Varulv Vampyrernas maskerad - R4

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Jag tycker Andersson är röd. Av följande skäl.
- Dyker in i R2 tidigt men inte aktiv R1 slut.
- Dyker oväntat upp R3, lägger 2-3 inlägg och försvinner.
- Vi pingar honom och drevar och han kommer inte in
Om jag vore lågflygande bybo så lär man iallafall mäkta med att komma in och gorma och skrika häng inte mig, eller iallafall ge byn mer information.
Sen är det såklart beklämmande om man har svårt att göra det på grund av livsåtaganden men det har han ju inte pingat mer än för bakfylla och även om han hade en redig fest så borde han förhoppningsvis nu börjat nyktra till lite.
BasseBus (trolig ulv) och SmygarBrynolf (trolig väktare) släpper vi då tycker jag så skickar vi mr.Anderson till fängelsehålan!

Röst: @Andersson

För ”Sann makt kan inte förstöras”
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag tror väl att vi alla är hyfsat överens om att Andersson är rödast på banan va? Kruxet kommer ju i att hitta den sista ulven sen, eftersom alla kvarvarande är gröna i någon mån.
Vi har Octa och Brynolf som stod på fel sida om Impe.
Vi har Fjodde som var afk under hela siarduellen.
Och sen har vi mig och Basse som förvisso stod på rätt sida om Impe, men frågan är ju om ulvarna ansåg att det fanns utrymme för att ta ställning mot Impe en stund för att gröna sig.
Sidd och Häger tror jag inte kan ha haft samma position, men kanske. Rösthoppandet kan kanske medföra att det är mindre inkriminating att rösthoppa igen? Fast ulvarna måste haft rejält med is i magen då för att vänta tills sista 1,5 timmen med att flytta röster känner jag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag tror väl att vi alla är hyfsat överens om att Andersson är rödast på banan va? Kruxet kommer ju i att hitta den sista ulven sen, eftersom alla kvarvarande är gröna i någon mån.
Vi har Octa och Brynolf som stod på fel sida om Impe.
Vi har Fjodde som var afk under hela siarduellen.
Och sen har vi mig och Basse som förvisso stod på rätt sida om Impe, men frågan är ju om ulvarna ansåg att det fanns utrymme för att ta ställning mot Impe en stund för att gröna sig.
Sidd och Häger tror jag inte kan ha haft samma position, men kanske. Rösthoppandet kan kanske medföra att det är mindre inkriminating att rösthoppa igen? Fast ulvarna måste haft rejält med is i magen då för att vänta tills sista 1,5 timmen med att flytta röster känner jag.
Det bär emot att införa axiom men ja, jag tror vi måste förutsätta att ni som röstade Impe R1 är gröna allihop.

Andersson är nog rödast. Men Octa potentiellt ett större hot med en extra BP.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Det bär emot att införa axiom men ja, jag tror vi måste förutsätta att ni som röstade Impe R1 är gröna allihop.

Andersson är nog rödast. Men Octa potentiellt ett större hot med en extra BP.
Om så är fallet så är Fjodde min huvudkandidat som sista ulven. Tänker att både du och Octa borde ha reagerat annorlunda på Sodmi annars.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Om så är fallet så är Fjodde min huvudkandidat som sista ulven. Tänker att både du och Octa borde ha reagerat annorlunda på Sodmi annars.
Mm fast ett annat axiom är ju att Impe inte skulle ha övergivit ulvlaget i händerna på två frånvarande spelare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
@fjodorsenuba

Jag röstar för att Basenanji är den 3:e. Hans missförstånd under R2 och villighet att ändra sig grönar Basenanji för mig.
Vad var Basses missförstånd som åsyftas här? (För snabb kontext så argumenterar Fjodde här om att Basse skulle vara den tredje personen vi skulle lita på vid uppdelningsplanen)

Och hur gick du från den posten förra rundan, till denna nu:

Sidd är jag lika förvirrad och blind över Basse och Brynolf som Basenanji var över Octa och Häger? Jag inser när jag funderar på att jag känner mig osäker på Basenanji nu när jag funderar varv 3. I så fall håller jag nog Andersson och Basenanji som rödast. Jag provar att starta ett tåg mot Basenanji och likt honom försöker få ut lite fart! Röst: @Basenanji
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
893
[/QUOTE]
Sant, om en outning leder till att
Att jag var villig att låta Sod leva tex? Läs igenom mina inlägg i R3, det ger ett gladare humör, promise!
Jo, men det går ju också att läsa som en ulv som kan läget och vill vinna på egna meriter. Det motverkas väl till viss del av att du tar upp det nu, vilket då blir grönande, men jag tror du förstår perspektivet?

