Varulv Vampyrernas maskerad - R4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,597
Lika bra ocksÄ att nÀmna att jag blev inkallad pÄ jobbet imorgon sÄ jag Àr hemma först vid 17-18 tiden beroende pÄ trafik.
Ok, bra att veta. Jag Àr bara rÀdd för att partiet slutar nu ikvÀll. Om Andersson inte Àr ulv och ulvgengets nattmord gÄr genom har de vÀl 7 poÀng?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, bra att veta. Jag Àr bara rÀdd för att partiet slutar nu ikvÀll. Om Andersson inte Àr ulv och ulvgengets nattmord gÄr genom har de vÀl 7 poÀng?
Bara om en av ulvarna Àr Octa, HÀger eller Sidd. Eller Anth, antar jag, för han fÄr ju ocksÄ en extra poÀng ikvÀll.

Just dÀrför borde vi hÀnga Octa nu. Vi hinner ta en till imorgon Àven om vi har fel.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Fjodde jobbar stenhÄrt i R2 med att avrikta misstankar frÄn Octa. Sen postar han en lista dÀr i princip bara Octa och Andersson Àr annat Àn gröna. I övrigt Àr han igÄng nÀr han vÀl Àr igÄng, as per usual.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Bara om en av ulvarna Àr Octa, HÀger eller Sidd. Eller Anth, antar jag, för han fÄr ju ocksÄ en extra poÀng ikvÀll.

Just dÀrför borde vi hÀnga Octa nu. Vi hinner ta en till imorgon Àven om vi har fel.
VÀktaren vÀktar Sidd eller HÀger sÄ det Àr 50 % chans OM Octa Àr ulv, de behöver ju mörda en tvÄpoÀngare.
Är Octa inte ulven, hur blir det dĂ„?
 

HĂ€gerstrand

Tror fortfarande pÄ 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
800
Bara om en av ulvarna Àr Octa, HÀger eller Sidd. Eller Anth, antar jag, för han fÄr ju ocksÄ en extra poÀng ikvÀll.

Just dÀrför borde vi hÀnga Octa nu. Vi hinner ta en till imorgon Àven om vi har fel.
Fan, jag hade ju lyckats intala mig att din uppmaning till topp 3 röda var nÄgot du startat för att du+nÄgon med 2 BP nu hade matchboll, och du ville ha kvitto pÄ hur under radarn ni var för att skryta med i eftersnackstrÄden. :)

Det Àr en rimlig tanke, men bygger ju fortfarande pÄ att Octa Àr mer rimlig som röd Àn Andersson, right? Annars ÀndÄ ingen ulvvinst om vi tar Andersson.

Hemkommen till fru med halsfluss och barn utan halsfluss nu, sÄ jag hinner inte göra nÄgot grovarbete, men checkar in ordentligt vid 20 och Àr pÄ om det hÀr Àr nÄgot vi jobbar med. Det Àr vÀl ÀndÄ inte önskvÀrt att jag lÀgger första rösten i sÄ fall.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det Àr en rimlig tanke, men bygger ju fortfarande pÄ att Octa Àr mer rimlig som röd Àn Andersson, right? Annars ÀndÄ ingen ulvvinst om vi tar Andersson
Ja i mitt huvud Àr han bÄde mer rimlig och farlig Àn andersson. Men eftersom ni andra inte vet sÄnt snusk som jag vet sÄ Àr det inte sÄ konstigt att jag inte fÄr nÄt vidare gehör hÀr.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,597
Tja, jag har ju tidigare i spel försökt syna Octagonal utifrÄn att Impetigos stunt inte varven tillfÀllighet. Men jag vet inte, lite för mycket aktivitet runt röstsnurrar förra rundan för att varaculv?!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Ja i mitt huvud Àr han bÄde mer rimlig och farlig Àn andersson. Men eftersom ni andra inte vet sÄnt snusk som jag vet sÄ Àr det inte sÄ konstigt att jag inte fÄr nÄt vidare gehör hÀr.
Nu lÄter det som att det Àr dags för hot goss, dish!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ja i mitt huvud Àr han bÄde mer rimlig och farlig Àn andersson. Men eftersom ni andra inte vet sÄnt snusk som jag vet sÄ Àr det inte sÄ konstigt att jag inte fÄr nÄt vidare gehör hÀr.
Att jag Àr mer farlig kan jag köpa med tanke pÄ BP och att jag inte ser ut att bli utröstad men mer rimlig? Komigen nu.

Tycker nÀstan det lÄter som att du försöker sÄ misstro för att hÀnga mig nÀsta runda eller nÄt. Tyckte du började kÀnnas grön men nu vet jag inte lÀngre.
BÄde du och Basse försöker lÀgga upp att Octa minsann Àr farlig. Om nÄn av er Àr god föreslÄr jag att ni riktar energin mot den andre istÀllet!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Nu har drevet landat rÀtt hÄrt pÄ Andersson, och han har gÄtt awol igen. Tror vi har trÀffat rÀtt dÀr iaf.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Sen Àr det vÀl lite orovÀckande att Sidd har försvunnit iofs. Och att Sann makt inte kan förstöras. Har Sidd dragit en fuling pÄ oss?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Vad har vi som grönar Sidd, förutom rösten pÄ Impe? TÀnker att ulvarna kanske sagt typ "om inte drevet har vÀnt i sista timmen sÄ Àndrar vi"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,597
Sen Àr det vÀl lite orovÀckande att Sidd har försvunnit iofs. Och att Sann makt inte kan förstöras. Har Sidd dragit en fuling pÄ oss?
Du kan vara lugn, Sidd hedrar oss med att skicka en smiley!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,597
Herregud. Ska Sidd vinna som ulv i fullt dagsljus? SnÀlla Sidd sÀg att du Àr bybo, eller har du och ulvgenget börjat fira redan nu?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Jag har ju varit Ä grÀvt pÄ er allihopa aktiva men ser inte att jag fÄtt sÄ mycket uppbackning sÄ jag kÀnner att det kanske Àr bÀttre för mina nerver att ta ett steg tillbaka Ä se vad ni fnular pÄ om utan att ni har mig brusande, tjatande och grÀvande.
Raderade just mitt första stolta grÀv som jag sparade i anteckningarna om att de som röstat först skulle vara skumma. TÀnkte att den ska jag visa upp sen efter spel Ä stolt deklarera att kolla vad rÀtt jag hade redan frÄn början. DÀr hade jag Vimes, WH och Sodm som misstÀnkta. SÄ bra var det.
Basse Àr dock kvar men thats it.

En annan grej fasiken vad man planterar tankebanor i hjĂ€rnan nĂ€r man kollar upp en annan spelare och hur ni andra spelar mot den. Tex att Sodde var ulv och hur ni dĂ„ skrev mot denne kommer jag pĂ„ mig sjĂ€lv att ”ja just det - han var ju bybo” -slĂ€ng det spĂ„ret i papperskorgen ocksĂ„.

Men men jag följer trĂ„den👍
 
Top