Varulv Vampyrernas maskerad - R4

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Säga vad en vill om situationen, men det borde gå att utläsa lite reaktioner från R3 som antingen är genuina eller påklistrade. Bara ulvarna visste ju att Sodmi inte var en ulv.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Jag finner det mycket osannolikt att ulv-Octa skulle gå in i superlösar-mode och harva fram planer och idéer om han visste att vi höll på att rösta ut en bybo som alla trodde var en ulv. Varför lägga tid och energi på sånt liksom?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Samma sak med Brynolf som gick in i survival mode med värsta tänkbara i sinnet och att det var en fälla.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Om det är någon annan än Fjodde och Andersson som är kvarvarande ulvar så spelar ni så jävla bra 😖
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,735
Location
Stockholm
Första reaktionerna på Sod-debaklet:

Anth: Jag hoppas du fattar att du förstör om du är bybo.

Octa: Borde vara ett gemensamt ulv-beslut. Vad är deras plan? Tror Basse försöker gröna sig genom att rösta på någon som erkänner sig vara ulv.

Sidd: Är det coachat snack för att vi egentligen ska vibägar-tro att det är att sista ulven är en lågflygare? Jag tror sista ulven är aktiv. Ljug aldrig som bybo (stämmer inte detta så återkom snarast)

Brynolf: Jag tolkar detta iaf som att Sod bara har en röst och hans polare har tre. Vi måste se det här med "i värsta fall-glasögon" som en avledande manöver för att skydda den store fule ulven med mest blod.



Noterar att de enda som ens verkar överväga att Sod är bybo är Anth och Sidd.

Jag och Octa är paranoida och tror det är olika typer av ulv-plan. Käns grönande om jag får säga det själv.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,735
Location
Stockholm
Om det är någon annan än Fjodde och Andersson som är kvarvarande ulvar så spelar ni så jävla bra 😖
Verkligen. Men har vi inte slagit fast ett axiom att Impe aldrig skulle offra sig och överlåta ulvaliret på två inaktiva?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Att Brynolf argumenterade för att inte rösta ut Sodmikail borde väl vara grönande bortom allt rimligt tvivel dessutom. Enklaste byboutröstningen någonsin för team ulv liksom.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Verkligen. Men har vi inte slagit fast ett axiom att Impe aldrig skulle offra sig och överlåta ulvaliret på två inaktiva?
Well... jag vet inte längre. Andersson borde i alla fall vara ulv. Kan verkligen inte släppa att han checkade ut R1 flera timmar innan rundan var slut, men ändå var inne i R2 typ 10 minuter efter att rundan startat. Och kvar efter alla spelare som jag inte kan se på annat sätt än gröna är enbart Fjodde.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,660
Location
Oktoberlandet
Första reaktionerna på Sod-debaklet:

Anth: Jag hoppas du fattar att du förstör om du är bybo.

Octa: Borde vara ett gemensamt ulv-beslut. Vad är deras plan? Tror Basse försöker gröna sig genom att rösta på någon som erkänner sig vara ulv.

Sidd: Är det coachat snack för att vi egentligen ska vibägar-tro att det är att sista ulven är en lågflygare? Jag tror sista ulven är aktiv. Ljug aldrig som bybo (stämmer inte detta så återkom snarast)

Brynolf: Jag tolkar detta iaf som att Sod bara har en röst och hans polare har tre. Vi måste se det här med "i värsta fall-glasögon" som en avledande manöver för att skydda den store fule ulven med mest blod.



Noterar att de enda som ens verkar överväga att Sod är bybo är Anth och Sidd.

Jag och Octa är paranoida och tror det är olika typer av ulv-plan. Käns grönande om jag får säga det själv.
Det finns ju vinbägar-möjlighet här va.
Ponera att du och Octa vet och då låssas hitta på varianter om lur.

Eftersom du nu lyft upp frågan i ljuset så får vi väl dra den diskussionen även fast spelet då kanske är brutet:

Tänkte också på det där med Anthrox reaktion.
Min kommentar inom parantes var för att jag läst Anthrox direkt-kommentar till Sodde, så jag upprepade det uppenbart viktiga i saken.

Mina anteckningar nu:
@Anthrox
Post R3: 152
Är denna post skriven av en ulv som vet sanningen?
Och @Basenanji tummar upp.

Jag tolkar de som att de tyckte det var ett så märkligt beslut av Sodde och att de villa kolla om han skulle återkomma med nya besked.


Nu har vi redan i årets första spel haft märkligheter att fundera på.
Hägerns stressröst efter deadline och nu Soddes avhopp med oväntad överraskning.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Frågan är väl huruvida Andersson håller sig borta strategiskt, eller vad som händer. Sodmis outning genererade två poster därifrån, ingen av dem sa något särskilt matnyttigt. Förutom att Andersson tycker det är bäst att rösta ut Sodmi direkt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Det finns ju vinbägar-möjlighet här va.
Ponera att du och Octa vet och då låssas hitta på varianter om lur.

