Nekromanti Vad har du skrivit idag? [regler i trådstarten]

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
314
Skrev på Norrlands inland och gjorde klart tabeller för loppisar, grovfynd, finfynd, faktionshandlingar och ett gäng tabeller som är lite för spoiliga för att skriva om här... :wink:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Fyllt ut fler tabeller i Best och försökt summera de sista SL-tipsen. Skulle säga att jag är c:a 60% klar, inte alls lika långt som jag hade önskat vara just nu, men så tenderar det trots allt bli med hobbyprojekt emellanåt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Idag har jag börjat göra små försök att få igång skrivandet inför sommaren. Man ska inte stressa, men det vore trevligt att börja bli lite klar med grejer…

Men ja, idag blev det nog mest kartritande och så lite funderingar och punktliste-skrivande när det gäller sen allra sista delen av äventyret "Hit man kommer när man kommer hem" till Rotsystem. Jag skrev om lite så att "slutscenen" nere i datacentret mejkar lite mer sense och är lite mindre onödigt komplicerad.

Men under veckan blir nog kartan klar, och när det är gjort så skriver jag själva texten också. Och sedan är äventyret i princip klart för korrläsning, och jag kan... ge mig på nästa äventyr.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Mera Best. Tror jag kan vara klar inom en månad ungefär. Så nej, Free RPG Day var alltså totalt orealistiskt.

Men det börjar ta sig.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,288
Häromdagen blev jag klar med Piratöarna till Eon, 50+ sidor äventyrsplats + äventyr.

Sedan dess har jag hamrat på Kultscenariot som just nu kallas Dolt Under Ytan, men som med största sannolikhet kommer byta namn. Inte mycket till handling, utan mest en plats med en hel hög olika countdown counters som rollpersonerna kan trigga. Ett sätt att skriva äventyr jag inte brukar köra på, så det är kul att testa något nytt.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Skrev ett par slumpmöten och klistrade in lite ävetyrsplatser till vår nya WFRP kampanj. Om det blir bra ska det upp på Scenariobiblioteket.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Idag har jag mest skrivit mätdata och matematiska formler. Illustrator är nämligen väldigt inexakt och har inte speciellt bra verktyg för oss som är bättre på logik än på att rita. Men det verkar ju inte finnas några bättre alternativ, såatte...

Med hjälp av folk på Facebook och genom att göra en massa mätningar så har jag nu lagt den matematiska grunden för hur objekt i mina pseudo-isometriska kartor ska skalas och skjuvas för att passa in – oavsett vilken rotation de har. Tidigare har jag ju varit ganska låst till 90- eller åtminstone 45-gradiga vinklar, men nu har jag en formel att stoppa in arbiträra vinklar i och få ut vilken info jag ska stoppa in i Illustrator.

Weee!

(För alla vet att det bästa sättet att spendera ett sommarlov är med Google Sheets och trigonometri)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Khan;n326945 said:
Sedan dess har jag hamrat på Kultscenariot som just nu kallas Dolt Under Ytan, men som med största sannolikhet kommer byta namn. Inte mycket till handling, utan mest en plats med en hel hög olika countdown counters som rollpersonerna kan trigga. Ett sätt att skriva äventyr jag inte brukar köra på, så det är kul att testa något nytt.
Är 'countdown' ett koncept i PbtA? Stötte på det nu i Monster of the Week.

Klart intressant, hur som helst.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,574
Jag har knappt hunnit eller orkat skriva något på tre veckor. Först var jag på Sweden Rock Festival, sedan hade jag en fullmatad jobbvecka och nu har jag drabbats av en sådan där svår manlig förkylning. Dessutom borde jag förbereda för att måla huset snarare än att tänka på nördigheter, men ikväll har jag i alla fall putsat lite på Världsrymdens vagabonder.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,922
Location
Nordnordost
Spelprojekt X fick lite kärlek i dag. Att översätta till engelska är avgjort tråkigare än att översätta till svenska. Borde kanske återgå till att skriva på engelska först.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
entomophobiac;n326953 said:
Är 'countdown' ett koncept i PbtA? Stötte på det nu i Monster of the Week.

Klart intressant, hur som helst.
Kommer från AW, eller var där jag såg det första gången
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Lade upp strukturen för ett konventsäventyr till nästa år. Den här gången skall jag vara i tid, dammit!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,430
Location
Maastricht
Skrev idag vidare på ett projekt som har att göra med både rollspel och musik, kombinerat i ett, mer än så kan jag inte säga. Men håll ögonen öppna ;)
Det här är mer en klapp på min egen axel inför er andras ögon, samt att jag blir pepp på att skriva vidare.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
I förrgår så var det arbete med jättebläckfiskar och skissande på Octopolerna, deras våldsamma underhavsstäder , till Under ytan: Volym II.

I går var arbete fokuserad på redigering av scenariot Sorgespel, akt 4 av 5 i Bortom-berättelsen Fem nyanser av svart.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Swedish Chef;n326963 said:
Kommer från AW, eller var där jag såg det första gången
Måste nog motvilligt medge att en genomläsning av AW börjar bli oundviklig. Jag som hade tänkt vara lika cool som när jag vägrade se Titanic på bio för att den blev för populär.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
entomophobiac;n326974 said:
Måste nog motvilligt medge att en genomläsning av AW börjar bli oundviklig. Jag som hade tänkt vara lika cool som när jag vägrade se Titanic på bio för att den blev för populär.
Jag tycker det är värt att läsa och att spela en gång. Är kanske inte det spelet jag kommer komma tillbaka till oftast, men mycket av tankarna i spelet har utvecklat mig som SL.
 
Top