Fast jag tycker inte att jag viftar bort vare sig OSR eller D&D och dess kloner. Det var i alla fall inte min mening att göra. Poängen jag försökte göra var att de rollspel som blivit störst har främst blivit det för att de även var först på marknaden. Drakar och Demoner var, i praktiken, först i Sverige och därför blev det där synonymt med rollspel under många år. Den tysktalande världen domineras av Das Schwarze Auge och i Japan är Call of Cthulhu det populäraste rollspelet, båda av liknande skäl. Så huruvida ett spel är bättre eller sämre, hur man nu mäter sådant, verkar vara underordnat när det gäller popularitet.