Varulv Vampyrernas maskerad - R4

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ni... ligger ju båda med röst på Octa?
Ja, jag gillar inte att Andersson hakade på där. Men samtidigt gillar jag hans tänk som ledde dit. Det jag sa om Häger var ju att Andersson verkade misstänka honom, och jag bad honom gå tillbaka och gräva.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
887
@Hägerstrand för sista gången, varför la du en röst på Xyas 21.00 i R1?
Om du lovar att det är sista gången :)

Eftersom en röstförflyttning 20.59 hade varit bevis på att jag låg i fel drev. Jag hade en färdigskriven countersnipe i vänstra fönsret på skärmen och satt och uppdaterade tråden i det högra. När det kom röst en sekunder innan stoppsignal så hade jag redan postat min countersnipe när jag satt och stirrade på Impes röst och förstod vad den betydde.

(Lite lågaktiv i tråden just nu, jobbar och läser lite i R1 & R2. Men du trodde väl inte att du skulle kunna bygga ett narrativ på att jag inte svarar bara för att jag inte postat på några timmar? Det sa jag ju till dig om i fredags, när för övrigt den här frågan också var uppe)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Huvudsakligen för att Impes snajpflytt av rösten på slutet av R1 skickade rösten till Octa. Det var ju ett riskabelt drag i det läget, för om någon sett den flytten, som ju var ett uppenbart ulvmove, och hunnit flytta rösten från Xyas till Impe hade hela ulvplanen åkt åt fanders och byn i princip vunnit. Ulvarna hade blivit av med 1/3 av sitt gäng utan att få ut siaren och sedan hade vi kört Operation Bloddopning på Xyas. Hade de verkligen riskerat det utan att kunna få ut något av det?

Fast med det sagt så tycker jag egentligen att @Hägerstrand är mer misstänkt. Men jag ska göra som @Brynolf föreslår och läsa ikapp hans försvar i R2 och se om det är så grönande som det påstås.
Nä nä, snajpflytten är ett femliters blaskigt bag in box-vin.

Och Impes flytt var faktiskt inte riskabel alls, Xyas hade utslagsröst så det hade räckt att någon hoppade från Xyas till Impe för att allt skulle ha gått annorlunda. Impes snajp gjorde ingen skillnad där.

Men ja, kolla upp Häger i R2 med lite fräscha ögon du.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ser mer på det som att du medlöpte på Octas ideer med glada tillrop och funderingar om problem.
Gjorde sken av aktivitet men inte som Octa fnulade ut grejjerna
Om det är snillrik plan 7 eller nåt du tänker på så var det han som snillade ja. Men kan du läsa min R3 igen snälla? Borde inte en ulv ha bara "JA tack, en gratis bybo", I stället för att börja noja om fällor och att det vore säkrast att låta Sod leva?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag kan tänka mig att rösta på antingen, Basse, Andersson eller Brynolf där jag gärna ser att dessa tre har varsitt drev.
Intressant att Andersson och Brynolf röstat på mig. Hade två som ulvar tillsammans spelat så? Det är ju trots allt nästan matchboll så kanske.
Bara vi tajtar till dreven i god tid och inte åker på ulvens extrapoäng.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Hur menar du mer exakt?
Vi är båda för misstänkta för att få käka upp nån ikväll. Så om vi kollektivt beslutar att hänga Octa, så får folk haka på bak i drevet. Sedan röstar du igen och hamnar sist. Sedan röstar jag igen och hamnar ännu mer sist. Jag litar inte på att du inte skiter i att flytta dig om jag börjar.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,183
Location
Uppsala (Umeå)
Nä nä, snajpflytten är ett femliters blaskigt bag in box-vin.

Och Impes flytt var faktiskt inte riskabel alls, Xyas hade utslagsröst så det hade räckt att någon hoppade från Xyas till Impe för att allt skulle ha gått annorlunda. Impes snajp gjorde ingen skillnad där.

Men ja, kolla upp Häger i R2 med lite fräscha ögon du.
Visst @Hägerstrand kan ha gjort en feltryckning som han säger - men det är också en väldigt bekväm och obevisbar ursäkt. Det är inte den starkaste gröning som jag läst.

Tittade igen på Impes flytt i R1 och håller inte alls med om att Impes snajp inte var riskabel. Den var den väl visst? Ställningen var 7-5 att rösta ut Xyas och vid lika hade Impe åkt p g a tidigare röst. När Impe flyttade sin röst blev ställningen 6-5. Så det hade räckt att någon suttit vid datorn beredd på att motsnajpa (eller om Häger skrivit rätt om vi tror på det narrativet) eller att @fjodorsenuba som dittills inte synts till i tråden kommit inramlande i sista sekund och lagt en kaosröst på Impe så hade han rykt och ulvgänget varit i svår knipa.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,183
Location
Uppsala (Umeå)
Vi är båda för misstänkta för att få käka upp nån ikväll. Så om vi kollektivt beslutar att hänga Octa, så får folk haka på bak i drevet. Sedan röstar du igen och hamnar sist. Sedan röstar jag igen och hamnar ännu mer sist. Jag litar inte på att du inte skiter i att flytta dig om jag börjar.
Kör i vind. Jag backar mig bak i häng Octa-kön. (Och hoppas att jag inte hänger mig själv i samma veva eftersom det då bara blir jag som är i någon slags drev just nu.)

