Varulv Vampyrernas maskerad - R4

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Herregud. Ska Sidd vinna som ulv i fullt dagsljus? Snälla Sidd säg att du är bybo, eller har du och ulvgenget börjat fira redan nu?
Jag är bybo.
Som undrar vem av er som sitter å käkar popcorn nu å myser.
Anderssons deltagande är ju lite för sparsmakat för att vara byboigt i den här situationen.
Är mest skraj för att Octa ska ro hem detta med Impe i bakgrunden.

Men Basse: fasiken vad konstigt frånvarande du var i söndags? Å Hägers röst som jag tjatat om, så att denne typ gett upp om mig, tar du upp nu igen?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,597
Men Basse: fasiken vad konstigt frånvarande du var i söndags?
Tja, jag var väl lite trött, långpromenad med fru och svägerska. Sodmikail kändes som ett tryggt val. Hade inte så himla mycket att komma med.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Påminnelse: Rundan slutar idag klockan 21:00. Spelare med specialförmågor har till 21:15 på sig att skicka in sina order.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Om vi prickat rätt nu med @Andersson 👍
Vad är planen för R5?
Mkt beror förstås på om Väktaren lyckas men vi kan väl titta på båda scenariorna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Väktaren lyckas:
Sidd: 2bp
Anth: 2bp.
Häger: 2bp.
Octa: 2bp.
Basse: 1bp.
Fjodde: 1bp.

Och 2 bp till på nån av er andra!
Då har ulvarna 3-4bp.
Då har vi 1 runda till på oss om Väktaren misslyckas kommande natt.
Fler om Väktaren gör sitt jobb och vi röstar ut bybo.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Spännande att se hur mycket blod Andersson har. Mycket hänger ju på det. Har han så mycket att ulv3 inte kan vinna nästa runda vore det ju väldigt glatt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Om vi prickat rätt nu med @Andersson 👍
Vad är planen för R5?
Mkt beror förstås på om Väktaren lyckas men vi kan väl titta på båda scenariorna.
Planen är att skrika på varandra i 23 timmar och sen halhafsa ihop ett drev mot Octa och Brynolf som slutar med kapsejs, eftersom det är Basse som är ulven. Alla namn är utbytbara mot varandra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Väktaren misslyckas:
Då har ulvarna 5-6 bp.
Då måste både Väktaren klara sitt uppdrag och vi rösta ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Förstaröstdiskussion inför R5:

Visst bör vi besluta att ge BasseScummisen eller IKEAfjodde första röst i ett drev då de (kanske) bara har 1bp var.
Riskerar vi en ensamvinnarulv mer närmare vinst annars?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Jag tänker göra en @Hägerstrand röst på Impetigo snart efter deadline.
Smular detta bara så ni vet att det inte är nån ide att försöka snajpa här nu!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
800
Förstaröstdiskussion inför R5:

Visst bör vi besluta att ge BasseScummisen eller IKEAfjodde första röst i ett drev då de (kanske) bara har 1bp var.
Riskerar vi en ensamvinnarulv mer närmare vinst annars?
Fattar inte hur du kan tänka R5 när det finns så många scenarion som gör denna till den sista. Jag försöker rangordna hur dum jag skulle känna mig beroende på vilken ulvkonstellation det är.

Den absolut värsta är väl vinst för @Octagonal och @Anthrox , då är jag helt bortkollrad.
Tvåa är väl @Brynolf eller @Basenanji i kombination med @Sidd eller @Octagonal . Då kommer jag sparka mig själv hela vägen till sjukstugan för att jag inte drevade någon av de två första hårdare.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Förstaröstdiskussion inför R5:

Visst bör vi besluta att ge BasseScummisen eller IKEAfjodde första röst i ett drev då de (kanske) bara har 1bp var.
Riskerar vi en ensamvinnarulv mer närmare vinst annars?
Ja om ulven har 4 poäng måste han ju både ligga först i kön och lyckas med mord. Har han fler poäng än så tror jag inte han törs sticka ut hakan på det viset utan förlitar sig på enbart mord.

Men en suspekt jävel som snajpar snabbt kan vi väl rösta ut om han inte vill flytta på sig hur som helst.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Euh OM vi har fel med Anders så torskar vi eller så är ulvarna jag och Fjodde. Och det är det ju inte. Eller jag kanske är en dum fan igen....
 
Top