Varulv Vampyrernas maskerad - R4

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
"Jag är sabbare! Jag är sabbare!" ropar Sodmikail. Folk tittar och skrattar lite. "Titta, jag har en tatuering, som Impetigo!", säger han, och visar upp hur han skrivit "Camilla luktar illa" på sin arm med spritpenna. Folk skrattar lite mer. Sedan säger någon "Jaså du, din sabbare! Komma här och hålla låda. Det blir finkan för dig!"
"Ja! Hahaha! I finkan med mig!" skrattar Sodmikail glatt, tills han ser Camillas vakter och inser att han faktiskt börjar släpas mot finkan.
"Asså, jag skojar bara, det vet ni va?" säger han. Ingen respons. "Det är ju maskerad! Jag har klätt ut mig till en sabbare! Haha. Ha?"
Han blir inslängd i finkan. Desperat sliter han av sig masken. "Men hörni! Kolla! Det är ju jag! Ni känner mig! Jag är Camillas kompis!"
En lite ansträngd tystnad. Alla närvarande kan se att det är Camillas gamle vän som står där. Sodmikail är lättad. "Jag sade ju det! Skojade bara lite."
Men minerna byts nu till sorgsna blickar.
"Du vet reglerna för den här festen. Man får inte bryta maskeraden. Camilla har varit VÄLDIGT tydlig på den fronten."
En klentrogen Sodmikail ser på resten av gruppen medan de diskuterar vem som ska utföra straffet. Lotten faller på Sidd. "Lessen, hörru. Inget personligt, men Camilla SADE att vi inte får bryta maskeraden. Och du vet hur hon blir.


@Sodmikail blir utröstad. Han var en av Camillas vänner.

Kvar i spel är:
  1. @Basenanji
  2. @Anthrox
  3. @Hägerstrand
  4. @Sidd
  5. @Andersson
  6. @Octagonal
  7. @fjodorsenuba
  8. @Brynolf
Denna runda slutar imorgon måndag, klockan 21:00.

Länk till röstverktyget
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Fy. Fan. Vad. Tråkigt.

Jag blir besviken. Om spelet är svårt är det fan så mycket lättare att skita i det än att bestämma sig för att sparka undan klossarna för alla andra.

Jag tar en paus för kvällen. Jag kände mig redan lite matt över hur det blivit med två omröstningar med färdig utgång, och nu detta.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Men yay. Inget nattmord. Då har ju inte så mkt förändrats egentligen.
Det är sant. Om ulvarna avstod nattmord för att inte dra nytta av situationen så hedrar det dem något enormt. Ni är i så fall stjärnor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Äh va fan...förlåt @Sodmikail ! Får prata efter spelet hur vi tänkte.

Hoppas väktaren fick in en träff!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Asså Varulvsspel förvånar.
@Sodmikail ?
Du var alltså inte ulv men påstod det. Det var ju i alla fall en intressant debut det här.
Tackar för att du höjer svårighetsgraden för byn då det ju blir alldeles för enkelt annars.
Är det nåt vi har missat i designen @Genesis ? Du skrev fel eller?

Vi har alltså fortfarande 2 ulvar i spel.
Jag är rädd att det är Brynolf och Basse.

Gissar att @Octagonal & @Anthrox Vi behöver tillbaka till ritbordet.

Röst: @Basenanji
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Eller vänta nu.
Glöm den rösten.

Det är Brynolf och en av lågflygarna andersson/fjodde.

Röst: @Brynolf

Sorry för dribbelsvammel.
Mitt case på Basse sprack ju om nu Sodden var bybo.
Jag hade ju hokat upp mig på Basse då jag trodde denne låssasgrönade sig i morse.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ulvarna har 4-6 poäng nu beroende på hur många av Sidd, Häger och Octa som är ulvar. Det räcker att en av dem ska vara det för att det ska vara matchboll nu om de prickar en av våra tvåpoängare.

Om vi är övertygade om att ingen av dem är ulv så har vi en runda till på oss.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jahopp, då är frågan vad vi borde hitta på nu. Det händer onekligen snabbt i detta spel😅

Kommer inte heller kunna vara särkilt delaktig imorrn under dagen tyvärr men kommer kunna vara aktiv imorrn kväll åtminstone.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jahopp, då är frågan vad vi borde hitta på nu. Det händer onekligen snabbt i detta spel😅

Kommer inte heller kunna vara särkilt delaktig imorrn under dagen tyvärr men kommer kunna vara aktiv imorrn kväll åtminstone.
Hur var det med era snillrika planer 6&7 eller vad vi nu är uppe i? Nån av dem borde väl funka fortfarande, BP-balansen har ju inte ändrats.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vi kan ju rent teoretiskt cirkelrösta varandra men ulvarna kan ju potentiellt plocka 4 poäng och då blir det game over så fungerar inte.

Ulvarna har 4 poäng. Vi kan alltså inte riskera jämna drev. Om de plockar 1 eller 2 BP på en snajpröst och 1 eller 2 på nattmord är det game over.

Alltså måste vi nog välja en kandidat alla röstar på. Någon smart plan byggde på att Sodm var ulv.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så en smart plan hade fungerat om vi var fler spelare och hade mer tid på oss men nu ser det nog mörkt ut med den saken. Vi har tyvärr inte råd att förlora en omröstning.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vi har iallafall inte råd att låta en ulv få poängen av den vi röstar ut.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Mjahopp. Tillbaka till ritbordet dårå.
2 ulvar kvar med 4 poäng. 6 bybor. 3 har 2 utröstningspoäng, Octa, Häger och Sidd.
Min plan utgick ju från att det bara skulle vara en ulv kvar nu, så den är väl kaputt for the time being.

Tillbaka till Vanligt Jävla Varulvsspel då?

Röst: @Andersson
Du är fortfarande min huvudmisstänkta!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Om vi förutsätter att det var grönande att rösta på Impe i R1 så är det ju bara jag, Octa och Andersson kvar som kan vara ulvar.

Häger röstade visserligen också Xyas i sista sekunden där. Med lite perspektiv på saken, har vi kramat allt vi kan ur den rösten?

Försvunne Fjodor har jag grönat pga PM-gate, men det är ju inget vattentätt argument.
 
Top