Röst: @Genesis
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Tittade igen på Impes flytt i R1 och håller inte alls med om att Impes snajp inte var riskabel. Den var den väl visst? Ställningen var 7-5 att rösta ut Xyas och vid lika hade Impe åkt p g a tidigare röst. När Impe flyttade sin röst blev ställningen 6-5. Så det hade räckt att någon suttit vid datorn beredd på att motsnajpa
Mja fast du räknar fel va? Om det står 7-5 så räcker det att en hoppar från Xyas till Impe, så blir det 6-6 och Xyas vinner. Alltså lika farligt som att göra det 6-5 och riskera 5-6.


eller att @fjodorsenuba som dittills inte synts till i tråden kommit inramlande i sista sekund
Detta har du förstås jävligt rätt i. Fjodor skulle kunna satt 6-6 och avgjort.

Impe verkade inte orolig för att Fjodor skulle dyka upp. Hur kunde han vara så säker på det om de inte är i samma lag?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Det som gör mig bekymrad just nu är att Hägerns röst på Xyas, för att förhindra det counterclaim han förutsåg, skulle få Impetigo att klara sig.
Jag börjar gilla det Andersson skriver, även om jag inte gillar att han skriver det nu, när han är pressad.

Alla! Är vi helt överens om att Hägerstrands röst 21.00 är okontroversiell?

Skärmavbild 2024-01-22 kl. 13.47.42.png

(För mig blir det kognitiv dissonans att Hägerstrand som med röst 491 vill ha ut Impetigo har förberett ett counterclaim som ska ta ut Xyas?)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,183
Location
Uppsala (Umeå)
Mja fast du räknar fel va? Om det står 7-5 så räcker det att en hoppar från Xyas till Impe, så blir det 6-6 och Xyas vinner. Alltså lika farligt som att göra det 6-5 och riskera 5-6.



Detta har du förstås jävligt rätt i. Fjodor skulle kunna satt 6-6 och avgjort.

Impe verkade inte orolig för att Fjodor skulle dyka upp. Hur kunde han vara så säker på det om de inte är i samma lag?
Tror egentligen att vi menar samma sak. Det är klart att det var en risk när det var 7-5 också - men det är inte det som var min poäng. Varför satt inte Impe lugnt i båten och väntade ut rundan? Xyas var ändå på väg ut. Istället gjorde han ett snajpmove som riskerade att provocera fram att någon skulle flytta en röst till honom som en countersnajp på ett uppenbart ulvdrag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Varför satt inte Impe lugnt i båten och väntade ut rundan? Xyas var ändå på väg ut. Istället gjorde han ett snajpmove som riskerade att provocera fram att någon skulle flytta en röst till honom som en countersnajp på ett uppenbart ulvdrag.
Ok. Fattar. Ja, vad är din slutsats av detta?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,183
Location
Uppsala (Umeå)
Gör du verkligen inte det? Vem skulle det annars vara?
Det skulle för allt i världen kunna vara du. Det var inte riktigt det benhårda case som jag efterfrågade.

Och om min teori stämmer - att en ulv fått röstnings-BP så att de ligger på minst 5 BP nu - så riskerar vi att förlora den här rundan om du vill rösta ut mig bara för att testa samtidigt som de nattmördar en 2 BP-person.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,183
Location
Uppsala (Umeå)
Ok. Fattar. Ja, vad är din slutsats av detta?
En tanke är att Impe skickade BP till sin ulvkompis Octa. I förhoppningen om att det draget skulle försvinna i ett allmänt hallå kring hur rundan slutade.

En annan är att Impe visste att ulv-Häger satt beredd att kontra en motsnajp, men att Häger sedan råkade slinta på avtryckarknappen eller agerade trots att han inte behövde. Häger behövde i så fall dessutom vara aktiv kring rundans slut för att garanterat vara först på det häng-Impe-tåg som skulle bryta ut direkt i R2.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Det skulle för allt i världen kunna vara du. Det var inte riktigt det benhårda case som jag efterfrågade.

Och om min teori stämmer - att en ulv fått röstnings-BP så att de ligger på minst 5 BP nu - så riskerar vi att förlora den här rundan om du vill rösta ut mig bara för att testa samtidigt som de nattmördar en 2 BP-person.
Ja visst, det kan vara cement som helst. Men du har inte direkt bidragit till byn på samma sätt som andra har, har ingen form av alibi eller grönande aktivitet och har lågflygit när du behövts som mest. Kontentan vi sitter i är ju att ALLA är gröna I sin egen rätt, men du i så fall är minst därhän.
Och enligt din matte behöver vi ju ta ut en ulv nu, och där är du den främsta kandidaten. Inte Octa.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag vill se ett riktigt resonemang som förklarar Hägers röst i post #491 R1 som en ulvtaktik. Annars tycker jag ni kan släppa Häger helt, finns ingen anledning att tjata sig blåa om sista rösten ifall det inte går att förklara att han svängde över drevet på Impe med mindre än 4 timmar kvar på rundan.
 
Top