Varulv [UTKANTRE] - R1

en ny runda börjar med att en ny tråd skapas. I trådstarten meddelas vilka som dött under skymningen och natten, samt var döda och levande spelare befinner sig
Vi får veta var mördade spelare blev mördade. Det är ju fint. Om vi vet vilka som var/är i samma ruta så kan vi ganska lätt hitta mördaren. Eftersom vi vet var alla börjar varje runda, borde det inte vara så svårt att avgränsa de misstänkta.

Vi får veta var mördade spelare blev mördade. Det är ju fint. Om vi vet vilka som var/är i samma ruta så kan vi ganska lätt hitta mördaren. Eftersom vi vet var alla börjar varje runda, borde det inte vara så svårt att avgränsa de misstänkta.
Hmmm
Kan det här då vara en vettig tanke?:
Vi styr förflyttningarna!
Om det då sker nattmord så avslöjar sig mördaren.

Hmmm
Kan det här då vara en vettig tanke?:
Vi styr förflyttningarna!
Om det då sker nattmord så avslöjar sig mördaren.
Vem styr vad? Ska vi försöka koordinera något? 20 spänn på att det inte går.

Min förmåga är vad jag kan uppfatta inte direkt något som byn tjänar på, så för min del är det okej att outa alla förmågor bara för att slippa överraskningar framöver. Antar att inte alla kommer se det så.
Inte okej att outa än!

Enligt PM-mallen så har alla bybor fått en förmåga. Jag undrar om alla har fått helt olika eller om vi har liknande. Det skulle vara fint att jämföra men vi vill ju göra det utan att ulvarna får möjlighet att kopiera bybornas beskrivningar av förmågor. Hur kan vi ställa frågan så att bara vi som har det rätta svaret kan svara?

Inte okej att outa än!

Enligt PM-mallen så har alla bybor fått en förmåga. Jag undrar om alla har fått helt olika eller om vi har liknande. Det skulle vara fint att jämföra men vi vill ju göra det utan att ulvarna får möjlighet att kopiera bybornas beskrivningar av förmågor. Hur kan vi ställa frågan så att bara vi som har det rätta svaret kan svara?
Tror inte det finns ett rätt svar.

Enligt PM-mallen så har alla bybor fått en förmåga. Jag undrar om alla har fått helt olika eller om vi har liknande.
Känns som att många har liknande småförmågor och så har vi säkert nån trollkarl eller så som kan sia och ha sig.

Back