Rösten på dig var i alla fall primärt för att markera återgång till läget jag hade igår förmiddag.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Teori: Fjodde kommer in lagom till saker börjat bli utspelade och byn börjar komma över kullen, skickar ut misstankar gentemot spelare som är enkla att rikta misstankar mot (lågflygande Andersson, mig i förra rundan och basse i denna) och argumenterar själv för att ta ut lågflygarulven Andersson i hopp om att det ska gröna honom länge nog för att kunna ta sina sista BP.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Kan någon lista anledningar till att rösta på Octa, annat än att vi sväljer Impes bete?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jo, men det går ju också att läsa som en ulv som kan läget och vill vinna på egna meriter. Det motverkas väl till viss del av att du tar upp det nu, vilket då blir grönande, men jag tror du förstår perspektivet?
Naturligtvis.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
@fjodorsenuba



Vad var Basses missförstånd som åsyftas här? (För snabb kontext så argumenterar Fjodde här om att Basse skulle vara den tredje personen vi skulle lita på vid uppdelningsplanen)

Och hur gick du från den posten förra rundan, till denna nu:
Det jag syftar på är Basenenanjis svårighet att släppa Octa och Hägerstrans trots at tbåde jag och Vimes försöker får honom att göra det i R2.
Jag är orolig att jag har samma svårighet att släppa Basenanjis grönhet. Jag upplevde hans spelande i R1 och R2 som väldigt grön om än missriktat.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
fjodorsenuba said:
Jag röstar för att Basenanji är den 3:e. Hans missförstånd under R2 och villighet att ändra sig grönar Basenanji för mig.
I första meningen påstår du att Basse är den 3:e ulven.
I andra meningen skriver du att Basse är grönad.

Förklara den här posten fjodde.

@Basenanji Kan du förklara också eftersom du inte reagerade så är det nåt jag missat?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
I första meningen påstår du att Basse är den 3:e ulven.
I andra meningen skriver du att Basse är grönad.

Förklara den här posten fjodde.

@Basenanji Kan du förklara också eftersom du inte reagerade så är det nåt jag missat?
Hmm. Läste du slarvigt nu?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Teori: Fjodde kommer in lagom till saker börjat bli utspelade och byn börjar komma över kullen, skickar ut misstankar gentemot spelare som är enkla att rikta misstankar mot (lågflygande Andersson, mig i förra rundan och basse i denna) och argumenterar själv för att ta ut lågflygarulven Andersson i hopp om att det ska gröna honom länge nog för att kunna ta sina sista BP.
Tycker du Basse spelat grönt?

Jag har ju vid flertalet poster anklagat honom utan en endaste kommentar från Basse.
Very strange?
Jag tycker han låssas nonchalera saker och med flit gör instick i diskussioner.
Menar inte att folk kan skriva saker som vi andra tycker, rätt&fel är ju vad bybor håller på med.
Ulvar har mera rätt i sina poster så det är inte det jag är ute efter.
Jag menar att Basse INTE verkar vara med å jaga ulv på det sett som jag tycker du Anth, Häger och Octa.
Jag är på samma sida om jakten som er tycker jag.
Brynolf vete tusan vad denne gör för det kommer försiktiga instick som tänker utanför boxen lite hela tiden.
Basse låssas hålla på med nåt helt annat.
Låssas spela bybo tex.

Jag kanske läser av Basse helt med för mkt paranoida glasögon men jag tycker vi har en Basse här som gett sig tusan på att börja 2024 utan att rejält gräva för byn.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Kan någon lista anledningar till att rösta på Octa, annat än att vi sväljer Impes bete?
Om vi nu köper att Impe inte skulle lämna Fjodor och Andersson ensamma vid rodret, plus att alla som röstade på Impe är gröna... Så lämnar det mig eller Octa att vara den "aktive ulven". Och jag vet ju vem jag är.

Den andre ulven borde vara Andersson ja. Fjodomir är grönare.

Röst: @Octagonal
 
Top