Varulv [UTKANTRE] - R1

Kul att vara i gång!

Sannolikt finns väl både drakar och demoner i spel så d3f.

Sannolikt har de olika lagen olika förmågor där vi hittar drakar som i sin tur äts av demoner eller dylikt.

Jag tror som Antjrox att det blir svårt att hinna med några stora planer. Rimligtvis har vi roller som är platsbundna och relevanta (”får veta fraktion på en spelare på samma plats…” etc) men rimligtvis gäller det även trollen (anyingen ”mörda X på plats Y” eller ”mörda random gunbe på plats Y”) så jag tror ceteris paribus att vi gör bäst i att röra oss helt random första rundan om vi inte får mer info på bordet.

Min egen förmåga är relevant, inte fluff eller weak sauce.

EN SAK tänker jag vi kan göra i R1: Innan någon outat kan vi be den rödaste på plan att redovisa sin yrkestitel, sen vidare med sån där vad heter det penalistisk outning(? Minns inte just nu).

Jag tror att det kan vara lurigt för en ulv att dra en välklingande yrkestitel som inte redan är tagen av en bybo.

I så fall föreslår jag @Octagonal som den slm först ska outa. Inte pga vår rivalitet utan för att hand första inlägg rimmar väl med en ulvs (markera närvaro tidigt, prata en del ord och avisera frånvaro).

Röst: @Octagonal

Och som redan nämnts: Vi bybor ska inte börja mörd varandra åt höger och vänster.

Alright ska vi iallfalla bestämma att alla inte fösöker mörda varandra utanför omröstningen? Minsta gemensamma nämnare!
Ja, låter vettigt.

Sen är väl frågan om designen bygger på att vi ska bli tvungna att nattmörda varandra senare rundor för att vi ska använda mekaniken. Om vi har flera som har blivit nattmördade på olika platser när R2 startar så tycker jag att designen ser ut att bygga på den tanken.

Puh! Vilken grej. Jag försöker mest navigera mig här och ja, ni är lite förvirrande. :LOL: Det känns rimligt med 3-4 bad guys, men då är frågan om det är 3 ulvar, 1 demon eller hur det nu funkar? Har jag missat om vi har fått någon förklaring på de förmågor som finns i spel? 🤔

Välkommen till vårt suspekta hörn av http.

Det känns rimligt med 3-4 bad guys, men då är frågan om det är 3 ulvar, 1 demon eller hur det nu funkar?
Ja, det är frågan. För byns del spelar det nog inte så stor roll eftersom vi lär behöva ha ihjäl alla scummisar i vilket fall.

Puh! Vilken grej. Jag försöker mest navigera mig här och ja, ni är lite förvirrande. :LOL: Det känns rimligt med 3-4 bad guys, men då är frågan om det är 3 ulvar, 1 demon eller hur det nu funkar? Har jag missat om vi har fått någon förklaring på de förmågor som finns i spel? 🤔
Vi vet inte fördelningen fiender. Traditionen i den här följetongen bjuder nog två fiendefraktioner (om jag minns rätt).

Ingen förklaring på förmågor. De kan vara vad som helst. Sannolikt är många av dem bundna till platser och tidpunkter.

Var hälsade alla bybor i Utkante🙏

Lång dag med Daggerhaert och resturang å nu hemma för att börja kollla in reglerna…😇😂😅
Älskar bilden @Vimes 👍

Mig får ni inte ut mkt vettigt förräns jag efter jobb imorgonkväll kanske kan börja få nåt grepp på det här.

Efter att skumma era första poster här så ser jag att förra Utkante kommer upp till diskussion. Jag minns det som att jag var Demon med @Sysp@Octagonal s tanke om DTF, alltså fler fraktioner är troligtvis i spel.
@Anthrox är redigt på hugget här😇

Vad gäller förflyttningar så är det nog så att förmågor mot andra kan behöva göras på samma plats som den spelaren som påverkas: alltså bör vi väl INTE annonsera vart vi går. För att förhoppningsvis slippa nattmord. Efter första natten så ser vi om Nattmord är ”globalt”.

Vad gäller startpositioner i byn så har det förstås lottats och SL kommer ej ge oss nåt som har bäring på fraktioner osv om den saken😇

Jag slänger in en fet brandfackla direkt🔥

Röst: @Hägerstrand

Denne kommer inte tveka med att försöka sticka ner nån av oss andra för att kunna loota sig till fördelar.

Ge oss dina stats:
Yrke: ?
Anfall: ?
Försvar: ?

Vi behöver kräma ut info så scum försäger sig!

Vi vet att förflyttning och anfall/försvar är generella förmågor, det är det enda vi har från startposten. Jag antog att ulvarna har någon separat nattmordsförmåga också, men det vete fan hur det funkar med anfall/försvar.

Liksom, 3 ulvar är väl rimligt, men om de då kan göra tre separata nattmord med anfallsmekaniken så är vi 5-3 vid start R2. Det verkar sjukt.

Var hälsade alla bybor i Utkante🙏

Lång dag med Daggerhaert och resturang å nu hemma för att börja kollla in reglerna…😇😂😅
Älskar bilden @Vimes 👍

Mig får ni inte ut mkt vettigt förräns jag efter jobb imorgonkväll kanske kan börja få nåt grepp på det här.

Efter att skumma era första poster här så ser jag att förra Utkante kommer upp till diskussion. Jag minns det som att jag var Demon med @Sysp@Octagonal s tanke om DTF, alltså fler fraktioner är troligtvis i spel.
@Anthrox är redigt på hugget här😇

Vad gäller förflyttningar så är det nog så att förmågor mot andra kan behöva göras på samma plats som den spelaren som påverkas: alltså bör vi väl INTE annonsera vart vi går. För att förhoppningsvis slippa nattmord. Efter första natten så ser vi om Nattmord är ”globalt”.

Vad gäller startpositioner i byn så har det förstås lottats och SL kommer ej ge oss nåt som har bäring på fraktioner osv om den saken😇

Jag slänger in en fet brandfackla direkt🔥

Röst: @Hägerstrand

Denne kommer inte tveka med att försöka sticka ner nån av oss andra för att kunna loota sig till fördelar.

Ge oss dina stats:

Fridens Sidd! Varför vill du veta Hägerns stats?

Ge oss dina stats:

Är det här ett försök att vara lite hetsig så att jag ska gå i försvarsläge och börja outa vid sidan av @Octagonal och vi inte får någon ordentlig ordning på det tåget?

Back