Vad blir ni direkt trötta av att se?

Men jag tror problemet att vi begränsas i synen på slump. Alla spelare utöver mig, runt spelbordet, är slump element och slumpgeneratorer som i flertal fall generar bra mycket bättre utfall än tärning och kortlek -
Exakt ... eller göra en fisktank med massor av intriger - komplexiteten blir såpass stor att det inte längre blir förutsägbart. Jag har skrivit en artikel kring att skapa osäkerhet i rollspel.

Jag blir trött av att se någon beskriva sitt spel som om det vore bra på precis allt samtidigt, inte sällan på ett motsägelsefull vis.

”Det här är ett nydanande system med realistiska regler och fokus på drama, rollgestaltning och berättande och med ett cinematiskt narrativt stridssystem med stort taktiskt djup.”

När någon försöker göra allt bra samtidigt tror jag att bristen på fokus gör att inget blir bra - och jag orkar sällan ens ta reda på om det stämmer.

Jag blir trött av att se någon beskriva sitt spel som om det vore bra på precis allt samtidigt, inte sällan på ett motsägelsefull vis.

”Det här är ett nydanande system med realistiska regler och fokus på drama, rollgestaltning och berättande och med ett cinematiskt narrativt stridssystem med stort taktiskt djup.”

När någon försöker göra allt bra samtidigt tror jag att bristen på fokus gör att inget blir bra - och jag orkar sällan ens ta reda på om det stämmer.
“Our new rules are specifically designed for the dual interests of Japanese high school romance and simulating ww1 trench warfare”

may I add: useless tables.
“D100 door handles” is not helping anybody be a better GM
Jag är less på alla slumptabeller. Som andra varit inne på, så finns det så många rörliga delar ändå i rollspel och kring bordet.

Regelsystem och tärningsmekanik som påstår sig vara realistisk får också en stor suck från mig.

Back