, tjejer? Jaa!

1. Octa
2. Andersson
3. Fjodor
1. Andersson
2. Fjodde
3. Slantsingling mellan Octa och Brynolf
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Lika bra också att nämna att jag blev inkallad på jobbet imorgon så jag är hemma först vid 17-18 tiden beroende på trafik. Ska tydligen ta hand om någn leverantör så kommer ha svårt att stirra i mobilen under längre perioder mellan 08 och 17 (nej jag kollar inte på mobilen när jag kör era galningar.) Jag skulle uppskatta om vi försöker lägga en plan ikväll redan för nästa runda.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Lika bra också att nämna att jag blev inkallad på jobbet imorgon så jag är hemma först vid 17-18 tiden beroende på trafik. Ska tydligen ta hand om någn leverantör så kommer ha svårt att stirra i mobilen under längre perioder mellan 08 och 17 (nej jag kollar inte på mobilen när jag kör era galningar.) Jag skulle uppskatta om vi försöker lägga en plan ikväll redan för nästa runda.
Bah, humbug! :p
 
Top