OSR Vad är grejen med OSR?

Är retrokloner fortfarande en vital del av rollspelshobbyn? Min känsla är att retroklonerna, OSE undantaget, inte längre har någon större livskraft.
 
Är retrokloner fortfarande en vital del av rollspelshobbyn? Min känsla är att retroklonerna, OSE undantaget, inte längre har någon större livskraft.
Kanske inte, OSE har nog lagt beslag på den nischen. Det är däremot högst levande, men om jag personligen skulle spelleda t.ex. Dolmenwood hade jag nog valt något annat system, Shadowdark eller Cairn.
 
Back
Top