Eftersom du nu lyft upp frågan i ljuset så får vi väl dra den diskussionen även fast spelet då kanske är brutet:

Tänkte också på det där med Anthrox reaktion.
Min kommentar inom parantes var för att jag läst Anthrox direkt-kommentar till Sodde, så jag upprepade det uppenbart viktiga i saken.

Mina anteckningar nu:
@Anthrox
Post R3: 152
Är denna post skriven av en ulv som vet sanningen?
Och @Basenanji tummar upp.

Jag tolkar de som att de tyckte det var ett så märkligt beslut av Sodde och att de villa kolla om han skulle återkomma med nya besked.


Nu har vi redan i årets första spel haft märkligheter att fundera på.
Hägerns stressröst efter deadline och nu Soddes avhopp med oväntad överraskning.
Fast hade en ulv lyft tanken på att det kan vara en bybo som säger det? Det är trots allt den enklaste byboutröstningen en ulv kan få. Fruktansvärt osportsligt dock, så skulle väl vara därför.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,735
Location
Stockholm
Jag tolkar de som att de tyckte det var ett så märkligt beslut av Sodde och att de villa kolla om han skulle återkomma med nya besked.
Precis, det var den känslan jag fick också, när jag hade på mig paranoja-brillorna.

Som Häger rörde vid så är vi väl inga monster i det här gänget? Det är inte otänkbart att ulvarna lät bli att mörda ikväll. Och i så fall är det rimligt att det föregicks av "Men du Sod, är du säker på att du vill göra så här?"
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
När jag läste Sodmis post så läste jag den som ett sarkastiskt utfall, och kände att det likaväl kunde vara en bybo som skrev det i affekt. Därav min kommentar. Men eftersom det inte kom några fler poster om det så utgick jag från att det stämde.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Jag läste sodmis post som vad jag kan anta är ungefär som Basse kände här (under Fight Club R1):

”STOPP – jag ger upp” äh jag är en sabla grinolle jag vet, men orkar inte vända det här en vecka kvar till jul. Bättre att ta ut frågetecknet Basse och leta på andra ställen! Ber om ursäkt för dåligt spel men tyckte att jag grönade mig genialt. Sedan tror jag byn behöver få mer info om speldesignen och det lät vi få nu. Jag åker ut nu - men vinner med byn! Go byn!! 💪✌🤛
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,660
Location
Oktoberlandet
Sätter mig under bordet och börjar gråta lite bland alla vinglas.
Jag saknar @Vimes och @Waterhouse 😭
Jag det är svårt nu att tolka allt dribbel.
Jag har landat i att 4 spelare behöver agera gemensamt och komma överens:

Gröna:
Sidd: 2p
Hägerstrand: 2p
Anthrox : 1p
Octagonal: 2p

Gula pga för lite aktivitet:
fjodorsenuba: 1p
Andersson: 1p

Ulvarstil:
Basenanji: gräver tafatt, deltar ej söndag vilket inte klingar byboBasse: 2p
Brynolf: har jag redogjort förra rundan : 2p


Dock har jag redigt svårt att förhålla mig till lågflygarna som ger ok poster när de är med men förstås inte behöver stå till svars för nåt för det finns inget, så visst det finns ju alla möjligheter till ulv här.

Hur har vi det nu med poängen?
Stämmer mina förslag så leder byn med 9-4.

Nu är det 1/3 chans att Väktaren prickar rätt på 2poängarna.

Där ser ni var jag står och jag hoppas vi landar i rätt drev nu.
Återkoppla🙏
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,735
Location
Stockholm
Precis, det var den känslan jag fick också, när jag hade på mig paranoja-brillorna.

Som Häger rörde vid så är vi väl inga monster i det här gänget? Det är inte otänkbart att ulvarna lät bli att mörda ikväll. Och i så fall är det rimligt att det föregicks av "Men du Sod, är du säker på att du vill göra så här?"
När jag tänker efter så är det rätt svinigt att pusha det här spåret. OM ulvarna nu var sjyssta och lät bli mord så all heder åt dem, vi behöver inte utnyttja eventuella spår det kan ha lämnat.

Gonatt sålänge
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Lite tungt nu. Jag stör mig på att Andersson var inne i R3 pyttelite och pratade om varför han inte var med i R2. Det skiljer sig ändå från Sodmikails närvaro.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Vad hade hänt om Impe hade åkt i R1? Vi hade gått in i R2 med en väktad Xyas med siande. Vem hade han siat tror ni? Fanns det något faktiskt scenario där byn hade förlorat då? Finns det någon chans att ulvarna tog chansen att stå på fel sida i R1?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
En annan diskussion värd att hålla nu är väl om väktaren bör outa vid det här laget?
 
Top